Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
108779
View
1172
Reply

Galeri kehidupan..

  [Copy link]

Author: hammohd       Show all posts   Read mode

Post time 24-3-2009 09:50 PM | Show all posts

kasih



mungkin inilah situasi yang biasa kita nampak di hari pertama persekolahan. orang tua kita menemani kita ke sekolah untuk mencari ilmu. kalau dikenang kembali zaman kanak-kanak sememangnya indah namun kadang kala kita terlupa susahpayah orang tua kita yang membanting tulang empat kerat untuk mencari duit agar anaknya berjaya, memujuk dengan penuh kasih demi mendapatkan ilmu pengetahuan, mengajar erti hidup tanpa jemu.bagi mereka yang masih ada kedua orang tua....adakah anda berhubung dan bertanyakan khabar mereka? bagai yang sudah tiada, adakah anda sedekahkan al-fatihah buat insan yang tercinta? tanpa mereka, siapalah kita.....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2009 11:25 PM | Show all posts

Balas #18 hammohd\ catat

siapa snap gambor ni bro ?
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 09:09 AM | Show all posts

Reply #22 stormyrain's post

pelik jugak soklan ko nih? itu lah aku cakap ko kena ada tripod....  ko kena invest beli tripod so boleh ambik gambar sendiri mcm nih..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-3-2009 11:04 AM | Show all posts
tak saya tak pernah beli tripod .. saya hanya mengunakan beg sebagai tripod dan juga
mengunakan remote
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 11:11 AM | Show all posts

Reply #24 hammohd's post

tapi stormy takda beg lagi...   

stormy, ko kena beli beg lah stormy...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 11:16 AM | Show all posts

Balas #24 hammohd\ catat

yesza.....
kitorang pun takde tripod...hehehhehe
ada tripod yang memang cap ayam....kalo letak kamera n lens tu confirm tripod tu tumbang...semua handheld...atau letak kat memana yg patut n pakai remote...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 11:23 AM | Show all posts
ok aku tengah survey la ni mo-mo ...

(saja aku cakap macam ni sebab nak bagi mo-mo senyap)

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 11:59 AM | Show all posts

Reply #27 stormyrain's post

ko dah beli remote Nikon tu stormy? ML-3 ker apa nama modelnya...   ko kena invest tu...
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 05:13 PM | Show all posts
mo-mo mo-mo.... tak abis2 nyakat............
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-3-2009 07:27 PM | Show all posts


Sami muda..


Setelah seketika .. berada dirumah ibadat agama Hindu ini.. saya dapati beliau merupakan
satu-satunya sami termuda yg terdapat dirumah ibadat tersebut.. raut mukanya mengambarkan
sedikit keraguan dan kerisauan .

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-3-2009 07:35 PM | Show all posts


Masih bisa tersenyum

Sewaktu saya tiba disini beliu sedang leka membaiki semula rumahnya yang roboh dilanda badai
duduk seorang diri diatas bot yg dijadikan tempat perlindungannya dari hujan dan panas..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 08:31 PM | Show all posts


Pulang  Dari Sekolah Di Seberang menaiki bot di waktu panas terik.
Di kampung Telaga Air.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2009 10:36 PM | Show all posts

Balas #28 mo-mo\ catat

itu next lah .... tadi aku gi beli CPL di Tarita
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-3-2009 01:15 AM | Show all posts


segengam beras sebutir nasi


Debu , panas dan berhabuk itulah suasana sebenar ketika berada didalam mesin padi muka seharusnya tutup rapi bagi menghalang debu dan juga terik matahari..
syukur saya berkesempatan menaiki mesin pemotong padi ini .. beliau perlu berada disepanjang masa bagi meratakan beras yg berada didalam tangkungan tesebut


nun jauh dibelakang kelihatan sayup  lori - lori padi sedang menunggu padi yg akan dipunggah dari mesin padi ini ke lori tersebut dan seterusnya dibawa ke kilang - kilang padi untuk ditimbang dan diproses

[ Last edited by  alongarts at 5-4-2009 12:26 ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-3-2009 08:46 PM | Show all posts


Ibu aku mahu pulang....


Setelah sekian lama merantau kini giliran dia untuk pulang.

[ Last edited by  alongarts at 5-4-2009 12:27 ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2009 11:59 PM | Show all posts


Tugu bagi memperingati pejuang pejuang yang terkorban dalam mempertahankan bumi sarawak daripada penjajah. Gambar dibawah adalah pemandangan bertentangan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 08:28 AM | Show all posts


Galeri Kehidupan:   ... referee perlawanan sedang merenung bola yang dibawa pemain penyerang.....  

[ Last edited by  mo-mo at 31-3-2009 08:32 ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 11:47 AM | Show all posts



Galeri Kehidupan:  ...seorang anak kecil menemani ayahnya ber-jogging di waktu petang.  

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2009 12:25 PM | Show all posts



Galeri Kehidupan:  ....it's a long journey ahead

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-4-2009 08:13 PM | Show all posts


ku mohon

Munkin beliau sedang memohon sesuatu..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087265s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list