Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
589
View
16
Reply

[Sarawak] Kanak-kanak dua tahun mati dipercayai didera, ibu dan teman lelaki ditahan polis

[Copy link]

Author: FanTasyCreaTioN       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-6-2021 08:21 PM | Show all posts |Read mode
KUCHING: Seorang kanak-kanak berusia dua tahun dilaporkan meninggal dunia dipercayai didera dalam kejadian di Betong, hari ini.

Kanak-kanak malang dengan kesan lebam di badan dipercayai didera ibu kandung dan teman lelaki wanita itu.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Aidi Ismail ketika dihubungi Astro AWANI berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kes itu daripada pihak Hospital Betong pada pukul 3.50 petang Ahad.

Ya.. kanak-kanak berusia dua tahun meninggal dengan kesan lebam disyaki didera.

"Manakala ibu kanak-kanak itu dan teman lelakinya ditahan polis untuk bantu siasatan.

"Kes masih dalam siasatan, saya tidak boleh komen lebih lanjut hingga dapat bukti lain seperti keputusan bedah siasat," katanya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 6-6-2021 08:25 PM | Show all posts
Kuching: Seorang kanak-kanak berusia dua tahun dilaporkan meninggal dunia dipercayai didera ibu dan teman lelakinya dalam kejadian di Betong hari ini.

Perkara itu disahkan Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Aidi Ismail ketika dihubungi petang tadi.

Ya.. kanak-kanak berusia dua tahun meninggal dengan kesan lebam disyaki didera.

Kami ada menerima laporan berkenaan kes tersebut daripada pihak Hospital Betong kira-kira jam 3.50 petang tadi, katanya.

Menurutnya, ibu kanak-kanak tersebut dan teman lelakinya telah ditahan untuk siasatan lanjut.

Bagaimanapun kata Aidi pihaknya masih menunggu butiran kes serta laporan penuh.

Difahamkan jenazah kanak-kanak malang itu kini ditempatkan di Hospital Betong untuk tindakan selanjutnya termasuk mengenal pasti punca kematian.

Terdahulu kes itu tular di media sosial yang memaparkan gambar kedua-dua suspek bersama kanak-kanak berkenaan.

Malah terdapat hantaran yang dimuat naik salah seorang ahli keluarga dipercayai bapa saudara kanak-kanak tersebut meminta agar orang ramai yang mengenali suspek untuk segera menghubunginya

BC

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2021 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesekian kalinya...anak didera IBU KANDUNG DAN TEMAN LELAKI.....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-6-2021 08:51 PM | Show all posts
Skuau replied at 6-6-2021 08:48 PM
Kesekian kalinya...anak didera IBU KANDUNG DAN TEMAN LELAKI.....
kaaaaaannn ...
geram ja rasa ...

ngah carik2 berita terdahulu ...
tak jumpa pulak... dah ler internet kalah siput


Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2021 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh babinya.Apa la budak tu tau mesti nangis aje bila kena abuse.Ada mak pun serupa setan.Anak aku sama umur sikit2 nak manja & mintak hug.Kesian kau adik dapat mak macam ni
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2021 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Cerita biasa..bopren mak bunuh anak..
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2021 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak sebok nak ngecret dgn jantan. Tu yg abuse anak.
Eh kau pegi mampos cepatlah, tak layak jadi mak. Semoga kau mampos di gilis lori 10 tayar, kepala kau meletop pecah.
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2021 11:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Budak 2 tahun baru nak belajar cakap. Kalau kita naikkan suara pon dah cebik. Taknak bayanhkan. Tenanglah dikk
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2021 06:22 AM | Show all posts
Straya replied at 6-6-2021 10:14 PM
Eh babinya.Apa la budak tu tau mesti nangis aje bila kena abuse.Ada mak pun serupa setan.Anak aku sa ...
mak masih muda ... boipren lagi lah ...
kejam ...



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2021 06:26 AM | Show all posts
tom2 replied at 6-6-2021 11:08 PM
Budak 2 tahun baru nak belajar cakap. Kalau kita naikkan suara pon dah cebik. Taknak bayanhkan ...
kan ...

kita ada anakbuah baya2 ni... ades ...


tenang lah d sana ... syurga tempat mu dik...


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2021 06:27 AM | Show all posts
Skuau replied at 6-6-2021 08:48 PM
Kesekian kalinya...anak didera IBU KANDUNG DAN TEMAN LELAKI.....
yang tak layak d panggil mak dan boipren dia



Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2021 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 7-6-2021 06:27 AM
yang tak layak d panggil mak dan boipren dia

Comel lak tu. Nape la kejam sangat.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2021 08:57 AM | Show all posts
tom2 replied at 7-6-2021 08:52 AM
Comel lak tu. Nape la kejam sangat.
tu la nak tau apa terjadi sebenar ...

polis ngah carik


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2021 11:25 AM | Show all posts
KUCHING: Polis menangkap empat individu termasuk ibu kepada kanak-kanak lelaki dua tahun yang dilaporkan meninggal dunia, disyaki akibat didera, bagi siasatan kes tersebut.

Ketua Polis Daerah Betong DSP Zamry Alli berkata, empat individu terbabit merupakan ahli keluarga kanak-kanak tersebut yang berumur antara 22 hingga 65 tahun.

"Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan jika disabitkan kesalahan akan dihukum mati," tegasnya dalam kenyataan hari ini.

Jelasnya lagi, permohonan reman terhadap kesemua suspek akan dibuat untuk siasatan selanjutnya.

Mengulas lanjut kes itu, Zamry berkata, sekitar jam 3.45 petang Ahad, pihaknya dimaklumkan oleh seorang pegawai perubatan dari Hospital Betong berkaitan kes seorang kanak-kanak lelaki berumur dua tahun telah meninggal dunia disyaki akibat didera.

"Bertindak atas maklumat tersebut, polis telah pergi ke Hospital Betong dan mengesahkan terdapat seorang kanak-kanak telah meninggal dunia semasa dihantar oleh keluarganya pada jam 3 petang ke hospital tersebut.

"Hasil pemeriksaan pegawai perubatan mendapati terdapat beberapa kesan kecederaan dan lebam di beberapa bahagian badan kanak-kanak tersebut yang berkemungkinan telah menyebabkan punca kematian," dedahnya.

Berikutan itu, tegas beliau, keempat-empat suspek termasuk ibu kanak-kanak berkenaan ditangkap untuk siasatan.

Dalam pada itu, beliau memohon agar orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi yang tidak tepat berkaitan dengan kes ini.

"Serahkan kepada polis untuk melakukan siasatan secara menyeluruh bagi mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab di atas kematian kanak-kanak tersebut," ujarnya.

Terdahulu, Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Aidi Ismail yang mengesahkan kejadian itu berkata, ibu dan teman lelakinya ditahan untuk siasatan lanjut kes tersebut.

"Kes ini masih dalam siasatan. Saya tidak boleh bagi maklumat lanjut selain mengesahkan ada laporan dibuat oleh pihak Hospital Betong tentang kes kematian kanak-kanak berusia 2 tahun yang mempunyai kesan lebam pada tubuh si mati.

"Ibu dan teman lelaki ibu kanak-kanak terbabit kini ditahan untuk siasatan lanjut," katanya menerusi WhatsApp semalam.

Kes itu tular di media sosial yang memaparkan gambar kedua-dua suspek bersama kanak-kanak berkenaan.

Selain itu, hantaran yang dimuat naik salah seorang ahli keluarga dipercayai bapa saudara kanak-kanak tersebut meminta agar orang ramai yang mengenali suspek untuk segera menghubunginya.

credit

Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2021 01:48 PM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 7-6-2021 06:26 AM
kan ...

kita ada anakbuah baya2 ni... ades ...

Otedah kmk nangga muka nya, deng.. jaik ati kmk ngenang. Apa kempang molah baby camya, bukan reti molah salah nya. Dahlah sikda bapak.

Kmk itok ngan maknya, gne boleh pass ngan bf nya, diam serumah kah apa..

Sik pasal2 serumah2 disoalsiasat.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-6-2021 03:46 PM | Show all posts
belilies replied at 7-6-2021 01:48 PM
Otedah kmk nangga muka nya, deng.. jaik ati kmk ngenang. Apa kempang molah baby camya, bukan reti  ...
kmk dari awal dah nangga muka nya deng ... berbelah bagi hati...
maok engkah sik gambar tedah ya ...
ujung2 engkah juak

sak kena kutuk deduak ya ... mak ngan si boipren nya ya ...

tapi pagi tek maca .... 4 urang d reman ... sapa gik 2 urang ya


pa jak d tauk tedah ... baru 2 tahun... nang kempang ati na


Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2021 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 7-6-2021 03:46 PM
kmk dari awal dah nangga muka nya deng ... berbelah bagi hati...
maok engkah sik gambar tedah ya . ...

Rasanya org tua tp xtauk org tua laki ya or rempuan ya. Harap2 ada gk info psl kes tok
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list