Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
113194
View
243
Reply

Proton SAGA dalam sejarah

[Copy link]

Author: Fast-N-Furious       Show all posts   Read mode

Post time 8-5-2007 12:56 PM | Show all posts
weewiiit...



kat umah aku dulu ada org pakai yg nih... nampak kayer gilos

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-5-2007 12:58 PM | Show all posts
zaman tu versi aper sekali pong, pakai rim besi jer.. hehehe..
Reply

Use magic Report

Post time 8-5-2007 01:36 PM | Show all posts
first time sku tengok proton saga secara live.... aku umur 6 thn.. balik dari tadika ngna mak aku... mak aku tuntuk...".. tuh la keta poton saga.. "...

hehehhhe
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-5-2007 08:37 AM | Show all posts
Originally posted by True-X at 8-5-2007 01:36 PM
first time sku tengok proton saga secara live.... aku umur 6 thn.. balik dari tadika ngna mak aku... mak aku tuntuk...".. tuh la keta poton saga.. "...

hehehhhe

masa tu ko amik port tak kete proton saga tu aper..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 08:54 AM | Show all posts
Aku belum lahir lagi masa tu


Originally posted by Fast-N-Furious at 9-5-2007 08:37 AM

masa tu ko amik port tak kete proton saga tu aper..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-5-2007 09:38 AM | Show all posts
Originally posted by assaffah at 9-5-2007 08:54 AM
Aku belum lahir lagi masa tu

haku masa tu sekolah rendah, masa tu hobi kumpul stem, siap beli sampul surat ari pertama wa cakap lu..

skang sampul tu pong ntah ke mana, album stem wa pong ntah gi maner..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 09:46 AM | Show all posts
Lepas tu tukar stem dengan kawan2
Aku dulu pun kumpul stem

Sampai sekarang stem tu aku masih simpan lagi


Originally posted by Fast-N-Furious at 9-5-2007 09:38 AM

haku masa tu sekolah rendah, masa tu hobi kumpul stem, siap beli sampul surat ari pertama wa cakap lu..

skang sampul tu pong ntah ke mana, album stem wa pong ntah gi maner..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 10:08 AM | Show all posts
Originally posted by Fast-N-Furious at 9-5-2007 09:38 AM

haku masa tu sekolah rendah, masa tu hobi kumpul stem, siap beli sampul surat ari pertama wa cakap lu..

skang sampul tu pong ntah ke mana, album stem wa pong ntah gi maner..


kumpul stem?.. hehehe..
aku kecik2 dah minat kumpul kereta mainan yg kecik2 tu sambil main kombat2 peranggg...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 10:11 AM | Show all posts
dulu masa memula saga keluar..aku kecik2...sibuk cakap ngan mak ayah..nanti dah besar nak pakai kereta proton saga...

lambang empat segi tu kira cun sgt dah bagi aku...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 10:14 AM | Show all posts
Akhirnya dapat kelisa


Originally posted by puteri7 at 9-5-2007 10:11 AM
dulu masa memula saga keluar..aku kecik2...sibuk cakap ngan mak ayah..nanti dah besar nak pakai kereta proton saga...

lambang empat segi tu kira cun sgt dah bagi aku...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 10:18 AM | Show all posts
Originally posted by Fast-N-Furious at 9-5-2007 08:37 AM

masa tu ko amik port tak kete proton saga tu aper..


dulu kagummmm giler  ngan proton nieh....

skrg ...:kant:

thn 1986... nostalgianyer... dah 20 thn dulu daaaaaa.. mak aku pimpin tangan aku... huhuuhhu
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 10:48 AM | Show all posts
member aku siap potong iklan proton nih dr paper masa skolah dulu... cun gilos cakap korang yg kaler merah tuh... nampak hebat mabeles..

sambil2 nyayi... `proton sagaaaaa.... kejayaan malaysiaaa'

itujelah perkataan iklan tv yg aku ingat..dia nyayi selain iklan

`eh, anak kau tu Sen?'

'merah sangat la makngah mcm zaman duluuuu..........'
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 11:02 AM | Show all posts
Tu la pasal... betapa bersejarahnyer Proton Saga time mula dilancarkan tahun 80-an dulu...

Kalau dulu, Hicom pegang saham majoriti dalam Proton, so kualiti dier bagus sebab yang pegang Proton memang syarikat engineering berat nyer... tapi sekarang? Otak engineer dah kurang tapi otak yang pikir duit jer lebih time zaman Mahaleel dulu... akibatnya, nak pulihkan balik imej Proton di kaca mata rakyat Malaysia dah susah.
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 12:29 PM | Show all posts
Ya betul



Originally posted by Squall-Leonhart at 9-5-2007 11:02 AM
Tu la pasal... betapa bersejarahnyer Proton Saga time mula dilancarkan tahun 80-an dulu...

Kalau dulu, Hicom pegang saham majoriti dalam Proton, so kualiti dier bagus sebab yang pegang Proton  ...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-5-2007 04:39 PM | Show all posts
tu lar.. kelentong urang lagi.. kan urang dah tak cayer lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 04:45 PM | Show all posts
:music: impian nyata, cita2 tercapai..
kita bersama, menempuhi tujuan..
hadapi kenyataan, satu kejayaan..
berjaya bersamaaaaaa...
proton sagaaaaaaaaa....
kejayaan malaysiaaaaaaaaaaa....:music:

errkkk cemni ke lagu dia....
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 04:48 PM | Show all posts
Originally posted by ryo_takahashi1 at 9-5-2007 04:45 PM
:music: impian nyata, cita2 tercapai..
kita bersama, menempuhi tujuan..
hadapi kenyataan, satu kejayaan..
berjaya bersamaaaaaa...
proton sagaaaaaaaaa....
kejayaan malaysiaaaaaaaaaaa....:mus ...


pergghhh ingat lagi lagu dia... time tuh ko umur beraper arr still leh ingat lgi...

aku tak ingat lansung lagu proton saga..

lagu proton wira ingat bab korus jer..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 04:50 PM | Show all posts
Originally posted by Fast-N-Furious at 9-5-2007 09:38 AM

haku masa tu sekolah rendah, masa tu hobi kumpul stem, siap beli sampul surat ari pertama wa cakap lu..

skang sampul tu pong ntah ke mana, album stem wa pong ntah gi maner..


lagi tua dari aku rupenyer...

[ Last edited by  True-X at 9-5-2007 04:52 PM ]
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-5-2007 04:57 PM | Show all posts
Originally posted by True-X at 9-5-2007 04:48 PM


pergghhh ingat lagi lagu dia... time tuh ko umur beraper arr still leh ingat lgi...

aku tak ingat lansung lagu proton saga..

lagu proton wira ingat bab korus jer..

err.. proton wira ader lagu ker??

camner lagu dier hah??
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2007 05:00 PM | Show all posts
Originally posted by True-X at 9-5-2007 04:48 PM


pergghhh ingat lagi lagu dia... time tuh ko umur beraper arr still leh ingat lgi...

aku tak ingat lansung lagu proton saga..

lagu proton wira ingat bab korus jer..


time tu aku baru lahir... sama besday dgn proton saga tuh...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.076821s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list