Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
31300
View
164
Reply

suri rumah: jenama sabun baju yang korang guna?

  [Copy link]

Author: berusgigi       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 20-11-2010 12:17 PM | Show all posts
wangi bersih mmg takde pertikaian

tang melekat tu. camne nak xplen ye. kalu awak pakai bedak.. pastu cabuk cabuk kat baju dan seluar kalau bedak tu tumpah atau terkena. bukan yang tompok tompok tebal boleh kopek tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2010 12:17 PM | Show all posts
kadang2 breeze jugak
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-11-2010 12:21 PM | Show all posts
daia cam berpasir skit bila baju tu dah kering. tapi mmg harummmmmm

sekali tuang kat mesin ada ler dalam satu penutup penuh

ke bebenonye terlebey guna?
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2010 12:28 PM | Show all posts
daia cam berpasir skit bila baju tu dah kering. tapi mmg harummmmmm

sekali tuang kat mesin ada le ...
berusgigi Post at 20-11-2010 12:21



    nak main buih sabun ke berusgigi?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-11-2010 12:32 PM | Show all posts
saya tak dapat jemur bawah panas terik sebab umah ni takde ruang terbuka

letak lelebih supaya kurang bau tengik. takde la sampai buih penuh
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2010 12:41 PM | Show all posts
Daia pun ok gak TT..Baunya harum..
Jangan la letak banyak sangat sabun...
Atau kain baju pun jangan sumbat byk2 kat mesin...selain sabun lekat kat baju mesin pun leh rosak...
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2010 12:59 PM | Show all posts
daia cam berpasir skit bila baju tu dah kering. tapi mmg harummmmmm

sekali tuang kat mesin ada le ...
berusgigi Post at 20-11-2010 12:21



   terlebih guna la tuh
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 07:22 AM | Show all posts
aku letak 3 penutup utk satu muatan penuh
xkira sabun serbuk or liquid aku biar aku biar air turun separuh
dulu then baru letak sabun,pastu kocak2 baru sumbat baju
pastu godek2 sikit bagi rata
hasilnya tidak melekat walopon letak byk sabun.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 09:55 AM | Show all posts
Reply 14# merahhitam

pahal plak ko nak kondem, dia bukak tajuk sabun, biar pun nampak remeh tapi ini masaalah seharian. Tu la , baju hantar dobi, mana tau pasal sabun
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 09:58 AM | Show all posts
daia cam berpasir skit bila baju tu dah kering. tapi mmg harummmmmm

sekali tuang kat mesin ada le ...
berusgigi Post at 20-11-2010 12:21


aku paling tak suka Daia, sebab aku benci dia punya iklan! aku guna dynamo ok je! tak de pon melekat sisa kat baju!overload kot ko bubuh baju kat dlm mesin tu, sebab tu dia bilas tak bersih!
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 09:59 AM | Show all posts
nak main buih sabun ke berusgigi?
king\'s Post at 20-11-2010 12:28



   ha!! nie mesti ade pengalaman main buih sabun nie!
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 10:24 AM | Show all posts
ha!! nie mesti ade pengalaman main buih sabun nie!
lizaliza Post at 21-11-2010 09:59



  baju dalam mesin tu dah siap basuh? musim hujan ni kalau lambat basuh nanti tak kering.....
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 11:14 AM | Show all posts
kekadang guna daia..kekadang gua bio zip
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 11:15 AM | Show all posts
mohtippp..psl sabun pong bukak benang
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 11:25 AM | Show all posts
baju dalam mesin tu dah siap basuh? musim hujan ni kalau lambat basuh nanti tak kering.....
king\'s Post at 21-11-2010 10:24


orang gaji Jepun tolong basuh!
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 12:10 PM | Show all posts
orang gaji Jepun tolong basuh!
lizaliza Post at 21-11-2010 11:25



    dah siap sidai baju tu jangan lupa masak tau, dah tengahari ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 12:13 PM | Show all posts
aku guna daia...bau wangi jek...

masa basuh tu jgn terlebih taruk kain..sbb nnt mesin tokleh nak berpusing dengan baik..
baju pun kurang bersih...

+ guna mesin auto rasanya mmg gitu kot...sbb tokleh nak bilas cam mesin semi auto...

serdak2 kain tu dok bergumpal sekali lam kain...nak bersih betull..
kena keluarkan kain tu n bilas secara manual...

tu salah 1 sbb aku tak suka mesin auto...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 12:47 PM | Show all posts
ades... dynamo melekat? rasa2 overload baju ni.aku biasa pakai tak lekat lak..
tak pun mesin tu dah masa sampai masa kena tub cleaning..cuci sket dlm tu..
masa mula2 aku kawen bertukar2 gakla sabun sbb aku takmo guna dynamo. mahal..konon nak menuju ke arah penjimatan lah kunun..mcm2 brand aku try.
aku pakai sabun brand tesco je jahh skrg ni..kekeke.. tak melekat..
masukkan baju, tettt tettt...tekan2 kat mesin, ceduk sabun, tuang.. totop penutup mesin.. dahh.. tau2 kuarkan..pegi jemur..
kalo rajin bilasan terakhir tu aku letak pelembut daia..
so far alhamdulillah tak melekat..
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 06:54 PM | Show all posts
dah siap sidai baju tu jangan lupa masak tau, dah tengahari ni.....
king\'s Post at 21-11-2010 12:10


em... bukan hari nie giliran King ke masak
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 07:00 PM | Show all posts
em... bukan hari nie giliran King ke masak
lizaliza Post at 21-11-2010 18:54



    masa bila kita bergilir masak? itu tugasan seharian mu
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 07:05 PM | Show all posts
masa bila kita bergilir masak? itu tugasan seharian mu
king\'s Post at 21-11-2010 19:00


bukan kita dah sign agrement ke dolo, cuba semak balik agreement tu, mukasureat 15.
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 07:14 PM | Show all posts
bukan kita dah sign agrement ke dolo, cuba semak balik agreement tu, mukasureat 15.
lizaliza Post at 21-11-2010 19:05



     ye ker? king lupa, hehehe
king dah masak tadi tapi belum dibawa balik lagi, ada tertinggal kat warong mak lijah tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 07:16 PM | Show all posts
ye ker? king lupa, hehehe
king dah masak tadi tapi belum dibawa balik lagi, ada tertingg ...
king\'s Post at 21-11-2010 19:14



  la kenape masak kat warung mak lijah, nanti dia menderem kan kita cam mane?
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 07:23 PM | Show all posts
la kenape masak kat warung mak lijah, nanti dia menderem kan kita cam mane?
lizaliza Post at 21-11-2010 19:16



    tak kan mungkin dia nak buat cam tu kat kita.... tergamak ke dia nak buat kita macam tu
lebih baik dia kenakan orang lain, kita apa yang ada...
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2010 10:49 PM | Show all posts
guna bio zip dan ekonomi handalan je.. bubuh satu sudu je sabun.. setakat ni baju takde masalah cuma jgn overload baju le.. nanti mesin takleh nak bilas dengan baik..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059085s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list