CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 3559|Reply: 1

Cara Meningkatkan Engagement Instagram Stories

[Copy link]
Post time 1-11-2020 09:35 PM | Show all posts |Read mode
Edited by pedrodjoy at 1-11-2020 09:35 PM



Selain dari Feed, Instagram Stories adalah platform utama untuk menampilkan mesej anda kepada khalayak anda. Dengan skrin menegak pada pemotongan 15 saat, sukar untuk membuat dan memaparkan kandungan anda di Instagram Stories. Selalunya menjadi kebimbangan bahawa Instagram Stories hilang setelah 24 jam, yang memberi sedikit masa untuk anda meningkatkan pertunangan Instagram anda. Dalam artikel ini, saya akan berkongsi beberapa fakta yang akan membantu anda dalam engagement Instagram Stories anda.

Mengapa Instagram Stories?

Format Story adalah ciri yang sangat terkenal di Instagram, sebenarnya, ia telah dicontohi di banyak platform media sosial yang berbeza termasuk Facebook, Pinterest, dan LinkedIn. Ini membolehkan anda menyiarkan kandungan yang lebih jujur ​​dan terkini kerana jangka masa langsung cerita ini hanya 24 jam. Pada masa yang sama, anda dapat menyimpan Instagram Stories anda untuk disorot, yang membolehkan anda memamerkan siaran yang memaparkan produk anda, Instagram Influencers, dan banyak lagi. Instagram Stories juga merupakan platform hebat di mana anda boleh menghubungkan produk anda atau membawa pengikut anda ke laman web anda.

Fakta mengenai Instagram Stories

Berapa kerapkah anda mesti menghantar Instagram Stories?


Instagram boleh menyimpan sehingga 100 cerita dalam satu akaun dalam 24 jam, ini membolehkan anda menyiarkan sebanyak mungkin cerita yang anda mahukan, atau sesedikit yang anda mahukan. Walau bagaimanapun, dalam hal engagement, lebih baik menyimpan cerita anda kepada 5 cerita setiap hari. Menurut kajian oleh Socialinsider dan Wave.video, engagement Instagram anda paling optimum dengan 5 kisah Instagram setiap hari untuk memastikan kadar pengekalan 70%. Walau bagaimanapun, kebanyakan jenama sebenarnya menyiarkan 7 hingga 8 cerita sebulan.

Penyelidikan yang sama juga menunjukkan bahawa kebanyakan pengguna keluar cerita setelah melihat cerita ketiga. Ini memberi anda idea bagaimana mengatur cerita anda. Anda mungkin mahu menyimpan yang paling penting dalam tiga kisah pertama. Sebagai alternatif, ini mencabar anda untuk menjadikan cerita anda cukup menarik dalam tiga catatan pertama untuk membuat orang menonton.

Adakah Video Lebih Baik Dari Foto untuk Instagram Stories?


Menurut penyelidikan, ini benar. Semasa mengkaji 64,571 Iklan Instagram Stories, Socialinsider dan Wave.video mendapati bahawa kandungan video mempunyai kadar tap dan exit rates yang lebih rendah, yang bermaksud bahawa pengguna lebih cenderung untuk terlibat dengan cerita video daripada gambar. Namun, perpecahan antara keduanya tidak begitu besar. Penyelidikan menunjukkan bahawa 52% cerita video mengatasi cerita gambar.

Namun, ditunjukkan bahawa cerita video mendorong lebih banyak perbualan. Lebih banyak komen atau balasan diberikan kepada cerita Instagram dengan video, tanpa mengira jumlah pengikutnya. Dari segi Click Through Rate (CTR), iklan cerita video juga mengungguli gambar dengan CTR 0,59% berbanding 0,29% cerita.

Bagaimana Pengiraan Followers Mempengaruhi Engagement Instagram Anda?


Kajian yang sama menunjukkan bahawa tanpa mengira kadar jangkauan, akaun Instagram dengan bilangan pengikut yang lebih rendah cenderung tidak mempunyai keterlibatan yang lebih rendah. Rata-rata kadar jangkauan tertinggi untuk akaun yang lebih kecil (di bawah 5,000 pengikut) adalah 9.54% sementara akaun dengan 100,000 pengikut hanya mencapai purata 3.92% pengikut.

Walau bagaimanapun, kadar keluar akaun yang lebih kecil cenderung lebih besar. Jenama yang lebih kecil dengan pengikut di bawah 10,000 mempunyai kadar keluar rata-rata 6.37% dan setinggi 7.32%. Secara perbandingan, kadar keluar purata jenama dengan jumlah pengikut yang lebih tinggi adalah 4 - 5%.

Kesimpulannya

Instagram stories adalah platform yang berpotensi untuk mengembangkan jenama anda, sama ada akaun anda adalah perniagaan perdagangan atau akaun pemengaruh yang ingin meningkatkan penglibatan dan menghantar pautan produk pemasaran gabungan. Apa pun tujuan anda, penglibatan yang tinggi diperlukan untuk memastikan keberkesanan maksimum.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-11-2020 11:55 AM | Show all posts
thanks for the share! memang instagram stories banyak membantu ... sekarang lebih ramai suka tengok video berbanding dengan gambar
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 02:04 AM GMT+8 , Processed in 0.059060 second(s), 28 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list