Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2073
View
29
Reply

[Tempatan] Haji Hadi gelar umno penipu, kleptokrat

[Copy link]

Author: ResellerMaxis    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-4-2021 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Hadi: Apa guna k’jaan majoriti besar jika tiada integriti?

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang menyifatkan tiada gunanya kerajaan mendapat majoriti yang besar jika tidak berintegriti.

Jelasnya, Islam bermula dengan menjadi kuasa minoriti dan diterima oleh majoriti bukan Islam kerana kerajaannya adil dan pemimpinnya pula bertakwa.

"Apakah faedahnya jika sekadar mendapat jumlah sokongan majoriti yang besar tetapi tidak berintegriti, sekiranya pada awal lagi sudah mula berbohong kepada rakyat untuk mendapatkan sokongan majoriti.

"Berbohong itu sahaja sudah cukup untuk menjadi tanda hilangnya integriti, yang pasti mengundang semua perangai buruk yang lain, termasuk menjadi kleptokrat.


"Kehilangan integriti pemimpin diikuti dengan kelemahan kerajaan dan penamatnya dengan kemusnahan negara," katanya dalam tulisan Minda Presiden yang disiarkan di Facebooknya, hari ini.

Tulisan Minda Presiden kali ini mengupas mengenai, "Tawaran kerajaan selamatkan rakyat: Negara berkebajikan membawa berkat".

Kalau anda terlepas...

KOLUM | Kita tak selamanya benar
Umum mengetahui PAS kini memperkukuhkan kerjasamanya dengan Perikatan Nasional (PN) bagi mempertahankan kerajaan yang dibina.

Hubungan PAS dengan Umno juga dilihat tidak jelas selepas Umno membuat keputusan untuk menamatkan kerjasama dengan Bersatu pada pilihan raya umum ke-15 (PRU-15).

Sementara itu, Abdul Hadi berkata, terdapat negara yang musnah kerana berlakunya kezaliman, keruntuhan moral dan salah laku.

"Terdapat negara yang dimusnahkan kerana berlakunya kezaliman, bahkan berlakunya keruntuhan moral, salah laku dan sebagainya.

"Semua perkara itu berlaku berpunca daripada tidak beriman dan budiman, sehingga ilmu dan kebijaksanaannya digunakan untuk menipu rakyat. Akhirnya rakyat menjadi mangsa kerana bersama menyokongnya," katanya lagi.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 12-4-2021 02:44 PM | Show all posts
Kahkahkah umngok baru teringat ke dengan tipu daya lobai2 ni? Lepas kena kaper dulu, umngok kena gelar penipu pulak dek hadi bawang. Apa kata cacai umngok @dizekni @rashiman @Redskin @silencekiller yah??
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 02:49 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 12-4-2021 02:44 PM
Kahkahkah umngok baru teringat ke dengan tipu daya lobai2 ni? Lepas kena kaper dulu, umngok kena gel ...

Yang kena tipu tu umngok.. apsal hang panaih macam babi kena panggang ? dok tagged ke hulu ke hilir.. hang ahlul partai umngok kaa??
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by meteorspeed at 12-4-2021 02:52 PM

Pas kan parti dr syurga.. Maksum gitu..
Pas kan berinegriti maksum gitu, tgk la kemajuan kt kelate, prasarana kat kelate hebat bohhh.. Kalah prasarana dr england, usa dan semua nereri kt malysia nie
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:05 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 12-4-2021 02:44 PM
Kahkahkah umngok baru teringat ke dengan tipu daya lobai2 ni? Lepas kena kaper dulu, umngok kena gel ...

Jangan lupa kat macai totok party assobiyyah nombor wahid :  @kemaruk

Tahun lepas dah kata Muafakat Nasional ni tak tahan lama pasal dua2 pihak tak ikhlas

Tapi dia pulak tuduh kita setan lah ... penghasut lah

Kan dah malu ....


Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa guna bergaji besar jika tiada fungsi
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
PAS PIS PUS
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Bergasak lah korang...
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Malu siot pas ngate umno camtu jerrr..lawan ar balikk
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 04:01 PM | Show all posts
tajuk syok sendiri nie....Ayat mana yang kata Haji Hadi gelar umno penipu, kleptokrat...
kalau ikut tajuk sebenar, nampak macam Haji Hadi sindir BERSATU yg hendakkan majority besar , ramai MP2 diumpannya, supaya menyokongnya.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-4-2021 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
rashiman replied at 12-4-2021 04:01 PM
tajuk syok sendiri nie....Ayat mana yang kata Haji Hadi gelar umno penipu, kleptokr ...

"Apakah faedahnya jika sekadar mendapat jumlah sokongan majoriti yang besar tetapi tidak berintegriti, sekiranya pada awal lagi sudah mula berbohong kepada rakyat untuk mendapatkan sokongan majoriti.

"Berbohong itu sahaja sudah cukup untuk menjadi tanda hilangnya integriti, yang pasti mengundang semua perangai buruk yang lain, termasuk menjadi kleptokrat.


"Kehilangan integriti pemimpin diikuti dengan kelemahan kerajaan dan penamatnya dengan kemusnahan negara," katanya dalam tulisan Minda Presiden yang disiarkan di Facebooknya, hari ini
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-4-2021 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
rashiman replied at 12-4-2021 04:01 PM
tajuk syok sendiri nie....Ayat mana yang kata Haji Hadi gelar umno penipu, kleptokr ...

Menipu n kleptokrat tuju pada umno.

Apa guna majoriti besar kalau menipu dan tidak berintegriti? Backup bersatu xde majoriti tapi kononnya dipenuhi orang berintegriti (mp mp sokong pn xtermasuk mp mp umno yg tiba tiba xsokong muhyidin).
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 04:21 PM | Show all posts
itulah nama king maker ,pas akan menempek kemana sahaja janji dapat jawatan menteri
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Kah kah..

Masa deme berpeluk2 bermuapakat dulu aku dh jangka benda ni akan jadi..hujung2 kena cerai dgn lobai secara hina..

Kalau nak tau ini lah game lobai sejak kematian TGNA.. penuh tipu muslihat dan tikam belakang..

Cuma mujur la kali ni lobai start awal sebelum PRU.. kalau tak mau terkangkang umno

Tunggu bila pulak bersatu nak kena tikam
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-4-2021 04:33 PM From the mobile phone | Show all posts
zidane_ziege replied at 12-4-2021 04:23 PM
Kah kah..

Masa deme berpeluk2 bermuapakat dulu aku dh jangka benda ni akan jadi..hujung2 kena ce ...

Bayangkan next pru umno pas n bersatu xberjaya bentuk kerajaan dan jumlah kerusi mereka lebih kurang.

Boleh lah tengok bmf hidup semula. Muafakat nasional, perpaduan ummah dan lain lain akan dihidupkan semula.

Mungkin juga ada demo ruu355 dan lain lain.
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 04:40 PM | Show all posts
rashiman replied at 12-4-2021 04:01 PM
tajuk syok sendiri nie....Ayat mana yang kata Haji Hadi gelar umno penipu, kleptokr ...

Buta ka? Xreti membaca ka? Dodol senyum sinis
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
ResellerMaxis replied at 12-4-2021 04:33 PM
Bayangkan next pru umno pas n bersatu xberjaya bentuk kerajaan dan jumlah kerusi mereka lebih kura ...

Jgn risau..benda ni akan sentiasa laku..sbb melayu mudah lupa..mudah kena tunggang
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 05:52 PM From the mobile phone | Show all posts
As expected, politician tetap politician.. tak kisah lah parti islam pas pis pus atau amanah yg tak tau apa yg amanahnya. Tgha ni susah betul i nk respek dia walaupun ada yg label dia ulama
Reply

Use magic Report

Post time 12-4-2021 05:54 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 12-4-2021 04:40 PM
Buta ka? Xreti membaca ka? Dodol senyum sinis

Ayat mana yang kata Haji Hadi gelar umno penipu, kleptokrat
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list