Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
15829
View
21
Reply

Silat Aliran Malaysia

[Copy link]

Author: riccckyyy       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-1-2007 05:37 PM | Show all posts |Read mode
Silat Malaysia aliran apakah yg menjadi pilihan anda?
Single Polls, Total 32 Users voted
40.62% (13)
31.25% (10)
3.12% (1)
9.38% (3)
15.62% (5)
Your User group have no permission to vote
Reply

Use magic Report

Post time 7-1-2007 06:03 PM | Show all posts

aku pilih lain2 sbb..

aku xtau nk vote mn..

aku blaja,
1.silat helang putih
2.silat gayong

pilihan aku..ntah..
dua2 bes..
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2007 12:47 AM | Show all posts
Originally posted by BaBy^GhoSt at 7-1-2007 06:03 PM
aku xtau nk vote mn..

aku blaja,
1.silat helang putih
2.silat gayong

pilihan aku..ntah..
dua2 bes..


ehemm .. lang putih?? .. dak mane neh ..
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2007 12:55 AM | Show all posts

Reply #3 shut87kdown's post

aku blaja tu kat swak.. nape?
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2007 01:00 AM | Show all posts

Reply #4 BaBy^GhoSt's post

saje tanye . hehe ...  gue pon bdak lang ..   smenanjung ..  =p
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2007 01:57 AM | Show all posts

Reply #5 shut87kdown's post

yeah..aku bkn owg swak pn..ktne?cam xpnh dgr pn kat semenanjung neh?xmo ajak aku join ke?aku kat sgor :nyorok:
blaja die xberat cam gayong..pendapat aku r..
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2007 02:17 AM | Show all posts

Reply #6 BaBy^GhoSt's post

eh ye ke x berat .. hee .. aku pon x ekitp da sgt .. tp .my heart still .. bekoba2 lg  .. haha ..
mod i vote for Gayong & Lain-lain .. ..
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2007 04:39 PM | Show all posts
kat area shah alam ni takde ke sesapa or persatuan yg ajar silat?any kind of silat..kalau ada info tlg bgtau
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2007 08:21 AM | Show all posts
Originally posted by cherrish at 15-1-2007 04:39 PM
kat area shah alam ni takde ke sesapa or persatuan yg ajar silat?any kind of silat..kalau ada info tlg bgtau


hi
Mesti ada tapi kener cari kat Sekolah duluker, UITM ker PPP ker baru tau kat maner gelanggang luar. Kat Padang Jawa pun ada rasanya. sekian terima kasih

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2009 07:09 AM | Show all posts
Originally posted by cherrish at 15-1-2007 16:39
kat area shah alam ni takde ke sesapa or persatuan yg ajar silat?any kind of silat..kalau ada info tlg bgtau


kalau minat silat ala2 wing chun, boleh blaja silat lian padukan:

Gelanggang Shah Alam
- Cikgu Yazid > 012-691 1344
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2009 07:02 PM | Show all posts

Balas #10 rimau_manja\ catat

kedah ada x lian padukan..???
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2010 05:21 PM | Show all posts
bagi aku, semua silat ada kelebihan
xpyh nak kutuk2
barang siapa yang agak kurang serasi dgn sesuatu silat,
maka cari la silat lain dan jgn nak rendah2kan mana2 aliran silat

persilatan ni umpama pakaian
bukan semua jenis pakaian kita boleh pakai
ia bergantung kepada saiz badan kita dan kemampuan kita

all the best for silat
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2010 12:42 PM | Show all posts
well said bro ironmind

Sampai satu tahap, kita bersilat bukan kerana ingin masuk pertandingan.
Sampai satu ketika, walaupun sudah beranak-pinak, kita bersilat kerana cinta kita pada seni bangsa itu sendiri...

Aku masih ingin mempelajari silat Lian Padukan (Buah Pukul Mersing) dan jugak silat Sendeng..
Reply

Use magic Report

Post time 11-12-2010 12:59 PM | Show all posts
salam drp pertubuhan seni silat kuntau tekpi

seni silat ni sbjektif.de org join mgkin sbab nk mncari kekuatan utk mnunjuk2.ade yg join sbab nk mncari kedudukan.tp yg indahnye rmai yg join sbab cintakan seni tu sndiri dan rmai yg join sbab mnjaga hak kturunan nenekmoyang.jd tepuk dada tnya iman.yg penting niat.....
-sory.ni pndapat sndiri.no offence
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2011 08:46 AM | Show all posts
Reply 13# thekatyusha


aku pun nak belajar gak sendeng ngan lian padukan ni ..

susah benar nak cari
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2011 10:35 AM | Show all posts
TT...vote gayung...ades..pesal gayung je..
ni gayung m'sia ke??ataw gayung lain..ce cite
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2011 12:07 PM | Show all posts
lian padukan are pulau pinang kat mana boleh belajar?
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2012 10:15 PM | Show all posts
aq nk join, tpi mak aq x kasi sebab dia x nk ajaq aq keluar malam, balik lewat ...terima je la wlaupon x leh
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2012 04:36 PM | Show all posts
silat cekak ustaz hanafi..
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2015 04:14 PM | Show all posts
saya belajar silat sendeng masa sekolah..bila masuk uni terus slow... huhu~
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.084740s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list