Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
22251
View
331
Reply

Ego Seorang Bapa- 28 Orang Anak Semua Tak Sekolah, Tinggal Berhimpit Dan Kotor

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Post time 4-5-2021 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Dh la miskin, pemalas dan pengotor pulak tu!

Org lain miskin, xda la pemalas rumah kotor mcm ni. Berkulat! Bini 4 takkan x boleh sama2 kemas rumah. Ke mengangkang je! Eee! Manusia mcm ni mmg xptt dibantu.
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 4-5-2021 10:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni manusia ke bintang?
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
pemalas pengotor
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg malas kerja ni nak pula zakat bantu, penagih dadha pon zakat bantu sebab ada jiran iol ni penagih tak kje, ada anak 2 orang..yg paling pelik camne la bini2 dia bleh bertahan hidup miskin camni, takkan sebab batang pisang depa jadi menunduk camni
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Elo pakcik ..ko BG nasi kangkang kat bini2 ko ke...
Elok di suntik anu nya tk bagi Naik Terus...biar air penuh dlm kepala lama2 jadi paya hijau berlumut terus cancer otak....
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Decaffeinated replied at 4-5-2021 01:01 PM
Menjelang sebelah malam, anak-anak perempuan katanya disuruh tidur dalam balik

Masa bukan giliran ...

Aduhh kita plak yg risau. Takut anak perempuan dia pun jadi mangsa nafsu serakah ayah yg tak bertanggungjawab ni. Errr mcm mna laki ni nak bersama dgn isteri, klau rumah kecik, bilik ada dua, penuh anak2..isskk. mmg Kahwin sbb nafsu betul.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Apaknya kawen 2 3 n 4 ni, adakah bininya jugak yg menguruskan sundirik
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:52 PM | Show all posts
kechikchomel replied at 4-5-2021 02:18 AM
ada baca kat FB. gerammm je rasa dgn si bapak tu! mesti stress anak sulung tu. adik beradik berderet ...

Biasanya orang miskin @ susah ada banyak masa .
takut one day di ngapnya adik beradik perempuan yang lain.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 10:57 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 4-5-2021 12:28 PM
Ima turut bertanya mengenai persiapan dan juga persediaannya, tetapi si bapa menyerahkan tanggungjaw ...

Eh kak sarah, iolls pn hangin je baca..confident level kerajaan langit bab cerita anak nk smbung belajar kt cairo..bila tnya persediaan titibe menikus suruh bini setelkn..kalo xleh support duit pn atleast amek tao la bab persediaan anak2..nk carut lebih2 lak rasa
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:00 PM From the mobile phone | Show all posts
mawarika replied at 4-5-2021 03:04 PM
28 anak dia siak.. aku yg 3 ni pun takut terciduk soal nafkah... berani dia 28 anak.. susu apa?  Pam ...

Itu lah kan. Org lain yg ada anak 3-4 org anak pun dah pening, pampers, susu, mkn, minum, duit belanja sekolah, mak ayah dah start pening fikir saving for future, education expenses bila masuk kolej. Mcm mana laki ni bleh hidup tanpa fikir tanggungjawab. Amanah bagi anak seorang pun dah berat. Apatah lagi 28 orang anak.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
~boolean replied at 4-5-2021 12:56 PM
Tu lah dah kata, hat dapat bantuan zakat ni ada yang haramjadah juga...ambil kesempatan...dah dapat  ...

Exactly! Bukan menghina tp ada yg seperti ini. Sbb org mcmni la mnyush kan yg betul2 memerlukan. Kesian org yg betul2 susah yg nk berusaha tp bntuan lambat. Nk smbg beljar tggu zkt, dh dpt belajar nk kerja jauh pun duit deposit rumah sewa, kos hdup smntara gaji pun tggu zakat tp borg pun tk abis tapis lagi
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejenis bapak derhaka ni
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh tak mana2 producer drama buat citer yg macam gini. Ni la realiti kehidupan yg ramai orang tak tau.

Bukan drama pasal CEO anak Megah Holding berkenan dgn anak makcik cleaner tapi cantik,  kahwin and they live happily ever efter.
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:30 PM From the mobile phone | Show all posts
diiyanazakaria replied at 4-5-2021 10:57 PM
Eh kak sarah, iolls pn hangin je baca..confident level kerajaan langit bab cerita anak nk smbung b ...

Geram kan.. Tak guna jadi lelaki kalau semua harapkan isteri.. Yg isteri2 pun sama naik benak
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku teka jantan ni bomohkan bini2 dia.. selain pandai ckp dan saiko bini2 dia tu. Tu yg jd bodo semacam je tu..
Pertama sekali mohon katok mampos jantan tu dulu. Kemudian selamatkan bini2 dan anak2 dia. Kesian budak2 tu.. mesti xselesa.. kesian xde pilihan.. dianiaya org dewasa
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:48 PM | Show all posts
Keluarga 28 anak sudah dibantu sejak 2010: LZS
ENGKU SHARIFUL AZNI | | 04 Mei 2021

image.png
Saipolyazan

SHAH ALAM - Sebuah keluarga susah yang mempunyai 28 anak di Klang seperti ditularkan di laman sosial sudah menerima bantuan Lembaga Zakat Selangor (LZS) sejak tahun 2010.

Ketua Pegawai Eksekutif LSZ, Saipolyazan M Yusof berkata, keluarga tersebut merupakan asnaf miskin berdaftar yang diberi pelbagai bantuan seperti bantuan kewangan, sewa rumah, bantuan kecemasan serta bantuan modal pada tahun 2013.

Menurutnya, pihaknya akan mengadakan sesi kaunseling untuk ketua keluarga dan ibu-ibu terbabit serta melihat potensi anak-anak mereka untuk diberikan kursus vokasional bagi mengubah hidup sekeluarga.

Ini antara kerangka tindakan dalam pembangunan asnaf di Selangor yang mana 47,000 daripada 65,000 orang termasuk mualaf yang kita kategorikan di bawah Asnaf Produktif.

Kita turut mengadakan sesi induksi yang mana kita berikan motivasi kepada mereka termasuk menandatangani surat aku janji untuk berubah menjadi lebih baik, katanya ketika Majlis Iftar dan Penyerahan Zakat Perniagaan di Mardhiyyah Hotel & Suites di sini pada Selasa.

Saipolyazan berkata, kes tular berkenaan keluarga asnaf yang didakwa tidak dibantu pihak LZS biasanya kes berulang dan berdaftar di bawah pihak tersebut.

Ujarnya, kebanyakan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Selangor yang menjumpai mana-mana keluarga asnaf biasanya akan memeriksa dengan pihak LZS terlebih dahulu.

Mungkin NGO tersebut masih baharu atau tidak faham bahawa LZS bekerjasama dengan ramai pihak, malah terdapat sebahagian geran bantuan turut disalurkan kepada mereka untuk membantu asnaf tersebut.

Kita mengharapkan perkara tular sebegini tidak berlaku lagi kerana isu sebegini memberikan kesan kepada kutipan zakat akibat hilangnya kepercayaan terhadap institusi ini, katanya.

Pada Selasa, keluarga berkenaan menjadi tular di laman sosial apabila hidup dalam serba kekurangan.

Menurut seorang sukarelawan, Nur Ima Rahman, keluarga besar tersebut mempunyai empat orang isteri dan anak-anak yang berusia 2 hingga 22 tahun.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... antu-sejak-2010-LZS
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa lah lelaki seorg bapa seorg suami..tagih simpati umum melalui bilangan ank isteri..kau kerja buat kilang anak....isteri2 berusaha sara keluarga,dia konon sibuk fikir pasal anak2 isteri2 sbg ketua keluarga... wanita macam.manakah isteri2 dia tu..
Kejap lagi kuar komen ,apakan ini bentuk bantuan yg what utk keluarga sebegini..seolah menyokong kehidupan berkeluargan cara ini .. fikir 2 lah sikit pihak terbabit..ie kemashalatan anak2 n.masa depan mereka. Jangan sampai nanti ada ank dijual kerana 'bijak' si bapa.
Pernah pergi kerumah kebajikan yg sorang budak tu ada 7 beradik Kat pusat kebajikan itu. Mereka di situ kerna ibu bapa bercerai dan membina keluarga baru ..
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Harap anak dah besar.. Sekolahkan paknya balik.. Jgan jadi mcm apaknya pulak udah
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Patut mandulkan je jantan mcm ni. Membiak je pandai.
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2021 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
aderaderker replied at 4-5-2021 11:06 PM
Boleh tak mana2 producer drama buat citer yg macam gini. Ni la realiti kehidupan yg ramai orang tak  ...

Kos mahal sebab nak bayo 28 orang pelakon budak2 + remaja. #Faceplam
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list