CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: maklukpenggoda

[Tempatan] Sehari seminggu, setujukah jika pemakaian batik diperluaskan di seluruh Malaysia?

  [Copy link]
Post time 25-2-2024 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts
isseliparjepun replied at 25-2-2024 01:39 PM
I suka je pakai batik. Batik cotton paling preferable. Hari tu beli batik dari ppdk lenggong, cantik ...

Beli di mana? Boleh beli online ke?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-2-2024 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-2-2024 02:46 PM
Cantik makcik pakai macam ni.

Makcik ada 1 je kain batik...alaamtnya tetiap minggu yg tu je la..
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 06:20 PM | Show all posts
Hari2 pakai baju kaftan baik dah achieve limit kan?
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Kempen pakai bj batik..ramai2 dok pakai batik Indon. ..Pilah cetak motif batik Malaysia tu kat kain yg mampu milik semua golongan..batik Malaysia bukan hanya batik canting ..macam2 ada.
Promosi sekali kraf tempatan supaya tak lapuk ditelan zaman
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 07:07 PM From the mobile phone | Show all posts
2 problem batik ni,

1. Panas ya rabbi kalau bukan dlm aircond
2. Mahal ya ampun kalau batik Malaysia. Nak murah, beli batik-cop dari China je nnt.
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 07:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Harga bagi mur mur la
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 25-2-2024 07:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Batik sutera mahai
Tub belum kira nak hntr tailor jahit
Pastu nak hntr dryclean pulak
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by antikorok at 25-2-2024 07:39 PM

Nanti ada letewww Konoha sesat kata tanah ayer semekin budaya claim warisan dorang, padahal dasar vodoh namampos! Batik tanah ayer ni dengan batek dorang tak sama langsong baek dari segi teknik, corak, kain, warna dan fungsinya.

Batek Konoha tak menarik langsong, kusam, warna asyik coklat taek milo jahhh motif pon seram ada unsor binawe serope sembahan!
Org tanah ayer ni beli batek Konoha sbb murah namampos jahhh berbanding batik tanah ayer yg mahal namampos ha gitoh!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-2-2024 07:47 PM From the mobile phone | Show all posts
isseliparjepun replied at 25-2-2024 01:39 PM
I suka je pakai batik. Batik cotton paling preferable. Hari tu beli batik dari ppdk lenggong, cantik ...

Alahai sweetnya
Iols tak.bolrh kalau Anak Anak oku buat produk..mesti Kena support...huhu..
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
antikorok replied at 25-2-2024 07:38 PM
Nanti ada letewww Konoha sesat kata tanah ayer semekin budaya claim warisan dorang, padahal dasar vo ...

Iols Ada beli batik solo masa di zakarta dulu..
Coraknya cantik ..
Cuma tu lah..kaler MCM uols cakap lah..gitu je..coklat hitam.krim...
Last2 pakai gi Majlis berkabung je..haha
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-2-2024 01:26 PM
Cari kaftan corak moden baru tak nmpk mcm baju tido. Patut lebih banyak mini kaftan batik, senang  ...

Iols pakai kaftan pi kedai makan.. so obvious iols pakai baju tidoq.. balik umah teruih landing ataih tilam
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 08:04 PM | Show all posts
Edited by antikorok at 25-2-2024 08:13 PM
shernazz replied at 25-2-2024 07:48 PM
Iols Ada beli batik solo masa di zakarta dulu..
Coraknya cantik ..
Cuma tu lah..kaler MCM uols cak ...

Hikhik. Iolss kalau tengok batik Konoha ni rasa semacam klasik sangat, warna sejenis koko itam sepesen jah, walaupun tak dinafikan corak ada juga yg chantek

Pendapat iolss, batek Konoha ni kalau jejanz yg pakai nampak seswai maskulin gitu tapi kalau batik tanah ayer ni sesuai untuk wanita, nampak ayu, chantek, eksklusif, sesuai utk pelbagai majlis.

Kalau tengok batek Konoha teros auto teringat hantoo Suzana Lathi Challenge segala sebab terasa mistik gituhh. Amponnn



Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
antikorok replied at 25-2-2024 08:04 PM
Hikhik. Iolss kalau tengok batik Konoha ni rasa semacam klasik sangat, warna sejenis koko itam sep ...

Barongan ke ni?

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 08:09 PM From the mobile phone | Show all posts
antikorok replied at 25-2-2024 08:04 PM
Hikhik. Iolss kalau tengok batik Konoha ni rasa semacam klasik sangat, warna sejenis koko itam sep ...

Yes..warna terhad
Kalau batik Malaysia banyak moden2 dah sekarang..
Dulu popular corak Noor Arfa tu...bagi iols sesuai dgn orang muda...
Sekarang banyak bunga2 dan kaler yang pastel dan terang..nampak meriah gitchuu..
Iols suka tengok acik2 Gomen pakai baju batik...
Dolu mak iols suka beli sutera2 tapi panas..sesuai kalau dok dalam aircond je...
Skang banyak cotton2 dan lain2 pilihan...
Naikkan lah batik Malaysia di persada
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 08:23 PM | Show all posts
tak mampu nk beli yang mahal2
nk cari dan upah tailor lagi

bos aku pun mcm bodoh je
paksa beli baju batik sedondon 1 department
semoga bos aku cepat mati
sbb suka paksa2
yelah, dia gaji berkali2 ganda dari aku yang kais pagi kais petang ni
sikit pun tak luak setakat beli kain batik harga rm250 belum masuk upah tailor
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 08:36 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 25-2-2024 09:04 AM
Pakai kaftan kluaq umah, baru tau

jgn lupa letak bedak sejuk kat muka
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-2-2024 09:26 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 25-2-2024 01:44 PM
Pastu Pasar Payang pon naikkan harge..  Ujong2 takdak sape pon beli.

Ngengade makcik2 tu eh...up harga yahudi nasrani..
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 09:27 PM | Show all posts
Setuju, kat rumah ada 4-5 batik, tu pun pakai setahun boleh kira berapa kali pakai
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 25-2-2024 07:52 PM
Iols pakai kaftan pi kedai makan.. so obvious iols pakai baju tidoq.. balik umah teruih landing at ...

Pergi private beach pakai bikini batik.


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2024 10:46 PM | Show all posts
Dari zaman pak lah sampai skrg dok ratib batik ni. Belom settle lg ke
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 12:28 PM GMT+8 , Processed in 0.079238 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list