Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
1432
View
27
Reply

[Jenayah] panda sewaan kesultanan jho low pon ebit jugak bg makan

[Copy link]

Author: bangcak       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-12-2020 07:26 PM | Show all posts |Read mode
Zoo Negara masih kekurangan dana, Ebit Lew datang lagi bawa 200kg daging segar - ohmedia



Sebelum ini, Ustaz Ebit Lew telah pergi ke Zoo Negara bagi memberikan sumbangan makanan buat haiwan-haiwan disana.

Menerusi maklumat ketika itu, Zoo Negara telah kekurangan dana berikutan terpaksa berhadapan dengan pandemik yang melanda.

Datang bawa sumbangan
Hari ini, sekali lagi pendakwah muda tersebut kembali ke Zoo Negara dengan memberikan 200kg daging bagi diagihkan kepada haiwan yang terdapat di zoo terkemuka itu.

Hal ini dikongsikan sendiri Ebit Lew di media sosial miliknya dengan menyatakan bahawa Zoo Negara masih bergelut dengan isu dana untuk membiayai makanan dan pengurusan zoo.  

Sedang memikirkan cara untuk majukan Zoo Negara
Dalam pada itu, beliau dan teamnya turut berusaha memikirkan bagaimana caranya dapat membantu tempat tumpuan pelancong ini kekal maju kehadapan.

Pendakwah selebriti tersebut juga berkesempatan memberi makan panda yang ada di Zoo Negara dengan menyatakan akan membawa anak-anaknya kelak apabila pandemik beransur selesai.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-12-2020 08:00 PM | Show all posts
ce tanya najib apa faedah malaysia dapat dengan panda ni?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2020 08:06 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 1-12-2020 08:00 PM
ce tanya najib apa faedah malaysia dapat dengan panda ni?

jgn tanya kuat2.
nati pendekar2 ketuatnan masuk abis dimakinya kita

dgn ebit2 lew kena maki.


Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 10:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Drp panda baik pandi....dpt juga buat gorengan di kedai apek...
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2020 10:53 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 1-12-2020 08:00 PM
ce tanya najib apa faedah malaysia dapat dengan panda ni?

itu diantara cara menjalin hubungan baik dgn negara asal Panda, hasilnya hubungan dagangan semakin bertambah baik, Harga sawit pun dibeli lebih tinggi, jadi pendapatan negara meningkat, maka pada zaman itu, banyak bantuan diberikan kpd rakyat.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-12-2020 12:17 AM | Show all posts
rashiman replied at 1-12-2020 10:53 PM
itu diantara cara menjalin hubungan baik dgn negara asal Panda, hasilnya hubungan dagangan semakin ...

dah tak larat bela panda, panggil cina dapig ebit lew tanggung. bila usaha ph naikkan harga sawit berjaya, aset2 TH plak nak dilelongnya.

tak cukup ke dgn harga sawit yg ph lambungkan tu?


Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 02:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Panda yg boleh membawa pelaburan asing yg tinggi, kata seorang lobaicai UMNO suatu waktu dulu
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 06:51 AM | Show all posts
najib duit berkepuk tapi panda sendiri xnk bagi makan.

org2 umno yg sapot najib ni mmg bangang.
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 08:34 AM | Show all posts
bangcak replied at 2-12-2020 12:17 AM
dah tak larat bela panda, panggil cina dapig ebit lew tanggung. bila usaha ph naikkan harga sawit  ...



tahniah PH....hasil usaha ph minta rakyat minum sesudu minyak sawit telah menaikkan harga minyak sawit...
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 08:36 AM | Show all posts
batusembilan replied at 2-12-2020 06:51 AM
najib duit berkepuk tapi panda sendiri xnk bagi makan.

org2 umno yg sapot najib ni mmg bangang.




musim covid-19, semuanya terjejas....rakyat pun tak dapat membantu kerana pergerakkan terhad...tak dapat nak melawat-lawat panda dan haiwan2 kat zoo . kutipan tiket masuk terjejas....sama2lah kita membantu, kalau tak mampu membantu sama2lah jgn mengutuk atau menyalahkan pihak lain.
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 08:40 AM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 1-12-2020 08:00 PM
ce tanya najib apa faedah malaysia dapat dengan panda ni?




Malaysia negara ketiga di rantau ini, selepas Thailand dan Singapura yang menerima panda gergasi dari China.

Thailand menerima sepasang panda gergasi pada tahun 2004 yang kini ditempatkan di Zoo Chiang Mai, manakala Zoo Singapura mempunyai dua ekor panda yang sama, An An dan Xin Xing, yang dipinjam dari China selama 100 hari pada tahun 1991.


ce tanya PM Singapura & Thailand apa faedah Singapura & Thailand dapat dengan panda ni?


Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 08:47 AM From the mobile phone | Show all posts
rashiman replied at 2-12-2020 08:40 AM
ce tanya PM Singapura & Thailand apa faedah Singapura & Thailand dapat dengan panda ni?

Faedah duit 1mdb ke?
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 08:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Zoo negara selalu dtg estet kat tmpt aku ambil buluh. Mmg kat van tu ada gambar panda dan zoo negara
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 09:03 AM | Show all posts
annehuda replied at 2-12-2020 08:49 AM
Zoo negara selalu dtg estet kat tmpt aku ambil buluh. Mmg kat van tu ada gambar panda dan zoo negara

kalau x salah dulu katanya ambik kat Rembau kan..
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 09:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 2-12-2020 09:03 AM
kalau x salah dulu katanya ambik kat Rembau kan..

Tak sure la uols tp tmpt aku ni 3 jam jah dr zoo negara tu
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 09:17 AM | Show all posts
rashiman replied at 1-12-2020 10:53 PM
itu diantara cara menjalin hubungan baik dgn negara asal Panda, hasilnya hubungan dagangan semakin ...

Maruah melayu tergadai dgan komunis? Ujong2 kena bayar hubungan ni sedangkan komunis china dpt duit free2 jah? Anak panda pon kena pulangkan balik, xboleh simpan sendiri. Ketuatnan komunis?
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 09:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Najib layak digelar Bapa Pelingkup negara..
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Ebit jela jd Pm
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 09:34 AM | Show all posts
panda kasi bankrap malaysia..

kalau pakjib masih berkuasa, mesti banyak projek2 dapat kt china...tengok la PRU hari tu pun bendera, bunting parti dicetak kat china..

tapi malangnya kalah, covid19 pulak melanda..zoo negara dari rugi bertambah rugi kena tanggung kos jaga panda yg berjuta2
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2020 09:39 AM | Show all posts
jual je la tanah zoo tu...dgn keluasan dan lokasi tu kurang2 mau rm500juta.......dgn duit nih blh bina zoo baru yg jauh lebih mesra alam pd haiwan2  ni....Lokasi skg x sesuai pd haiwan2 dlm zoo sbb dikelilingi hutan bandar, xde bau hutan.....penuh dgn pencemaran bunyi dan bau yg mana ia sensitif pd haiwan2. Cari tanah lain dlm hutan, belah2 templer ka, ulu yam ka, hulu langat ka...yg penting ada sumber air semulajadi yg blh disalirkan ke setiap kandang.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list