Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
11627
View
153
Reply

Kenderaan Jepun yang korang minat.......

[Copy link]

Author: bravotwozero       Show all posts   Read mode

Post time 26-3-2007 08:02 PM | Show all posts
saya pilih nissan
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2007 09:45 PM | Show all posts
Pandu uji: Murano penuhi kepuasan


Gaya menawan, mantap ketika memandu


Spesifikasi:
Model: Nissan Murano
Enjin: DOCH 24 Valve 6 Silinder V
Kuasa: 3,498 cc
Kuasa maksimum: 172kW(234PS)/6,000 rpm
Tork maksimum: 318Nm(32.4kg-m)/3,600 rpm
Transimisi: Xtronic CVT

SEGMEN Kenderaan Utiliti Sport (SUV) terus berkembang dengan kehadiran pelbagai model baru untuk merancakkan lagi industri automotif tempatan.

Ia terus hangat apabila pengeluar memperkenalkan versi SUV serba mewah bagi memenuhi cita rasa pengguna yang semakin memilih.

Antaranya, kehadiran SUV serba mewah Nissan menerusi model Murano yang cukup bergaya serta sporty.

Dengan reka bentuk ke hadapan jurutera Nissan berjaya mengetepikan saingannya dalam segmen berkenaan. Ia meletakkan Murano satu tahap ke hadapan berbanding pesaingnya.

Penampilan menawan dapat dilihat pada reka bentuknya yang aerodinamik selain alur tubuh yang menambahkan kemantapannya ketika dipandu.

Padanan lampu depan xenon memang bergaya serta jeriji kromium menyerlahkan lagi reka bentuk jentera ini untuk dipandu.

Kesinambungan reka bentuk itu turut dipindahkan ke ruang dalamannya yang selesa serta mewah dengan kulit hitam bermutu.

Kombinasi papan pemuka dengan kemasan aluminium, stering sport dengan butang kawalan serta tempat duduk kulit menjadikan ruang dalaman Murano eksklusif buat pemiliknya.

Ruang dalamannya luas untuk pemandu dan penumpang selain bahagian kaki yang selesa terutamanya ketika menikmati perjalanan jauh.

Bagi mereka yang sukakan muzik, sistem audio Murano sememangnya bertenaga serta menghiburkan, malah pemandu boleh mengawalnya dengan hanya menekan butang khas di bahagian stering.

Untuk mereka yang memandu bersama ahli keluarga, ruang dalaman Murano ternyata tidak mengecewakan terutamanya bahagian bagasi yang cukup luas untuk pelbagai barangan.

Bagi mereka yang suka melancong, bahagian tempat duduk belakangnya boleh dilaraskan jika ingin membawa muatan tambahan.

Dari aspek teknikal Murano yang dilengkapkan dengan sistem suspensi pacuan empat roda ini dijana enjin 245 kuasa kuda Nissan versi 3.5-liter DOHC V6.

Dengan kuasa 3,498 cc enjin berkenaan mampu menghamburkan kuasa maksimum 172kW (234PS) pada 6,000 rpm dan tork maksimum 318Nm(32.4kg-m) pada 3,600 rpm.

Untuk pemanduan selesa sepanjang perjalanan jentera ini dibekalkan dengan transmisi Xtronic CVT dengan manual enam kelajuan yang lancar. Ia cukup bermanfaat apabila bermain dengan transmisi manual ketika melayan selekoh dan memecut.

Jentera ini turut dibekalkan dengan sistem pacuan empat roda yang boleh dilaraskan secara elektronik.

Untuk keselamatan sepanjang perjalanan Murano dilengkapi sistem beg udara SRS bahagian pemandu serta penumpang. Untuk keselamatan pemanduan ia dibekalkan Sistem Brek Anti Kunci Empat Roda (ABS) dan Edaran Daya Brek Elektronik (EBD).

Pengendalian jentera berkonsepkan pemanduan sedan ini ternyata menyeronokkan ketika ia dipandu di lebuh raya kerana memiliki pakej SUV yang lengkap.

Secara keseluruhan usaha Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd membawa masuk model ini untuk pasaran tempatan ternyata dinanti-nantikan terutamanya mereka yang berselera besar untuk memiliki SUV sporty.

Model ini turut hadir dengan pakej Nismo selain pilihan warna menarik untuk mereka yang berminat. Harga atas jalan termasuk insurans bagi model ini ialah RM357,000.


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2007 10:03 PM | Show all posts
Minat kat LEXUS, Toyota, aku sorang yang vot kat toyota
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2007 10:04 PM | Show all posts

Reply #52 spirkaklampuru's post

wahh.. now ni ko ni rajin paste artikel eekk..
nak tukau profession jadi reporter kee??..  
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2007 10:40 PM | Show all posts
Originally posted by ssbrosi at 26-3-2007 15:17
Siapa kat forum ni tahu bila Nissan Latio atau Tiida akan datang di Malaysia?

spotted that car last saturday while going down from genting... i suppose they tested the car for climbing ability....
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2007 11:00 PM | Show all posts

Reply #52 spirkaklampuru's post

murano ni ganazzzz ler grille depan dia...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-3-2007 04:06 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 08:02 AM | Show all posts

Reply #55 gorgon's post

So tanda nya kereta tu tak lama lagi akan ada di pasaran ke? Tak sabar nak tunggu.Kereta2 ini sudah ada di sini sejak akhir tahun lepas.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 08:04 AM | Show all posts

Reply #44 True-X's post

Boleh kalau sanggup bayar aku punya demand
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 08:11 AM | Show all posts
Originally posted by True-X at 26-3-2007 10:36 AM
aku rase... tak failed.. lulus cemerlang tahniah para designer civic.....

...... tapi failed design odyssey

neeway.. beauty r d eye of beholder...


haku pong kata lulus CGPA 4.0 kat sibik nieh, wekekek..

tapi lain urang, lain citarasa... contohnyer, haku kenal satu urang yg kata design proton juara cantik giler, lulus cemerlang.. wakkaak..
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 08:29 AM | Show all posts
Tapi kereta ni tak de kerusi baris ketiga macam prado dan pajero

Originally posted by spirkaklampuru at 26-3-2007 09:45 PM
Pandu uji: Murano penuhi kepuasan


Gaya menawan, mantap ketika memandu


Spesifikasi:
Model: Nissan Murano
Enjin: DOCH 24 Valve 6 Silinder V
Kuasa: 3,498 cc
Kuasa maksimum: 172kW(234PS ...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 08:51 AM | Show all posts

Reply #60 Fast-N-Furious's post

iskh.. aku nak tau sangat sapa la makhluk tu...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 08:53 AM | Show all posts
Originally posted by ascari at 26-3-2007 08:02 PM
saya pilih nissan


toyota punya brand lagi power....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 08:59 AM | Show all posts
I voted for Toyota... sbb engine senyap gile.. skrg pon dah VVTi.. tapi aku paling nyampah skali ngan Toyota Vios.. design dia kelako   Toyota paling cun dan paling aku minat .. Toyota Caldina, warna putih.. pergghh
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 11:03 AM | Show all posts
apa barang.................nah amik nih.............




Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 11:05 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 11:08 AM | Show all posts

Reply #54 takumi86's post

haah............bosan ler jd cikgu...asyik kena marah dgn boss jek....hampeh tul.............budak2 yg bangang kita yg kena.....:@


Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 11:11 AM | Show all posts
aku suke Nissan

hidup nissan !!
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 12:30 PM | Show all posts

Reply #67 spirkaklampuru's post

err.. boss cikgu sape? cikgu beso ke?
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 12:56 PM | Show all posts
Originally posted by d34n at 27-3-2007 08:53 AM


toyota punya brand lagi power....


Ish forklift la plak... taknak laa, bukannyer bleh bawak laju pun... dan bukannyer bleh bawak atas highway pun...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 02:06 PM | Show all posts
Suruh aje dia mengajar budak2 tu sampai jadi pandai wakakak

Originally posted by spirkaklampuru at 27-3-2007 11:08 AM
haah............bosan ler jd cikgu...asyik kena marah dgn boss jek....hampeh tul.............budak2 yg bangang kita yg kena.....:@


Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 03:15 PM | Show all posts

Reply #70 Squall-Leonhart's post

forklift sesuai kalu nak belajo parking reverse... lol
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 04:35 PM | Show all posts
aku suka Mazda3
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 05:17 PM | Show all posts
AKu suka honda yg telah di'tuned' oleh mugen.






[ Last edited by  wacom at 27-3-2007 05:28 PM ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2007 05:23 PM | Show all posts
weeh.. tak main lar toyota..

yg nie lagi best..

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.076791s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list