Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
18309
View
257
Reply

[Tempatan] minggu depan lembah klang kena PKP?

[Copy link]

Author: Voyagers       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-4-2021 11:42 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Voyagers at 1-5-2021 10:28 AM

tak jumpa lagi sumber bahasa melayu / inggeris
nanti jumpa saya paste

sumber suratkhabar china : https://www.sinchew.com.my/content/content_2469600.html

https://www.sinchew.com.my/content/content_2469600.html


versi google translate

https://translate.google.com/tra ... 9600.html&sandbox=1

image.png






No last minute MCO 3.0 in Klang Valley please - MP

Published 1 May 2021, 10:08 am

Putrajaya has been urged not to enforce another round of the movement control order (MCO) in the Klang Valley without ensuring that the rules are clear.

Bangi MP Ong Kian Ming said there has been intense speculation that "MCO 3.0" will be applied in the Klang Valley next week because of the rise in new Covid-19 cases in the area.

https://www.malaysiakini.com/news/572902

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-5-2021 12:06 AM | Show all posts
Edited by AbukRokok at 1-5-2021 12:07 AM

#rindupkp97%




Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 12:10 AM | Show all posts
Apa bezanya pun PKP & PKPB?..
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 12:18 AM From the mobile phone | Show all posts
longgar....baik tka payah buat terus.
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 12:21 AM From the mobile phone | Show all posts
pkp ka pkpp ka pkpb ka pkpppp ka..hari ni kes nak dekat 4k..so apa guna nya pkp segala ni
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Patut lock selangor + KL terus
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 12:28 AM From the mobile phone | Show all posts
so betul la rumous 2-3hari lepas.. cuma konon nak buat pkp lepas raya.
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 01:10 AM From the mobile phone | Show all posts
sesak nafas iols dgr berita ni.. adoi x larat dah nk hadap pkp ni lg.. apa guna buat darurat dgn sekatan rentas negeri tapi kes tetap naik?? gov mmg totally fail..
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 02:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Haih... sabau je lah hati ni tak habis habis.
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 03:01 AM From the mobile phone | Show all posts
MeghanK replied at 1-5-2021 12:21 AM
pkp ka pkpp ka pkpb ka pkpppp ka..hari ni kes nak dekat 4k..so apa guna nya pkp segala ni

Pkp kan lagi byk sekatan..takleh rentas daerah..kedai2 tutup awal..satu kereta limit 2 org..kesan dia bukan serta merta..kita akan nampak hasilnya hanya lepas sebulan pelaksanaan..
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 03:27 AM From the mobile phone | Show all posts
aku da ready nk kne pk2 apa pun kali ni..sb umah da siap spring cleaning..set up bilik keje/solat siap dgn meja msg2 anak beranak dgn printer semua..bilik anak2 yg siap psg ac..dapur da ubah cket2 nk kasi selesa msk/baking..habuan nk kurangkan rempan nk kne kurung blk ni..
cuma masih merempan sb xdan msuk umah sdiri je lg sb xdan nk reno abis da asik tangguh pkp..sabau jela..
soal parents plk bln lepas da import mak aku dtg kl sbln pastu hntr blk ke kg sb dia kata xthn kne kurung kat kl (pulak)..mertua pun da dtg dr kg melawat setiap anak dia..so bekalan rindu next 2-3bln tu da kurang..now msg2 da pasrah n tadah jela for next quarter..
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 03:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by putu at 1-5-2021 04:02 AM

Yg sepatutnya kena kurung, xkena kurung plak. Tempat i ni xada kes pun kena pkpd. Xblh kluar p mna2. Xfhm la dorang ni. Dh buat report dorang xlayan. Bila rakyat mengamuk, kena tangkap plk
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 05:26 AM | Show all posts
pkp tapi lebih longgar? dah tu apa jadah nak pkp bagai?
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 05:29 AM From the mobile phone | Show all posts
haifawehbe replied at 1-5-2021 01:10 AM
sesak nafas iols dgr berita ni.. adoi x larat dah nk hadap pkp ni lg.. apa guna buat darurat dgn sek ...

Buatlaaa apa2 pun kalau masing2 degil gak ikut sop, wajib laaa kes naik. Dah diberi kelonggaran, tak nak ikut sop sampinkes naik mencanak. Bila nak buat pkp, ungkit bab susah itu susah ini. Rakyat msia mmg kaki putar belit. Apapontakboley.
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 05:36 AM From the mobile phone | Show all posts
semua org kata ikot sop, ikot sop. selagik kobid ni x dihapuskan selagik tu masih ada. sop hny mengurangkan risiko,bkn hapuskan virus tu.
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 05:46 AM From the mobile phone | Show all posts
knapa selangor tak reti2 turun kes... sabah pun dah turun lps hmpir setahun x boleh rentas merentas ni
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 05:55 AM | Show all posts
perembes replied at 1-5-2021 05:46 AM
knapa selangor tak reti2 turun kes... sabah pun dah turun lps hmpir setahun x boleh rentas merentas  ...

Sbb pkp tak  ketat. Byk industri, sector bisnes, ofis boleh buka. Takda matlamat mutlak. Ekonomi pun tak kemana, kobid pun tak kemana. Klu buat mcm pkp 1 baru boleh turun 1 angka.
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 06:00 AM From the mobile phone | Show all posts
sitisitu25 replied at 1-5-2021 03:27 AM
aku da ready nk kne pk2 apa pun kali ni..sb umah da siap spring cleaning..set up bilik keje/solat si ...

Jarang kn mak2 nk duk rumah anak...ada ex jiran aku mak ayah dia sporting bole duk rumah ank2 terkurung ..sekali dtg stgh tahun..adik beradik pn lex2 je rumah dia ...respek
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 06:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah stahun setengah kobid
Selangor/lembah klang pkp pkpb pkpp pkpd pkpkpkui sampai abg jamil mampos
Dgn pakej darurat pun x selesai.
Hadap jer la dr atas ke bawah semua gagal....

Betul la kata org, xyah buat test lg bagus. Biar +ve tu kosong.
Reply

Use magic Report

Post time 1-5-2021 06:18 AM From the mobile phone | Show all posts
ape gune pkp kalau longgar. serupe pkp 2.0.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list