Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1349
View
15
Reply

[Jenayah] PATI tak sempat lari balik kampung halaman bersama durian dipercayai Musang King setelah ditangkap APMM

[Copy link]

Author: antikorokprovok    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-12-2020 08:22 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Gagal seludup durian, PATI

KLANG – Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) mengagalkan cubaan menyeludup keluar 166 biji durian bersama tiga pendatang asing tanpa izin (PATI) di kedudukan 4.1 batu nautika barat daya Tanjung Gabang di sini semalam.

Kedua-dua penyeludup berusia 34 dan 45 tahun itu dicekup pukul 7.30 malam.

Pengarah Maritim Negeri Selangor, Kepten Maritim Mohammad Rosli Kassim berkata, tangkapan itu hasil maklumat dan risikan Sistem Pengawasan Maritim Laut (SWASLA) mengesan bot penyeludup jenis fiber menuju ke perairan antarabangsa.

“Pasukan kita kemudiannya berjaya memintas sebelum menahan bot tersebut.

“Hasil pemeriksaan mendapati terdapat tiga PATI berusia 19 hingga 56 tahun selain 40 kotak membawa 166 biji durian,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Tambah beliau, kes disiasat mengikut Akta Imigresen 1959/63 dan Akta Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia 2011 (Akta 728).

Jelasnya lagi, Maritim Malaysia akan sentiasa membuat pemantauan dan rondaan dengan lebih kerap bagi membanteras kegiatan PATI di perairan Selangor.

KOSMO! ONLINE
127636282_1758377221006647_169026480490010456_n.jpg
128257837_1758377277673308_4772178875038262151_n.jpg
127636472_1758377241006645_7714342807391704038_n.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-12-2020 08:25 AM | Show all posts
Ai wonder....apa jadi pd durian tu ye?....dimkn oleh sipenangkap atau disedekah atau dibuang
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:29 AM | Show all posts
aikee04 replied at 1-12-2020 12:25 AM
Ai wonder....apa jadi pd durian tu ye?....dimkn oleh sipenangkap atau disedekah atau dibuang {:1_550 ...

bahan kes. akan ditangkap gambar, ditimbang sebijik-sebijik. kalau dah habis dokumentasi, dah tak selera kot nak makan.
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah simpan lima hari boleh jadikan tempoyak musang king.jual sekotak kecik rm 20 mcm kedai Patin Temerloh S Alam tu.cepat kaya
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti dia niat nak kasi anak bini rasa musang king tapi tak kesampaian

Kesian lah jugak
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 04:17 PM | Show all posts
Dulu seludup minyak masak gula tong gas je sekarang musang king pun dah masuk list
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoii musang King jd mangsa
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm kpdnkk klu brg rampasan dh selesai buat bahan bukti depa lupuskn.. Sama ada dlm perot or tong sampah.. Tpulang..

Mcm ada kes polis rampas pil pula, ada kwn2 polis amik bt supply.. Main2 dgn awek pki drug

Yg apmm ni xtau la lagu mana.. Hehe
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 05:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedapnye durian.. dh biasa seludup kot cuma kali ni jer terkantoi..
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Tu dia berkotak2 seludup...dasar pendatang
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 08:16 PM From the mobile phone | Show all posts
msti buat report psl ni sehari dh siap , supaya cpt nk setel. xkn nk simpan dlm bilik stor. baik simpan dlm perut.
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 10:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Durian musim bila ni
Ada lg ke durian di pasaran
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 1-12-2020 10:18 PM
Durian musim bila ni
Ada lg ke durian di pasaran

Nampak elok lg durian tu....
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 12:38 AM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 1-12-2020 10:18 PM
Durian musim bila ni
Ada lg ke durian di pasaran

itula dia...cemburu plak tgk byk2 dpt durian tu..mana dpt stok
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 06:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Firenzza replied at 1-12-2020 11:19 PM
Nampak elok lg durian tu....

Kannn...takde pun nampak mcm durian frozen
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 06:51 AM From the mobile phone | Show all posts
rayray28 replied at 2-12-2020 12:38 AM
itula dia...cemburu plak tgk byk2 dpt durian tu..mana dpt stok


Kat umah ni ada yg xsempat merasa musang king musim aritu
Tu yg nak tau sgt hahaha
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list