CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 4272|Reply: 28

MERDEKA OH MERDEKA!!

[Copy link]
Post time 29-8-2008 12:33 AM | Show all posts |Read mode
Sesuatu perkara yang melazimkan perbuatan seseorang itu adalah bergantung pada proses pengalaman atau pembelajaran secara berulang.

Bermakna sesuatu perbuatan itu akan menjalani proses-proses keseragaman perbuatan dengan berulang kali tidak kira bila, di mana dan bagaimana ia dilakukan. Sama ada secara sedar, separa sedar, tanpa sedar atau sebaliknya.

Ia juga boleh dikatakan sebagai "Tabiat".

Persoalannya sekarang, aku sedang mengalami proses-proses dimana sesuatu kelaziman itu tidak lagi menjadi sesuatu yang lazim bagi aku. Yakni, tabiat asal aku bila mana sejak dari kecil dan juga zaman-zaman yang aku lalui sebelum ini tidak lagi menjadi sesuatu yang biasa lagi.

Maka wujudlah satu konflik dalaman lateralis jiwa yang melankolik tanpa wacana:
     
"KENAPA AKU TAK ADA RASA MACAM NAK SAMBUT MERDEKA TAHUN NI??"

[ Last edited by  asep at 29-8-2008 08:30 AM ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-8-2008 12:51 AM | Show all posts
merdeka thn nih mcm x meriah jerk ..
x byk kete yg pasang bendera ..
sibuk ngn hal politik kot
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 01:46 AM | Show all posts
aku sejak 2005 lagi udah takde perasaan nak sambut merdeka nih...dedulu rajin jugak aku gantung bendera kat opis aku nih...sanggup keluor duit sendiri beli bendera tapi skrg ni ntah laa...idak tau pasei apa
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 08:35 AM | Show all posts

Reply #3 sepaileman's post

pasal ekonomoney kot..
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 10:01 AM | Show all posts
mujo sambut merdeka ni tak mcm sambut raya puasa kena beli baju baru, kasut baru, buat kuih, bako lemang....kalo idok mangkor yop
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 10:14 AM | Show all posts
mungkin sebab yang menerajui negara nie tak mempatriotikkan kiter..............
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 29-8-2008 10:19 AM | Show all posts
cam bosan sket laa tahun ni...

cam x rase ape2 pong.....

x abih2 ngn masalah politik
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 10:21 AM | Show all posts

Reply #6 yaneng's post

deme yg dok teraju negara tu tgh countdown kot. Menghitung hari2 nengok untung nasib 19 sept sampai lupa pasal merdeka
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 29-8-2008 10:23 AM | Show all posts

Reply #2 juju_amin84's post

kannnnnnn.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-8-2008 10:27 AM | Show all posts

Reply #3 sepaileman's post

mungkin jaman miker dah berlalu....tp perkara ni masih baru bagi teman dan teman sedang melaluinya...
boleh lah dikatakan sebagai satu 'sindrom'....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-8-2008 10:29 AM | Show all posts

Reply #5 Pikir's post

huih...kalo le nak sambut MERDEKA mcm nak sambut RAYA PUASA, mau bentan 44 hari...haha

[ Last edited by  asep at 29-8-2008 11:22 AM ]
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-8-2008 10:30 AM | Show all posts

Reply #6 yaneng's post

itulah.....nampak sangat kannnnn....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-8-2008 10:38 AM | Show all posts

Reply #7 adnilsa's post

tp kedatangan ORANG BARU lg lebih bermakna kann...
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 11:19 AM | Show all posts
Kita pegang satu ungkapan " Bangla & Indon pun tumpang seronok kibar bendera Malaysia "
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 11:23 AM | Show all posts

Reply #13 asep's post

yer asep
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 11:24 AM | Show all posts

Reply #14 TUKANGKEBUN's post



cam flat umah bujang tu....bangla ngn indon yg beria2 kibarkan berdera malaysia
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 29-8-2008 11:35 AM | Show all posts

Reply #16 adnilsa's post

aku pun tumpang
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 11:42 AM | Show all posts

Reply #17 TUKANGKEBUN's post

terkejut gak masa tgk...diorg siap panjat dinding umah flat tu...ingat nak wat per..ropa2nye gantung bendera malaysia...

pastu yg bendera kecik2 tu deme siap wat malaysia wawasan 2020..kite pon x wat cam deme....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-8-2008 11:42 AM | Show all posts

Reply #14 TUKANGKEBUN's post

dengan harapan "Beri lah status PR kepada kami, kerana kami TUMPANG seronok jd sebahagian penduduk Malaysia"

[ Last edited by  asep at 29-8-2008 11:43 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2008 11:43 AM | Show all posts

Reply #19 asep's post

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-5-2024 01:57 PM GMT+8 , Processed in 0.271374 second(s), 50 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list