CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 109244|Reply: 974

Artis terpaling parenting beraya di Kelantan tinggal bayi di KL

  [Copy link]
Post time 14-4-2024 09:49 AM | Show all posts |Read mode
Edited by codenamedream at 14-4-2024 07:26 PM

Influencer + entrepreneur niqabis  terkenal Hajah Neelofa anak perempuan Dato' Abdul Halim Khan Lall Khan telah selamat pulang beraya di Pasir Mas Klate.
Namun netizen, benakians & haterian tertanya-tanya kelibat anak keduanya sewaktu keluarga kecil ini beraya di kampung halaman Jah.

Dalam IG story yang dimuat naik oleh keluarga, kelihatan Neelofa melepas bebas niqab beliau dihadapan sepupu sepupu lelaki bukan mahram, dan berbusana baju kurung biru lembut & selendang.

Wajah Neelofa juga semakin menyerupai ibunya, Datin Kartini yang tidak pernah menyertai kegiatan High Tea Datin-datin seMalaysia, mungkin tidak pernah dijemput.


Namun suami jambang tanam beliau mendedahkan bahawa Abbas telah ditinggal di rumah mereka di KL.


Berapa agaknya duit raya Abbas & Bilal dapat tahun ni?Mampukan Billie penghafal surah Yasin berebut duit raya seperti ayam mematuk dedak?
   





This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-4-2024 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
.
.
.
idolat benak ke tu atau emak idolat tu?
nmpk mcm dah berumur kan?
seiras acik pakyu jer..
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Lucu pulok baca coretan kt thread niee arrr...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
cikmouse replied at 14-4-2024 01:54 AM
Lucu pulok baca coretan kt thread niee arrr...

.
.
hahaha aku pun baca byk kali pun tetap mengekek² tergelak hahaha...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah sejibik muko mak dia. Tuo bebeno ko jah. Hidung nya tak sama macam dulu. Hahahha... Jahhh sila jaga badan laki hang dah lah muder belia. Kang kok ditinggalin.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Eh boleh ekk tinggal anak baby x sihat semata2 nk berjalan raya. Kalau aku laa rela x pegi mana2 nak temankan anak.
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 14-4-2024 10:04 AM | Show all posts
Binti dah bertukar, bukan lagi mat noor ye. Tini bukan saja tak bercampor dengan datin2 semalaysia, sheol jugak masih lagi menjual kucahte tak abis2. Walaupun tiap kali live sheol kata stok dah sikit, terpaksa mengajak dato scammer yakni laki adira ombak menderu tolong sheol menjual
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahaha apa nk heran dgn idolat benak ni..ckp suka menipu. Byk dh kantoi.

Kata suka jaga anak baca buku parenting tp sanggup tinggal ank kecik abbas kt KL demi nk beraya..apa motif ko beraya nk kenalkan ank dgn sedara mara tp ko sggup tinggal ank kt bibik di KL?

Kata isteri terpaling jaga mkn minum suami? Tp hari hari nmpk suami melepak breakfast pagi kt kedai mamak sri petaling

Knon pakai niqab jaga aurat? Tp kt kg elok purdah terbang baju senteng stoking hilang..berhodie helok je…so apa motif ko berpurdah smata nk dpt pujian netizen?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-4-2024 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Eh sheols dh ada 2 anak ? Laaaa bru iols tahu. Lama bethol x berkuntum di bodgos spjg bulan remdan
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Dalam sebuah hadis riwayat Abu Hurairah RA, Rasulullah SAW bersabda:

لَا يَسْتُرُ عَبْدٌ عَبْدًا فِي الدُّنْيَا، إِلَّا سَتَرَهُ اللهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

Maksudnya: Tidaklah seseorang hamba menutup aib hamba yang lain, melainkan Allah tutup aib hamba yang pertama tadi di Hari Kiamat.



Hadis riwayat Imam Muslim (2590) dalam Sahih-nya

Daripada Ibn Umar R.anhuma bahawa Rasulullah SAW bersabda:

مَنْ تَتَبَّعَ عَوْرَةَ أَخِيهِ المُسْلِمِ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَتَهُ، وَمَنْ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَتَهُ يَفْضَحْهُ وَلَوْ فِي جَوْفِ رَحْلِهِ

Maksudnya: Barangsiapa yang mencari-cari aib (atau kelemahan) saudaranya yang muslim, nescaya Allah akan membuka aibnya walaupun dia berada di dalam rumahnya.

Hadis riwayat Imam al-Tirmidhi (2032) dalam Sunan-nya

Perbuatan menyebarkan aib orang lain termasuk dalam sunnah sayyiah yang berdosa jika diteruskan oleh orang lain. Daripada Jarir bin Abdullah RA, bahawa Rasulullah SAW bersabda:



مَنْ سَنَّ فِي الْإِسْلَامِ سُنَّةً حَسَنَةً، فَعُمِلَ بِهَا بَعْدَهُ، كُتِبَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ عَمِلَ بِهَا، وَلَا يَنْقُصُ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْءٌ، وَمَنْ سَنَّ فِي الْإِسْلَامِ سُنَّةً سَيِّئَةً، فَعُمِلَ بِهَا بَعْدَهُ، كُتِبَ عَلَيْهِ مِثْلُ وِزْرِ مَنْ عَمِلَ بِهَا، وَلَا يَنْقُصُ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَيْءٌ

Maksudnya: Barangsiapa yang memulakan suatu perbuatan dalam Islam suatu sunnah yang baik, lalu diamalkan orang selepasnya, dituliskan bagi pemulanya pahala orang yang beramal denganya, dan tidak akan berkurang daripada pahala mereka suatu pun, dan barangsiapa yang memulakan dalam Islam suatu sunnah yang buruk, lalu diamalkan orang selepasnya, dituliskan baginya dosa sesiapa yang beramal dengannya, tanpa berkurang dengan satu dosa suatu apa pun.

Hadis riwayat Muslim (1017) dalam Sahih-nya

Selalulah kita berdoa agar Allah pelihara aib kita daripada tersebar.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Bongok lh part datin xpnah join hitea tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Fuhhhh...dan2 dak jenie duk kuar hadis bagai...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
hell0jennie replied at 14-4-2024 10:09 AM
Dalam sebuah hadis riwayat Abu Hurairah RA, Rasulullah SAW bersabda:

لَا يَسْتُرُ عَب ...

Panas ke tu
Lek ahh benda biasa la lopak buat…dh biasa menipu kn..kesian jenie mencari aib fazura tp aib idolat terbukak sdri sbb mak sedara sdri
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:13 AM | Show all posts
Balasan utk dak jennie trpaling lembam dlm forum. Ko kutuk faz bukan main skali Tuhan tnjuk cash. Idolat ko pun munafik yg teramat jennie oiiii! Penonggeng agama. Kat luar kemain tnjuk trpaling alim. Tapi dlm family yg ada lelaki bukan mahram pun dia tak mampu nk jaga aurat btol2. Da la tinggal baby, dia ngan laki dia berseronok kat kmpung. Apa pnye hazab la prangai mak bapak camni. Heran aku. Heran lagi ngan benak yg dok backup dia ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Evil witch nya muka Lop. Lalu ati tinggal anak utk blk kg. Hanat sekali perangai pasangan laki bini busuk ni.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Macam kembar tintini dah jahlop. Eh hidung she between nostrils tu kembung ke bawah ke.. dulu gitu ke..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-4-2024 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Realpeople17 replied at 14-4-2024 10:13 AM
Balasan utk dak jennie trpaling lembam dlm forum. Ko kutuk faz bukan main skali Tuhan tnjuk cash. Id ...

Kn..hahahhah. Finally perangai jah terbukak sdri dri makcik sdri hahahahha. Xyh nk canang aib sgt laa jenie oii stkt hilang terbang niqab tu bkn aib. Sbb benak jgk dk mencanang niqab tu xwajib kan… so knp jenie panas pungoq bila org tepek muka idolat?
Jujur aku xpernah nmpk org berpurdah keliling aku pakai mcm jah bila blik kg. Org yg btul2 fhm konsep purdah mmg akn sntiasa jaga aurat kt mana mana pun.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
.
.
8481.... 8 tart punya benak
pegi wasap gang benak ko dan idolat ko ayat tu...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Kembang dah hidung dan muka jahlop ni. Lepas beranak kembang sana sini. Nampak tua. Semoga dapat banyak zuriat lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
.
.
buat mlm hari ke majlis depa tu?
gigih idolat benak lukis mekap kening dan mekap kelopak mata hahahaha...habis lawa la tu?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Datin Intan Najwa Mengandung
irveneDatin Intan Najwa Mengandung
Views : 3217 Replies : 19
Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
fadz84Carta Official Muzik Muzik 39 (2024)
Views : 38135 Replies : 296
Gadis Nak Bakal Suami Bergaji RM9,000.Wajar atau tidak zaman sekarang
YgBenarGadis Nak Bakal Suami Bergaji RM9,000.Wa
Views : 34632 Replies : 214
Update :Nur Farah Kartini Dibunuh oleh individu yang dikenalinya. ! Anggota Polis Ditahan.Hilang Sejak 10 Julai, Pulis Mohon Bantuan Kesan Nur Farah Kartini
YgBenarUpdate :Nur Farah Kartini Dibunuh oleh i
Views : 172164 Replies : 2845
My Sweet Mobster (2024) – JTBC
heythere123My Sweet Mobster (2024) – JTBC
Views : 19879 Replies : 294
Tidak perlu tunggu 24 jam untuk lapor kes orang hilang - KPN
mojarean_XTidak perlu tunggu 24 jam untuk lapor ke
Views : 18010 Replies : 19
Point Kumpul Tachang
evatasoPoint Kumpul Tachang
Views : 31522 Replies : 210
Uji Minda :)
yoanaUji Minda :)
Views : 91925 Replies : 794
Takut kena tembak? Takut kena culik? Takut kena sepak? Tanya Kim Pan-gon Apa Dia Maksudkan Dengan Bahaya – TMJ
YgBenarTakut kena tembak? Takut kena culik? Tak
Views : 28349 Replies : 92
Wan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan daripada hadir sidang Dewan Rakyat. Sejurus keputusan penggantungan, semua Ahli Parlimen blok pembangkang bangun membaca doa qunut nazillah
mojarean_XWan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan d
Views : 7183 Replies : 7

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 06:44 PM GMT+8 , Processed in 0.621027 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list