Register

ADVERTISEMENT

View: 459|Reply: 0

Final Liga Juara-Juara lebih penting dari Mbappe - Ancelotti

[Copy link]
Post time 20-5-2022 11:40 AM | Show all posts |Read mode
Final Liga Juara-Juara lebih penting dari Mbappe - Ancelotti

PENGENDALI Real Madrid, Carlo Ancelotti. -FOTO AFP

Madrid: Pengurus Real Madrid, Carlo Ancelotti menegaskan fokusnya adalah untuk perlawanan akhir Liga Juara-Juara menentang Liverpool dan bukan pada kemungkinan mendapatkan Kylian Mbappe.

Pakar taktikal dari Itali itu menjadi jurulatih pertama yang layak ke Liga Juara-Juara buat kali kelima dan bakal menjulang trofi kejuaraan Eropah buat kali keempat.

Satu-satunya perlawanan akhir Liga Juara-Juara yang menyaksikan kekalahan dalam karier kejurulatihannya ialah pada musim 2004/2005 ketika menentang The Reds di Istanbul.

Ancelotti mengharungi beberapa hari yang sibuk di Bernabeu apabila juara La Liga itu dikaitkan dengan perpindahan percuma Kylian Mbappe ke kelab itu.

"Buat masa ini, saya hanya memikirkan tentang final Liga Juara-Juara," kata Ancelotti pada sidang akhbar.

"Saya tidak ragu-ragu mengenai kesebelasan utama. Satu-satunya kebimbangan saya ialah siapa yang akan yang bermain dan yang akan direhatkan semasa perlawanan."

Ancelotti juga ditanya sama ada peminat Madrid menghujaninya dengan soalan mengenai pembelian Mbappe semasa dia berjalan di sekitar Madrid.

"Mereka tidak melakukannya kerana saya hanya pergi ke Valdebebas, kemudian pulang dengan kereta. Saya makan di beberapa restoran Madrid yang bagus, tetapi mereka hanya bertanya kepada saya tentang Final."

Real Madrid akan beraksi pada perlawanan terakhir La Liga menentang Betis esok. Mereka sudah pun memenangi kejuaraan Sepanyol musim ini sekali gus menjadikan Ancelotti jurulatih pertama memenangi gelaran domestik dalam lima liga teratas Eropah.

Real Madrid boss Carlo Ancelotti ensures that he is entirely focused on the Champions League Final against Liverpool and not on the possible signing of Kylian Mbappé.

The Italian tactician has become the first coach to qualify for the Champions League for the fifth time and could become the first one to lift the most important European trophy for clubs four times.

Oddly, the only Champions League Final he's lost in his coaching career is the one in 2004-05 against the Reds in Istanbul. Ancelotti is having some busy days at the Bernabeu with the La Liga champions strongly linked with a free move for Kylian Mbappé.

"Right now, I am only thinking about the Champions League Final," Ancelotti said at a press conference.

"I have no doubts about the starting XI. The only doubt I have concerns who will be more important, those starting or those subbed on during the game."

Ancelotti was also asked whether Madrid fans ask him about the signing of Mbappé while he walks around the streets of Madrid.

"They don't because I don't go in the street. I go to Valdebebas, then I go home by car. I eat in some good Madrid restaurants, but they only ask me about the Final."

Real Madrid play their final La Liga game against Betis tomorrow. They have won the Spanish title this season, with Ancelotti becoming the first coach to win the domestic title in the top five European leagues.

Sumber:https://www.hmetro.com.my/arena/ ... ri-mbappe-ancelotti

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

6-5-2024 05:22 AM GMT+8 , Processed in 0.054523 second(s), 26 queries .