Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
4460
View
17
Reply

Sate Ria

[Copy link]

Author: Uncle_K       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-11-2007 11:18 AM | Show all posts |Read mode
Dulu ada sate ria..... ada la sekitar tahun90 an kat Malaysia nih .. Paling pemes sekali dekat Jalan Tuanku Abdul Rahman...

Ada lagi ke skang nih?

Sate ria nih.. aku tgk restoran yang selesa dan berhawa dingin.. ia hidangkan secara pakej gitu... satu plate ada 5 cucuk sate.. bawang.. timun.. nasi himpit ngan kuah kacang..
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 11:33 AM | Show all posts
aar dulu femes... ader penah aku bace.. kater dah sampai obersee...

skrg aper kabar ek...
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 11:49 AM | Show all posts
dulu kat subang parade ade satu...
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 11:51 AM | Show all posts
Skrg ni dah tak nampak dah...yang ada konsep gitu Satay Hj Samuri dan Satay King aje yang aku tahu...

Dulu ada gak pegi masa kat Jln TAR dan Bukit Bintang..tapi sekarang makan satay kat Psr Mlm aje.

Kenapa produk Makanan spt ni susah nak bertahan...kalau KFC atau MCD, boleh puluh2 tahun..

Entah ya..?
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 11:59 AM | Show all posts
Sate Ria ni tahun 80an popular la. tahun 90an dia dah tak berapa sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 12:02 PM | Show all posts
lom penah rasa sate ria nih..
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 12:05 PM | Show all posts
aku ingat lagi iklan dia..
"sate..sate..sate ria...sate untuk semua ... bla..bla..bla"
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 12:05 PM | Show all posts
aku ingat lagi iklan dia..
"sate..sate..sate ria...sate untuk semua ... bla..bla..bla"
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-11-2007 12:11 PM | Show all posts
Originally posted by sambablacen at 13-11-2007 11:51 AM
Skrg ni dah tak nampak dah...yang ada konsep gitu Satay Hj Samuri dan Satay King aje yang aku tahu...

Dulu ada gak pegi masa kat Jln TAR dan Bukit Bintang..tapi sekarang makan satay kat Psr Ml ...


sebabnya FRAINCAS kan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-11-2007 12:11 PM | Show all posts
Originally posted by sambablacen at 13-11-2007 11:51 AM
Skrg ni dah tak nampak dah...yang ada konsep gitu Satay Hj Samuri dan Satay King aje yang aku tahu...

Dulu ada gak pegi masa kat Jln TAR dan Bukit Bintang..tapi sekarang makan satay kat Psr Ml ...


sebabnya FRAINCAS kan.
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 07:35 PM | Show all posts
astro aku pun tak ingat benda ni ada jugak yang ingat lagi
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2007 09:21 PM | Show all posts
Sate Ria ni sedap gak. Keluarga kawan aku yg usahakan satu ketika dlu. Selepas bapak dorang meninggal bisness ni dah tak jln lagi. Aku pun dah tak dgr berita psl dorang.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2007 12:17 PM | Show all posts
yang i ingat, masa i kecik2 dulu,my uncles pernah buat..x tahulah dia franchisee ataupun business partner..dulu kat umah i banyak label sate ria, tissue yg ada logo sate ria, etc...tp i tak tahu knp skang dah x ada dah..dulu kat australia ada satu outlet...

nanti i tanya my uncle...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2007 01:20 PM | Show all posts

Reply #1 Uncle_K's post

la..ko x tau ke lagi citer ni..

kan sate ria dh ditukar jadi naza ria!
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2007 01:20 PM | Show all posts
la..ko x tau ke lagi citer ni..

kan sate ria dh ditukar jadi naza ria!
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2007 01:21 PM | Show all posts
la..ko x tau ke lagi citer ni..

kan sate ria dh ditukar jadi naza ria!
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2013 11:38 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2018 12:10 PM | Show all posts
Tputri replied at 13-11-2007 09:21 PM
Sate Ria ni sedap gak. Keluarga kawan aku yg usahakan satu ketika dlu. Selepas bapak dorang meningga ...

sapa nama kawan tu....keluarga dia stay kat Melawati ke?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.085051s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list