Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
8825
View
100
Reply

Freddie Fernandez Nak Jumpa Perdana Menteri Kalau Sheila Majid Enggan Letak Jawatan

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-11-2020 05:59 PM | Show all posts |Read mode
Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez akan menggunakan saluran tertinggi melibatkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, sekiranya Datuk Sheila Majid enggan melepaskan jawatannya sebagai Pengerusi Recording Performers Malaysia (RPM).


Menurut Freddie yang juga ahli RPM, sehingga kini seramai 114 orang ahli RPM sudah menandatangani petisyen agar Sheila melepaskan jawatan ekoran kegagalannya menguruskan badan perlesenan kutipan royalti tersebut.


Foto: Gempak




"Saya dah lawan mengenai perkara ini selama 20 tahun. Ini merupakan kali terakhir saya akan cuba berusaha untuk menyelesaikannya. Kalau saya gagal saya akan lompat dalam laut.


"Jika Sheila masih tidak mahu undur diri, saya akan jumpa Perdana Menteri untuk selesaikan masalah ini. Lagipun beliau ada anak yang juga seorang pemuzik," katanya.


Beliau berkata demikian pada satu sidang media yang diadakan di Petaling Jaya, Selangor.


Hadir sama, penyanyi Datuk Khatijah Ibrahim, komposer Mohamad Rafi Shafie, dan komposer Ito.


Sebelum ini, isu pengagihan royalti mencuri tumpuan industri apabila Suranjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan siasatan berhubung isu dana kutipan royalti.


Foto: NST, IG




Menurut Freddie, segala permasalah yang timbul mengenai pengagihan royalti ini tidak akan selesai sekiranya Sheila enggan meletakkan jawatan.


"Saya sudah 50 kali suruh Sheila letak jawatan. Sudah tiba masanya. Jangan rosakkan industri kita. Di luar sana ramai orang dah susah.


"Baik Sheila atau semua ahli lembaga pengarah, get out!," katanya.


Pada masa sama, katanya, seramai 67 ahli badan Pengutip Royalti Hak Pelaku dan Persembahan Artis (PRISM) yang sudah dibubar memberi mandat kepadanya untuk menguruskan hak mereka.


Sebagai info, Sheila sudah memegang jawatan sebagai pengerusi RPM selama tujuh tahun. -CARI


Sumber: Gempak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 30-11-2020 06:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Syesyuatu betoi syesyeshila ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Haaaa.. Dh 50x suh letak jawatan.. Thick skin betul kaka ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Knp dia xmo lepaskn jwtn tu? Org dah xmo, baik la p je. Ni dah smpai nk bwk ke PM, dah jd cam masalah besar negara plak dah
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 06:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh sheila majid ke...


Eeee malunya...


Tk sangkanya..
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh x tau pun heshe pengerosi..erkkk
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts
giler ah kalo dia ni buat perangai..sekapal nhan atuk ek...
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Mana @Acikgomen ni?
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 07:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Tipah tertipu tipah menipu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 07:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Sheila majid
Ahniu
Jaclyn victor
altimet
ana rafali

SPRM kena siasat nama2 ni..diorang ni ahli lembaga pengarah RPM
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
msdummy.2018: giler ah kalo dia ni buat perangai..sekapal nhan atuk ek...


Atuk aman2 jah letak jawatan sendiri wlau Agong x bg
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
sokmogitu replied at 30-11-2020 07:56 PM
Sheila majid
Ahniu
Jaclyn victor

solidariti @beta_carotene

x sngak ya, sibuk menjoyah kat forum.. rupanya ahli lembaga pengarah gitu
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa sheila x nak letak jawatan? Masyuk ke jadi presiden rpm tu? Tak glamer pon persatuan tu...iols baru ni tau ada rpm dan presidennya sheila majid.

Sheols dapat apa sebagai presiden? Kenapa sheols diam membisu x berkutik bila semua dok merempan nama dia? Gila tabah nya sheols.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 08:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku ada dengor gosip nakal, dia nak bayor balik, celah mana nak cekau duit, dari Addy Kanda kah?
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
danieladam replied at 30-11-2020 08:08 PM
Kenapa sheila x nak letak jawatan? Masyuk ke jadi presiden rpm tu? Tak glamer pon persatuan tu...iol ...

Masyuk lettewwww
Duit royalti yg dorang kutip makan seniri jek
Atas alasan tu gaji deyols
Erkkkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 08:45 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 30-11-2020 07:35 PM
Mana @Acikgomen ni?

Chuols mmg tak sabar2 kan nak soh acik bedosa ngate orang
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 09:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 30-11-2020 08:45 PM
Chuols mmg tak sabar2 kan nak soh acik bedosa ngate orang

Pak lan ajis tentu tengah tersenyum sinis
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 09:04 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 30-11-2020 09:01 PM
Pak lan ajis tentu tengah tersenyum sinis

Ke heshe senyum kepuasan teringat malam perantin deyols dulu sampai silamajed masuk sepital nokkk
Aum katanye
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 09:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Acikgomen replied at 30-11-2020 09:04 PM
Ke heshe senyum kepuasan teringat malam perantin deyols dulu sampai silamajed masuk sepital nokkk
...

Persis mas anizan jugak ke?
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2020 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 30-11-2020 09:05 PM
Persis mas anizan jugak ke?

Koman2 mas anizan tuh setia la jugak dgn arwah somi nye
Yg nihhhh elok je lan ajis nye RAP merudum jatuh ke tanah, dan2 tu lah heshe pasang anak hekan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list