Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
34640
View
298
Reply

kalau hubby sudah tiada, korang kawin lain tak?

  [Copy link]

Author: watie_na       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-10-2010 01:32 AM | Show all posts |Read mode
saja nak tanya. kalau korang cerai hidup or mati, korang kawin lain tak? apa sebab korang kawin lain or apa sebab tak kawin lain.
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 09:06 AM | Show all posts
tidaaak, sbb sy nk setia....sbbkan ada hadis pnah bgtaw psl ni...kalau suami kita meninggal, n kita xkawin lain, insyaAllah kat akhirat nnti leh jumpa balik...kalau kita kawin lain, kita akn jumpa suami kita yg baru ni, xkn jumpa dh suami pertama...sedeh kn?? so sy prefer xkn kawin lain...kalau org laki xtawlah, mesti diaorag cari isteri baru..
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 09:12 AM | Show all posts
org lelaki kene kawin lain.... abis tu sape nak sambung zuriat kami...

kesian kat kami ni.....nnt tak dapat la nak mencurahkn kasih sayang...
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 09:28 AM | Show all posts
kalau ditakdirkan jadi pada diri saya..

TIDAK...

tak sanggup, dan tak nak....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-10-2010 09:49 AM | Show all posts
well...saya pun tak. tapi bukan sebab kat syurga nanti nak jumpa dia balik.
tapi saya rasa cam serik nak kawin lain.
serik nak urus makan pakai suami
serik nak kena maki hamun ngan suami
dan yang paling utama saya tak suka tuuuuttttt
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 10:01 AM | Show all posts
kesiannye kene maki hamun...

laki ko tu tak de otak ke.... ko kan bini dia....
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 10:40 AM | Show all posts
Reply 5# watie_na


   
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 12:04 PM | Show all posts

x paham aku..........
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 01:05 PM | Show all posts
Reply 2# salma_masyal


    i sgt tersentuh bc ni....rasa cam nk mengalir air mata....i hope berharap yg sama...semoga nnt nk bersama dunia akhirat...
sama cam my parents....lepas arwah abah meninggal mak x penah kawen .....
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 01:24 PM | Show all posts
Reply 9# martiena


    mak saya pn xpnah kawin lepas ayah meninggal..wpn msa tu mak baru awal 30-an..huhu...
emm...klau lelaki nk kawin lain xpelah...silakan..pmpuan & lelaki berbeza..
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 01:26 PM | Show all posts
Reply 10# salma_masyal


    sama la...arwah abah meninggal masa umur mak prtengahan 40...after that ada org nk minang mak...
mati2 mak xnak n dia ckp dia akan setia ngan suami dia yg satu tu je smpi bila2....

p/s...kalo i biar i yg pegi dulu dr hubby i...sbb x sanggup kalo dia xde....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-10-2010 02:01 PM | Show all posts
he..he..he.. lain org lain rasa
actually, my huby pernah pesan,
"nanti kalau abang pergi dulu, T jgn kahwin lain. abg nak jumpa T di syurga"
aku ye kan aja. kalau cerai mati o.k la.... tapi kengkawan semua...cam mana cerai hidup? nak cari pengganti keeee.....
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 03:29 PM | Show all posts
baca topik ni tingat kat x kakak ipar. beria2x ckp xnak kawin lain sbb nak jumpa arwah kat syurga. baru bapa bulan arwah pegi...dah mula tunjuk taring. dari tudung ke selendang-free hair terus. dressing x suh ckp..mengalahkan sy yg lom kawin. kejap2x gan laki tu laki ni seolah2x xleh hidup tanpa laki. elok2x dah keja bagus...sbb laki hancus. anak2x terbiar.
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2010 03:33 PM | Show all posts
kalo saya ditakdirkan kawin ngn bf ni,mmg xsggup kawin lain bila dia tiada..sbb ku akan bygkan org lain tu dia..huhu
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 11:07 AM | Show all posts
insyaallah x mo kawen..tp hati n perasaan masa akan dtg..hanya Allah yg tahu
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 11:54 AM | Show all posts
org lelaki kene kawin lain.... abis tu sape nak sambung zuriat kami...

kesian kat kami ni.....nnt ...
akughi Post at 4-10-2010 09:12 AM



nak mencurahkan kasih sayang ker apa!!!
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 12:06 PM | Show all posts
hmm... sedih plak baca thread ni.. sebab laki aku baru2 ni asyik kata tentang mati.. sampai satu malam tu aku nangis bila laki aku betulkan selimut aku.. pastu dia cakap kalau abang mati nanti sapa laa nak betulkan selimut ni..

dan bab kawen lain tu.. aku no komen laa beb.. benda ni tengok keadaan... kalau kita dalam 20 an atau 30 an aku rasa ok je kalau kawen lain.. sebab muda lagi.. hidup perlu diteruskan..
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 12:15 PM | Show all posts
tau la .. aku x kawin lg !!!! mok !!!!!!   cek nak kawen !!!!
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 12:32 PM | Show all posts
nak cari yg muda voley?
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 12:35 PM | Show all posts
cop cop cop, betul ke kalu laki meninggal pompuan kahwin lain x dpt jumpa kat syurga?ada dengar versi lain kata misalan kahwin tapi laki yang baru ni x sebaik laki lama..di sana kita boleh pilih mana yg kita suka...tu cam dengar2 la..kesahihan tak tahu..

kalu muda lagi...kahwinla baru...cerai hidup ke mati...
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 12:40 PM | Show all posts
pernah hubby tanya pasal ni.. I sengaja usik dia, cakap 'entahlah, tak tahu'
Terus muncung.
Tapi I cakap kat dia, kalau I mati dulu, dia kena kawin. cari perempuan baik2 untuk jaga dia dan anak2.
Mula2 dia gelak, kembang kempis hidung, dia ingat I main2. Bila tengok I serius, dia cakap kalau nak suruh dia kahwin lain, I kena carikan. I cakap, I dah mati, mana boleh nak carikan. Carilah sendiri asalkan yang baik.
Dia dah nampak sedikit bengang, terus cakap, 'sebelum nak mati tu cari dulu '
Hahaha... terus dia tak timbulkan isu nih
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 01:18 PM | Show all posts
kalau saya...

mungkin tak de hati nak kawen. nak tumpu pada anak dan masa depan je. saya dah kenal hubby dekat 9 tahun. bukan mudah saya nak jatuh cinta betul2, kenal hati budi orang, serius pikir masa depan dengan orang. nak start semula benda tu rasa macam dah tak sanggup. biarlah masa yang ada dihabiskan pada zuriat kami bersama.

tapi pernah tanya hubby kalau saya meninggal dulu macam mana? dia mesti tanya balik kat saya sebab malas jawab. tapi kalau paksa jawab, dia cakap nak pi kerja kat oversea. kalau anak dah besar, dia bawa sekali ke sana :cf:
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 01:41 PM | Show all posts
ntah...xpnh terfikir lagi
biarla keadaan yg menentukan segalanya
teringat pd kak ipar yg arwah suaminya meninggal 4thn lps sbb sakit buah pinggang
lps 2thn arwah meninggal, baru dia pakai baju yg warna-warni
sblm tu asik pakai baju itam jer
smpi skrg dia blm terfikir nak kawin lagi
klu kawin lagi pun, rasanya dia kena carik suami yg lagi kaya dr harta yg asben dia tinggalkan utk dia
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 01:59 PM | Show all posts
aku pernah ckp dgn hubby aku dulu, time tu dia jaga aku masa demam teruk.. aku kata kalo aku mati aku izinkan dia kahwin lain, cari yang elok3 supaya dapat jga anak nanti..

terus huby aku tarik muncung jeling tajam. dia jwb, biar dia mati dulu sebab dia tak sanggup idup kalo aku takder..
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2010 02:10 PM | Show all posts
x nak ckp besaw lerrrr...................mmg skang2 ni x mor...(cayng ayah wangat2).tapi jodoh/mati  mmg allah tentukan.......
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.073397s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list