Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
88397
View
430
Reply

apakah keturunan Melayu anda?

  [Copy link]

Author: torres9       Show all posts   Read mode

Post time 27-9-2011 11:06 AM | Show all posts
saya peranakan..tp takde dlm senarai
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 11:27 AM | Show all posts
Anak peranakan + Anak peranakan = Anak Cengal.
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 12:56 PM | Show all posts
<---- Keturunan Mads Lange
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 04:15 PM | Show all posts
mads lange?mat belanga?
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 05:23 PM | Show all posts
peranakan cino benuo..........
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 05:30 PM | Show all posts
peranakan...
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 06:58 PM | Show all posts
Reply 29# unekspekted_XII
Anak penyanyi Mads Langer ke ni? Cakap kt daddy nk autograft. Suka la ngn lagu "Beauty of The Dark" tu. Soundtrack citer Vampire Diaries tuuuu..
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 07:42 PM | Show all posts
melayu tu bagi aku melayu jer, tok sah la nak guna teknik pecah dan perintah.
nak pecahkan majoriti cari perbezaan diantara mereka,
aku rasa mari kita cari persamaan antara kita. kaum cina boleh kita buat contoh, mereka akan cari persamaan contohnya mereka buat persatuan,
persatuan guli, persatuan peniaga motor, persatuan peniaga sekerap bla bla.. janji ada yg sama antara mereka. sorang2 sampai 10 persatuan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-9-2011 07:55 PM | Show all posts
melayu tu bagi aku melayu jer, tok sah la nak guna teknik pecah dan perintah.
nak pecahkan majoriti ...
masa_lalu Post at 27-9-2011 19:42


takda sapa nak pecah dan perintah pun poll ni pasal keturunan korang jer..takkan nak mengaku asal usul pun salah..kaum cina pun ada keturunan diorang jugak..
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2011 08:13 PM | Show all posts
takda sapa nak pecah dan perintah pun poll ni pasal keturunan korang jer..takkan nak mengaku asa ...
torres9 Post at 27-9-2011 19:55


maaf le, saya salah ..
bukan apa sekarang byk sgt org melayu berpecah belah walaupun hal2 yg kecik jer
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 12:49 AM | Show all posts
maksudnya?
torres9 Post at 26-9-2011 23:33



   maksudnyer helikopter berligar2 di kampung saya...tp kalo sapa yg tak biasa dengar dialek dorg kompem takleh faham punyer..
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 12:01 PM | Show all posts
Saye melayu jati, huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 01:29 PM | Show all posts
Saya anak orang...teheee...

Anak dagang Melayu + Jawa
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 02:13 PM | Show all posts
peranakan tp takda dalam list...
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 06:38 PM | Show all posts
jati, pure, 100% asli, bukan mudblood mcm melayu2 low class yg lain
-dan sudah 60ribu tahun berada di sini, yg paling pure antara yg pure, di alam semesta ini, emaslah yg paling pure
sekngucing Post at 26-9-2011 22:42

apa maksud bro ngan di alam semesta ini, emaslah yg paling pure??
dari segi purity ke nilai?
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 06:39 PM | Show all posts
aku anak jati yg suka makan nasi dagang....
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 07:47 PM | Show all posts
maksud aku dari segi nilailah, di alam semesta kan emas yg paling asli sekali, ia amat stabil, sebab tu ia bernilai
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 07:52 PM | Show all posts
Reply 1# torres9

salam torres9,
menarik..!!
huhuhu...

torres9 ni pengkaji bangsa melayu ke?

tak de term utk anak raja yg datang dari kepulauan nusantara atau pattani ke?
saje tanye..
ehehehe..
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2011 11:58 PM | Show all posts
anak dagang + peranakkan
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2011 09:39 AM | Show all posts
Anak Melayu Temerloh kot, sbb bila mak n abah citer, sedara mara seme kat temerloh.
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2011 11:35 AM | Show all posts
Reply 43# sekngucing
aku terfikir la...
kenapa emas ek? kenapa bukan titanium? kenapa bukan gangsa? atau kenapa bukan berlian?
apa sebabnya emas ni mempunyai kedudukan yg istimewa berbanding unsur2 lain?
ada cerita tak di sebalik perkara ni?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-9-2011 02:20 PM | Show all posts
Reply  torres9

salam torres9,
menarik..!!
huhuhu...

torres9 ni pengkaji bangsa melayu ke?
...
manuskrip_lama Post at 28-9-2011 19:52


salam..takde la tapi minat jugak la..
info ni bukan dari saya..saya cuma kongsi saja..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-9-2011 02:25 PM | Show all posts
Post Last Edit by torres9 at 29-9-2011 14:26
maksudnyer helikopter berligar2 di kampung saya...tp kalo sapa yg tak biasa dengar dialek d ...
aliph_putra Post at 28-9-2011 00:49


macam tu rupanya saya memang tak paham maksudnya..terima kasih..
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2011 02:28 PM | Show all posts
ambe anak jati - Orang Melayu Terengganu Pantai

tapi ambe pandai cakak ulu tranung --> hilikuter ...
aliph_putra Post at 26-9-2011 23:21



    sama laa kita...ayoh melayu trgganu pantai,mok melayu peranakan - anok tok seh....
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2011 03:56 PM | Show all posts

mema

Post Last Edit by namakurahsia at 29-9-2011 15:58

camne korang tau anak melayu jati betul2 jati?? memang susur galur jati melayu mesia?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051692s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list