CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 9658|Reply: 20

[Jenayah] Lelaki cuba bunuh isteri di KLIA sedang menuju ke negara jiran

  [Copy link]
Post time 14-4-2024 10:11 AM | Show all posts |Read mode
Edited by maklukpenggoda at 14-4-2024 11:36 PM

KUALA LUMPUR: Lelaki yang bertindak melepaskan tembakan ke arah isterinya sebelum terkena pengawal peribadi di Balai Ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) 1 di Sepang, dipercayai melarikan diri ke utara.

Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan berkata, siasatan lanjut mendapati suspek sebenarnya mahu melepaskan tembakan ke arah isterinya yang berada di situ.

Beliau berkata, identiti suspek sudah dikenal pasti dan operasi mengesannya sedang giat dijalankan.

"Siasatan lanjut mendapati suspek dipercayai melarikan diri ke utara," katanya menerusi kenyataan, hari ini.

Hussein berkata, ketika kejadian, isteri suspek dipercayai sedang menunggu kepulangan jemaah umrah.

"Suspek bertindak melepaskan dua das tembakan sebelum terkena seorang lelaki tempatan yang juga pengawal peribadi mengakibatkan mangsa mengalami kecederaan di bahagian perut.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan Akta Senjata Api.

Beliau berkata, kejadian itu adalah bersifat peribadi dan tidak berkaitan dengan sebarang aktiviti keganasan.


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 14-4-2024 10:48 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-4-2024 10:46 PM | Show all posts
KUALA LUMPUR: Polis telah mengedarkan foto suspek yang terlibat dalam kejadian tembakan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Terminal 1 awal pagi tadi ke semua pintu masuk negara di utara tanah air dan pihak berkuasa negara jiran.


Ketua Polis Negara Tan Sri Razarudin Husain berkata arahan itu dikeluarkan sebaik sahaja pihaknya berjaya mengenal pasti suspek terlibat dalam kejadian tersebut yang menyebabkan seorang pengawal peribadi cedera parah.


Beliau berkata pihaknya turut memperketatkan kawalan di lorong tikus di sempadan negara bagi mengelakkan suspek yang dikenal pasti sebagai Hafizul Harawi, 38, meloloskan diri ke negara jiran.


Astro Awani



Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Mana semua orang pergi tak masuk komen ke..busy raya lagi ke..btw sapa laki tu..bininya bisnes umrah agency kan..
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada hapdet tak
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
https://www.facebook.com/share/p/N1dbuLuthV6nr54B/?mibextid=oFDknk

Farah cie
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 14-4-2024 10:24 AM From the mobile phone | Show all posts


Ni dia orangnya

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts


Power tu siap bodyguard

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-4-2024 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
laki dia ore siam ke….
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by izwan_izi at 14-4-2024 12:57 PM

Kalao ke utara...nk ke siam la tu agaknya...bukan jauh ponn..paling cepat dlm 3-4 jam boleh sampai pintu border..

dah sah2 tempoh 3 jam tu belum tentu lagi keluar notice blacklist dlm sistem imigresen...

Punya la haukk sistem kita sb tak di intergrasikan sesama jabatan..paling cepat 2 minggu kut...ye la..pegawai keselmatan IMI : PDRM : LHDN nk meeting lagi...perlukan kuasa mahkamah lagi sblm nama boleh dimasukkan dlm data blacklist imigresen..lagipun minggu ni kan minggu raya...

Nak cross border ikut laluan tikus pon bolehh...pilih je nk nk masuk ikut mana dari Perlis -Kedah - Perak - Kelantan

Sekian kespekuan iols..
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 11:47 AM | Show all posts
Senang ek mesia ni. Dan lagi lari ya lah nak lari mana. Mesti lah ke siam nun. Pistol pun silap2 dari sana gak
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 11:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Oleh sebab sistem perkongsian data keselamatan antara jabatan2  ni hauk sgt..terlalu byk proses birokrasi.

Sebab tu sistem PADU yg di buat oleh menteri formula ni boleh wujud...sebagai utk keselamatan negara ok je..tapi sebab dipubikkan kepada org ramai...tu yg mcm tak selamat...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by izwan_izi at 14-4-2024 01:24 PM
alieyrina replied at 14-4-2024 11:47 AM
Senang ek mesia ni. Dan lagi lari ya lah nak lari mana. Mesti lah ke siam nun. Pistol pun silap2 dar ...


Nak try senang ke tak..cuba la bawak senjata api mcmtu dari Siam dan masuk Malaysia..buat muka nerd sikit..pakai spek...baju kemas2...dlm kereta kemas..kereta takde kesan calar balar..muka tak panic..roadtax hidup..kemungkinan besar akan lepas..even border US-Mexico ni pon boleh lepas kalau smuggle pistol...melainkan...:

1- ada kaki (informer) yg merepot
2- membeli barang terlarang kurang 100km dari border
3- sistem x-ray kenderaan / personel digunakan sepenuhnya (Bende ni jadi isu dlm pertubuhan hak asasi)
4-  pengalaman sebagai penguatkuasa..


Tapi jgn beli dadah..mmg boleh kantoi..mana2 landborder pon sama..sebab kita tak boleh tipu hidung anggota yg bertugas dan anjing narkotik..

Setakat sub-compact pistol mcm Glock 26 - Sig P325 - CZ 10 tu...selit celah bra je kalau kt border tu takde metal detector ataupun personnel xray..takpun selit dlm kompartment rahsia dlm kereta..

Sebabtu org pompuan byk dijadikan keldai smuggle..contoh mcm pistol..selit sub-compact pistol celah payudara, payudara nmpak besar dan ranum, rata2 anggota keselamatan border akan cuba elak dari melihat lama2 bentuk buah dada pelancong pompuan..nanti dituduh sebagai ganguan seksual..

Smuggle dadah atau emas..selain dari selit kt celah payudara tu, dadah dan emas diletakkan dlm kondom dan dimasukkan dlm lubang faraj serta lubang jubo..

Kalau smuggler laki..setakat sumbat kt lubong jubo je la...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 01:59 PM | Show all posts
izwan_izi replied at 14-4-2024 12:56 PM
Nak try senang ke tak..cuba la bawak senjata api mcmtu dari Siam dan masuk Malaysia..buat muka ner ...

pernah buat...bawak air soft gun...m4 dgn ak.....masuk ikut sempadan...pakai keta family jer...tapi dua2 pakai bateri...try jugak cari yg pakai gas....ada kata pakai gas leh tembak pakai ballbearing

Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 02:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Pandai pulis cuba scamm suspek..kununnya dah lari ke utara..walhal dah tau lokasi sebenar,sekadar buat saspek leka dan slow
down.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2024 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
  


Bini pun ada Kes..haiyooo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-4-2024 07:12 PM From the mobile phone | Show all posts
asfaz replied at 14-4-2024 07:02 PM
Bini pun ada Kes..haiyooo

Astaghfirullah...


Niqobis terpaling celaka.. tunggang langgang hidup laki bini menipu orang

Patut laaa hidup tak aman
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2024 12:02 AM From the mobile phone | Show all posts
laa tak dpt tangkap lagi ke
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2024 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Tau pulak takot!
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2024 10:47 AM | Show all posts
asfaz replied at 14-4-2024 07:02 PM
Bini pun ada Kes..haiyooo

aku baca kataya, laki yg pecah amanah,

tp tak tau la kalo bini frame laki...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-5-2024 02:52 AM GMT+8 , Processed in 0.076755 second(s), 55 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list