Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
21353
View
130
Reply

Kes Tuntutan Edah dan Mutaah Bekas Isteri Hattan

[Copy link]

Author: amir_izwan       Show all posts   Read mode

Post time 27-1-2010 09:33 AM | Show all posts
wah dah 12 tahun anak hattan nie.  rasa2nya baru nengok gambar hattan antar dia gi sekolah darjah 1
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 09:41 AM | Show all posts
Post Last Edit by Syd at 27-1-2010 09:18

Prosiding Tuntutan Bekas Isteri Hattan Ditangguh 15 Mac

Oleh AU YEONG HOW  [Mstar]


H ...
Syd Post at 27-1-2010 09:17


oic  hattan ni muflis ka??
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 09:51 AM | Show all posts
102# alahai

bkn hattan dik..arianie yg dh diistihar muflis...
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 10:07 AM | Show all posts
102# alahai  

bkn hattan dik..arianie yg dh diistihar muflis...
zanorba Post at 27-1-2010 09:51


o ye ke...kejap nak baca betul2 balik...thanks.
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 10:41 AM | Show all posts
x wife dia cantik........
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 10:49 AM | Show all posts
105# ankgajah7578

yup...cantik...
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 10:52 AM | Show all posts
90# yellowish

arita ker??? mmg dia lg cantik dari ariani kat mata aku
doubleeleven Post at 5-11-2009 17:00

kak arita memang cantik...hitam manis orangnya...aku admire kak arita masa sekolah dulu...rindu kat kak arita..

ariani masa sekolah pun itam manis...kurus tinggi...atlete kat sekolah SIGS dulu...sekarang makin cantik dan putih...
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 11:02 AM | Show all posts
11# adikara2005  

Bukan setakat tak bagi nafkah edah & mutaah saja, Hattan ni pun tinggalkan banyak hutang. Masa dia orang still khawin, semua business ficilities guna nama ex-wife dia sebab Hatta ...
Posh67 Post at 5-11-2009 07:35 AM


tgk muka hattan pun tau...mcm x bertanggungjawab aje
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 11:19 AM | Show all posts
nape arianie nih diisytihar muflis?
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 03:29 PM | Show all posts
nafkah edah dan mutaah bukan nafkah anak....maknanya masa edah 3 bulan dulu si hattan nie tak bayar kat si x-bini...nafkah edah dan mutaah nie bukannya banyak sangta pun...kalau si hattan kumpul 100 sebulan selam 5 tahun, dah boleh bayar 10 kali ganda nafkah edah tu rasanya...bodo punya jantan...
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 03:58 PM | Show all posts
Tapi selepas lima tahun, saya tidak pernah dapat apa-apa, sedangkan semua orang tahu (edah) itu tuntutan agama.

  Kena jugak ingat...tuntutan ugama semua wajib kena ikut.Jangan bila tuntutan itu di ...
peterfendi54 Post at 5-11-2009 10:54


menutup aurat tu tuntutan ugama... kehkehkeh... tak nak tuntut??
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 04:26 PM | Show all posts
90# yellowish

yg crew sama ngan dia adalah adik dia. ariaty namanya. mmg lg cantik & baik je. arita tu kakak dia tp hitam manis mcm arianie juga
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 04:32 PM | Show all posts
cantik per bini hattan nie....lagi cantik dari awek2 baru dia..
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 07:51 PM | Show all posts
dia nk try stock baru kot...bangsa lain plak ...ha3
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2010 08:19 PM | Show all posts
109# zila_hakimie
nape ariani ni benkrap?
theeee he he he...
sbb segala urusniaga menggunakan name die
bukan name laki die walopon biz tu laki die yg munyeeeeeeeeeeeee
eh..eh...laki die plak...
ex-laki die
ahakssssssssssssssssssssss
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2010 02:02 PM | Show all posts
Post Last Edit by lins at 28-1-2010 14:21

ni pic raya thn lpas..ariani n son



cantik kn ariani
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2010 03:49 PM | Show all posts
Bekas Isteri Hattan Fail Pindaan Jumlah Mutaah

Oleh AU YEONG HOW


Arianie ketika tiba di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya pagi tadi. - Foto THE STAR Oleh AZLINA ABDULLAH

PETALING JAYA: Bekas isteri Hattan, Arianie Mohd Abidin, 39, memfailkan pindaan terhadap tuntutan jumlah mutaah semasa prosiding di Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini.

Bagaimanapun, Hakim Syarie, Ghazali Ahmad mengarahkan Arianie selaku pihak plaintif menyelesaikan isu insolvensi terlebih dahulu.

Arianie difahamkan perlu memenuhi beberapa syarat yang ditetapkan oleh Jabatan Insolvensi Malaysia (JIM) sebelum kes itu boleh didengar di mahkamah.

Sehubungan itu, peguam syarie, Roshdan Sujak Rafie yang mewakili Hattan atau nama sebenarnya, Mohd Shukri Shahabudin, 46, memohon tarikh sebutan kes yang baru.

"Kami memohon tarikh sebutan supaya plaintif memenuhi syarat (insolvensi) dan agar pihak kami failkan pembelaan sekiranya plaintif telah penuhi tuntutan JIM," katanya kepada mahkamah.

Mahkamah menetapkan 17 Julai ini untuk sebutan kes.

Dalam prosiding hari ini, Hattan tidak hadir dan dia diwakili peguam syarie, Roshdan Sujak Rafie.

Manakala Arianie yang berbaju kurung hitam hadir ditemani saudara serta wakil peguamnya, Maryam Jameelah Sidek Khalid.

Peguam Ariane, Harziah Othman masih dalam cuti bersalin.


Roshdan Sujak Rafie ditemuramah para wartawan selepas prosiding selesai.

Sementara itu di luar mahkamah, Roshdan ketika ditanya mengenai maklumat pindaan tersebut berkata, dia belum membacanya kerana baru menerima penyata tuntutan pindaan mutaah itu hari ini.

"Mungkin jumlah. Plaintif yang minta ubah tuntutan jumlah mutaah.

"Namun, mahkamah tadi mengarahkan plaintif selesaikan isu insolvensi terlebih dahulu, barulah kes ini boleh berjalan dengan okey," ujarnya.

Mengenai ketidakhadiran anak guamnya, Roshdan berkata, Hattan belum berkesempatan untuk hadir ke mahkamah.


Arianie menjawab pertanyaan para wartawan di luar mahkamah.

"Sebab ini sebutan sahaja. Setakat ini, dia belum berkesempatan. Masa depan, insya-Allah dia dapat hadir," katanya.

Dalam pada itu, Arianie yang ditemui di luar mahkamah memberitahu pihaknya sedang membuat pindaan terhadap tuntutan mutaah, hari ini.

"Jumlah mutaah itu boleh dirunding tetapi memang kita telah ubah jumlah.

"Pasal insolvensi, harap Hattan akan selesaikannya dengan baik. Banyak lagi yang perlu saya lalui," katanya yang berharap tuntutan benda ini akan selesai dengan baik.

Hattan dan Arianie mendirikan rumah tangga pada 17 Disember 1996.

Hattan melafazkan lafaz cerai talak satu terhadap Arianie di kediaman mereka di No. 29, Tropicana Golf and Country Resort pada 31 Disember 2004.

Pada 4 Januari 2005, Arianie memfailkan permohonan pengesahan perceraian yang dibuat oleh Hattan pada 31 Disember 2004.

Pada 10 Mac 2005, Hattan secara rasmi melafazkan cerai talak satu terhadap isterinya, Arianie di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya.

Hasil perkongsian hidup selama lapan tahun, pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Adam Eiman.
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2010 04:22 PM | Show all posts
bagusla mintak balik semua2....sesedap rasa je laki tu mkn duit pompuan..patutnya dia yg bg duit ke bini..hadeh..pastu pulak..ariani lak diistihar muflis..padahal dia la duk bekeja siang mlm...kesian betul.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2010 06:38 AM | Show all posts
cantik ariani ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 12:32 AM From the mobile phone | Show all posts
zanorba replied at 5-11-2009 04:18 PM
xde ke sapa2 sedara mara adik bradik hattan nk nasihatkn dia suh settle cpt2 tututan ex-wf dia?
or ...

Ada yg bersabar smpai 15 tahun dah
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 12:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Woahhh.. tak sangkanya. Isu yg lama pun timbul balik.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:14 AM | Show all posts
cik bedah...org tu dah kawin semula pun!
awat la hang pi naikkan benang lama ni?
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:22 AM | Show all posts
apa kes terbaru ni???
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:27 AM From the mobile phone | Show all posts
beldandy replied at 21-3-2017 09:14 AM
cik bedah...org tu dah kawin semula pun!
awat la hang pi naikkan benang lama ni?

Nk semak... sedang isteri pun dia bley niaya.. inikan pulak orang lain yg dh muflis 15thn tu.. maksudnyaaa.. biasa je mende ni bg beliau..
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2017 09:34 AM | Show all posts
albedah replied at 21-3-2017 09:27 AM
Nk semak... sedang isteri pun dia bley niaya.. inikan pulak orang lain yg dh muflis 15thn tu.. mak ...

what I meant is...hattan dah kawin semula dgn ariani ni
hadoiii

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.066170s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list