Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
35789
View
298
Reply

kalau hubby sudah tiada, korang kawin lain tak?

  [Copy link]

Author: watie_na       Show all posts   Read mode

Post time 6-10-2010 11:30 AM | Show all posts
adik aku kematian suami masa dia umur 25thn..anak2 masih kecik masa tu ..yg sulung umur 2thn dan bongsu umur 8bln...bayangkanlah camner dia hadapi..tp alhamdulillah berkat dorongan kami sekeluarga dia boleh survive....walaupun dia hanyalah seorang suri rumah....

sampai sekang ni dia tak kawin2 lagi walaupun ada org masuk minang dia..alasan dia, dia dah bahagia ngan kehidupan dia kini..anak2 pun dah beso..jd nya memang dia tak terfikir nak kawin lain lagi...

so kalo jd kat aku pun INSYAALLAH aku akan ikut jejak adik aku.....biarlah aku tak kawin asalkan aku bahagia bersama anak2 aku...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-10-2010 02:15 PM | Show all posts
bagusnya wanita2 di sini, setia pada suami
cam mana ngan wanita2 yang suami hampeh....
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2010 05:50 PM | Show all posts
Reply 47# sevenoctober


   betul tu...sebab tula tanggungjwb suami isteri untuk meraih keredhaan Allah..bykkn berdoa, moga sama2 dpt msuk syurga..insyaAllah..
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2010 05:44 PM | Show all posts
xde ker jawapan yg akan kawin lg biler suami mati dulu...?semua yg xnk jer....alhamdulillah
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2010 10:54 AM | Show all posts
kalau laki pendek umur masa kami dalam kasih sayang
kecintaan hidup aman damai, tidak sampai hati nak cari penganti..

tapi kalau perangai cam hampeh.. cari penganti rasanya,
mana tau perkahwinan kali ke dua bawak bahagia...
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2010 12:06 PM | Show all posts
sedih la pulak..huhuh....kalu sye entah le rasanye tak kwin kot..baik sye mati dlu ..tak leh hidup tnpa hubby...myb susah nk jmpe org sebaik dia dlm dunia nie...baik sgt2 dn penyabar...tak leh tak de dia...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2010 10:01 PM | Show all posts
susah nak ckp perkara mcm ni..skrg mungkin bole nak agak2 tpi bila dah betul2 terjadi mungkin kita akan berubah hati...
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2010 11:20 PM | Show all posts
x kawin lain dah..cukup la..hhuu
takut nanti kena maki, xtau nak hargai istri...huhu...xmoh dah..huhuh...
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2010 07:59 PM | Show all posts
tumpang lalu.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2010 08:09 PM | Show all posts
insyaallah ...rasanya setiap insan di muka bumi ini akan mencuba menjadi
sesetia yang mungkin demi janji yang pernah dilafazkan dan kasih sayang
yang pernah dilayari bersama ketika hayat dikandung badan...
tetapi jodoh pertemuan dan ajal semuanya di tangan yang maha Esa...
hanya Allah sahaja yang maha mengetahui....
jadi saya tak boleh nak cakap lg samaada saya akan berkahwin  lagi atau
tidak
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2010 10:55 PM | Show all posts
rasanya x kawin lain kot.... bg carly, perkahwinan carly hanya sekali.. tiada 2 @ 3 nyer....
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2010 11:40 AM | Show all posts
kalo bepisah mati cam xnk cari lain jer..

tp kalo becerai..rasenyer nk kawen lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2010 01:58 PM | Show all posts
skang ni..penat kan main, ikutkan hati...nak berpisah jer

klu dah berpisah....xmo kawin dah...urus dr sndr jer
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-10-2010 03:56 PM | Show all posts
Reply 63# ratna


    aku setuju.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2010 10:03 PM | Show all posts
Reply 64# watie_na

kita pernah baca tread wati sebelum ni, mmg respek abih kesabaran wati tu..kita x alami sebegitu tp sebagai manusia msti ada masalah masing2...

kerap terdetik di hati...menyesal ngan perkahwinan ini, better duk sorang tp cabaran janda lagi berat...x sanggup la pulak

so..tawakal jer arrr..
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2010 03:23 PM | Show all posts
setakat ni....saya tak terfikir nak kahwin lagi...

fobia kot...tapi...

kadang2 tu..teringin juga tengok anak bermanja dgn seorang 'ayah'...hmmm....

tak tau lah....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-10-2010 04:09 PM | Show all posts
Reply 66# lemontea_


    kalau bermanja o.k la...
kalau asyik kena lempang je.......
tu yang tak nak tu......
Reply

Use magic Report

Post time 18-10-2010 11:28 PM | Show all posts
rasenye klu mmg sygkan suami mmg payah nak cari pengganti.....tp jodoh, ajal, maut di tangan Allah....buatnye allah bukakkan balik pintu hati si balu tu..xde sape yg dpt mghalangnye......
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2010 11:35 PM | Show all posts
niat di hati  tak nak... risau takut anak2 dapat ayah tiri.. tapi soal jodoh maut ni kite tak tau...Allah aje yang tau
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2010 11:21 PM | Show all posts
dia yg pertama bertahta di hati. insya allah dia juga di akhirat nanti
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2010 06:44 AM | Show all posts
kot dapat yg baik takpa jgak..tp kalau dpt yg malaun kira nasib tak baik la....
rasanya kalau boleh hidup sendiri itu lbh baik.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-10-2010 09:04 AM | Show all posts
bila kawin lain, dapat yang malaun, kaki kikis, hisap dadah, panas baran, main pintu belakang, dan segala mak nenek keburukan, pergh....tu la namanya keluar mulut buaya masuk mulut naga.....
tapi hidup ni kan gamble. kena la gamble, kalau tak gamble cam mana nak tahu future kita akan lebih bahagia atau tidak.
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2010 09:49 AM | Show all posts
mm..kalau bdasarkan pengalaman orang sekeliling,baik kwen supaya tua nnti de orang temankan..uruskan umah tangga..jg sakit pening..makan,pakai..ni klu anak2 dok jauh ati xtenang pk mak/ayah dok sorang(ajak dok skali xnak..xselesa katenyer)..tapi kena cari yang btul2 ikhlas & ble tumpang..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-10-2010 09:57 AM | Show all posts
Reply 73# starz_gurl


    ni pun betul juga. susha kalau umur panjang, anak duduk jauh n tak boleh nak jaga kita, dah kena tinggal sorang2. tapi kalau kawin tapi dpt yang mangkuk ayun pun tak guna juga. tu yang tak nak tu. em....
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2010 12:15 PM | Show all posts
Salam terharu plak baca posting kat sini. Suami akak telah kembali kerahmatullah 8 bulan lalu.Dalam hati akak kini untuk membesarkan anak-anak dan meningkatkan ilmu /beribadah utk mempersiapkan diri bertemu kekasih diakhirat kelak iaitu ALLAH S.W.T. disamping berdoa supaya arwah suami ditempatkan bersama org yg beriman dan disayangi ALLAH semuga boleh bertemu semula di syurga insyallah. Bln ogos lalu ada org dtg melamar dirumah ibu akak, akak kenal org tu baru kematian isteri x sampai sebln dah nak cari ganti, katanya sunyi tak de kawan. Nasib baik mak pandai jawap akak belum bersedia utk itu, namun dihati akak mmg x pernah terfikir utk kawin lg, apatah lagi pada usia yg sebegini tiada apa lg nak cari selain menghambakan diri kpd ALLAH.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.082214s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list