JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
426658
View
1059
Reply

Apa Yg Saya Tidak Tahu Tentang P.Ramlee

  [Copy link]

Author: Detektif_Hantu       Show all posts   Read mode

Post time 16-9-2009 11:14 AM | Show all posts
P.Ramlee mempunyai 25 orang adik beradik lain iaitu A Ramlee B Ramlee,C Ramlee,D Ramlee,E Ramlee,F Ramlee G Ramlee,H Ramlee,I Ramlee,J Ramlee,K Ramlee,L Ramlee,M Ramlee,N Ramlee,O Ramlee,Q Ramlee,R Ra ...
Rajawali Post at 16-9-2009 09:27
ko ni dah slah thread nie..patut ko kene bukak kat Lawak Gan Jenaka..
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 11:38 AM | Show all posts
P.Ramlee pernah berguru dalam bidang kebatinan dengan Ayahanda kepada Haji Mahdi yg juga mufti Negeri Sembilan di masa itu.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 11:39 AM | Show all posts
P.Ramlee pernah berguru dalam bidang kebatinan dengan Ayahanda kepada seniman Haji Mahdi yg juga mufti Negeri Sembilan di masa itu.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 11:43 AM | Show all posts
P.Ramlee pernah berguru dalam bidang kebatinan dengan Ayahanda kepada seniman Haji Mahdi yg juga mufti Negeri Sembilan di masa itu.
sayapghaib Post at 16-9-2009 11:39


kebatinan?? utk tujuan apa sayapghaib?
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:04 PM | Show all posts
24# haneiy79 maybe sebagai pelindung dari dengki khianat org kot..maklum la time tu fofular sgt..bukan tak tau org malayu kita nie..
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:10 PM | Show all posts
24# haneiy79 maybe sebagai pelindung dari dengki khianat org kot..maklum la time tu fofular sgt..bukan tak tau org malayu kita nie..
asher Post at 16-9-2009 12:04


hmm.. mungkin jugak...
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:10 PM | Show all posts
24# haneiy79

Menurut orang yg menjadi penjaga rumah kelahirannya di Pulau Pinang,P.Ramlee mempunyai ilmu kebatinan tertentu seperti ilmu buluh perindu(penyedap suara) dan ilmu silat.Menurut penjaga(maaf nama tak ingat)itu lagi kumpulan kongsi gelap yg banyak terdapat di Pulau Pinang ketika itu memang menghormati lagenda itu.Mereka tidak berani membuat kacau kalau mereka tahu P.Ramlee balik kampung.Menurutnya lagi sebelum lagenda itu menuntut ilmu penyedap suara,iaitu ketika baru terlibat dalam industri perfileman suara lagenda itu memang berbeza dengan suaranya yg merdu selepas itu.Tentu kita semua pun perasankan tentang suara beliau.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:15 PM | Show all posts
24# haneiy79

Menurut orang yg menjadi penjaga rumah kelahirannya di Pulau Pinang,P.Ramlee mempunyai ilmu kebatinan tertentu seperti ilmu buluh perindu(penyedap suara) dan ilmu silat.Menurut penja ...
sayapghaib Post at 16-9-2009 12:10


masa dia kurus tu boleh perasan laa.. tak sesedpa masa dia dah berisi tu... masa tu ker dia menunutut?
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:27 PM | Show all posts
28# haneiy79

betullah tu.Masa beliau jadi Hang Tuah pula,beliau belum menuntut ilmu silat,Contoh permainan Silat beliau boleh dilihat dalam filem Damak dan Enam Jahanam.Permainan dalam Enam Jahanam adalah berasaskan Silat Kuntau Tekpi dari guru Zainal Abidin Baling.Jangan terkejut kalau diberitahu berat satu tekpi yg digunakan dalam filem itu lebihkurang 3 kilo.Boleh patah jari kalau tak tahu ilmu tekpi.Seorang lagi rakan P. Ramlee iaitu Allahyarham seniman A.Rahim turut berkemahiran bermain Tekpi dari perguruan yg sama.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:30 PM | Show all posts
selepas norizan bercerai dgn p.ramlee, norizan bukan saja kehilangan p.ramlee malah hilang jawatan permaisuri perak yg pernah disandangnya dulu...p.ramlee pernah berkata kepada norizan yg "satu hari nanti, aku akan sembah kau semula", seolah2 norizan akan berkahwin dengan kerabat diraja semula

rupa2nya memang p.ramlee sembah norizan semula, tp dalam filem laksamana do re mi..norizan berlakon sebagai permaisuri negeri pasir berdengung
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:33 PM | Show all posts
suara dia masa keding mmg tak sesedap masa badan dia berisi.....mmg lain benor....

Pernah terbaca dulula, film2 bujang lapok tu di inspirasikan dr film luar, pastu arwah ubah skit dgn suasana di Malaya time tu....setiap film beliau ada jer kritikan pedas, sinis dan agak radikal kadangkala....
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:37 PM | Show all posts
suara dia masa keding mmg tak sesedap masa badan dia berisi.....mmg lain benor....

Pernah terbaca dulula, film2 bujang lapok tu di inspirasikan dr film luar, pastu arwah ubah skit dgn suasana di  ...
pisang69 Post at 16-9-2009 12:33


Filem 3 Stooges kot?
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 12:45 PM | Show all posts
Memang P.Ramlee ni genius seni, Sudirman genius penghibur,Mohktar Dahari genius bolasepak(sukan),Daim Zainuddin genius ekonomi,Mahathir Mohammad genius pentadbiran.Malaysia memerlukan gabungan kegeniusan begini dan paling penting kegeniusan dalam bidang agama untuk terus memangkin pembangunan Negara.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 01:01 PM | Show all posts
suara dia masa keding mmg tak sesedap masa badan dia berisi.....mmg lain benor....

Pernah terbaca dulula, film2 bujang lapok tu di inspirasikan dr film luar, pastu arwah ubah skit dgn suasana di  ...
pisang69 Post at 16-9-2009 12:33


filem skrg mana ada kritikan pdas dn tajam mcm dulu... tk best.. berlakon ikut ayat skrip..kalau cite pramlee tu.. nampak ayat santai dan spontan.. sbb tu budak2 skrg pun suka tgk ..dha ulang byk kali pun tka bosan..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-9-2009 02:39 PM | Show all posts
Post Last Edit by Detektif_Hantu at 16-9-2009 15:03

Hmm..sebut psl kebatinan..P.Ramlee ada ilmu skit psl benda2 ni..
Dulu ada seorang pemuda dtg ke rumah P.Ramlee bertujuan ingin mempelajari ilmu menulis skrip..nama laki2 itu ialah Yusnor Ef..(dan slps itu dia jd guru tuisyen kpd anak2 P.Ramlee)..
Satu hari P.Ramlee ingin  menguji keihlasan cikgu mat nor ni pd p.ramlee. Lalu....adui malasnya nak taip..
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 02:47 PM | Show all posts
Hmm..sebut psl kebatinan..P.Ramlee ada ilmu skit psl benda2 ni..
Dulu ada seorang pemuda dtg ke rumah P.Ramlee bertujuan ingin mempelajari ilmumenulis skrip..nama laki2 itu ialah Yusnor Ef..(dan slps ...
Detektif_Hantu Post at 16-9-2009 14:39


alaaa... frustnya.. citer laa..
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 02:57 PM | Show all posts
lalu?? update eh.. nanti aku nak baca.. heheh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-9-2009 03:02 PM | Show all posts
malas la..sbb ada yg nak jadi pak lawak kat sini..
kalo nak berlawak..gi la benang lawak..
org2 mcm ni yg buat aku malas nak kongsi cerita dgn korang..
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 03:09 PM | Show all posts
38# Detektif_Hantu

rileks bro....teruskan aja cerita.....
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 03:18 PM | Show all posts
38# Detektif_Hantu

rileks bro....teruskan aja cerita.....
pisang69 Post at 16-9-2009 15:09


betul tu.. lek laaa.. ramai lagi yg nak dgr ni... citer laa..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.044458s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list