JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
426659
View
1059
Reply

Apa Yg Saya Tidak Tahu Tentang P.Ramlee

  [Copy link]

Author: Detektif_Hantu       Show all posts   Read mode

Post time 16-9-2009 03:38 PM | Show all posts
emo la pulak....... terus kan aje la..... pedulikan yg lelain ..........
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 04:04 PM | Show all posts
Post Last Edit by Detektif_Hantu at 16-9-2009 15:03

Hmm..sebut psl kebatinan..P.Ramlee ada ilmu skit psl benda2 ni..
Dulu ada seorang pemuda dtg ke rumah P.Ramlee bertujuan ingin mempelajari ilmu  ...
Detektif_Hantu Post at 16-9-2009 14:39


Bapak info yang kau beri ni macam dari buku "BAPAKU P.RAMLEE " je
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 04:04 PM | Show all posts
P.Ramlee dengan A.Rahim adalah biras.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 04:06 PM | Show all posts
P.Ramlee mempunyai 25 orang adik beradik lain iaitu A Ramlee B Ramlee,C Ramlee,D Ramlee,E Ramlee,F Ramlee G Ramlee,H Ramlee,I Ramlee,J Ramlee,K Ramlee,L Ramlee,M Ramlee,N Ramlee,O Ramlee,Q Ramlee,R Ra ...
Rajawali Post at 16-9-2009 09:27


Tambah lagi satu .M.Ramlee pun artis juga, berduet ngan Sanisah Huri tahun 70an
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-9-2009 05:26 PM | Show all posts
Post Last Edit by Detektif_Hantu at 16-9-2009 17:52

nanti2 aku ceritalah..
takpun korang gi kedai buku n beli buku psl P.Ramlee..
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2009 10:09 PM | Show all posts
Post Last Edit by Detektif_Hantu at 16-9-2009 17:52

nanti2 aku ceritalah..
takpun korang gi kedai buku n beli buku psl P.Ramlee..
Detektif_Hantu Post at 16-9-2009 17:26


macam merajuk jer ... tk best laa gini.. bln2 poser ni.. raya pun dah deakt..
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 09:02 AM | Show all posts
sentappppppppppppppppp...bodos nya..
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 09:28 AM | Show all posts
satu lagi info : P.Ramlee pernah cuba bunuh diri dengan terjun dari bangunan
kerana kecewa . tetapi Siput Sarawak dan Salleh Ghani sempat menyelamatkan dia.
(tak percaya boleh tengok citer Keluarga 69)
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 10:32 AM | Show all posts
haha..merajuk ker....nama ID cam ganas.....tak rockla brother....apa salah share2 skit....
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 12:17 PM | Show all posts
elok pon ko malas taip..majok..mmg lagi byk melawak dari info neh..
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 12:39 PM | Show all posts
Aku ada cikit cerita nak kongsi dgn korang semua... Aku ada terbaca dlm satu artikel berkenaan dgn perangai P. Ramlee klu berada di rumah. Beliau ni suka memasak dan gunting rambut anak dia Nasir. Klu dia memasak dia akn masukan semua bhn2 masakan tuh mcm sayur, ikan, daging dan ape kebenda  lagi ntah aku tak ingat.... lepas tu lak time mkn dia akan tanya nasir... sedap tak abah masak...? klu nasir jawab sedap sure P.Ramlee akn suruh dia tambah lagi nasi dan lauk.... ha ha ha. klu jwb tak sedap takut kena marah pulak...!

satu lagi klu time P.Ramlee tgh gunting rambut nasir.... nasir cukup berbulu je klu time2 tuh Dato ahmad nawab dtg singgah di rumah P Ramlee... mereka akn berbual lah sambil P ramlee gunting rambut nasir. semakin lama mereka berbual semakin pendek lah rambut nasir di guntingnya..... itu yg buat nasir jadi bengkek je klu gunting rambut dgn bapak dia..... ha ha ha
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-9-2009 01:58 PM | Show all posts
50# majinn

faham pun ko..
nak jadi pak lawak tak bertempat..
suruh masuk raja lawak tak nak..dah tu nak bagi lawak yg aku dah dgr bertahun-tahun..
p. ramlee ada berapa org adik beradik? Weh gua dah lama dgr la..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-9-2009 01:59 PM | Show all posts
51# mixieleo

bagus..ko bagitaw la lg..
aku dah malas nak taip..
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 03:40 PM | Show all posts
sendiri buka thread sendiri merajuk..

nak tarik perhatian ke bang
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 04:03 PM | Show all posts
tuan umah majuk ker?/

ni aku penah baca, pasal anak bungsu kesyangan p. ramlee.  sazali tu..
dulu dia jdi tukang sapu smpah mppj... tu jer yg aku tau..  muka dia , sbijik tol la cam p.ramlee....
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2009 04:03 PM | Show all posts
alo..alo..rilek la woi..ini thread utk diskusi dan pengehtahuan bukan utk berbalah, kalo ader yg nak wat lawak pong tgk thread la beb..
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2009 01:17 AM | Show all posts
tuan umah, kau buat tak nampak je la lawak2 tu
sambung je cite
anggap lawak2 tu smue tak wujud dlm thread ni ok?
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2009 08:19 AM | Show all posts
Aku ada cikit cerita nak kongsi dgn korang semua... Aku ada terbaca dlm satu artikel berkenaan dgn perangai P. Ramlee klu berada di rumah. Beliau ni suka memasak dan gunting rambut anak dia Nasir. Klu ...
mixieleo Post at 17-9-2009 12:39


ni ada satu lagi.. yg hani dgr.. tk silap hani... dha lama dah hani dgr ni.. hani tgk kat tv.. pramlee kalau mandi.. lama tau.. 2 3 hari baru kuar sbb nakcari idea wat lagu.. tp hani tak psti sahih ke tak pasal ni... sbb masa tu.. org interview saloma klau tak silap.. dia mmg tak bg org kacau dia dlm biilik air tu.. so biar je dia sorg2...
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2009 08:20 AM | Show all posts
tuan umah majuk ker?/

ni aku penah baca, pasal anak bungsu kesyangan p. ramlee.  sazali tu..
dulu dia jdi tukang sapu smpah mppj... tu jer yg aku tau..  muka dia , sbijik tol la cam p.ramlee....
reddots Post at 17-9-2009 16:03


betul2 reddots... ada dlm mastika... sebijik rupa dia.. tp sazali kata.. beza laa dlm filem anakku sazali dgn realiti ...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-9-2009 10:37 AM | Show all posts
58# haneiy79

dongeng...
kalo betul..dah lama nasir, anak P.Ramlee bercerita psl P.Ramlee duk dlm bilik ayor sampai 2,3 hari..ni nasir tak pernah habaq apa2 pun..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.045824s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list