Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
35804
View
298
Reply

kalau hubby sudah tiada, korang kawin lain tak?

  [Copy link]

Author: watie_na       Show all posts   Read mode

Post time 14-5-2011 10:44 AM | Show all posts
Reply 2# salma_masyal


kalau kita kawin lain, kita akn jumpa suami kita yg baru ni, xkn jumpa dh suami pertama...sedeh kn??   


Nanti suami pertama untung bersedap sedapan dengan pelbagai bidadari yang sungguh jelita di sorga...umpama bujang kembali
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-5-2011 01:57 PM | Show all posts
aku selalu fikir, sedihnya kalau nyawa yang dipinjam x panjang. apa jadi ngan anak2 aku yang aktif2 ni. mampu ka laki aku jaga sorang2? kalau dia kawin lain, boleh ke bini baru dia bersabar ngan anak2 aku.
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2011 06:27 PM | Show all posts
Reply 124# JDT


    jangan cakap gitu .. jodoh kan x dapat meramal .. mungkin ia datang esok .. rusa .. bulan depan ,,, tahun depan .. or akan datang juga .. he,,he,, mungkin dia salah seorang dari kawan rapat u ker.. saudara ker.. kawan lama ker.. kekasih lama ker..
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2011 06:28 PM | Show all posts
Reply 127# watie_na


    buat la undang undang .. mak tiri x blh rotan anak .. kalau mak tiri rotan anak .. si suami kena tumbuk + penampar kasi sama bini baru tu ..
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2011 12:32 PM | Show all posts
sedeynyer.....

sy xkan kawin lain...sy nak jumpe smula suami sy di syurga......insya allah.....
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 12:52 AM | Show all posts
Reply  JDT


    jangan cakap gitu .. jodoh kan x dapat meramal .. mungkin ia datang esok .. rus ...
tuakang Post at 14-5-2011 18:27



iyolah...iyolah.....tapi saya tak nak bina kenangan baru bersama orang baru....kawan rapat perempuan dan ex-bf pun dah tak ensem lagi, boroi & botak..tak sudi den...wakakka...
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2011 09:49 AM | Show all posts
Reply 131# JDT


    macam itu la handsome .. sebab nampak lebih matang ma..
Reply

Use magic Report

Post time 25-5-2011 04:05 PM | Show all posts
susah nak ckp sbb ajal maut jodoh pertemuan semua di tangan tuhan,,,terima seadanya,,,kdg2 ckp taknak kawin lg tp bile dh berjumpe dgn seseorang yg buatkan kite jatuh cinta, cmner???
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2011 04:39 PM | Show all posts
TIDAK!!sebab nya..haku takut anak2 haku di apa-apa kan(kalo dpt somi x elok perangai nya)
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2011 03:03 AM | Show all posts
tidak kot..
takut salah pilih,
fuh menyesal tak sudah..
lagipun takut somi baru tak tau malu,
muka tebal mau kongsi harta yg me ada sebelum kahwin tu

lagipun me bukan muda pun nak kahwin banyak kali
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2011 02:38 PM | Show all posts
susah jugak nak decide kan...mcm2 yg ada dlm fikiran bila
nak memulakan semula hidup baru bersama orang baru...

masa bercinta sumer indah, di alam perkahiwnan lain pulak
jadinya.....
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2011 09:16 PM | Show all posts
Reply 2# salma_masyal


    betul2...sy setuju...
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2011 08:49 PM | Show all posts
mummy sy dulu x penah kawin lpas daddy meninggal..tp bf tu ade laa...kitorg adik bradik knal....dia baik tp x tau nape x jdik kawin ngan mummy...tp mummy sy pon da meninggal jgak....

al-fatihah utk mymummy and daddy
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2011 12:38 PM | Show all posts
Tak sanggup rasanya.....
Sayang sgt kat hubby....!!!!
Bila pikir je dh sebak....
Tak sanggup kehilangan hubby....
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2011 12:13 PM | Show all posts
alhamdulillah ramai yg setia kat sini..mudah2an jodoh anda semua berpanjangan hingga ke syurga....aaaminn
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 11:16 PM | Show all posts
kelakar thread ni...

Sebenarnya semuanya balik pada ketentuan- NYA.
Semua datang dari ALLAH...
Mohon doa agar berikan yang terbaik untuk kita...hari ini, esok dan akan datang.
Kalau ditakdirkan jodoh, maka jodoh itu datang dari ALLAH.
Kita doakan dan usaha untuk dapat yang selayaknya kita dapat...

maaf, cuma pendapat...
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2011 04:03 PM | Show all posts
xmau...syg kt my hubby..syg sngt kt dia...mudah2an jodoh kitaorg akn kekal hngga ke syurga (amin) walaupun dia dh xdak msa tu...
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2011 10:14 AM | Show all posts
mende nie susah nak ckp tp klu tgk pengalaman org lain boleh dijadikan pengajaran buat saya... yg paling dekat my closed cousin... asben dia ninggal masa umur dia 32thn ada 2 anak sorg lelaki & sorg pempuan umur 4 & 2 thn.. arwah 43 thn, ninggal sbb denggi (mmg terkejut)...mmg kesian sbb dorg kecik lagik & tak phm.. arwah asben dia keje molek & tinggal kan rmh, saving & insurance... kira dia janda kaya la, xyah keje bln2 dpt duit socso utk dia & anak2, mmg mewah & lebih diri org yg ada asben... tp tup2 lepas 2 thn arwah asben dia ninggal dia kwin lain dgn duda anak 5... adoiyaii sbb dia tertarik dgn perwatakan duda tu yg ala2 warak (duda tu cerai idop) & anak2 seme duda tu jaga, umur duda tu dlm 46 thn masa dorg kawin... anak2 duda tu lak 4 ~ 15thn... kerjaya mmg ok.. dgn somi baru dia dpt anak pmpun sorg (memula dia xnak gak tp dh dipujuk2 akhirnya dia mengalah gak) la nie nak dijadikan cerita.. abis rete mende dia somi baru dia jual, sbb konon nye xnak menumpang ... klu dgr citer dia mmg sedih & kesian kat anak2 dia tp apa nak buat sbb dh jodoh dia & dia pun silap percaturan... so dgn pengalaman dia saya jadi kan pengajaran utk masa dpn...
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2011 12:09 PM | Show all posts
aku pun x nak.. sebb sayang sgt kat asben aku.. aku nak sehidup semati ngan dia.. dan bersama diakhirat kelak.. lg satu aku ada 2 org anak pompuan yg tersgt la comelnyer... takut aarr.. klu jadi apa2 kt anak aku tu.. mcm2 citer dah sekrg ni dengar kt akhbar2.. aku xnak anak2 aku jd mangsa lak.. klu aku tersalah pilih..  lelaki sekrg aku tgk dah xde kualiti utk menjadi pemimpin dlm rumahtangga.. huuhuuhuu.. baik aku bersama ngan anak lelaki dan anak2 pompuan aku tu.. diaorg lah nyawa aku... tp aku tahu semuanyer ketentuan Allah juga.. harap2 tidak la sampai ke situ.. aku sayang asben aku.. dr awal perkenalan hingga sekrg dah 20thn aku kenal/bersama dia..Syukur..aku x tersalah pilih.. Moga dipanjangkan jodoh kami.. Amin...
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2011 12:01 PM | Show all posts
well...saya pun tak. tapi bukan sebab kat syurga nanti nak jumpa dia balik.
tapi saya rasa cam seri ...
watie_na Post at 4-10-2010 09:49



    tuuut itu apa benda?.....
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2011 12:15 PM | Show all posts
insyalah aku x kawin lg.. baik aku dok sorang jg anak2.. kalu kawin lg nk kena siap makan pakai smua.. malas ah..
Reply

Use magic Report

Post time 31-8-2011 02:11 PM | Show all posts
Jodoh dan maut hanya Allah yang tentukan. Selagi kita tidak hadapi sendiri kita mungkin boleh cakap macam2. Mungkin bila kita terlampau sayang pada suami/isteri semasa dia hidup dengan kita, kita tak akan terfikir akan berkahwin lagi. Tapi manusia tidak boleh menolak takdir yang telah ditentukan Allah. Apabila jodoh sampai, janda/balu/duda tersebut mungkin akan berkahwin lagi. Saya yakin ada hikmah disebalik perkahwinan yang kedua kali itu. Apabila berkahwin lagi tidak bermakna perasaan sayang kita pada arwah suami/isteri sudah hilang. Buatlah solat istikharah. Mohon yang terbaik untuk kita dan anak2.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2011 10:54 AM | Show all posts
klu boleh i xmo kawen...tp kite merancang allah tentukan..sedey la bace en3 ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-9-2011 10:10 PM | Show all posts
kalu boleh mmg xnak...nak confirm jawab TAKNAK tu agak riak lah juga, sbb ketentuan Allah tak siapa bleh duga kan...berbalik pd persoalan ni,i tringat kata2 my auntie.. i paling tertarik dgn statement dia yg pada i sangat humble sbg seorg muslim....both my auntie n my uncle ni kategori warak, kerja professional deduanya...my auntie pon stail pakai tudung labuh....dia penah ckp kat i, kalu ditakdirkan my uncle meninggal dulu dr dia, dia mungkin akan kawen kalu lelaki tu lebih baik agamanya dr my uncle..cuma sayangnya dia ngan my uncle mgkn x dpt bersama di akhirat la kalu camtu....mmg i sgt tersentuh n tertarik sbb my auntie ni mmg humble dr banyak segi....biasa dok dgr org pompuan dok sebut TAKNAK,TAKMAU je....
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2011 09:54 PM | Show all posts
menerima ketentuan Ilahi dengan fikiran yang terbuka.

p/s. macam lah ada suami pun.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.066501s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list