CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 444|Reply: 11

[Tempatan] Harakahdaily mohon maaf kepada Guan Eng: SOP biasa

[Copy link]
Post time 26-6-2023 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Lidah rasmi PAS Harakahdaily memohon maaf atas penerbitan artikel yang mendakwa bekas ahli DAP, Mohamed Razali Abd Rahman yang baru-baru menyertai parti itu, merupakan bekas penasihat khas Lim Guan Eng.

Menurut Harakahdaily, pihak editorialnya dimaklumkan yang pengenalan serta jawatan yang dikaitkan dengan Mohamed Razali sebagaimana dilapor dalam berita tersebut adalah tidak benar.

“Portal Harakahdaily dengan ini memohon maaf di atas penyiaran berita bertajuk ‘Bekas penasihat khas Guan Eng sertai PAS’ bertarikh 23 Jun 2023.

“Editorial Harakahdaily hanya menggunakan rekod sedia ada dan tidak mengemaskini kesahihan berkenaan dari makluman telah dikemukakan pihak DAP pada 2016 mengenai status jawatan tersebut.

“Oleh itu Harakahdaily merasa kesal di atas kecuaian ini dan dengan setulus hati memohon maaf kepada Pengerusi DAP Lim Guan Eng dan pihak-pihak yang berkaitan serta menarik balik penyiaran tersebut,” kata media rasmi PAS itu dalam kenyataan hari ini.

Semalam Malaysiakini Setiausaha politik Guan Eng, Lim Wong Hon Wai menuntut Harakahdaily menarik balik artikel tersebut dan berkata Mohamed Razali tidak pernah memegang jawatan itu atau mana-mana jawatan lain seperti yang dilaporkan.

Wong juga berkata Harakahdaily perlu memohon maaf kepada Lim dalam tempoh 48 jam jika tidak ingin dihadapkan dengan tindakan undang-undang.

Selain bekas penasihat khas Lim, artikel itu mendakwa Mohamed Razali pernah menjadi naib ketua Pemuda DAP Pulau Pinang; pegawai khas kepada Ahli Parlimen Jelutong, RSN Rayer; pakar strategi DAP; setiausaha publisiti DAP dan ketua DAP Jelutong.

Mohamed Razali pertama kali menyertai DAP pada 2008 dan kemudiannya dipecat pada 2011 apabila menuduh parti itu terlibat dalam konspirasi untuk menjadikan Malaysia sebagai negara Kristian" jika parti itu menjadi kerajaan.

Dia kembali menjadi tajuk berita utama pada 2016 apabila mendakwa DAP disokong dan dibiayai Israel.

Pada masa itu, DAP juga menafikan bahawa Mohamed Razali pernah memegang sebarang jawatan dalam parti.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-6-2023 02:23 PM | Show all posts
imej agama...

tp bawak berita pelsu...

ape lah nak jadik
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-6-2023 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
pengecatbintang replied at 26-6-2023 02:23 PM
imej agama...

tp bawak berita pelsu...

SOP biasa mereka.

1. Fitnah. Para pengikut pun forward ke group2 mereka.

2. Bila pihak yg difitnah nak saman, terus minta maaf.

Tapi berita fitnah tu dah tersebar & ramai yg percaya.
Adakah Harakahdaily ni adalah dajal kecil yg disebut sebelum munculnya Dajal sebenar?
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2023 03:42 PM | Show all posts
Apoo replied at 26-6-2023 03:39 PM
SOP biasa mereka.

1. Fitnah. Para pengikut pun forward ke group2 mereka.

merosakkan imej Islam...

stop lah menunggang agama...


Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2023 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Saman je biar tinggal spender..puak2 pas ni mmg ridiculous gila
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2023 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemaruk sgt nak jadi kjaan sampai fitnah dah jadi makanan harian deme.itulah Pas
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 26-6-2023 04:31 PM From the mobile phone | Show all posts
sape sempat tgk amanat eddy yg baru sblm di delete? katanya draf awal.. skali ngan fb yb tu pon lenyap skrg, ni yb sama yg pitenah teresa kok

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-6-2023 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
bakingsoda replied at 26-6-2023 04:31 PM
sape sempat tgk amanat eddy yg baru sblm di delete? katanya draf awal.. skali ngan fb yb tu pon leny ...

Mcm mana la penyokong PAS boleh panggil dia ni Tuan Guru. Padahal banyak kenyataan2 dia ni memecah belahkan ummat. Semua kenyataan2 tu bahaya kot. Memalukan org Islam. Jika membunuh itu boleh menumbangkan musuh Islam, maka bunuh lah. Habih, klu rogol boleh menumbangkan musuh Islam, kita kena pi rogol la.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-6-2023 09:00 AM | Show all posts
Pitenahdaily....berapa kali dah minta maaf?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-6-2023 10:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemaruk-Taikk replied at 27-6-2023 09:00 AM
Pitenahdaily....berapa kali dah minta maaf?

PAS & FITNAH berpisah tiada.
Lepas kantoi, minta maaf.
Then buat lagi.
Memalukan. Dah la guna nama Islam kat parti.
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2023 10:37 PM | Show all posts
pengecatbintang replied at 26-6-2023 03:42 PM
merosakkan imej Islam...

stop lah menunggang agama...

mcm imej cina

mcm mana baik pun tetap kita pandang bangsa ni penipu besar

saman mcm bangsa Gelap camne baik pun tetap kita kata auta dan gengster
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2023 01:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 12:57 AM GMT+8 , Processed in 0.074338 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list