CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 82217|Reply: 2239

‘Allah Tak Pernah Suruh Hancurkan Rumah Tangga Orang, Jangan Tunggang Agama’ – Nurul Shuhada

  [Copy link]
Post time 26-4-2024 06:33 PM | Show all posts |Read mode




Bekas isteri kepada pelakon Hafidz Roshdi, Nurul Shuhada menyelar tindakan segelintir wanita yang menggunakan agama untuk menyembunyikan kejahatan yang dilakukan.


Menerusi hantaran di Instagram Story, Shuhada berkata Allah tidak pernah menyuruh hamba-Nya melakukan perkata tidak baik termasuk meruntuhkan rumah tangga orang lain.






Kata Shuhada, tujuan manusia hidup di muka bumi adalah untuk mencari reda Ilahi.


"Terbukti, sekali jadi penipu selamanya penipu. Kenapa pilih jalan ini? Sebab kita sebagai perempuan yang tak kacau hak orang nak hidup yang tak nak main agama. Nak reda Allah.


"Allah tak pernah suruh hancurkan rumah tangga orang, ingat itu! Jangan tunggang agama. Jangan mainkan agama Allah."


Dalam hantaran sama, ibu kepada dua cahaya itu turut menyentuh tentang pemilihan bakal suami yang boleh membimbing isteri dan keluarga ke jalan Allah.


"Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui setiap sesuatu perkara. Selalu saya cakap Allah Maha Baik, insya-Allah dengan dorongan Allah kita semua perempuan nak imam (suami) yang tahu agama dan praktik agama dengan baik."


"Bukan kau beriya potray jaga solat lima waktu, tapi belakang kau kongkek beriya."


Bagaimanapun, Shuhada tidak mendedahkan kepada siapa luahan tersebut ingin ditujukan.


Sumber: Instagram

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-4-2024 06:42 PM | Show all posts
slumbernya tulis perktaan kongkek kat status?
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 07:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Baru nk puji lawa badan dia gambar first...gambar bawah tu knp montel....
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Sape kongkek sape? Cer terus terang je
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Mengata olaf la tu
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 07:51 PM From the mobile phone | Show all posts
iza_just2c replied at 26-4-2024 06:42 PM
slumbernya tulis perktaan kongkek kat status?

Dia ni patut di cancelkan.

Mahkamah pun belum putuskan kes khalwat aliff dan ruru. Bella astilah pun tak pernah tuduh sejauh tu... Dia yg balik mekah terus tuduhhhh ruhainies dan alifff kongkek... Dasar takde sensetiviti bahasa rempit betul.

Cuba kalau netizen sibuk dgn life dia dulu. Mesti dia tanya balik, awak tinggal satu rumah dengan saya ke?

Agaknya dia ada sekali masa kess khalwat. Sbb tu tahu ruhainies dan aliff kongkek...
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 26-4-2024 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 26-4-2024 07:20 PM
Baru nk puji lawa badan dia gambar first...gambar bawah tu knp montel....

Jangan percaya dengan gambar.

Dia ni dulu meniaga biskuttt pun macam Yahudi.
Now jual produk slim pun temberang konon makin kurus. Padahal makin menembung. Mmg kaki temberang pumya orang.
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Adik siapa yg marah2 netizen dekat ig Xtra tu. Kemain marah dia org kecam Shu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-4-2024 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Assalamualaikum, sekadar menyinggah ke rumah baru, hencapan telah dibuat di rumah lama. Doaku, semoga shahrin dan ngai berjodohan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
next.
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Hari tu forumer ada bgtau shu sebut perkataan kongkek ni.. 2 kali... dlm live berbeza.
Tp masa tu.. takde yg record. So 1-2 forumer jer yg sahkan dgr apa yg shu sebut tu... now haaaa.. dia sendiri tulis.. bahasaaaaa....!!!
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada gak pembekap... jantan pulak tu.
  
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Trobek

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:13 PM From the mobile phone | Show all posts
matjerk replied at 26-4-2024 08:06 PM
Ada gak pembekap... jantan pulak tu.

Gambar baju hijau tu awat nampak tak balance
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
matjerk replied at 26-4-2024 08:10 PM
Trobek

Dulu Shubingai belum retis lagi.
Skrg dia dah retis. Mana nak ingat dulu sapa yg menyokong dia. Jadi mmg selayaknya dia tuduh ruru kongkekk.

Shubingai kan insan terpilih. Mungkin allah bisik bagitahu padanya.
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Gambar no dua tu pemilihan baju salah....yg lain malas nak ulas.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-4-2024 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Glass_shoes at 26-4-2024 08:17 PM
matjerk replied at 26-4-2024 08:10 PM
Trobek


Masa nak simpati artis,buat muka sedih..jangan lupa yg ngai mencirit anak dia x merasa macam ruhainies yg buat trend dgn ayah tu
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Glass_shoes replied at 26-4-2024 08:15 PM
Masa nak simpati artis,buat muka sedih..jangan lupa yg ngai mencirit anak dia x merasa macam ruhai ...

Ni namanya bagai melepaskan anjing tersepit....
Bila dia dah bebas. Dia hilang ingatan gigit jer walau org pernah support dia.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
momopoko replied at 26-4-2024 08:00 PM
Adik siapa yg marah2 netizen dekat ig Xtra tu. Kemain marah dia org kecam Shu.


Ni eh..

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 26-4-2024 08:26 PM From the mobile phone | Show all posts
matjerk replied at 26-4-2024 08:10 PM
Trobek

Cuba kalau lah ruru dan aliff terus kawin dan jemput bingai.. mesti dia takde maki maki kongkek macam ni. Malah siap pakai baju songket meletup bergambar pergi majlis kawin tu.

Masa majlis kawin fumakilla, elok je si bingai ni attend. Padahal kess fumakilla satu Malaysia tahu. Penyondol sampai jd kes mahkamah dan bercerai berai.

Dia ni bukan nak maki Ruru sangat. Tp nak tompang popular menunggang issue.

Dasar manusia munafiq shuhada bingai.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 12:23 AM GMT+8 , Processed in 0.803467 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list