CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1768|Reply: 25

[Tempatan] Rakyat Malaysia boleh melawat negara China tanpa visa selama 15 hari manakala rakyat China boleh memasuki Malaysia tanpa visa selama 30 hari

  [Copy link]
Post time 26-11-2023 09:58 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

China laksana dasar pengecualian visa untuk enam negara termasuk Malaysia

BEIJING: China melaksanakan dasar pengecualian visa sepihak bagi pemegang pasport biasa dari Malaysia dan lima negara lain mulai 1 Disember 2023 hingga 30 November 2024.

Negara lain, termasuk Perancis, Jerman, Itali, Belanda dan Sepanyol, menurut Xinhua memetik kenyataan Kementerian Luar China di media sosial.

Sepanjang tempoh itu, pemegang pasport biasa dari enam negara berkenaan boleh memasuki China tanpa visa untuk urusan perniagaan, pelancongan, melawat keluarga dan rakan, serta transit tidak lebih dari 15 hari.

Bagaimanapun, rakyat dari enam negara itu yang tidak memenuhi syarat pengecualian visa masih perlu mendapatkan visa sebelum memasuki China, menurut kenyataan itu.

Dasar ini antara lain bertujuan untuk menggalakkan pertukaran sesama rakyat.
-- BERNANAM-XINHUA


https://www.astroawani.com/berita-malaysia/china-laksana-dasar-pengecualian-visa-untuk-enam-negara-termasuk-malaysia-447425

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 26-11-2023 10:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysians to get 15-day visa-free travel to China; to reciprocate with 30-day visa-free travel

KUALA LUMPUR, Nov 24 — China is expected to allow Malaysians 15 days’ of visa-free travel there starting from next month, while China’s citizens are expected to be allowed 30 days’ visa-free entry to Malaysia.

The reciprocal visa-free travel was first reported locally by vernacular newspaper Sin Chew Daily, which cited an unnamed Cabinet source.

The source reportedly said Malaysia’s granting of the 30-day visa-free entry to China’s travellers is aimed at helping Malaysia achieve its target of getting 25 million international tourists.


https://www.malaymail.com/news/malaysia/2023/11/24/reports-malaysians-to-get-15-day-visa-free-travel-to-china-to-reciprocate-with-30-day-visa-free-travel/103992
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 04:10 PM | Show all posts


dekat China tengah outbreak kes pnenumonia....korang galak orang China masuk time ni? lepas tu galak orang Malaysia pergi China, balik Malaysia bawak buah tangan......? tak faham aku...




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
jom g china tgk nuan nuan, yiyi ,sheng yi
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia masuk China pasti balik. China masuk Malaysia belum tentu nk balik.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah kerajaan Madani..... Agenda ketuanan Cina semakin berjaya.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 3-12-2023 08:14 PM | Show all posts
TomyamPuteh replied at 3-12-2023 06:27 PM
Malaysia masuk China pasti balik. China masuk Malaysia belum tentu nk balik.

Are you sure? Then kenapa Malaysia bagi 30 hari sedang China bagi 15 hari ja?



Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Sampai sekarang tak dapat kesan yang 1 juta lebih orang china masuk malaysia tapi tak balik2 negara asal...ni nak galakkan lagi pendatang haram ni masuk beramai2...sikit lagi kaum pendatang haram lagi ramai dari kaum asal sendiri( pernah terjadi ye waktu dulu)
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-12-2023 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Setiap kali iols lalu kondo bertingkek2 di pulau nun, iols terpikir2 ntah berapa ramai prc dok menyorok dlm tu. Babisss btul..
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Decaffeinated replied at 3-12-2023 12:14 PM
Are you sure? Then kenapa Malaysia bagi 30 hari sedang China bagi 15 hari ja?

U ingat tak sebelum jepun serang malaya
Org jepun terlebih dahulu berada.di malaya
Menyamar jadi pelancong, tauke kedai basikal ,
Jadi buruh.
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 09:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Perwira2022 replied at 3-12-2023 10:49 AM
Tahniah kerajaan Madani..... Agenda ketuanan Cina semakin berjaya.

China ni baik dengan Thailand.
Thailand ada beli banyak asset dgn china
Ada kemungkinan ketika China menyerang Taiwan
thailand menyerang malaysia.
U.S akan jadi serba salah.
Nak bantu Malaysia atau bantu Taiwan
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawan ai china muda lagi kemain fasih bm, ai tanya bgmn fasih bm mengelak aja
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2023 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
gigahertz replied at 3-12-2023 01:04 PM
China ni baik dengan Thailand.
Thailand ada beli banyak asset dgn china
Ada kemungkinan ketika Chi ...

Baru baca berita 2,3 hari lepas kot pendatang tanpa izin China masuk melalui Thailand.
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 12:21 AM | Show all posts
Minami2013 replied at 3-12-2023 02:09 PM
Baru baca berita 2,3 hari lepas kot pendatang tanpa izin China masuk melalui Thailand.

Thailand ni talam dua muka.
Diorang sanggup buat apa saja dari untuk
dapatkan balik Kedah Perak Kelantan & Terengganu
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 03:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Serebeh iols tengok iklan cina jilat kaki ni
Apeni apeni
Geli la kenapa iklan pelik pelik busuk semua ni
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 08:34 AM | Show all posts
indonesia baru hantar pulang.....





teringat aritu serbuan di Cyberjaya...


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 4-12-2023 09:18 AM | Show all posts
Wow, rakyat india takde ke? Inikan Malaysia Madani..
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
gigahertz replied at 3-12-2023 09:04 PM
China ni baik dengan Thailand.
Thailand ada beli banyak asset dgn china
Ada kemungkinan ketika Chi ...

Giga, jawapan dia US bantu Taiwan la kan. Sebab takde faedah dia nak bantu Malaysia…. Ke ada sebab yang dia nak kena bantu Malaysia? Soalan jujur ni
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
ayahibu85 replied at 4-12-2023 03:54 AM
Serebeh iols tengok iklan cina jilat kaki ni
Apeni apeni
Geli la kenapa iklan pelik pelik busuk  ...

Uols install browser opera atau brave.

Aman2 berporum takde iklan.
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2023 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
kotakbaju replied at 4-12-2023 10:32 AM
Uols install browser opera atau brave.

Aman2 berporum takde iklan.

Rasanya dia habaq pasai topik benang ni..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-2-2024 06:40 PM GMT+8 , Processed in 0.076538 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list