Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7006
View
94
Reply

Faizal Tahir Beli Kuda Rm10 Ribu, Jatuh Dilambung Setinggi 7 Kaki

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-9-2020 01:44 PM | Show all posts |Read mode
Disebabkan minat yang mendalam terhadap aktiviti berkuda, Faizal Tahir sanggup beli dan pelihara haiwan tersebut.

"Menunggang kuda itu sunnah nabi. Alhamdulillah apabila kira ada niat, Allah bukakan jalan. Baru sahaja belajar naik kuda dapay rezeki beli seekor kuda jantan yang diberi nama Jibril.

"Saya percaya kalau sunnah nabi pasti ada kebaikannya. Contoh saya nampak, selepas solat Subuh sata tak tidur semula, terus pertgi tengok kuda di kandang yang terletak di MAEPS Serdang," katanya kepada mStar Online.


  



  



Ditanya tentang harga kuda, penyanyi ini kata dia membelinya dengan harga RM10,000 seekor.

"Kalau ikutkan ada yang lagi mahal. Saya kena peruntukkan kos penjagaan bulanan untuk Jibril bagi memastikan ia dalam keadaan baik dan sihat," tambahnya.




Faizal Tahir pernah dilambung haiwan berkenaan.


"Masa menunggangnya saya pakai jubah panjang dan mungkin kain terkena belakang badan kuda menyebabkannya terkejut. Kuda itu cuba campak saya dan menyebabkan saya melambng hampir tujuh kaki. Nasib jatuh dalam keadaan baik, tak ada patah atau cedera cuma sakit badah saja."

  



  



Susualn kejadian itu, Faizal terpaksa mengambil ubat tahan sakit dan minumjamu. -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 25-9-2020 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Ooo patut la kulit kusam macam petani skrg ni
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 01:49 PM | Show all posts
tak tahu nk komen apa..
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 01:54 PM From the mobile phone | Show all posts
gambar bogel yg bergentayangan di alam maya tu mcam mana pulak? byk kali dia kata nak berehat lama dalam industri,  tapi lagu baru muncul macam cendawan
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 01:58 PM | Show all posts
okla tu... ada jugak hobi lain sikit...
ni sekarang semua nak tunjuk naik basikal jahh... ada tu perut bolat2 pun nak pakai skinsuit... nampak sgt follow trend jahhh
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 25-9-2020 01:54 PM
gambar bogel yg bergentayangan di alam maya tu mcam mana pulak? byk kali dia kata nak berehat lama d ...

Mestila kena muncul lagu baru...dah bini pon xkeje..anak ramai..sapoo nk bagi makan yer dok...
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Mahal sangat tuuu.tempat aku 10 rm jer.dapat dua bijik..{:run
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Mahal bela kuda ni. Rasanya ada jutawan dah tak larat bela jual kat dia
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:07 PM | Show all posts
sukacactus replied at 25-9-2020 01:47 PM
Ooo patut la kulit kusam macam petani skrg ni

kan makin kepam plak tgk.. kalo dkt big stage tu tgk mcm x tentu arah dah tgk..

Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:09 PM | Show all posts

Mampos2 Aku Ingat

Nabi dulu naik unte.

Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:10 PM | Show all posts

Bagi Makan Setaon

KIM.K replied at 25-9-2020 02:06 PM
Mahal bela kuda ni. Rasanya ada jutawan dah tak larat bela jual kat dia

RM100k+ kan?

Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:31 PM | Show all posts
Kurex replied at 25-9-2020 01:54 PM
gambar bogel yg bergentayangan di alam maya tu mcam mana pulak? byk kali dia kata nak berehat lama d ...

Harus laa kne ade lagu br, klo x guano nk byr kos kuda, diri sendiri smua tu. Hi3
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:34 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 25-9-2020 02:10 PM
RM100k+ kan?

Iols tak arif sis..
tp ada cakap RM1k sebulan
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Bli kuda 2 kaki la best. Siang mlm ko blh tunggang
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
YomiuriLandMae replied at 25-9-2020 02:07 PM
kan makin kepam plak tgk.. kalo dkt big stage tu tgk mcm x tentu arah dah tgk..

Ha tu la...tambah kalau tgk HD, mmg rupa yg turap tar jalan tu je hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:43 PM | Show all posts
Menguder ler pasni...
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:44 PM | Show all posts
Kurex replied at 25-9-2020 01:54 PM
gambar bogel yg bergentayangan di alam maya tu mcam mana pulak? byk kali dia kata nak berehat lama d ...

Lagu baru muncul seumpama cendawan dia?


Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:45 PM | Show all posts

My Fren

KIM.K replied at 25-9-2020 02:34 PM
Iols tak arif sis..
tp ada cakap RM1k sebulan

Manage kedai kude ade cakap..  Tapi dah lama dah tu.  L8ly ni mesti lagi mahal..

Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:51 PM | Show all posts

Kalo Karot Je Pon

KIM.K replied at 25-9-2020 02:34 PM
Iols tak arif sis..
tp ada cakap RM1k sebulan



Tapi ade bagi rumput import tu sekali kan?



Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2020 02:56 PM | Show all posts
nak murah bela kuda padi jah..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list