Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
14795
View
25
Reply

tolong..macam mana nak pos motor?

[Copy link]

Author: berryy       Show all posts   Read mode

Author
Post time 25-1-2011 02:05 PM | Show all posts |Read mode
salam..saya nak pos motor balik kelantan dari terengganu..ada sapa2 tahu x mcm mana nak pos motor dan kat mana?tolong saya..saya xtahu mcm mana
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 02:20 PM | Show all posts
pejabat pos ada..skynet pn ada..pos je la..so ada pa hal
cari la kt google
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 02:47 PM | Show all posts
pos laju ke pos apa tah..boleh..sbb rina dulu and adik rina(baru thn lepas) pos pakai pos je..pi kt pej pos..tnya pekerja pej pos...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-1-2011 02:55 PM | Show all posts
pos laju ke pos apa tah..boleh..sbb rina dulu and adik rina(baru thn lepas) pos pakai pos je..pi kt  ...
anizarina Post at 25-1-2011 14:47



    harga tahu x?hehe
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-1-2011 02:55 PM | Show all posts
pejabat pos ada..skynet pn ada..pos je la..so ada pa hal
cari la kt google
john_pablo Post at 25-1-2011 14:20


oh..nnt kena g hantar kat dia atau dia amek kat umah eh
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 02:55 PM | Show all posts
ehh..boleh ker pakai pos laju. Ku tak tahu pun.. Kat umah tu ada 2 bijik moto dok tersadai sbb xder sapa nak drive bwk balik kpg. Boleh ku pos laju, satu ari jah sampai...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-1-2011 02:56 PM | Show all posts
ehh..boleh ker pakai pos laju. Ku tak tahu pun.. Kat umah tu ada 2 bijik moto dok tersadai sbb xde ...
Orange_7491 Post at 25-1-2011 14:55

kikiki...
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 03:01 PM | Show all posts
pakai ktm pun boleh gak lagi murah, pos laju pun ok, tpi bukan dekat pejabat pos tpi dkt pos laju pnya pejabat
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 03:01 PM | Show all posts
tibe2 plak ade org bkk thread nk tye pos laju...aku pn nk menumpang la thread ko..
tibe2 bos aku suro tye cm mne nk pos moto dr sbh ke kl...adduuhaii...kne naik kpl terbang ke?aku dh kol2,tp blum ade feedback...adoi
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 03:02 PM | Show all posts
oh..nnt kena g hantar kat dia atau dia amek kat umah eh
berryy Post at 25-1-2011 14:55



   ak ambl kt pjbt pos trs,
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 03:12 PM | Show all posts
tibe2 plak ade org bkk thread nk tye pos laju...aku pn nk menumpang la thread ko..
tibe2 bos aku su ...
aries_gurl Post at 25-1-2011 15:01



    naik maskargo rasanya...
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 03:13 PM | Show all posts
pos laju klo tak silap rina laa...sbb dia akan bwk pakai ketapi klo tak silap..rina lupa pulak pos laju ke pos apa tah namanya....kene amik kt pej pos laju lee

dr semenanjung ke sabah or sabah ke semenanjung..rasanya perkhidmatan tuh macam dh tak de kot ,,sbb dalam bulan 12 harituh adik rina ada tnya kt pos...
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 03:45 PM | Show all posts
Post Last Edit by B.K at 25-1-2011 15:47

pos laju dia bwa naik van/lori kot, pas tu dia akan letak kt pjbt pos terdekat
jika ktm dia akan bwa naik kereta api, pastu kne ambl kt stesen ktm
drpda terengganu ke kelantan x ada kereta api, so ambl pos laju jer
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2011 05:24 PM | Show all posts
Reply 5# berryy

hehe tunggang la moto tu smpai pjbt pos..ckp kt dia nk pos moto..pastu dia bg la borang..tu ja
Reply

Use magic Report

Post time 26-1-2011 05:35 PM | Show all posts
hubby aku pernah guna khidmat pos utk penghantaran motor dari johor ke tganu..naik lori aje rasanya..make sure tangki minyak dikosongkan dulu b4 pos..nnt dh tiba destinasi pihak pos akan call utk collect moto  di pejabat pos..ms ni jgn lupa bawa minyak dlm botol..kang tak pasal2 kene sorong motor pulak
Reply

Use magic Report

Post time 27-1-2011 12:28 PM | Show all posts
yg saya tahu motor dipos kot keretapi...caranya x pasti lak...gi la tanya kt KTM...
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2011 02:59 PM | Show all posts
aku slalu pkai yup transport,pkai skynet dan len2..hrga depent kpd courier terbabit dan cc motosikal tu..biasa lam 60-200
Reply

Use magic Report

Post time 29-1-2011 10:27 AM | Show all posts
skynet...
Reply

Use magic Report

Post time 29-1-2011 02:00 PM | Show all posts
Post Last Edit by gorgonz at 3-2-2011 16:27

pahang mail...

klu kat kt...kat area gond badak...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2011 11:15 PM | Show all posts
nak jimat ngan cepat,demo paka nationwide courier...mantap..harga ikut cc motor...ex5 RM105 sahaja...boleh balut...

tapi bakpo demo x naik sendri..?kelate ngan ganu x jauh lagi..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087542s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list