Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
30664
View
112
Reply

Siapa yang Akan Masuk Syurga ??

[Copy link]

Author: WonBin       Show all posts   Read mode

Post time 15-2-2009 04:28 PM | Show all posts

Balas #81 WonBin\ catat

tetapi Iblis itu sendiri mengakui bahawa Allah itu Tuhan, dan Iblis itu sendiri meminta izin daripada Allah untuk menyesatkan anak Adam..

jadi adakah Iblis itu masuk syurga kerana dia mengakui ketuhanan dan keesaan Allah?
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2009 05:06 PM | Show all posts
Won Bin..name macam ore cina..o0h..sorry jgn abik hati..
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2009 06:50 PM | Show all posts

Reply #75 airfilterbersih's post

i memang tAK TAU APAKAH DOSA I PADA TUHAN.  se tau i, i tak buat apa  kesalahaan besar di dunia ini. mengapa tuhan nak menghukum saya semata2 saya tak sembah dia?
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2009 06:55 PM | Show all posts
Originally posted by WonBin at 15-2-2009 04:14 PM
Kafir ada banyak jenis kafir .......................


Kafir Iblis: kafir tanpa agama, di dalam syurga sedang cakap dengan Allah pun tetapi dapat status kafir


Kafir manusia: sembah be ...


Orang Agama apakah yang menyembah berhala?
Ugama  ape menyembah tanah?

Agama apa yang mengajar manusia menyembah manusia?

Agama apa yang tak menyembah ape2?
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2009 09:10 AM | Show all posts

Balas #84 cabang\ catat

itu lah kata2 orang yang bongkak dengan Tuhan.

Kau sendiri dah tau mesti wujudnya Yang Mencipta. MUSTAHIL TIDAK WUJUD SANG PENCIPTA.

TAPI KAU TAKNAK SEMBAH DIA WALAUPUN DIA DAH BAGI KAU MACAM2.

kau siap cakap kau tak mintak dilahirkan di dunia, tapi at the same time kau seronok2 menikmati nikmat kat dunia nih.

macam mana kau cakap kau tak buat kesalahan besar sedangkan kau mengaku bahawa kau tak sembah Tuhan?
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2009 03:32 PM | Show all posts
Originally posted by cabang at 15-2-2009 06:50 PM
i memang tAK TAU APAKAH DOSA I PADA TUHAN.  se tau i, i tak buat apa  kesalahaan besar di dunia ini. mengapa tuhan nak menghukum saya semata2 saya tak sembah dia?


X tau????

saper yng ciptekan kau???
dri setitik mani hingga menjadi manusia????

A)patung2 di kuil??
B)jesus (yg mati dibunuh-ikut fahaman kristian)
C)berhala EMAS @ TEMBAGA di watt??
D)berhala bermata sepet & berjanggut panjang dlm tokong??
E)patung2 berkepala gajah@monyet@mcm2 lgi??

dosa yg nyata pd kau adalh MENYEKUTUKAN  tuhan yg ESA (ALLAH)......
berfikir & jgn berhenti berfikir....

alam xkan ditadbir semula jadi...
mst de kuase yg maha hebat mengawalnye....

sape????

THINK!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2009 08:22 PM | Show all posts
i rasa berhala di wat la cipta saya
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2009 09:24 PM | Show all posts

Reply #88 cabang's post

ni nmeye tau pe jawaan tp nk menafikan gak....
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2009 11:45 PM | Show all posts

Reply #89 airfilterbersih's post

I takut la AVATAR u tu airfilter....
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2009 01:15 PM | Show all posts

Reply #90 cabang's post

baik kau tkut kt ALLAH dri kau tkut kt bende lain.....
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2009 05:46 PM | Show all posts

Balas #88 cabang\ catat

Sesiapa yang benar2 ikhlas mencari kebenaran..Allah pasti menunjukkan jalan...
Sesungguh Allah Maha tahu tentang hamba2Nya....
tiada lah guna menipu diri sendiri...
Jika tiada menemui kebenaran di dunia...
Sesungguhnya penyesalan di akhirat adalah sesuatu yg sia-sia
Carilah kebenaran itu di dunia..sebelum terlambat...

(Az-Zumar - Ayat 55-59)
"Dan turutlah - Al-Quran - sebaik-baik. (panduan hidup) yang diturunkan kepada kamu dari Tuhan kamu, sebelum kamu didatangi azab secara mengejut, sedang kamu tidak menyedarinya.

"(Diperintahkan demikian) supaya jangan seseorang (menyesal dengan) berkata: ` sungguh besar sesal dan kecewaku kerana aku telah mencuaikan kewajipan-kewajipanku terhadap Allah serta aku telah menjadi dari orang-orang yang sungguh memperolok-olokkan (ugama Allah dan penganut-penganutnya)! -

"Atau berkata: ` Kalaulah Allah memberi hidayah petunjuk kepadaku, tentulah aku telah menjadi dari orang-orang yang bertaqwa ! ' -

"Atau berkata semasa ia melihat azab: ` Kalaulah aku dapat kembali ke dunia, nescaya menjadilah aku dari orang-orang yang mengerjakan kebaikan!"

(Kata-kata yang tersebut ditolak oleh Allah dengan firmanNya): "Bahkan telahpun datang kepadamu ayat-ayat petunjukKu (melalui RasulKu), maka engkau telah mendustakannya serta engkau berlaku sombong angkuh mengenainya, dan engkau telah menjadikan dirimu dari orang-orang yang kufur ingkar!"

[ Last edited by  syazmin_husna at 18-2-2009 10:05 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2009 11:52 PM | Show all posts
Semua penganut agama masing2 menyatakan agama yang dianutinya BENAR, kaluTERBUKTI benar  agama tu tentu seluruh dunia manusia menganut agama itu.

TAPI, tuhan tidak mampu menghambakan manusia kepadanya, sebab dia tidak cukup kuasa untuk melawan 'syaitan'.  tuhan hanya mendakwa dirinya pencipta tetapi beliau sendiri  pun tidak dapat mengawal dunia.................

Penganutnya terus mempertahankan kewujudan tuhan dan cuba memberi dalil2 untuk membuktikan  kekuasaan  tuhan.


Maka berlakulah perselisihan faham dan peperangan MAHASUCI untuk mempertahankan agama n tuhan masing2............my pov je......kan kita ada pov masing2 baru lah banyak agama d dunia ni.
Reply

Use magic Report

Post time 19-2-2009 09:25 AM | Show all posts

Balas #93 cabang\ catat

and you're POV is DEAD WRONG.

there is no such thing as "God vs Syaitan" in this world.

it's like the concept of light and darkness, cabang. is there a battle between "light" and "darkness"?

No cabang, it's THE ABSENCE OF LIGHT MAKES THE WORLD STUMBLED INTO THE DARKNESS.

Allah gave you the way out, the Light, but YOU REJECTED THE LIGHT, so into the pits of darkness you will go.


Allah tak perlukan kita untuk mempertahankan apa2 pon, tetapi KITA PERLUKAN ALLAH UNTUK SEGALANYA. Get that fact right.

Jangan kau campur adukkan pemikiran Buddhism dan pemikiran cetek manusia ke dalam konsep sebegini. Allah berkuasa menghidupkan kau, berkuasa mematikan kau. Allah doesn't need you or me or anyone.
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2009 02:18 AM | Show all posts

Balas #93 cabang\ catat

ayo yo.......

ckp cm kehidupan ni cume de akal je kan????

pe fungsi syaitan,nafsu???

ape wat ALLAH sediakan syurga & neraka serta akal yg sempurna?????

klau cmtu baik ALLAH trus je bgi kau syurga tanpa ujian.....
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2009 02:47 PM | Show all posts
mengapa tuhan perlu cipta kegelapan ? nak uji kite ke? Saya rasa memang tuhan tidak mampu lawan syaitan, sebaliknya mengata dia yag cipta syaitan untuk uji kite...

Paling heran tuhan ni suka buat ujikaji.........sedangkan dia cipta segalanya...POV juga ni
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2009 10:38 AM | Show all posts
Originally posted by WonBin at 15-2-2009 04:14 PM
Kafir ada banyak jenis kafir .......................


Kafir Iblis: kafir tanpa agama, di dalam syurga sedang cakap dengan Allah pun tetapi dapat status kafir


Kafir manusia: sembah be ...


Looks like you are the most stupidest and ignorant Muslim in this forum to discuss about going to heaven. Your kind of heaven is only figment of your mind while my kind of heaven is peace and contended life on earth. All scriptures are man made and only 10 percent of it can hold water while the rest is fairy tale imagined by the so called prophets of the time. Whether GOD exist or heaven exist is not the question here but how do you live as a human being and what have you done for mankind is what matters. Killing someone who does not subscribe to your belief will not reserve a place for you in your imaginary heaven but more suffering for your generation that comes after you. Have you not learned from life's experience? The more killing the more your future generation will suffer and all because of your stupid belief.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2009 11:21 AM | Show all posts

Reply #97 lanunkota's post

what is the connection with the killing and this thread?
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2009 01:00 PM | Show all posts
Originally posted by lanunkota at 22-2-2009 10:38 AM


Looks like you are the most stupidest and ignorant Muslim in this forumto discuss about going to heaven. Your kind of heaven is only figmentof your mind while my kind of heaven is peace and contended life onearth. All scriptures are man made and only 10 percent of it can holdwater while the rest is fairy tale imagined by the so called prophetsof the time. Whether GOD exist or heaven exist is not the question herebut how do you live as a human being and what have you done for mankindis what matters. Killing someone who does not subscribe to your beliefwill not reserve a place for you in your imaginary heaven but moresuffering for your generation that comes after you. Have you notlearned from life's experience? The more killing the more your futuregeneration will suffer and all because of your stupid belief.


including Vedas and Puranas and other Hindu's scripture?
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2009 01:58 PM | Show all posts
Originally posted by cabang at 21-2-2009 02:47 PM
mengapa tuhan perlu ciptakegelapan ? nak uji kite ke? Saya rasa memang tuhan tidak mampu lawansyaitan, sebaliknya mengata dia yag cipta syaitan untuk uji kite...

Paling heran tuhan ni suka buat ujikaji.........sedangkan dia cipta segalanya...POV juga ni


X mampu lwn syaitan???


nape syaitan X bole menyerupai makhluk ALLAH (RASULULLAH)klau syaitan berkuase???
cume menyerupai shj pun X bole mane kah bukti kau kate syaitan berkuase???

Tu la nikmat yg kau akan rasai klau kau ikut agama ALLAH....
Xde nikmat yg dtg ngn sendrinye..
sume kene usaha...
kau bole kenyang ke klau kau X mkn????
kau dpt X nikmat kenyang tu klau kau mkn??
cmtu gak kau Xkan masok syurga klau kau X berusaha.....
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2009 02:12 PM | Show all posts

Balas #96 cabang\ catat

well, kalau kau nak percaya dengan POV kau sampai kau tkanak terima penerangan orang, itu terpulang kepada kau lah..   

aku dah bagi penerangan yang panjang lebar tentang konsep "light vs darkness" yang kau dok cuba sampaikan kat sini.. kalau kau taknak dengar jugak, itu terpulanglah..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.091818s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list