JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
198235
View
1802
Reply

Siapa Penghuni Dunia Sebelum Adam?

  [Copy link]

Author: cmf_WonBin       Show all posts   Read mode

Post time 10-5-2011 06:00 PM | Show all posts
T_T

adeh~
ni masalah blogger kita. ramai yg copy paste then tak buat 'credit to'.. erm~
kal ...
hasell Post at 10-5-2011 17:28



    insap....insap......... Thanks ye sebab bagi panduan. Jadi ko pun layan gak ke blog tu ??
Reply

Use magic Report

Post time 10-5-2011 08:33 PM | Show all posts
eja angel pun salah. WTF
Reply

Use magic Report

Post time 11-5-2011 12:19 PM | Show all posts
fallen angle tu apa?...sudut jatuh kot...
Reply

Use magic Report

Post time 11-5-2011 01:08 PM | Show all posts
eja angel pun salah. WTF
eve_6 Post at 10-5-2011 20:33

hahaha...typing error
Reply

Use magic Report

Post time 11-5-2011 02:12 PM | Show all posts


ha3.. typo yg selalu terjadi. errr.. enchik wonbin tak mau tambah apa2 dah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 11-5-2011 06:10 PM | Show all posts
x baek korang buli die...die x sengaja tau
Reply

Use magic Report

Post time 12-5-2011 07:59 AM | Show all posts
Reply 26# rayyanrafael


   En Hasell lah pemilik asal artikel tersebut kalau mengikut link2 yg diberi pada post # 15
Reply

Use magic Report

Post time 12-5-2011 10:48 AM | Show all posts
Reply  rayyanrafael


   En Hasell lah pemilik asal artikel tersebut kalau mengikut link2 yg dib ...
DaKyung Post at 12-5-2011 07:59



    Oooooooooo.........patut pun...

to en.Hasell, jangan marah ye yang aku tulis amaran tu hanyalah pendapat aku sendiri sahaja.
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2011 01:50 AM | Show all posts
Post Last Edit by hasell at 13-5-2011 03:48



that okey..., cuma... agak kecewa dgn sikap tuan blog tu (si copy paste). bila orang tanya, dia melenting, marah2 pada org bertanya, seolah2 tak percaya pada 'kajiannya' (camne nak jawab sebab tu bukan kajian dia..)
Reply

Use magic Report

Post time 13-5-2011 09:51 PM | Show all posts
fallen angel slalu da dlm movie omputih tu..cm cta legion. hehe. i enjoy reading topic ni. nti leh plak wt thread psal satans plak.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 04:07 PM | Show all posts
Assalamualaikum....


    Dari bacaan dinasti Sunda, Lamuria sampai ke Atlantis yg di hujjah dek sobat--sobat yang lain, aku rasa kitab-kitab kebinasaan Melayu itu harus diulas lagi.Sebelum bumi Melayu atau orang Melayu di panggil Melayu mereka ini dipanggil sebagai orang-orang Kabut Merah atau Bumi Tana Mera'.Mereka ini dianggap sebagai penghuni subuah zon neraka berapi yang tinggal jauh tempat Matahari terbit di timur bumi.

    Apabila matahari mulai terbit di timur terdapat awan mega bewarna merah di kaki langit yang bersinar terang menyelubungi bumi sebelah sini.Khabarnya dahulu orang dari sebelah barat sangat takut untuk masuk ke daerah sini sepertinya memasuki daerah neraka berapi atau masuk kedalam mulut-mulut setan.

    Adapun panggilan sebagai Tana Mera' ialah kerana bumi di sini mempunyai sub-sub lapisan tanah yang sangat merah yang di panggil tanah laterit, sebahagian tanah di pulau Jawa bercampur batu-batuan yang tersangat merah warnanya.

    Kalau di perhatikan dari semenanjung sampai ke kepulauan di timur semua tanahnya bewarna merah cuma dikawasan gunung berapi dan kawasan-kawasan berlumpur yang tanahnya bewarna sedikit gelap.Ada juga beberapa cerdik pandai Islam yang mengatakan dari tanah merah di Nusantara inilah di ambil olih malaikat untuk mencipta organ dalaman Nabi Adam AS ketika dia mula diciptakan dahulu....wallahualam.Entahkan betul entahkan tidak.

    Baiklah, sebelum wujud Lamuria dan Atlantis kita panggil sahaja sebagai negara bangsa Tana Mera'.Siapakah penghuni di bumi ini dahulu? Asalnya ialah sekolompok manusia yang berhidup secara simbiosis dengan alam.Mereka membebaskan diri dari sifat merosakkan alam.Bangsa mereka hidup dengan kekuatan jiwa menguasai raga.Dengan kata lain mereka hidup dengan sifat kekuatan spiritual yang tulen.

    Dari segi asimilasi pada alam persekitaran mereka menerapkan ilmu-ilmu bio,teknologi nano,mesra alam dan tenologi green yang paling murni sekali.Dari segi georafi politik ketika itu mereka hidup serumpun,berkongsi tanah air dan sumber bahan asli,mesra pada alam dan mengawal kehidupan.

    Kenapa tidak?! kalau hidup dikuasai tenaga roh,jiwa,spritual... tidak makan pun bolih kenyang,bebas penyakit,hidup harmorni, aman,berahklak,intergriti dan hubungan silaturahim yang hebat sekali,kemudian berilmu bukan setakat zahiri tetapi melangkaui ilmu-ilmu kosmik dan mikro kosmik.Mereka yang mengetahui ilmu spiritual yang mendalam mengerti sangat hakikat kejadian alam maya yang berupa persepsi,illusi dan fatamorgana.Kalau kita makan, yang mengenyangkan bukan makanan itu tetapi satu kuasa mutlak yang lain kan? kerana itu bangsa ini memiliki kemahiran roh menguasai raga.hebat sekali!

    Lalu apa yang menghancurkan dan memisahkan bangsa mesra alam ini?

    Suatu malam dilangit yang cerah Pendita a.k.a Maharaja Argost Is (bukan nama sebenar) pemimpin dan cerdik pandai bangsa Mera' ini melihat lintasan tahi bintang luar biasa terang,bewarna kekuningan yang lalu melintasi orbit gugusan bintang serpent (bintang ular) yang menjadi simbol sakral kerajaan bangsa Mera'.Corotan tahi bintang ini berlalu aneh,apabila sampai tepat di gugusan kepala bintang serpent carput ianya terpecah dua lalu hilang dan terbakar begitu sahaja.Dari ilmu tilik astronominya,ilmu kosmik dan mikro kosmik dia mempercayai satu petanda yang tidak baik akan berlaku.Satu kejadian besar akan terjadi di bumi Tanah Mera'.

    Sementelahan itu, telah menjadi anutan bagi semua orang pemilik mata batin atau ahli spiritual zaman berzaman yang mempercayai akan pusat segala roh/jiwa-jiwa.Roh induk ialah pusat segala kekuatan kejiwaan manusia.Begitu juga bangsa Mera' sudah menjadi keutamaan mempercayai atma atau brahman dalam bahasa sanskrit lama. Atma inilah yang memiliki cahaya terang bersinar seperti matahari menaungi alam tanpa padam.Atma perlu budi sebagai tubuh.Apabila atma sudah berbudi maka ia akan menyerlahkan cahaya dan sinarnya yang terang benderang tadi.

    Namun begitu untuk terbit ke alam maya ia perlu budhi yang menjadi bekas atau sarung tubuhnya dengan bersifat kesempurnaan pada insan, ia tidak dapat terbit selagi tidak ada insan yang mencicipi tahap insan kamil mul kamil.Pun begitu atma budi ini tadi bolih berubah sebagai sinaran kecil di sebut sebagai pramono atau manas dalam bahasa sanskit berfungsi separuh lengkap sebagai imej,citra atau pengambaran hakikatnya yang sebenar.Kerana itu bukan mudah untuk menceritakan di hujung lidah tentang haq pada hakikat itu.Hanya disebutkan sekadar metafora,kiasan atau dari kaedah-kaedah ayat perumpamaan.

    Dari roh induk yang menerangi negara Tanah Mera' seperti matahari yang tanpa padam inilah wujud kesatuan, janji, sumpah dan taat setia demi Tana Mera' yang aman damai...hinggalah ke satu waktu.....terengggg...

    Ternyata orang-orang dari daerah barat Tana Mera' ketakutan untuk ketimur tetapi orang-orang dari negara daerah pintu Timur dari kawasan Tana Mera' terbuka luas peluang untuk datang dengan berbagai budaya dan sub budaya bangsa-bangsa mereka.Mereka melihat Tana Mera' bumi subur dengan berbagai makanan ranum produk-produk hutan tropika.


    Mereka masuk ke bumi Mera',Mereka datang dengan tukaran budaya,teknologi dan berbagai lagi khazanah alam dari negara brutal mereka yang rata-rata berbeza sungguh dengan budaya bangsa Mera' yang spiritualis.Tentu anda pernah menonton filem Conan the Babarian.Sebelum dia menjadi Maharaja dia pergi berlajar dari seorang guru dari daerah timur,tetapi bukan di bumi Mera' ,timur sekitar Monggol dan Yunan.Anda harus faham wujud manusia prasejarah bukan sahaja di bumi Mera' tetapi di seluruh dunia ,ada sesetengah tempat terdapat tengkorak manusia yang di temui berusia jutaan tahun lamanya...subhanallah.

    Ilmu yang paling penting di ketahui Raja Conan The Brutalian ialah Besi dan Segala kekuatan dari besi.Dengan kekuatan besi inilah ia menjadi keburukkan yang meruntuhkan setiap tamadun manusiawi.Ternyata Ilmu buruk dari besi diimport sekali ke Bumi Tana Mera' yang rata-rata berpribadi spiritualitas.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 04:08 PM | Show all posts
Sebahagian dari warga Mera' telah di kuasai olih ilmu materi kekuatan dari besi.Mereka mempercayai kekuatan dari besi bolih menguasai segalanya berbanding sinar Terang Penyuluh Jiwa yang dengannya mereka telah berjanji taat setia sebelumnya.

    Sebahagian bangsa Mera' yang mengambil kekuatan dari besi akhirnya menjadi brutal,gasar,keras dan sangat agresif.Sementara sebahagian lagi warga bumi Mera' masih mengekalkan ciri spiritual mereka.

    Bumi Mera' akhirnya terbahagi dua persis tilikan astronomi Pendita Argost (melihat tahi bintang pecah dua),terbahagi satu negara yang berbayu lembut sejuk dan satu lagi negara panas berbahang seperti api yang membara.ehehhh! adik-adik semua dah taukan, kononnya bumi berbayu lembut ini lah akhirnya di panggil Lamuri (Samudera) dan yang satu lagi Sunda (Java) yang bermakna api, sepanas kawah larva gunung berapi di bawahnya .Sehinggalah ia dikenali Lamuria dan Atlantis (agaknya lah! kerana lintasan masa berlakunya peristiwa ini sangat panjang).

    Bermula dari dua kerajaan baru ini, (baiknya jika kita panggil si lembut dan si keras), ia tak pernah aman sentiasa berperang,namun mereka terus juga membangunkan negara masing-masing.Akhirnya kerana leka berpecah dan berperang maka cahaya Terang Penyuluh Jiwa itu terhijab dari penglihatan.Ia tidak terpadam pun tetapi sudah tidak ada sesiapa lagi yang mampu untuk membuka pintu-pintu gerbang spiritual kesitu.Hakikatnya dari cahaya itulah yang menyambungkan kepada Rahsia-rahsia KEAGUNGAN ILLAHI.Seperti di terangkan tadi ia perlu tubuh budi dari insan sejati,tetapi kalau semuanya berperangai tidak berbudi,tidak berahklak sering berbunuhan dengan ilmu kekuatan dari besi,mana mungkin menguasai ilmu-ilmu hakikat itu.


    Apakah yang terjadi bila sudah gelap gelita,sesungguhnya manusia hidup dan mati silih berganti,akhirnya keturunan mereka menyembah serba-serbi materi,sembah planet matahari kununnya ada cahaya,sembah bulan,bintang,patung-patung, bina kuil tetingkat seperti piramid ,sembah api pelita,lilin,obor besar,bertuhankan manusia yang bernajis,sembah pokok hatta binatang yang di jadikan makanan pun di sembah juga.Mereka ingin mengagungkan sesuatu yang pernah mereka dengar tetapi hanya dalam imaginasi,jadilah mereka beragama sebagai ikut-ikutan sahaja.

    Kebanyakkan unsur materi dalam bentuk sembahan ini ada pada bikinan bangsa yang keras sebelah yang sana,sementara bagi warga lembut mereka banyak membina batu-batu petanda yang di jadikan pusat sembahan,seolah mereka bertawaf keliling batu,ada batu-batu kasar dan sebahagianya di ukir halus.Batu-batu ini di panggil batu Megalitik yang banyak terdapat di Semenanjung dan mungkin sekitar Sumatra atau Lamuri.Mereka menyembah pada roh moyang dan poyang yang menjadi nostalgia pada mereka satu masa lalu.

    Sementara di kepulauan Jawa dan sekitarnya banyak terdapat kuil-kuil purba malah ada satu piramid tua yang di panggil piramid Sukuh (kalau tak salah) dan terdapat sebuah Gunung yang di percayai sebagai piramid paling besar di sana.Semuanya hanya menyembah angan-angan mereka sahaja,kerana cahaya asli telah lama hilang. wallahualam.

    Kesudahan dua bangsa yang membangun dan maju dengan unsur ciptaan atas acuan masing-masing ini akhirnya hancur lebur kerana goncangan alam.Di percayai Gunung berapi paling besar meledak, akhirnya negara indah,bumi cantik budaya menarik dan kehijauan ini hanya tinggal cebisan-cebisan pulau sahaja.Apakah kerana mereka melanggar janji dan sumpah setia?

    Namun peralihan masa dan zaman menjadi penawar dan doktor yang baik,mereka tidak pupus tetapi menjadi berpuak-puak dan banyak pula bangsa-bangsa lain datang dan berasimilasi,cuba anda kirakan ada berapa puak,suku dan ras di Nusantara ini....sangat banyak bukan? dan mereka terus membina negara silih berganti dan berpindah-pindah tempat pula.

    Yang paling aku pasti dalam berbagai puak ini mereka tetap terbahagi kepada dua jenis sifat,satu gologan yang penuh diplomasi dan lembut dan satu lagi keras, kasar dan agresif.


    Seterusnya kita bertanya sejak bila Melayu di panggil Melayu kalau begitu lama sejarah hidup mereka? aaaaaaa...sini kita harus faham Warga Tana Mera' adalah saki baki keturunan manusia yang lebih awal di ciptakan sebelum dari Nabi Adam AS lagi.Nabi Adam AS di ciptakan sekitar 7500-9000 tahun dahulu.

    Dari keturunan Nabi Adam AS inilah yang memajukan ilmu-ilmu kekuatan dari besi.Kalau anda jujur memerhatikan terdapat beberapa zaman peralihan dari zaman ais,zaman batu serta zaman logam.Ketika zaman logam inilah anak-anak Adam AS mula bercampur dengan orang asal Tana Mera'.

    Kekuatan dari besi hanya di ajarkan olih Yang Maha Agung kepada anak turunan Adam AS.Ini ternyata apabila logam di kenali hanya sekitar 7-9 ribu tahun dahulu.Iaitu zaman dimana Adam sudah bermukim di bumi ini.Ketika banjir besar di zaman Nuh sekitar 4-5ribu tahun yang lalu Tamadun tanah Mera' ini juga hilang dan tenggelam tak bersisa.Hanya baru-baru ini terdapat dua tiga tempat di temui binaan aneh di lautan sekitar Jepun,filipina dan sekitar kepulauan Indonesia.Seperti yang pernah di sebut dek sobat-sobat yang lain sebelum ni.

    Walau tamadun hilang namun bangsa dan keturunan ini tidak pupus tetapi kehilangan kemahiran dari ilmu nenek moyang mereka,mereka hidup di zaman gelap dalam masa yang begitu lama.Terdapat beberapa kisah tak begitu kukuh kebenarannya menyatakan ketika banjir besar surut sebahagian dari umat Nabi Nuh AS yang terselamat dari kapal disuruh bermukim di timur ini dan mereka mendapati sudah ada bangsa yang hidup di tanah tinggi (Highland) dan ternyata ada yang terselamat dari banjir besar tersebut.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 04:09 PM | Show all posts
Perhatikan carta peralihan zaman:

    1.Zaman batu lama Paleolitik = 50 ribu hingga 30 ribu sebelum Masihi (S.M-sebelum Nabi Isa lahir)
    2.Zaman batu pertengahan Mesolitik = 30 ribu hingga 10 ribu tahun S.M
    3.Zaman batu baru Neolitik = 10 ribu hingga 7 ribu tahun S.M
    4.Zaman Logam = sekitar 8 ribu hingga sekarang ini.

    Mungkin anda ralit mengatakan mana ada manusia sebelum Adam hidup di bumi Malaysia moden ini.....aaaaa...sebab anda kata begitu kerana anda makan Mc D,KFC,Ayam Penyek berempah dan Nasi Arab kukus,,,,(alamak bestnya) ataupun anda sudah ada Master dan PHD dari unversiti Arab atau oversea di Barat, mana anda ingin turun kebawah dan masuk ke hutan lagi,berselut dan kotor-kotor..... kan bagus duduk di hembusan bayu air con.


    Tahukah anda cari gali arkeologi di gua tampan Perak,gua niah Sarawak dan tingkayu di Sabah terdapat banyak tinggalan orang Paleolitik ini.Penempatan di kota Tampan dianggarkan berusia 75 ribu tahun.Arkeologi bukan saja menemui alat batu tetapi yang terbaru mereka menemui relau memproses besi.Apakah maknanya itu wahai ahli PHD semua?

    Sementara di Jenderam Selangor,Gelanggi ,Bukit Cintamanis Pahang.,Kota Tongkat dan gua Kepah kedah terdapat banyak pula tinggalan zaman Masolitik sekira-kira 40 ribu tahun pula usianya.

    Sungai Bewak Terengganu,gua Badak,Gua Musang Bukit Keplu,Baling Kedah terdapat banyak pula tinggalan orang Neolitik yang di anggarkan berusia 10 ribu tahun...ha haaaaa...ternyata orang Tana Mera',mempunyai susur galur yang sangat panjang usianya.

    Di zaman logam apatah lagi (kira-kira 9 ribu tahun lalu)ketika ini generasi zaman Nabi Adam AS sudah mengembara ketimur sini,merakalah yang mengajarkan ilmu-ilmu tentang kekuatan dari besi.Sekitar Klang,Sungai Lang,Sungai Tembeling,Batu Buruk Terengganu di temui barang logam seperti lembing,gong badak,gendang don son,kapak besi,mata kail,gelang tangan dan pelbagai lagi peralatan dari logam.heheh! Wahai Melayu! bangsa kamu bangsa bertamadun sejak 75 ribu tahun yang lalu.Tetapi ranap,bngun dan runtuh serta bertaktih semula...KENAPA kerana beriman hanya ikut-ikutan.Anda terlupa hakikat Keagungan yang pernah di miliki moyang dan poyang anda dahulu.

    Seterusnya....terenggg!!!!

    Fahami carta ni dulu:

    1.Zaman Prasejarah (iaitu zaman Paleolitik,Maseolitik,Neolitik,Zaman Logam)-antara 75 ribu tahun hingga 1 tahun Sebelum Masihi -S.M (sebelum Nabi Isa Lahir.)

    2.Nabi Adam AS sekitar 7000-9000 Sebelum Masihi

    3.Nabi Nuh As kira-kira 1000tahun selepas Adam As

    4.Nabi Ibrahim AS sekitar 4000 tahun S.M

    5.Nabi Musa AS

    6.Nabi Isa AS -Lahir pada tahun 1 Masihi.

    7.Nabi Mohammad SAW -Lahir sekitar 580 Masihi iaitu kira-kira 600 tahun selepas Nabi Isa AS.

    *** Memahami anggaran masa diatas sangat penting.


    Apakah yang terjadi pada rentettan hidup Bumi Mera' ini?Zaman-zaman selepas Nabi Isa di lahirkan Bumi Mera' tidak ketinggalan dengan tamadun.Ternyata keturunan Nabi Adam AS membawa bersama ilmu-ilmu pembukaan kepada Cahaya Penyuluh Jiwa yang lama terpendam.

    Keturunan mereka ini silih berganti hidup dan mati datang dan pergi tetapi mermbawa bersama ilmu Kekhalifahan yang memimpin umat manusia kejalan Cahaya Illahi yang abadi.Cahaya yang ori ,yang sebenarnya, bukan illusi,yang menyambung kepada Pusat dan Inti/hati Zat Tuhan yang Kekal Abadi,hidup tidak mati dan tiada satupun yang setara denganNya.Kuasa Mutlak yang meliputi dan menakluk segala kejadian.Sangat sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata.Kerana Tuhan yang Esa tidak sekali-kali bertukar menjadi mahkluk.

    Bukankah Adam AS diciptakan sebagai khalifah? Mana mungkin ingin menjadi khalifah/pemimpin jika tidak ada warga yang ingin di pimpin.Ternyata sudah wujud manusia awal yang kegelapan perlu pimpinan kepada cahaya yang terang benderang.

    Ternyata anak keturunan Adam memiliki ilmu-ilmu Atma Budi,yang tercicir dari genggaman Warga Tana Mera' satu masa lalu.Namun begitu sifat manusia ada bernafsu dan selalu alpa.Dari keturunan Adam ada juga yang sesat dan ingkar, apatah lagi apabila pengasas-pengasas agama kebenaran ini wafat dan meninggalkan mereka.Ada yang mendapat kuasa dari besi tetapi menyalah gunakannya untuk keburukkan.

    Sela masa antara wujud Adam AS dan saat terakhir zaman gemilang bumi Mera' ini ialah sekitar 7-9 ribu tahun Sebelum masihi.Dianggarkan ketika inilah zaman gemilang Mera' dan rantuhnya Mera'' gara-gara seketul logam bernama besi kursani.heheh!.

    Ombak laut memukul pantai putih seperti salju di bumi Mera',sekali bah sekali pantai berubah.Ketika Nabi Isa As diutuskan maka masa ini dipanggil tahun-tahun Masihi.Bangsa Mera' sudah berasimilasi dengan anak-anak keturunan Adam AS yang bermukin ke bumi timur.Jangan pula anda yang berasal dari bumi timur tidak percaya bahawa anda adalah keturunan Mera' juga datang dari keturunan Adam AS.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 04:09 PM | Show all posts
Seawal kurun satu Masihi sezaman ketika zaman Kenabian Isa AS,telah wujud negara kota yang baru sebelah timur sini.Diutara tanah semenanjung sudah ada negara kota seperti Tun Sun,Ko Lo,Pan Pan,Tambralingga,Langkasuka dan Kataha.Negara kota bumi Timur ini di kuasai olih Satu kuasa perseketuan yang di panggil Funan.Funan ialah kota besar kerajaan terawal sekali di timur setelah zaman kehancuran dan kegelapan bani Mera'.Raja ketika ini menggelarkan diri mereka sebagai Shailaraja yang bermakna Raja Gunung.Ibukota Funan ialah Vyadhapura dan kota perlabuhan paling maju ialah Oc Eo.Terbit sekitar abad Satu masihi dan hancur pula kira-kira abad ke 6 masihi.....hancur gara-gara kekuatan buruk dan brutal dari besi juga.Perhatikan kenapa mereka menggelarkan diri sebagai Raja Gunung?!

    Selepas jatuh Funan tinggal pula Langkasuka yang asalnya dari jajahan takluk Funan.Ia betul-betul berada di Semenanjung Tanah Melayu,Diasaskan sekitar abad ke 2 Masihi.Langkasuka seperti anak emas kerajaan Melayu ia menjadi kaya apabila berdiplomatik dengan China sekitar abad ke 7.Seluruh negeri bahagian timur semenanjung menjadi jajahan takluk nya.Kerana itu ia menjadi pemungut tol bagi laluan daratan dan ke lautan rentasan di Timur. Abad ke 13 ia menjadi sebahagian dari takluk kerajaan Srivijaya,abad ke 14 jajahan takluk Majapahit dan cerita Langkasuka berkubur bila Empayar Melaka jatuh.Hancur gara-gara tahi besi juga.

    Pada abad ke 3 masihi, terbagun kerajaan Kedah Tua,Bangsa China menybut Cheih cha.Bangsa India memanggil sebagai Kadaram.Kedah tua menjadi transit perdagangan terutama di Sungai Merbok dan menjadi pusat keagaamaan hindu dan buddha,Sekitar tahun 1023 Masihi Kedah tua jatuh dan ranap di serang Raja Chola kerana persengketaan Raja Chola dengan Raja kewilayah jajahan Srivijaya.Hancur kerana besi juga.

    Dan bayak lagi kerajaan asimilasi anak Adam AS dan Bangsa Mera' antara yang lain seperti Chih tu (kelantan,Tambralinga,Tan-tan,Fo Lo An,Gangga Negara,Kutei,Po Ni, Kantoli,Ho Lo Tan, Tarumanegara, Ho Linhg (Kalingga) semua kerajaan ini berlangsung dan tertubuh dari abab ke satu hingga ke 9.

    Buat julung kalinya perkataan Melayu yang membentuk Empayar hanya ada tercatat pada satu kerajaan yang di panggil Kerajaan Melayu muncul pada abab ke 7 Masihi terletak di Jambi.Kerajaan ini mempunyai hubungan perdagangan yang aktif dengan India dan china tetapi akhirnya di takluk olih Srivijaya.

    Seterusnya Empayar Melayu sahih wujudnya hanya apabila Srivijaya terbentuk.Srivijaya berjaya gemilang dan menjadi unggul hingga ke abad 13 (lama jugak tu).Bagaimana srivijaya menjadi unggul, salah satu sebabnya kerana berjaya menguasai Sunda dan Selat Melaka termasuk Lamuri.Dua pusat jajahan tua bangsa Mera',dari sini Srivijaya menguasai pula Daerah Kedah tua dan seluruh Empayar Langkasuka.Dengan berkerajaan di Sunda mereka mampu pula menguasai Kota melayu di Jambi tadi.Semua cerita Keagungan Kerajaan Melayu Srivijaya ini bolih di baca dari manuskrip Telaga batu.Pada abad ke 14 Raja Kedah memberontak dan serangan dari Raja Chola melenyapkan Kerajaan Sriviyaya ini.Tapak tiang Istana pun susah aku nak google mujur ada manuskrip Telaga Batu huhuhu....Binasa Melayu,semua gara-gara keburukkan dari besi.

    Pada sekitar abab ke 13 Masihi Empayar Pohon Maja yang pahit (Majapahit)di asaskan olih Raden Wijaya setelah membinasakan Empayar Raja Kediri.Seperti empayar lain Majapahit jaga kaya, maju, bermasalah dan unggul dalam sesuatu episod.Terdapat pula tokoh hebat seperti Gajah Mada,Hayam Wuruk, General Mpu Nala dan lain-lain yang terkenal dalam sejarah keagungan bumi Maja yang pahit.Seperti Srivijaya Majpahit juga menguasai hampir seluruh wilayah di Nusantara.Ketiadaan tokoh hebat dan perebiutan kuasa membuatkan Empayar majapahit hancur sekitar Tahun 1517 Masihi apabila Raden Fatah dari Kerajaan Islam Demak menyerang Majapahit.Binasa juga kerana besi.

    Begitu juga Demak,Mataram,Riau,Kesultanan Sulu,Makasar dan Empayar kesukaan anda iaitu Melaka juga binasa semua kerana terpengaruh dengan kekuatan palsu dari besi dan melupakan Cahaya Penyuluh Jiwa yang terang abadi.

    binasa...binasa....binasaaaaa....

    Tuhan Yang Maha Agung meletakkan asma rasminya ALLAH tersurat dan tersirat apabila terutusnya Nabi Mohammad SAW.Sinar kebenaran ini sampai juga ke bumi sebelah timur iaitu di taman-taman hijau tinggalan orang-orang Mera'.

    Islam yang sampai di sebelah kawasan si lembut bumi bayu Samudera sangat mudah di terima,mudah dibukakan hijjab yang lama tertutup dan mudah pula didakwahkan,sementara negara berunsur api, kasar dan panas di Sunda para da'i terpaksa bersabung nyawa untuk membuka semula hijjab yang telah lama di tinggalkan.Para pendakwah menyampaikan dengan hikmah yang besar.Keras-keras pun cair juga.

    Itu kira-kira 700- 950 tahun dahulu.

    Bagaimana hari ini?.Islam bani Mera' hari ini sudah jadi rojak pesembur.Macam-macam jenis anutan,kaifiat dan perangai.Islam sudah menjadi satu konsep yang bolih diubah dikonsep-konsepkan.Malah Islam sudah ada jenama seperti barangan di pasaran dagangan terbuka.Dengar cerita akan terbit satu jenama baru iaitu kereta Islam....huhuhu..

    Islam sudah mula jadi dagangan,Padahal Rasullullah SAW mengingatkan dihari-hari akhir hidup Baginda,pesan Baginda:"Sesungguhnya aku akan di panggil mengadap Nya,Dan aku tinggalkan untuk kamu dua hal yang berharga,pertama Kitabullah yang berupa cahaya terang dari langit ke bumi dan yang kedua ialah Para Pewaris warisan ku.Allah Maha Mengetahui segala sesuatu,keduanya tidak akan berpisah dan perhatikanlah keadaan kamu jika kamu tidak mematuhi keduanya:" hadis ini dari riwayat Imam Muslim,At Tarmizi dan beberapa lagi perawi yang lain.Sejak bila pula hadis-hadis Muslim di tolak orang mentah-mentah?Padahal menjadi rujukkan ramai manusia buat sekian lama.


    Cahaya yang bagaimana,kitab bercetak dan tertulis di kertas bukan sahaja tak de cahaya tetapi terpaksa pasang lampu pula untuk membacanya terutama di tempat gelap.Atau anda mengikut bulat-bulat kata orang untuk ikut al quran,berhadis dan bersunnah .Bolih ke ! Hadis sahaja terdapat kurang lebih 600 ribu buah,Alquran 6 ribu lebih ayat, bagaimana anda mengamalkan semuanya?.Apatah lagi setiap ayat al quran dan hadis mempunyai tafsiran yang banyak sekali dan berbeza-beza,lalu tafsiran yang mana paling tepat dan memenuhi maksud Allah dan Rasulnya?....belum lagi cerita bersunnah.Apakah anda kira sunnah dan hadis serupa sahaja...astaga!

    Mungkin aku akan di label sebagai anti hadis pula...maklumlah ada hadis menyuruh ikut al quran dan sunnah.huhuhu.Oklah! aku akur tetapi aku nak tanya satu hal lagi.

    Bagaimana tentang 3 rukun agama: Islam,Iman Dan Ihsan?
    Bagimana anda menjalankan rukun ihsan?
    Ihsan iaitu mengabdi pada Allah seperti kamu melihatNya,jika tidak terlihat maka kamu yakin Allah melihat kamu.
    Bagaimana keyakinan anda melihat Allah SWT?
    Bagaimana pula keyakinan anda untuk dilihat olihNya?

    Itulah pentingnya kita tidak menjadi mangsa ikut-ikutan.Seperti mana Nabi SAW berpesan agar mencari cahaya terang bersama para pewaris Baginda SAW.Dunia ini hakikatnya bayang-bayang,illusi,mainan,ujian, kosong dan penuh tipudaya.Jangan tertipu dengan pandangan mata,mata perlu cahaya untuk melihat, tanpa cahaya teraba-raba.Bagaimana kalau matahari tiba-tiba padam? Cahaya mana yang akan anda ikuti?Ini sudah masuk zaman Dajjaliyah....

    Imam Al Ghazali mengatakan para ulama tertipu,orang alim tertipu,filosof tertipu,seorang raja tertipu,orang awam tertipu....tertipu dengan tipu daya dunia jika kita tidak mencicipi hakikat cahaya kebenaran itu,jika hanya sekadar ikut-ikutan akhirnya mahu jadi munafik dan hipokrit.Nabi Isa AS mengingati anak muridnya arilah kamu jalan yang terang agar tidak tersasar dan kecundang.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 04:11 PM | Show all posts
Akhir sekali:

    Dimanakah kesan-kesan Pendita Argost Is Maharaja Tana Mera' yang hebat itu bersama-sama dengan umat dan rakyat Tana Mera'?
    Kalau mati mana kuburnya?
    Takkan satu tinggalan tamadun terkenal canggih dan kaya raya itu pun langsung tidak kelihatan kesan?
    Apakah mereka morksa,ghaib dan akan kembali semula?

    Hari ini rakyat Nusantara tak habis-habis melakukan kerosakkan,jangan-jangan anda akan di tukarkan dengan bangsa yang lain,bangsa yang lebih bailk dari anda

    AWASSSSS!!!!

    Salam,

    ***Ini adalah Titipan dari kajian lama,bertajuk runtuhnya Kerajaan Tua Melayu dan asal usul orang Timur Jiwa al-Qudus.Di keluarkan atas permintaan ramai kerana masanya berkehendak begitu.Semoga bemanfaat.Ini sekadar kajian dengan sedikit tambahan.. jangan ada yang meroyan pulak huhuhuh...

    Wallahualam bissawab.


Opps.. lupa nak sertakan rujukkan...nanti orang kata aku perompak pula.Ringkasnya,Kajian ni mula tahun 1997 lagi ....6 tahun lepas tu baru bawa bacaan umum dalam net sikit demi skit....saja test market....pertama kali bawa masuk cerita hakikat dunia,mula jer kena terajang keluar siap di ugut bunuh,maki hamun, sumpah seranah,jurus tahi kucing pun ada...macam2 lahh.... bawa masuk balik....kena terajang lagi....lepas tu stop buat masa yang lama, kemaskinikan kajian termasuk repair diri sendiri....dalam diam-diam tak di sangka,rupanya dah ada ramai follower fanatik,

Dari tahun 2007 dah ramai bebudak muda layan sejarah bangsa dan asal usul mereka,sampai orang otai sejarah dah pening kepala dah kontra fakta pula....huhuhu...entah sapelah kuat cucuk jarum tah!!! aku tak katalah aku yang mencetuskannya tapi mungkin ada faktor lain.Mungkin huru hara politik Melayu masa tu.

Kat sini aku sertakan beberapa rujukkan aje, lain-lain2 tu tak dapat nak beri sebab amanah dari orang,sesape nak carilah sendiri orang lain susah payah nak dapat,jerih perih mengumpul,nak seribu daya,antaranya:-

1.The landscape of man-pengkaji geoffry and susan jellico.Buku ni best ada kajian sampai prehistory,zaman batu siap bergambar,ada kajian falsafah,sosio budaya,architecture dan sebagainya.Kajian yang telus,Cakap serupa bikin,ada bukti bergambar.

2.Sejarah Tuhan,penulis Karen Armstrong- Buku ni kalau tak kuat iman jangan baca.Kajian tentang agama sampai ke agama Judaisme dah diharam dek JAKIM.Tapi kalau setakat nak mengkaji apa salahnya.

3.Sejarah Dunia -Johari Mohammad terbitan Preston

4.Tamadun Dunia -Sivachandralinggam & Ayadurai di tanda tangan Prof.Khoo Kay Kim (UM)-Buku ni best disebutkan sejarah kerajaan Nusantara satu persatu ada catatan tahun sekali.Banyak kajian gagal tunjukkan tahun,uselesss!

5.Sejarah Nabi-nabi,Adam manusia pertama?,Mahkluk sebelum manusia,Sinopsis Tamadun Dunia.....Semua 4 buku2 ni aku terlupa Penulis dan penerbitnya.Tapi banyak fakta berguna dalam ni.

6.Rujukkan dari internet macam lamuria,atlantis,sunda kelapa,Piramid firaun,Tahta ular ,Raja Minang kabau otai raja-raja melayu,agama pagan,tengkorak purba,senjata dan artifak purba,kitab-kitab tua jawa dan melayu lama,khazanah jawa,Kitab makrifat lama,ilmu falak Melayu,Adat dan Hukum Melayu lama,bomoh dan kedukunan,Tabib Timur dll.Cubalah google.Banyak falsafah kat dalam tu jangan setakat tengok gambar jer.

7.Rujukkan paling ampuhhh!!! 1000 pintu.Ni paling susah nak dapat,bersabung nyawa sampai nak mati,sebab kena baca pakai mata kristal bukan mata sepat masin.Ada yg gila pun tapi mujur bolih baik...huhuhu.Tu sebab hasilnya bila dikupas ada yang tersirat dalam tersurat.

Kajian Kerajaan Tua Melayu dan asal usul orang Timur Jiwa al-Qudus ada panjang lagi sampai nama Melayu dari sebutan Nabi kita,bersambung sampai ....... trengggg teng teng!........Tapi belum bolih uplot.Banyak lagi cerita mistik dan aneh bangsa Melayu....cukup time bolih kalu.Jangan menipu fakta sejarah nanti anda akan di malukan olih sejarah...

Sape yang kerja keras mencari pasti tahu jerih perih,penat lelah,bersabung nyawa,bergolok bergadai, tinggal sehelai sepinggang....SO PLS RESPECT lah kerja saudara-saudara anda!!!! kalau bantu bagi dana lagi bagus.huhuhu.

Salam


*** Harap jangan ada yg tersinggung.

Pelayan Allah
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 05:40 PM | Show all posts
DEWA-DEWI dan DARAH DI RAJA
"katakanlah:" Allah-lah yang memulai penciptaan makhluk, kemudian mengulanginya kembali; maka bagaimanakah kamu dipalingkan ?" surah yunus ayat 34

"Maka jika kamu berada dalam keragu-raguan tentang apa yang Kami turunkan kepadamu, maka tanyakanlah kepada orang-orang yang membaca kitab sebelum kamu. Sesungguhnya telah datang kebenaran kepadamu dari Tuhanmu, sebab itu janganlah sekali-kali kamu temasuk orang-orang yang ragu-ragu." surah yunus ayat 94

Pada era ADAM dan anak cucunya, para pengurus langit dan bumi ini di gelar DEWA-DEWI. Bila saya kata begitu, sudah pasti ada daripada anda mengatakan "apakah ALLAH itu lemah sehinggakan perlukan pengurus di langit dan di bumi?"

Jika ada yang berkata begitu, ayat pertama yang akan saya semburkan pada dia adalah "SIAPA YANG MELEMAHKAN SIAPA? ALLAH ITU MAHA BERKEHENDAK dan adakah kehendakNYA itu akan melemahkan DIA, sudah tentu tidak. Itulah tanda kekuasaaNYA"

Saya tahu, memang ramai yang belum 'open-mind' dalam hal sebegini, dan kerana itulah saya ada tegaskan mengenai sikap muslim kini yang mana suka sangat lemahkan kekuasaan ALLAH. Seolah-olah, mereka pula tuhannya. Jika berlaku kajian pelik-pelik, dengan cepat mereka akan katakan 'Jangan cabar Tuhan?". Apaka Tuhan itu tercabar?
Sudah tentu tidak, kerana setiap kejadian itu adalah menunjukkan MAHA BESARNyA DIA dalam memberi keizinan.

Perkara paling penting di sini adalah;

1- DIA itu 'laisa kamislihi syaiun' (tidak menyerupai mana-mana pun baik kejadian atau khayalan)
2- DIa maha besar (seluas mana pun manusia explorasi atau ciptakan pun, kekuasaanNYA tetap tidak di jangkau)
3- Keupayaan itu adalah hak milik sepenuhnya dari DIA

Inilah antara intipati dari ILMU SEGALA itu. Bagaimana saya tahu? Sudah tentu saya harus tahu, jika tidak bagaimana saya boleh ceritakan kepada kalian. Tapi, ILMU SEGALA ini bukanlah ilmu yang di tujukan pada sesuatu, maka terus jadi ia. Ini bukan zamannya. Zaman kini adalah zaman di mana semua kejadian berlaku atas fizikal dan berdasarkan keterbukaan minda manusia. Dek kerana itu, tidak banyak kejadian aneh-aneh berlaku kini sebab keilmuan dan kejadian aneh-aneh itu hanya berlaku andai manusia telah lupakanNYA.

Menyebut perihal ilmu segala ini, pada era ADAM dan seterusnya, sehingglah 'hari pembersihan' itu, Dewa-dewi ini ada juga mengangkat dari kalangan mereka sebagai raja. Raja-raja ini akan tinggal di istana yang penuh hiasan yang cantik dan perbuat dari emas. Ini semua berdasarkan memori yang ada pada manusia itu tentang 'syurga' di mana tempat asalnya ADAM dan HAWA.

Dewa-dewi ini telah mengurus langit dan bumi manakala raja-raja ini pula mengawal dan menjadi khalifah kepada UMAT YANG SATU ini. Hanya Manusia yang berHAQ dan mempunyai ILMU SEGALA akan menduduki tahta paling tinggi di bumi ini. Kelebihan pada golongan bangsawan ini adalah, mereka-mereka ini mampu untuk berubah bentuk daripada manusia kepada haiwan-haiwan yang di anggap suci atau simbol-simbol tertentu.

Mereka ini mampu untuk mengubah diri mereka menjadi NAGA, HARIMAU atau GARUDA dan sebagainya jika mendapat keizinanNYA. Hal ini ada di sebut dalam buku STEPHEN OPPENHEIMER dan cerita mitos dunia. Mereka inilah di sebut sebagai 'Serpent' atau 'shape-shifting'. Kepakaran mereka dalam mengubah bentuk jasad ini adalah kurnianNYA tapi di era LIGHT and DARK, terdapat golongan yang mencuri keilmuan itu dan menjadi raja di ketamadunan lain.

Pada ketika itu juga, Dewa-dewi mula terpecah kepada dua. Akhirnya, era-era kegemilangan ini terhapus dan Nabi Allah Nuh a.s berjaya menyelamatkan segolongan manusia dari bencana itu. Dewa-dewi ini tetap lah juga manusia akan tetap mereka ini adalah golongan yang mendapat keilmuan yang tinggi kerana tanggungjawab yang telah di berikan kepada mereka. Di khabarkan, ketika Baginda Rasullullah a.s lahir ke dunia, maka terhapuslah tanggungjawab mereka kerana besarnya rahmat pada Baginda Muhammad s.a.w

Jadi, berakhirlah era pengurusan dewa-dewi ini selepas kelahiran Baginda Nabi Muhammad s.a.w akan tetapi tidak lah berakhir ilmu mereka itu, bahkan di katakan mereka ada di kalangan kita...mereka inilah ada yang memanggilnya 'wali-wali ALLAH' yang hidupnya cukup panjang.

wallahuaklam

Sumber
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 06:12 PM | Show all posts
Maka, disebabkan itu, terdapat beberapa sebab kepada perpecahan perpaduan yang dibina oleh Nabi ADAM AS. Pada ketika ini, mereka yang tidak layak untuk memilki Ilmu HAQ ini berasa cemburu dengan Dewa dan Dewi yang diberikan kuasa untuk mentadbir langit dan bumi. Oleh itu, mereka yang tidak layak ini bertelagah dan ingin menghancurkan suku dewa dewi ini. Malah terdapat juga dewa dewi yang tidak menjalankan amanah dengan baik, yakni mengejar dunia semata mata.

Ada dikalangan mereka yang mencuri ilmu hak tersebut dan membina sebuah ketamadunan baru selain tamadun yang ada. Ketika kelam kabut dan huru hara yang terjadi, Malaikat sedikit pun tidak terkejut kerana malaikat sudahpun memahami model Adam yang mana akan memusnahkan antara satu sama lain.

Akhirnya perpecahan terjadi. Mereka mereka ini menjadikan otak sebagai tempat untuk menyimpan nafsu, yakni makan minum, keperluan seks dan sebagainya. Dan mereka menggunakan hati untuk melakukan kehebatan fizikal seperti tembus, terbang dan berjalan laju. Namun, ada juga dalam kalangan mereka ini tidak mempunyai kebolehan ini.

Akibat cemburu, mereka telah menggunakan keajaiban dunia untuk menjadikan mereka setara dengan mereka yang lain. maka wujudlah kota atlantis yang dikatakan tenggelam pada masa dahulu. Sememangnya kota atlantis adalah kota tenggelam kerana kebolehan dan ketamadunan yang tinggi hasil dari pewarisan ilmu HAQ

Golongan-golongan yang mencipta kota Atlantis ini dikatakan berasal daripada Lemuria, ataupun lebih dikenali sebagai Pentas Sunda., Pentas sunda merupakan antara kawasan yg terdapat di Nusantara, yang mana dikuatkan lagi terdapatnya kawasan yang bernama Lemur di daerah Sumatra. Tambahan, hutan Pahang juga dikenali sebagai Hutan tertua didunia menguatkan lagi prinsip kedatangan pembina kota atlantis berasal daripada kepulauan melayu.

Dan dikatakan, sebuah teori yang menyatakan bahawa Kota Atlantis yang ajaib itu letaknya di dalam peta Nusantara, namun ramai pengkaji tidak mahu mengiktirafnya disebabkan takutnya kebangkitan Islam di Nusantara sebagai kuasa dunia yang akan mentadbir dunia buat kali kedua.



PROF ARYSIO SANTOS pula menerangkan mengenai benarkah ATLANTIS berada di NUSANTARA (Pentas Sunda) dan dia benar-benar bermaksudkan sedemikian. Tapi, malang buatnya, selepas beberapa bulan bukunya di terbitkan, beliau telah di temui mati. Ada yang mengatakan ini semua perbuatan sabotaj yang mana tidak mahu kebangkitan di NUSANTARA terjadi.
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2011 06:17 PM | Show all posts
Post Last Edit by acescripters at 31-7-2011 18:18

Tenggelamnya Benua Atlantis

Pada bulan Mei 2001, seorang jurutera marin yang sedang menjalankan kajian sonar di perairan luar pesisir Cuba telah menemui apa yang kelihatan seperti peninggalan sebuah kota purba, 2000 kaki di bawah paras laut. Mampukah penemuan ini memecahkan misteri berkaitan Atlantis? Kajian masih sedang dijalankan secara tertutup dan di bawah kawalan ketat.

Sebelum ini, penemuan struktur ganjil di luar pesisir Kepulauan Bimini turut menggemparkan dunia dan mencetuskan semula kehangatan legenda Atlantis. Struktur itu kelihatan seperti susunan batu yang membentuk satu tembok panjang. Walau bagaimanapun, ramai pakar geologi mengatakan struktur itu boleh terbentuk melalui proses semula jadi yang jarang-jarang berlaku. Namun, spekulasi masih berterusan

Ini adalah beberapa petikan bersumberkan Internet yang masih menjadi koleksi saya. Semasa saya di sekolah rendah darjah 3, Ustaz saya, Ustaz Yassin (sedekahkan surah Al-Fatihah) pernah memberitahu bahawa bangsa yang lebih bijak dan lebih zalim daripada bangsa Yahudi, telah ditenggelamkan oleh Allah SWT ke dalam perut bumi dengan mengutuskan 2 daripada 8 orang malaikat yang memegang KursiNYa. Mengikut catatan Pluto, ia terjadi hanya satu hari satu malam sahaja. Bagi mengenal pasti bangsa tersebut Allah SWT mengutuskan Jibrail dan Jibrail turun ke muka bumi menyamar sebagai seorang lelaki muda. Cerita ringkas aje sesuai dengan masa yang diperuntukkan untuk subjek Agama Islam.

Namun beberapa tahun lalu seorang teman saya memperincikannya

Setelah mendapat perintah daripada Allah SWT Jibrail pun berjumpa setiap bangsa yang ada di muka bumi ini dan setiap bangsa yang ditemuinya ia akan bertanya;
Di mana malaikat Jibrail berada sekarang ini, semua bangsa yang ditemui gagal menjawab dengan betul sehinggalah ia tiba di Benua Atlantis

Ketika Di benua Atlantis, Ia berjumpa dengan sekumpulan budak- budak yang umurnya kira- kira 10 tahun yang sedang seronok mandi di Sungai (berkubang), dan Jibrail pun bertanya kepada salah seorang daripada mereka,
Salam, Di negeri ini siapakah yang paling bijaksana sekali
Salam, Zanun katanya.

Boleh tak tunjukkan kepada saya di mana saya boleh berjumpa dengannya
Ada apa urusan saudara ingin berjumpa dengannya

Saya ingin bertanya kepadanya, di mana malaikat Jibrail berada sekarang ini
Kalau setakat bertanya di mana malaikat Jibrail berada, tak perlulah bertanya kepada Zanun, seluruh penduduk Atlantik ini tahu, kat mana ia berada Jawab budak tersebut..

kalau begitu baiklah, saya bertanya kepada kamu, di mana malaikat Jibrail berada
Lalu budak tersebut memandang ke arah langit dan berkata Oh Malaikat Jibrail tiada di langit, Ia memandang ke dalam air sungai yang mengalir, Oh tiada malaikat Jibrail di dalam air dan seterusnya ia memandang tepat kepada pemuda di hadapan matanya, Awaklah malaikat Jibrail yang menyamar sebagai lelaki muda.

Setelah memberikan salam Jibrail pun naik ke langit untuk mempersembahkan penemuanNya kepada Allah SWT, Seterusnya Allah menenggelamkan benua Atlantik.

Setelah selesai bercerita saya bertanya kenapa orang Atlantis begitu pandai sekali?

Kawan saya menjawab, Al-Quran punca segala ilmu dan kerana itulah asal segala penemuan adalah umat Islam, kerana itulah semenjak umat Islam lemah, tiada penemuan baru, sepatutnya kita telah boleh mendominasi cahaya dan graviti.

Sebagai contoh hukum cahaya yang disebut hukum Tafra ada lima setakat ini hanya hukum pertama sahaja yang kita tahu, bahawa cahaya bergerak lurus, tetapi bagi orang Atlantis mereka telah mengetahui sehingga hukum Tafra yang kedua menyebabkan mereka mempunyai pandangan istimewa sehingga menembusi langit kedua.

Bagi mereka yang mengetahui kelima-lima hukum ini mereka boleh menghablur dan menjelma semula selagi cahaya matahari sampai. Sahabat Nabi Sulaiman, Al-Qundi memindah Istana Balqis menggunakan Kaedah ini tetapi beliau mendapat ilmu ini ketika Mizan Tuhan (semua planet tersusun lurus pada satu garisan), ketika ini tuhan akan membuka 1 atau 2 rahsianya.

Ada juga beberapa orang wali Allah mendapat ilmu ini daripada Al-Quran, rasanya Ibnu Arabbi salah seorang daripadanya, katanya.

Waallahualam.

Pada sesiapa yang berminat mengetahui kupasan yang lebih menarik mengenainya ---> Jejak sejarah Atlantis
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 05:45 AM | Show all posts
DUNIA menyimpan banyak misteri yang tidak terungkai meskipun penyelidikan dijalankan tanpa henti bagi menemui jawapan terhadap pelbagai persoalan. Teori Big Bang menjelaskan alam semesta tercipta daripada satu letusan berapi universal yang menjadikan jutaan galaksi terbentuk bertaburan di angkasa raya.

Proses pengembangan galaksi terus berkembang tanpa henti hingga hari ini. Di gugusan galaksi Bima Sakti, perubahan dan pencantuman atom yang berselerak di angkasa raya memberikan keputusan terhadap satu planet (Bumi) yang terus berkembang apabila atom hidrogen bercantum dengan atom oksigen menghasilkan satu unsur baru yang diformulasikan menjadi H2O iaitu air. Asas hidupan biologi di bumi. Allah menjadikan bumi dengan kuasa yang sangat dahsyat.

Melalui penyelidikan sains juga, didapati bahawa semua hidupan biologi di bumi tercipta daripada hidupan unisel yang pada awalnya hidup di dalam air. Bermula dengan hidupan unisel, ia terus berkembang menjadi hidupan dwi-sel dan seterusnya multi-sel yang terbina daripada kombinasi jutaan atom membentuk unsur baru, sel dan membentuk jasad-jasad yang lebih teguh dan kompleks. Detik itu juga, pelbagai hidupan mula hidup secara berperingkat di bumi yang makmur dengan kehendak Allah, meskipun ketika sebelum Adam diciptakan. Maka, apakah makhluk yang hidup di planet ini sebelum turunnya Adam memijak tanah dan menjadi khalifah di bumi?

Ada yang berpendapat bahawa spesies haiwan gergasi (dinosaur) wujud di bumi selama berjuta tahun sebelum turunnya Adam. Namun, pendapat itu dibina 100 peratus daripada perkiraan saintifik yang tidak bersandarkan kepada mana-mana kitab suci. Ia adalah pendapat di kalangan para saintis atheis tegar dari Barat yang tidak mempercayai mana-mana kitab agama, malah tidak mempercayai kewujudan The Most Powerful iaitu Allah, Tuhan yang Maha Pencipta. Apa benarkah dinosaur itu makhluk tertua yang pernah menghuni bumi sebelum Adam?

(Allah berfirman) Sesungguhnya, Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi, mereka (para malaikat) berkata, Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di muka bumi itu orang yang akan membuat kerosakan padanya dan menumpahkan darah. (Quran, al-Baqarah: 30)

Berdasarkan maksud ayat 30 yang dipetik daripada surah al-Baqarah, Allah merakamkan pertuturan-Nya bersama para malaikat mengenai sebelum penciptaan Adam. Melalui ayat itu, malaikat bertanya kepada Allah dengan pertanyaan: Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di muka bumi itu orang yang akan membuat kerosakan..

Penekanan terhadap orang yang akan membuat kerosakan itu seolah-olah memberi petunjuk (clue) bahawa sudah ada makhluk sebelum manusia yang menghuni bumi, dan makhluk itu pula pernah membuat kerosakan di bumi. Manakala 'orang' itu pula merujuk kepada makhluk yang berakal, tidak semestinya manusia. Keadaan itu menyebabkan para malaikat bimbang dengan siri kerosakan seterusnya dan bertanya kepada Allah yang jika dijadikan dalam bentuk ayat mudah, ia mungkin berbunyi seperti: Kenapa mahu mencipta makluk lain di bumi kerana setiap makhluk yang menghuni bumi hanya akan melakukan kerosakan?
C MAAF JIKA PENDAPAT INI DAIF DAN SALAH.

Maka, makhluk apakah yang pernah menghuni bumi sebelum Adam dijadikan khalifah? Untuk menjawab persoalan itu, kita perlu mengumpul fosil-fosil pra-sejarah, kemudian melakukan ujian radio-karbon bagi menentukan usia fosil sebelum membuat kesimpulan. Sebelum itu juga, kita harus membantu akal kita dengan keterangan-keterangan al-Quran dan Hadis supaya kesimpulan yang dibuat itu sentiasa terarah dalam titik yang wajar. Untuk menjangkau transcendence, kita perlu diterangi dengan sebahagian kecil ilmu Allah iaitu al-Quran.

Kitab al-Quran hanya sebahagian kecil yang menerangkan ilmu Allah kerana ilmu Allah lebih luas daripada apa yang disampaikan dalam al-Quran. Kita pula hanya mampu menjangkau subjek-subjek yang diterangkan dalam al-Quran sahaja, manakala bagi subjek-subjek yang tidak diterangkan dalam al-Quran pula adalah ilmu Allah secara mutlak dan kita tidak akan mampu menjangkau pengetahuan melebihi tahap transcendence meskipun pada tingkat paling minimum. Kita hanya mampu berada pada tingkat paling minimum dalam lapisan transcendence walaupun sifat ingin tahu yang ada pada diri manusia sememangnya melebihi transcendence, namun akal kita ada batasnya. Batasnya ialah tidak melebihi julat paling minimum dalam skala transcendence. Akal manusia hanya bercahaya dalam nyalaan paling malap, namun kemalapan itu menjadi lebih terang dan berharga apabila disinari iman dan takwa. Segala puji-pujian kepada Allah yang memiliki segala pengetahuan.

Diharap, penyampaian dengan menggunakan bahasa mudah ini akan memudahkan pemahaman semua..kami tidak mahu ada yang keliru dengan penggunaan jargon atau terma yang menyulitkan pemahaman.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 11:33 AM | Show all posts
Bestnya penerangan u "acescripers", cerita la lg..
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 12:31 PM | Show all posts
salam .. sebenarnya credit to Allah ...
tanpa kuasa Allah saya tiada daya upaya ...

BACA DENGAN TENANG & FAHAMI BETUL-BETUL....




Bumi pada tarikh 2 juta tahun Sebelum Adam?

Peluang menyertai ekspedisi selaku salah seorang krew jemputan untuk rakaman penerbitan Discovery ke seluruh tapak pra-sejarah pada penghujung 2008 membuka satu lembaran baru terhadap fakta sejarah dunia. Ia berkaitan penemuan yang tidak disangka-sangka dan membuka kepada teori-teori baru yang kontroversi. (Maaf, gambar dan visual penemuan artifak semasa ekspedisi tidak dapat dikongsi sehingga diterbitkan oleh pemilik Hak Cipta Penerbitan 2008 C terms of broadcasting exclusivity) (Atau..mungkin tidak akan diterbitkan jika ada tangan-tangan yang mahu menghalang fakta daripada tersebar, maka saya mengambil langkah proaktif dengan melaporkan dahulu sebahagian kecil fakta sebelum tangan-tangan itu bertindak).

Berdasarkan keterangan Bible dalam bab Genesis (Kitab Kejadian) dan juga berdasarkan Biblical Arkeologis, kewujudan Adam dianggarkan bermula pada tarikh antara 5095 hingga 4095 Sebelum Masihi atau kira-kira 7,000 tahun dari tarikh hari ini. Kenyataan dari sudut Bibilical Archeology bagaimanapun tidak selari dengan penemuan semasa, malah bercanggah dengan keterangan forensik sejarah. Bagaimana ia berlaku? Kita perhalusi.


Lakaran 'manusia' memburu mammoth yang wujud hampir dengan zaman dinosaur

Kita masuk kepada teori kewujudan dinosaur yang dikatakan sudah wujud kira-kira 2,007,000 tahun lalu. Dalam teori dinosaur kontemporari, manusia dikatakan hidup bersama dinosaur. Namun, manusia itu dikatakan tidak memiliki fizikal tulang kerangka yang sama dengan manusia moden, perkembangan kerangka manusia dikatakan berlaku secara evolusi. Siapa yang membangunkan teori itu tidak penting, perkara yang perlu diperhati ialah terhadap pernyataan manusia sudah wujud sejak sezaman dengan dinosaur.

Sedangkan, kenyataan Biblical Arkeologi pula menegaskan manusia (Adam) hanya wujud kira-kira pada tarikh 5000 Sebelum Masihi (SM). Ia sudah bercanggah iaitu, pernyataan bahawa Adam wujud pada 5000 SM dengan manusia sudah wujud sejak zaman dinosaur pada 2 juta tahun lalu.


Keterangan forensik arkeologi dibuat berdasarkan ujian karbon terhadap fosil-fosil yang ditemui dan ketepatannya pula sekitar 97.89 peratus atau hampir tepat. Maka, keterangan doktrin Bible adalah tidak berasas, Genesis juga tiada asas penjelasan disebabkan gagal menyatakan bukti secara konkrit.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 12:33 PM | Show all posts
Post Last Edit by acescripters at 1-8-2011 13:42

Walaupun maklumat forensik arkeologi menyatakan manusia wujud sejak 2 juta tahun lalu, ia bagaimanapun mengaitkan kewujudan manusia bersama spesies dinosaur dan ia terlanjur pula seakan-akan menyokong teori evolusi Darwinism. Maka sebagai umat Islam, kita sememangnya membantah teori Darwin kerana ia menolak hukum penciptaan Adam sebagai manusia sempurna. Maka, tiada satu pun teori yang boleh kita pakai. Sekarang kita tidak lagi ditemani mana-mana teori, kita perlu berjalan sendirian meneroka lorong-lorong rahsia untuk mencari jalan keluar yang selamat di sepanjang persoalan ini.


Lakaran manusia hidup ketika zaman dinosaur. Persoalannya, adakah 'manusia' itu dari jurai keturunan Adam?


Teori Darwin mengatakan bahawa manusia mengalami proses evolusi daripada spesies beruk sebelum berkembang sepenuhnya menjadi fizikal manusia moden. Ia melibatkan perubahan daripada fizikal awal sehingga kepada homosapiens (sekadar menyebut) yang mempunyai susunan tulang kerangka fizikal yang tidak sama dengan manusia moden (kita) terutama dari segi keadaan tengkorak dan tulang rusuk. Teori Darwin juga dibuat bersandarkan persamaan (hampir sama) kerangka primate yang dimiliki spesies manusia dan beruk. Walaupun kita membantah teori Darwin, tapi kita wajar juga melihat maksud sebenar teori itu. Bukan untuk menerima teori itu kerana kita sememangnya membantah, tetapi sekadar menjadikan ia sebagai alat pengukur untuk dijadikan subjek.

Namun menurut teori evolusi, apa sebenarnya homosapiens, homoerectus dan segala macam manusia yang dikatakan belum mencapai kesempurnaan seperti manusia moden itu? Jika manusia belum cukup akal ini dikatakan wujud sezaman dengan dinosaur, maka di mana letaknya pula kedudukan Adam yang diciptakan dengan cukup berakal? Jika meneliti dua teori itu, kita perlu melihat sisi janggal iaitu manusia mana yang tercipta di bumi terlebih dahulu..adakah Adam tercipta dahulu atau manusia beruk (manusia darwin) yang tercipta dahulu?


apa pula makhluk berdiri dan berkaki dua yang bertanduk itu?


Ada beberapa kontradiksi iaitu.. Jika Adam itu dicipta terlebih dahulu lebih awal daripada manusia darwin-type, mengapa pula tidak diberitakan dalam al-Quran atau Bible mengenai kehidupan Adam bersama haiwan spesies dinosaur? Walaupun berita mengenai kehidupan Adam bersama isteri serta anak-anaknya di bumi seperti dalam al-Quran dan Bible tidak digambarkan dalam suasana tamadun yang gah sebagaimana zaman Idris, Nuh dan Ibrahim, namun ia masih jelas memberitakan bahawa Adam tidak hidup bersama dinosaur ataupun haiwan raksasa yang lain.

Meskipun ada pendapat mengatakan manusia pada zaman Adam memiliki saiz tubuh yang sangat besar berbanding manusia hari ini, ia sebenarnya tidak ada kaitan antara penjelasan fizikal haiwan dinosaur yang wujud sezaman dengan keluarga Adam. Adam tidak hidup di zaman dinosaur, kita terus lompat kepada kesimpulan itu kerana al-Quran tidak menyediakan sebarang clue untuk soalan itu. Jika ada clue, mungkin terlepas pandang. Persoalan Adam bukan tujuan perbincangan ini, tetapi kita lebih tertumpu kepada maksud sebenar manusia darwin.


Fosil pelik, juga ada kepala dan tangan seperti manusia


Manakala penemuan tulang rangka fosil manusia darwin pula saiz kerangka adalah lebih kurang sama dengan kerangka manusia moden. Siapakah kumpulan manusia yang memiliki tulang rangka yang hampir sama dengan manusia moden itu? Dalam teori evolusi, Darwin tidak memaksudkan manusia. Darwin sebenarnya memaksudkan makhluk lain dan pada masa yang sama meminta manusia moden menerima teori itu sebagai proses evolusi kematangan fizikal spesies manusia. Apakah pula makhluk lain itu? Ada makhluk lain yang mempunyai fizikal yang hampir menyerupai fizikal manusia? Satu garisan, jika manusia menerima bulat-bulat teori Darwin, maka manusia itu sesat kerana menolak kenyataan al-Quran mengenai penciptaan Adam sebagai manusia sempurna dan berakal. Satu garisan lain, jika pula manusia itu menolak bulat-bulat teori Darwin, ia menutup terus usaha untuk memahami apa jenis manusia yang dimaksudkan Darwin. Kita harus meneliti garis halus di tengah antara dua garisan atau between the lines. Ingat, ini bukan bermaksud kita menerima teori Darwin. Kita hanya cuba memahami maksud sebenar Darwin.

MEMAHAMI MAKSUD SEBENAR TEORI EVOLUSI DARWIN

Teori Darwin ternyata tidak disokong oleh mana-mana penjelasan penciptaan manusia berpandukan sudut pandang kitab-kitab agama terutama al-Quran. Pun begitu, bagaimana Darwin mendapat ilham untuk menjelaskan teori seperti itu yang sangat licik dan boleh memperdaya akal manusia yang tidak mempunyai pegangan agama?

Fizikal manusia dalam teori Darwin mempunyai anggota tubuh seperti sepasang tangan dan kaki, badan dan kepala menyerupai spesies primate. Bermula dengan fizikal membongkok, Darwin mendakwa spesies itu terus berkembang dan mampu berdiri di atas sepasang kaki seperti manusia moden.

Namun, makhluk yang berakal diciptakan Allah dengan memenuhi kriteria sempurna iaitu ada sepasang kaki dan tangan, kepala di atas dan badan di tengah.

Penemuan sisa tulang temulang manusia ini menimbulkan pertanyaan mengenai penjelasan sebenar terutama keadaan fizikal lengkap. Tulang temulang tidak cukup membuktikan jalinan otot dan daging yang lengkap diselimuti kulit. Jadi, apa bentuk tulang-temulang itu yang sebenarnya jika diselimuti daging dan kulit? Adakah seperti yang digambarkan sebagaimana dalam lakaran teori Darwin atau sebaliknya?
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 12:38 PM | Show all posts
Post Last Edit by acescripters at 1-8-2011 12:40

Meninjau ke simpang-simpang
Sebelum itu, kita masuk ke satu simpang iaitu dengan meneliti teori fizikal makhluk asing sebagai langkah mula. Makhluk asing lazimnya digambarkan mempunyai fizikal seperti makhluk berakal iaitu mempunyai sepasang tangan, sepasang kaki, badan dan kepala. Fizikal itu menyerupai bentuk tangan, kaki dan kepala manusia. Jika dibuang semua daging dan kulit makhluk asing itu, kita akan dapati tulang rangka makhluk asing itu sama seperti tulang rangka manusia.

Lakaran makhluk asing yang mempunyai kepala besar, tangan, badan dan kaki sebagaimana manusiayang juga memiliki semua anggota badan itu

Tangan makhluk asing digambarkan mempunyai bentuk yang hampir sama dengan bentuk tangan manusia, maka tulang tangan makhluk asing mesti juga sama seperti tulang tangan manusia. Begitu juga dengan tulang kaki, tengkorak mahupun keseluruhan tulang rangka. Kepala makhluk asing pula digambarkan lebih besar dari saiz ideal, maka begitu juga dengan tengkorak manusia darwin yang lebih besar daripada saiz ideal.

Penemuan tulang rangka manusia yang dikatakan homosapiens, homoerectus atau neanderthal itu pula mungkin sekali bukan milik manusia. Kita membuat andaian ini kerana kita percaya bahawa Allah menciptakan Adam dalam bentuk yang sempurna termasuk dari segi keadaan tulang rangka seperti manusia moden hari ini, ia berkenaan bentuk tetapi tidak dari segi saiz. Adam bukan dalam keadaan bertulang rangka seperti homosapiens dan sebagainya sebagaimana didakwa Darwin. Adam manusia sempurna, tidak seperti homosapiens atau sebagainya.

Maka dengan itu, adakah tulang rangka yang dikatakan milik homosapiens dan homoerectus dan sebagainya itu adalah milik makhluk asing? Benarkah ia milik makhluk asing? Kita masuk pula kepada penjelasan di simpang lain.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 12:39 PM | Show all posts
Jelmaan bangsa jin
Kita sedia maklum bahawa bangsa jin mampu menjelma kepada pelbagai bentuk nyata dengan izin Allah. Penjelmaan itu dilakukan sebagai muslihat untuk memperdaya manusia. Makhluk ini menjelma menjadi ular (reptilia), wajah-wajah ngeri dan sebagainya. Maka, tidak mustahil makhluk tidak nyata ini juga menjelma menyerupai makhluk aneh yang nyata dan kita namakan sebagai makhluk asing.

Dari satu sudut apabila makhluk ini menjelma menjadi ular atau sebagainya, ia boleh dibunuh, mati dan menjadi bangkai. Manakala bangkai itu pula akan mereput melalui proses pereputan normal dan meninggalkan tulang yang boleh dilihat manusia. Maka, tulang itu nyata dan boleh dilihat dan disentuh.

Sama juga jika makhluk itu menjelma menjadi makhluk asing atau manusia darwin sebelum Adam diturunkan ke bumi, lalu makhluk jin itu mati dan dikebumikan oleh bangsa-bangsanya, kemudian menjadi tulang temulang yang akhirnya ditemui manusia moden. Lalu, tulang itu dikatakan tulang manusia prasejarah yang hidup sezaman dengan dinosaur.


Lakaran jin (atas) yang mempunyai fizikal tangan, kepala dan kaki seperti manusia tetapi badan berbulu seperti beruk.

Satu sisi lain, ada sesetengah pendapat daripada para ilmuwan mengatakan bangsa jin itu sebenarnya memiliki bentuk badan yang hampir sama dengan manusia iaitu mempunyai sepasang tangan, kaki, badan dan kepala. Yang membezakan antara manusia dan jin ialah, manusia dari tanah itu makhluk nyata manakala jin dari api itu pula tidak nyata (ghaib) namun mampu menjelma menjadi nyata (jasad). Malah melalui pendapat yang sama, jin juga dikatakan boleh mati semasa menjelma menjadi bentuk nyata. Bagaimana bentuk jin dalam keadaan berselimut kulit dan warna kulit mereka, itu tidak penting. Kita melihat hanya kepada tulang yang tertinggal apabila jin itu mati dalam bentuk nyata. Fokus itu dibuat kerana kita hanya melihat kepada bukti tulang temulang homosapiens dalam kategori manusia Darwin.

Jin boleh mati, jin hanya memohon daripada Allah supaya dipanjangkan umur serta diberi tempoh. Iblis yang diberi tempoh hidup hingga kiamat (immortality) pula hanya melibatkan golongan iblis yang bersumpah di hadapan Allah untuk menyesatkan manusia. Jin dan syaitan lain pula tidak terkecuali daripada undangan ajal. C maaf jika pendapat ini salah dan sila betulkan jika ada penjelasan melalui dalil lain yang sahih mengenai perkara ajal golongan jin.
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2011 12:41 PM | Show all posts
Kaitan antara penemuan tulang manusia dengan tulang jin

Para pengkaji barat (golongan gereja) yang meneliti teks Genesis berpendapat, manusia (sebenarnya bukan manusia) telah menghuni bumi sebelum ketibaan Adam. Namun manusia dari jenis yang tidak solid ini tidak mengalami proses pembiakan sebagaimana manusia dari keturunan Adam. Melalui pendapat yang sama, dikatakan manusia berkenaan juga cuba membina tamadun tetapi tidak berjaya sebagaimana kejayaan tamadun-tamadun manusia dari keturunan Adam.


(Gambar atas) Tulang 'manusia' pra-sejarah? Beruk atau manusia?

Menurut pendapat yang sama, manusia tersebut telah mengalami perubahan dari segi cara hidup yang akhirnya membawa kepada pertelingkahan ketika berada di bumi. Pertelingkahan itu juga mungkin membawa maksud berperang sesama sendiri sehingga menyebabkan kerosakan di muka bumi. Ia akhirnya membawa kepada kepupusan hak golongan manusia itu sebelum digantikan dengan manusia nyata dari keturunan Adam. Pendapat sedemikian sedikit berbeza dengan doktrin asal Bible dan agak selari dengan teori evolusi namun pendefinisian manusia itu tidak merujuk kepada spesies manusia dari keturunan Adam. Demikian sedikit pendapat yang dipetik dari kalangan pengkaji barat dari golongan gereja.

Dari sudut pandangan Islam melalui penjelasan al-Quran, Adam sememangnya diciptakan untuk menjadi khalifah di bumi. Kita tidak mengatakan manusia sebelum Adam itu adalah manusia secara terma konkrit di sini. Ini kerana, hanya keturunan Adam disebut sebagai manusia di sisi Allah.

Selain keturunan Adam, meskipun mereka sudah hidup di dunia sebelum Adam, mereka itu sebenarnya bukan manusia meskipun (tulang yang ditemui) kelihatan seakan manusia. Adam dan Hawa adalah manusia pertama yang sebenar-benarnya manusia dari segi terma bahasa. Pasangan itu adalah manusia paling awal hidup di bumi subur ini. Adam dan Hawa adalah manusia yang menepati definisi manusia, bukan manusia yang sebelum manusia.

Golongan jin itu dilabel sebagai manusia bukan kerana jin itu manusia, tetapi berdasarkan kedudukan status tulang yang ditemui itu tidak menepati ciri-ciri kesempurnaan sepertimana tulang-tulang manusia sempurna. Tulang-tulang itu pula hanya sekadar hampir menyerupai tulang manusia, bukan berketepatan sifat seperti tulang manusia, maka ia disebut manusia yang bertanda pengikat kata sebagai tanda perbandingan. Jin adalah jin, tidak pernah sama definisinya dengan manusia.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053840s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list