Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
125671
View
1758
Reply

FOTO : BUNGA-BUNGAAN II

  [Copy link]

Author: sofiera       Show all posts   Read mode

Post time 23-5-2010 10:19 PM | Show all posts
Reply 40# spiderlily


    ok...insyallah, boleh rasanya..nnt dah post nnt sy war2kan...
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 11:54 AM | Show all posts
Post Last Edit by dmia9026 at 24-5-2010 11:55

Reply 41# arabella_8


    ara... nk pos tu.... nk pos pkk ke( stakat yg jumpa semuanye beso2 )/ cutting ke... buah.... sbb pkk hutan
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 12:36 PM | Show all posts
Reply 26# spiderlily

Kalau tak silap...ini bunga balung ayam...
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 12:42 PM | Show all posts
Reply 36# arabella_8

Pokok kemunting ni banyak tumbuh dekat dengan tepi2 pantai kat terengganu ni....haritu i ambik beberapa pokok kat Merang sana...nak cuba tanam...tapi malangnya...semua KO...bagi jiran sepokok dan dia juga beli sepokok kat nursery di sini...sepolibag tu dia cakap dia beli RM7.00...hidup segar pulak yang dia punya...yang i bagi pun hidup...yang dia beli kat nursery pun hidup...siap dah keluar buah lagi....Insya Allah...nanti i nak cuba lagi cari pokoknya dan tanam...bagi orang hidup...sendiri punya KO...sedih......
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 02:30 PM | Show all posts
Reply 43# shiina


   kt trg kot yg panggie balun ayam tu...
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 02:32 PM | Show all posts
Reply 44# shiina

kt kampung byk tumbuh kat hutan2...atau belukar...kat kebun tu byk la, tp tak tau la kot dah ditebang sekarang ni..dah lama tak balik tgk...

spiderlily : nnt kita try post cutting or anak or anak pokok..kalu ade buah, kita try pos sekali yek
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 02:37 PM | Show all posts
Reply 46# arabella_8

ara: klu cutting mcm ssah nk hidup rasenye...sbb btg dia mcm kayu kering ork... klu ank pkk + biji ada harapan nk hidup....
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 02:44 PM | Show all posts
Reply 44# shiina


    erm... pkk ni mmg byk kat kwsn rmah mak... tp tulah yg depan mata mcm tak nampak je.... balik aritu nk carik buah masak.... pon susah..( kena berebut dgn cik burung... ) tgk bunga2 je yg byk cantik2 plak tuh... klu tanam kat pasu mmg cantik pkk ni...
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 02:48 PM | Show all posts
masa kecik2 dulu kutip byk2 buat jem.... sedap , tapi klu mkn buah byk2 sgt  boleh sembelit...
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 03:25 PM | Show all posts
Reply 6# cmf_rst


    saya gah pack pokok burung..nak pos jap lagi..tapi baru perasan alamat awk xde.. Kalo leh pm add awk..leh pos jap lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 03:40 PM | Show all posts
Reply 50# spiderlily


    pkk burung cemana plak.... mcm xde dlm koleksi lg.... ada lebih tak klu ada nk juga...
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 03:48 PM | Show all posts
Reply 51# dmia9026


    eh, panjang umur.. Saya baru aje nak cari alamat awk dlm pm..nengok2 awk muncul.. Awk nak jr kan? Nanti saya letak sekali pokok burung.. Pm add awk..rasenye add awk xde ni..
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 03:56 PM | Show all posts
Reply 52# spiderlily

dah pm... yg awk punye terpaksalah pos esk... pg td takleh log in takleh amik address
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 03:56 PM | Show all posts
ari ahad aritu gi ler nk jalankan operasi mencabut pokok di bawah ni... sebelum tu dok jenguk2 kat dlm klinik desa tu.. nk confirmkan sape punya.. sekali nurse yg dok situ kata.. 'ambik ler.. xde sape yg punya'.. ape lagi..  sy terus cuba nk cabut.. tp x larat.. besar pokok dia..
so kerat2 je.. ni ler hasilnya...
(x amik tang bunga.. coz rasa sayang.. ni saya potong yg x berbunga je..)
   


insyaallah arini sy pos kpd rakan2 yg meminta n dh add pm...








Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 05:32 PM | Show all posts
Reply 45# arabella_8

Entahlah...orang terengganu panggil bunga ni apa...i tak tahu...yang i tau...orang KL memang panggil bunga ni bunga balung ayam...sebab bunganya tu macam warna dan bentuk balung ayam...then ada biji2 hitam halus kat dalam bunganya tu...dari biji tulah boleh dibiakkan pokok ni....
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 05:54 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 06:02 PM | Show all posts
Reply 54# spiderlily

Spiderlily...ada dapat pm dari i tak?...
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 06:33 PM | Show all posts
Reply 57# shiina


    ada..baru buka.. Tp add shiina lum pm lagi kan?
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 06:35 PM | Show all posts
Reply 53# dmia9026


    xpe..saya setia menunggu..
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2010 06:37 PM | Show all posts
Reply  dmia9026


    eh, panjang umur.. Saya baru aje nak cari alamat awk dlm pm..nengok2 awk m ...
spiderlily Post at 24-5-2010 15:48



    ade lagik tak jr? kalu ade nak jugakkk..hehehe
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.084223s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list