Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6776
View
83
Reply

UJIAN DALAM BISNES

[Copy link]

Author: sinar_inspirasi       Show all posts   Read mode

Post time 21-4-2008 04:12 PM | Show all posts
tapi cara untuk selesai semua tu adalah dengan kebijaksanaan kita dan kehormatan diri kita...kalo pompuan dah tak hormat kita kerana dia tahu diri kita tak bermaruah mana dan tak lah di hormat sesangat seperti mempunyai skandel2 n etc...so fikir la sediri kata nabil telinga astro.

[ Last edited by  miju at 21-4-2008 04:16 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2008 04:37 PM | Show all posts
mcm tu ke maksud miju..tapi jangan le ckp gitu..lelaki pun ujian bagi pompuan..kalau tak faham..ape2pun yang penting mcm mana kita nak handle..bukan ke lelaki itu pemimpin. sebelum memimpin org lain, kita kena pimpin dulu rumahtangga kita..insya'Allah selagi berpegang pada agama, kita akan selamat...sehebat mana pun ujian yang datang insya'Allah wanita akan jadi sumber KEKUATAN....

cheq takde la terasa mana...cuma kenyataan tu terlalu umum..tak adil utk wanita yang selama ni menyokong perjuangan suami...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2008 04:43 PM | Show all posts

Reply #43 jutawanNora's post

KALAU IMAN SETIPIS KULIT BAWANG, JANGAN MENGHARAPKAN ISTERI SESEMPURNA SAIDATINA KHADIJAH"

saya sokong...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2008 05:03 PM | Show all posts
kalau iman tk tebal jgn harap dapat suami sebaik Ali
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2008 05:51 PM | Show all posts

Reply #45 sinar_inspirasi's post

sokong juga....

tapi kalo dua2 tak tebal....jangan harap boleh jadi tebal bila bersama...makin nipis la keturunan...tetapi diharap berusaha lah kearah tebal....n tebal...moga2 rumahtangga bahagia dan iman bertambah tebal....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2008 08:13 PM | Show all posts
berjurus nyee surmizu... tahniah..
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2008 09:44 PM | Show all posts
HEHE...jurus duo2..ape2pun lelaki & wanita saling memerlukan....masing2 boleh jadi sumber kekuatan...go eberibodi go..
MENUJU PUNCAK KEGEMILANGAN USAHAWAN BERWAWASAN
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2008 09:06 AM | Show all posts

Balas #37 jutawanNora\ catat

Penah jgk la try mintak byr mcm tu,
tp mcm2 la alasan dorg,
xgaji lagi lah, nak pakai lah segala!

Nak xnak terpaksa la ikut,
dari xde yg beli kan?

Ada lg cabaran lain mcm bila kita xde stok,
dipaksa2 nya kita try adakan segera..
yg xada dijual, disuruh ada2 kan jgk,
kena la bnyak sabar.

@@@miju.. unfair loh!
Xsemua wanita mcm tu!

Itu maybe org lain tp xsemua camtu lah.

Mcm aku,
indipendent!
Xbergantung kat sapa2 kalo rugi ke,
xcukup modal ke apa ke..
berdiri atas kaki snd!
Jatuh bangun.. diri snd je tanggung,
xperlu menyusahkan org lain! :handshake:
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2008 04:29 PM | Show all posts

Reply #49 gepren's post

bertuah nye boyfren ko or laki ko.....dapat ko yang dapat berdikari...susah senang tanggung sendiri..

kalo semua pompuan macam ko....ujian dalam bisness takder la disebabkan pompuan.....lelaki plak kalo pompuan yang cantik dapat goda dia...fuh....terus batal meeting....hehehe

[ Last edited by  miju at 22-4-2008 04:32 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2008 12:27 AM | Show all posts

Reply #50 miju's post

Sbb sy xkawen lg @ xpunyai bf laa!
Ahahaah itu aje!
Kalo ada pon.. buat apa nak nyusahkan org?

Mak pon penah ckp,
kalo rugi tanggung la snd.. dia xtlg!
Sbb dia nak ajar anak dia ni berdikari!

ait miju,
mcm ada pengalaman di goda wanita je?  

~mana2 bisnes pon ada rintangan & dugaan nye.. xsemestinya sbb wanita je~
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2008 06:10 AM | Show all posts
masalah dengan rakan kongsi, tapi bagi saya masalah ini dapat diatasi sekiranya kita jangan besar-besarkan masalah ini...anggap ianya kecil dan boleh dibincangkan dan diterjemahkan..serta saling faham memahami..
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2008 06:14 AM | Show all posts

Reply #51 gepren's post

mesti ada , tapi saya goda wanita yang beriman....mesti tak dapat la, sebab pompuan tu beriman...so dia tak pandang lelaki walaupun hensem dan kaya, dia pandang kepada ibadat dia...dan keluarga dia serta tanggungjawap dia di dunia...heheheheh

wanita bukan semestinya penyebab masalah...tetapi dia adalah di antara ujian dalam bisness
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2008 05:17 PM | Show all posts
wanita dan lelaki saling memerlukan dalam bisnes...isteri menjadi pendorong pd suami..menjadi sahabat dan teman..wanita yg beriman menjadi idaman kpd setiap lelaki...begitu juga lelaki yg beriman menjadi idaman setiap wanita....

dalam bisnes...keimanan sgt penting...utk membendung segala penyebab mslh...

kesimpulan...sy juga mengidamkan wanita yg beriman
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2008 05:34 PM | Show all posts
huhuhuh... isu utama kat sini... berpunca dari surmizu... nampaknya saat2 tertekan doh bokalih tu... huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2008 05:41 PM | Show all posts
wanita atau bisnes..yg mana 1..huhu
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2008 06:08 PM | Show all posts
tengok keadaan yang memerlukan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2008 06:20 PM | Show all posts
mcm dah tau yg ujian adalah wanita... padahal mengorat pun belum lagi... ish ish.. mcmana lah plak telah di ganggu...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2008 06:39 PM | Show all posts
En Sinar....

apa itu mengorat.....


tak faham la........

mengurut ker...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2008 12:36 PM | Show all posts
Tak faham aku!

Baik tukar topic ni kpd WANITA: UJIAN KPD BISNES!

~DUGAAN LAIN:  kwn yg sesama meniaga kecil2an,
akan menyampah dgn kita sbb meniaga jgk.  
Ek ele, mcm dia sorg je peniaga kat dunia ni.. huh,
tercabar la tu!~
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2008 01:19 PM | Show all posts
ada sorg cina tu cakap kat aku... kalau nk berjaya dalam bisnis, jangan main wanita.. kalu nk, kawin je...

sebab wanita dan duit ni dia berkadar terus... betul tak?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.088452s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list