Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
36789
View
269
Reply

Poll : Kekerapan korang cuci dan kemas kereta

[Copy link]

Author: tapaksulaiman       Show all posts   Read mode

Post time 26-1-2009 12:15 AM | Show all posts

Reply #59 medangmru's post

Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2009 12:17 AM | Show all posts

Reply #60 takumi86's post



tengoklah esok, tiba2 aku semangat plak nak cuci kereta ni   (walaupun kadang2 hujan turun )

mesti ada kesan calar yang ditutupi oleh debu 3 bulan tu dahlah keta hitam
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2009 12:51 AM | Show all posts
baru balik kampung tadi..adik ipar tgk kete teruk sangat kot..sedar2 tgk kete kat bawah dah berkilat..siap wax ke polish ker..entah ler..best sungguh...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-1-2009 09:33 AM | Show all posts

Reply #63 dora_sue's post

buat sendiri ke hantar kedai
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-1-2009 09:40 AM | Show all posts
keta aku pon itam, semalam aku cuci sendiri

habis cuci aku letak kat luar umah gi panaskan, sekali aku nampak banyak yg calar

apa aku salah guna sabun ke cara cucian ke span yg aku guna

span aku guna beli rm20 tau saje je nak blagak
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2009 10:06 AM | Show all posts
xde dalam poll la, 2 hari sekali! yup, seriously. cuci sendiri lagi bagus dari hantar ke kedai...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-1-2009 11:30 AM | Show all posts

Reply #66 zulhizain's post

dah try, tapi ada calar2 la
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2009 03:00 PM | Show all posts

Reply #65 tapaksulaiman's post

aku rasa span tu dah tak elok tu seleman.....dah tajam2....tu yg calar2 halus tu..
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2009 03:21 PM | Show all posts
aku pun xder la dlm poll 2 psl aku cuci biler aku rs kete 2 dh mmg kotor giler2 la

la ni kete aku dh x bercuci 5-6bln

aku kemas yg dlm jer...dlm mmg la bersih...tp bila tgk luar...org pn x leh tau kete pmpn ke lelaki nih
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2009 04:51 PM | Show all posts
kalau kta guna wax je tiap2 ari..pastu cuci kat car wash 2 minggu skali...apa jadi kat keta tu yek...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2009 12:43 AM | Show all posts
Originally posted by tapaksulaiman at 27-1-2009 09:33 AM
buat sendiri ke hantar kedai


adik ipar cucikan..bagus betul kan...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2009 12:51 AM | Show all posts
Originally posted by has_niz at 28-1-2009 04:51 PM
kalau kta guna wax je tiap2 ari..pastu cuci kat car wash 2 minggu skali...apa jadi kat keta tu yek...


tak kan jadi keter ferrari lak kot??

Err.. nak wax kena kter bersih maa..
therefore kalau wax tiap ari.. what for nak cuci lak?.. ni cam reverse engineering level6.8 jerr
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2009 11:57 PM | Show all posts

Reply #69 yoshimitsu's post

5-6 bulan

aku surender   3 bulan pun rasa lama hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2009 11:59 PM | Show all posts
tokey car wash depan umah mak mertua aku gak untung...
lepas anto basuh satu,jap lagi aku masuk balik bawak lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2009 12:04 AM | Show all posts

Reply #74 genie2522's post

senyum lebar tokey tuuu
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2009 12:31 AM | Show all posts

Reply #75 sixfullbar's post

maunya tak senyum....
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2009 12:45 PM | Show all posts
setiap ahad aku bersih dan kemas kan 2 biji keta, klu ujan sebelum tu, mmg aku basuh la keta..klu x ujan , besenye aku lap dgn kain basah jer...ni kira dah rutin aku setiap ahad pagi atau petang....
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2009 04:08 PM | Show all posts
kalo kete yg slaloo parking tanpa berbumbung iaitu berpanas dan berembun dan sebgaianya setiap hari aku suggest setiap 2minggu basuh untuk kekalkan dianya warna aku wat ni dulu masa duk UNI versiti mana parking bumbung ntk studetn kira ok la dah 4 thn pakai kaler x turun lagi hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2009 05:29 PM | Show all posts
jika x angkut ramai org, sebulan cuci 3 kali,
setiap 2 bulan vacuum dlm+ cuci kedai ajelah terutama slps angkut org ramai2,
setiap 3 bulan polish sekali
Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2009 10:44 PM | Show all posts
musim hujan dah start.. by default setting ubah cuci keter 2wks/1cuci
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.079441s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list