CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 20249|Reply: 200

Penyondol Tetap Isteri Sah, Boleh Tuntut Hak’ – Kenyataan Watak Imani Dalam ‘Lelaki Itu’ Mula Dibenci Netizen

  [Copy link]
Post time 24-4-2024 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 24-4-2024 08:40 AM

Baru-baru ini, drama Lelaki Itu makin menjadi perhatian netizen kerana mengetengahkan jalan cerita yang tidak cliche terutama sekali berkaitan sumbang mahram.




Bagi anda yang mengikuti rapat drama ini, watak Imani yang telah berkahwin dengan suami Qaidah telah menuntut haknya dalam harta arwah suami mereka dalam episod semalam.

Penyondol tetap isteri yang sah. Tak pernah ada hukum menyatakan penyondol tiada hak untuk menuntut hak.” ujar Imani dalam drama.

Dialog yang dilontarkan oleh Imani ini telah menaikkan kemarahan netizen. Kini, para netizen yang awalnya berasa kasihan kepada Imani sudah mula berasa marah kerana dia tamak.

Bukan itu sahaja, para netizen turut mengatakan Imani tidak kenang budi Qaidah yang dahulunya membantunya daripada bekas suaminya yang abusive serta menyanyangi seperti adik sendiri.

Drama ini sudah sampai ke klimaksnya dan berbaki lagi 4 episod. Apakah kesudahan kepada isu perebutan harta? Adakah Sya akan akhirnya menerima dirinya bersama Khai adalah adik beradik? Sama-sama kita saksikan pengakhirannya tidak lama lagi

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2024 08:53 AM | Show all posts
bitter truth, mmg betul pun. sbb dia isteri sah. bukan marriage tu deemed as invalid/null by the court kan? setahu iols lah. tp nyampah sehhhhh imani nih. yih! mmg erma saja buat watak imani wanita "beragama" ke? sbb penunggang?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
geram ekk tgok nadia b berlakon terbeliak2
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 10:33 AM | Show all posts
it's fact.
hahahaha tapi mcm taboo dlm masyarakat kita ni.
kalo zaman dulu2 rilek je tok nenek moyang org2 kita ade bini sampai 4.
belum cerita ade yang nikah cerai. sampai now cucu cicit buat gatehring mcm 1 kg tu.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Dia jgn lupa yg anak dia kecik lagi. Dia ada akak atas dia yakni mak si Khai. And Khai tu anak lelaki sulung dah cukup umur nak urus harta sendiri. Jalan mudah nak dapat harta bapak dia. Sesilap Khai tuntut semua dan dia yg manage untuk mak kandung, mak-mak tiri dan adik beradik dia. Imani takyah feeling sgt. Confident sungguh
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 10:44 AM | Show all posts
drama ni memang realiti kehidupan, banyak je yang kes2 mcmni laki kawen lain senyap2 bila mati baru la muncul bini no 2 la no 3 la
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 24-4-2024 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
mawardia replied at 24-4-2024 10:41 AM
Dia jgn lupa yg anak dia kecik lagi. Dia ada akak atas dia yakni mak si Khai. And Khai tu anak lelak ...

Tapi khairullah tu bin abdullah boleh ke fight nak dpt harta tu.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku bukan nk pertahankan penyondol dgn ckp cmni. Tapi kan, kenapa kt Malaysia ni kalau kes2 macam ni kita bergossip smpi takde hari esok. Tak penat ke. Tgk kes shu dgn hafiz. Jemu wei tgk muka shu tu kt front page selalu.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2024 11:18 AM | Show all posts
semua pun dah nampak sisi gila. piah barokbah yang masih siuman. kekekek
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 11:33 AM | Show all posts
ketupatnasi replied at 24-4-2024 11:18 AM
semua pun dah nampak sisi gila. piah barokbah yang masih siuman. kekekek

Dia ja watak paling waras dan rasional dalam drama ni. Kak mun pun dah takut2 sekarang
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 11:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Zezo replied at 24-4-2024 11:07 AM
Aku bukan nk pertahankan penyondol dgn ckp cmni. Tapi kan, kenapa kt Malaysia ni kalau kes2 macam ni ...

Bukan semua org minat pun hanya yg tertentu jaa
Akak tak minat pun nk amik tau pasal bini apis tu hahahah

Tp kalau dia ramai peminat kat sini nak wat cemana kan, org lawa gitulaaa
Semua org nak tau apa dia buat, tidur berdengkur ke tak ,td berak berapa kali,
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Isteri pertama kedua ketiga atau ke empat dlm islam mempunyai hak yg sama. Cmna suami kena adil pd kesemua isterinya cmtu jgk isteri pnye hak yg sama ke atas suaminya

Kdg takut tgk netizen over dlm hal ni. Jgn over persoal pasal hukum Allah smpai bole rosakkn akidah kita

Jgn haramkn sesuatu yg halal
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
pengajaran - kawin biar betul2 sah ikut hukum ..tak kisah la 1 sampai 4 walaupun penyondol menyondol tersondol...yg jadi isu jgn tak kawin., skandal tapi sibuk nak diiktiraf…isteri2 sila tahu hak memasing demi anak2..yg suami jgn pulak hanat tak bgtahu dah kawin lain kang jadi kes macam2
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:26 PM | Show all posts
aku lagi berminat ngan waibi kawasan aku dulu buat cameo dalam drama nih
memang sejenis spesis mcm KJ...
kalah PRU masuk dunia hiburan
dia ni cuma x cukup ketinggian saja...
kalau ikut rupa, bertiang2 kalah fattah ngan Dr Strange nih


tiberrrrrrrr
sorry OT
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
JiEunTak replied at 24-4-2024 12:26 PM
aku lagi berminat ngan waibi kawasan aku dulu buat cameo dalam drama nih
memang sejenis s ...

Dia dgn sham visa boleh blakon sekali muka dekat2 dh tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:29 PM | Show all posts
Minyakyuyi replied at 24-4-2024 04:28 AM
Dia dgn sham visa boleh blakon sekali muka dekat2 dh tu

uish dia segak lagi wehhhh....
tiap kali dia dok sebelah rasa berdebar2 wooo...
mujoq dia rendahh pada aku....
kurang sket debaran aku pada lelaki2 katik nih
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2024 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
up sini boleh kot noh? nak habis dah lelaki itu. cite baru lak mai. knp si datin keding kuat show off ni jadi heroin? awat muka rita pelik?

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
yunayuni replied at 24-4-2024 10:53 AM
Tapi khairullah tu bin abdullah boleh ke fight nak dpt harta tu.

anak imani pon bin abdullah kan?

sebab bila anak dia lahir, perkahwinan tak didaftarkan lagi. dan mirza meninggal, jadi tak ada dokumen dari pihak si ayah.


bila nak fight tentang harta, baru imani daftarkan perkahwinan
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:31 PM | Show all posts
JiEunTak replied at 24-4-2024 12:26 PM
aku lagi berminat ngan waibi kawasan aku dulu buat cameo dalam drama nih
memang sejenis s ...

yb pineng tu ke?

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2024 12:33 PM | Show all posts
I tak baca lagi komen2 warga maya.

Tapi pendapat I,
2nd wife yg legal memang kena tuntut hak dia. Sebagai prg islam kita memang kena pertahankan hak kita jgn sampai kena pijak.

Asalnya Imani tak nak tuntut pun kan?, tapi sbb Qaida dah malukan dia, dia kena do something supaya tak dipijak oleh isteri pertama yg sombong.

Kesian jugak pada Qaida sebab byk perkara yang dia kena tanggung, kalau tak kuat boleh gila dibuatnya. Tapi dia pun dah hilang pegangan tu, yg ada hanya geram, dendam dan bengang sbb ditikam belakang.

Org yang paling I nyampah dlm cerita ini ialah Sya. Sebab degil kepala batu memang patut dia hantuk kepala dia ke dinding. Degil sgt.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-5-2024 02:39 AM GMT+8 , Processed in 0.079740 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list