Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1839
View
19
Reply

[Tempatan] [Edisi BBNU]: Remaja 16 tahun mengaku salah khianat penapis air rumah jiran

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-1-2021 01:51 PM | Show all posts |Read mode
Remaja 16 tahun mengaku salah khianat penapis air rumah jiran

https://www.kosmo.com.my/2021/01 ... is-air-rumah-jiran/

Oleh NUZULSHAM SHAMSUDDIN
14 Januari 2021, 12:21 pm


Mahkamah Ampang

AMPANG C Seorang remaja lelaki berusia 16 tahun mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan melakukan khianat dengan mematahkan saluran penapis air rumah milik jirannya minggu lalu.

Tertuduh yang sudah tidak bersekolah itu membuat pengakuan bersalah tersebut selepas pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Farah Nasihah Annuar.

Berikutan tertuduh merupakan pesalah juvana mahkamah menetapkan 24 Mac ini bagi pendengaran laporan akhlak dan jatuh hukum.

Mengikut pertuduhan, remaja itu didakwa melakukan khianat ke atas penapis air jenis Skywater Treatment milik seorang lelaki yang merupakan jirannya dengan menolak saluran paip sehingga patah.

Kesalahan itu didakwa dilakukan di sebuah rumah di Jalan Pandan Jaya di sini pukul 8.40 malam pada 10 Januari lalu.

Berikutan itu pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang setahun dan maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.K!ONLINE

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 14-1-2021 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko dh kenapa dik nk rosak kan harta org?
Nak jd samseng ne?
Tk pasal2 kena dakwa di mahkamah
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 02:29 PM | Show all posts
saja2 pi rosakkan ka?
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti dia rasa hero habis buat macam tu. Budak remaja....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Penapis tu jiran ko beli dengan duit dik.. Yg memandai2 gi patahkan kenapa
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 02:55 PM | Show all posts
mcm mana leh tertangkap?
tuan rumah tangkap ke or cctv
gatal tangan sangat
xde keje buat keje
beruk
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Didikan itu bermula dari rumah
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 03:01 PM | Show all posts
Agak dah kenapa ko buat gitu dik...x pasal2 masuk mahkamah
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejenis budak gatal tangan ni
Hidup dia terlalu bosan agaknya sampai buat benda xberfaedah
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Selagi makayah ko tak pindah hadaplah pandangan serong jiran sekeliling
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin dah lama gaduh ni.kalau tak,boleh jee tuan rumah buat piping baru.bukan mahal sangat.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
dengki kot
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 09:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak bapak budak tu xnak slow talk dgn jiran ke? X pasal2 kna hntr henry gurney
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2021 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
16 tahun dah brenti skolah.. abis ko buat aper dek umur baya tu?? tak pasal2 muda belia dah ada rekod jenayah.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 10:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Kepala gangster bahagian rekrut, pls take note!! Hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:31 PM | Show all posts
Mesti dah lama tak baik ni.  Mana tahu sejak jiran tu pasang tabung penapis air tu rumah dia pulak dapat masaalah air.  Ramai je jiran dapat masaalah macam tu.
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2021 10:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Belibis replied at 14-1-2021 07:14 PM
Mungkin dah lama gaduh ni.kalau tak,boleh jee tuan rumah buat piping baru.bukan mahal sangat.

Jiran tu boleh je ganti tapi rasanya lebih kepada nak bagi pengajaran. Bila dah jadi public, baru org tahu, bukan boleh saja2 suka merosakkan harta benda org lain dan juga awam.
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2021 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
baik kau gantung diri je dikkk
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2021 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Umur baru 16tahun da jahat
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2021 12:06 PM From the mobile phone | Show all posts
ada je orang jenis dengki...tak boleh tengok kita senang.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list