Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
3960
View
14
Reply

Kucing Bonsai

[Copy link]

Author: putra_bengal       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-6-2007 03:55 PM | Show all posts |Read mode
Utk pengetahuan insan2 yg mempunyai hati dan perasaan...

Terdapat seorang Jepun di New York sedang menjual suatu produk baru; yg dikenali sebagai 'Kucing Bonsai'. Apa yang orang Jepun ini buat ialah memadatkan seekor anak kucing ke dalam balang atau botol yang diperbuat daripada kaca.

Kemudian, dua batang straw akan dimasukkan ke dalam balang itu melalui dua lubang kecil yg ditebuk di atas penutup balang itu. Tujuan dua straw itu ialah satu utk memberi makanan kepada anak kucing itu, dan satu lagi utk mengeluarkan najisnya.

Untuk memastikan anak kucing itu membesar dan mengikut rupa dan saiz balang atau botol itu, dia akan memberi anak kucing itu makan sejenis dadah yang akan menjadikan tulangnya lembut, supaya badannya mudah utk mengikut bentuk dalaman balang itu. Dia hanya akan berhentikan pe mberian makanan dadah ini sekiranya anak kucing itu mati.

Adakah penganiayaan dan pengzaliman seperti ini dapat dihentikan? Anak kucing itu pasti tidak boleh bergerak di dalam balang itu, apatah lagi utk membersihkan badannya, dan langsung tak boleh membuat apa-apa. Kalau dia menjerit sekalipun, siapa yang akan mendengar jeritan batinnya di dalam balang itu?

Barangan yang zalim seperti ini telah dipasarkan secara meluas di serata New York , Indonesiadan New Zealand .





Orang Jepun ini ingat dia mempunyai daya kreativiti yang tinggi utk membuat duit, padahal perangainya itu tak ubah seperti orang gila lagi zalim.

Apa yang lebih menyedihkannya ialah, dia menganiaya haiwan yang tidak dapat mempertahankan diri mereka. Padahal masih banyak lagi objek lain yang boleh dikormesialkan. Bukan menzalimi benda hidup seperti anak-anak kucing itu!



Kami benar-benar mengharap penganiayaan seperti ini dapat dihentikan secepat mungkin. Jika 'kucing bonsai' seperti ini menjadi trend baru dan setiap orang ingin membelinya, tiada apa lagi yang dapat kami katakan lagi jika unsur-unsur kemanusiaan sudah hilang dalam sanubari manusia itu sendiri.

Jika anda masih mempunyai naluri kemanusiaan, sila sebarkan berita ini kepada seramai mungkin kenalan2 anda.


Kami mengharapkan kerjasama penuh daripada anda semua. Kita mesti berjuang untuk membebaskan anak-anak kucing itu daripada belenggu kezaliman. Bayangkan anda menjadi seperti mereka, apa perasaan anda? Tolong sebar-sebarkan (forward) maklumat ini ke seluruh dunia. Tolonglah selamatkan kucing-kucing ini dan kemungkinan haiwan-haiwan yang lain daripada terus dianiayai!!!

Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2007 05:10 PM | Show all posts
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... sedey tgk gmbr2 tuh
           
org jepun jahat... :@ :@ :@
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2007 05:19 PM | Show all posts
bukan dh ade ke topik serupa yg putra bukak sblm ni?
nape x post disitu saje?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-6-2007 09:33 PM | Show all posts

Reply #3 ati1402's post

aik mana ada dah topic tue.. yus suh mod delete n yus wat yg baru. malas nak update kat situ
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2007 09:50 PM | Show all posts

Reply #4 putra_bengal's post

really lohh nape didelete
patot laa mcm penah baca je cte nihh..
dh penah ada dulu..
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2007 09:52 PM | Show all posts

Reply #1 putra_bengal's post

kenape nak letak kucing lam balang camtu erkk:stp:
pehtu ape ke jadahnye nak nengokkk je die lam tuh?
kan ke best lau lepas main2..kejar2..lari sana sini..
hati pon senang tgk kuicng2 tu hepiii:love:

tak paham dahhh!!:kant:
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-6-2007 10:38 PM | Show all posts

Reply #6 ati1402's post

ntah.. gila punya idea:@
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2007 02:54 PM | Show all posts
japanese
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2007 09:01 AM | Show all posts
satu perkataan = GILA:@
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-6-2007 08:55 PM | Show all posts
ntah apa2 punya idea org jepun nie..:@ aku heran betul
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2007 10:39 AM | Show all posts

Reply #9 Naru's post

yup :setuju:
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-6-2007 01:06 PM | Show all posts
org jepun dah terlampau maju :@
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2014 03:26 PM | Show all posts
vongok!!!!
buh mrk dlm balang tu..biar rasa apa yg meow tu rasa..
padan muka
eeei....geramnyerrrr
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2014 09:06 AM | Show all posts
cuba orang yang melakukan tu buat spt kucing tu.
Reply

Use magic Report

Post time 22-6-2014 03:28 AM | Show all posts
pokemon nye orangg... giler aaa deme nihh... kucing suke di belai2.. dah bubuh dalam botol ape nak di belaikan ...mangkuk toi.... tak boleh terima dik akal betoi lah... eeeeee woiii!!!! kesian la sikit ...taknak bele bagi aku yang belee vongokkk
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.067170s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list