Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
88370
View
430
Reply

apakah keturunan Melayu anda?

  [Copy link]

Author: torres9       Show all posts   Read mode

Post time 30-9-2011 04:52 PM | Show all posts
Melayu di Tanah Semenanjung itu luas maknanya
Jawa itu Melayu,Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu
Minangkabau memang Melayu
Keturunan Acheh adalah Melayu
Jakun dan Sakai asli Melayu
Arab dan Pakistani semua Melayu
Mamak dan Malabari serap ke Melayu
Malah mualaf bertakrif Melayu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2011 08:01 PM | Show all posts
camne korang tau anak melayu jati betul2 jati?? memang susur galur jati melayu mesia?
namakurahsia Post at 29-9-2011 15:56


paling jati melayu kelantan sebab paling lama 60 ribu tahun dulu..bagi negeri2 macam kelantan,terengganu,kedah dan mungkin perlis mereka ramai terdiri daripada melayu anak jati sebab jarang ada melayu2 lain macam jawa,bugis,minang dan melayu2 anak dagang yang lain..
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2011 08:04 PM | Show all posts
Melayu di Tanah Semenanjung itu luas maknanya
Jawa itu Melayu,Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut ...
jkkkj Post at 30-9-2011 16:52


ya sama tapi hanya di malaysia..di indonesia mereka dikenali dengan suku2 mereka seperti jawa mereka tidak dipanggil melayu di sana..
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2011 11:37 PM | Show all posts
anak dagang.....
Ocu (Kampar) + Bugis
ctaz Post at 27-9-2011 10:45



   sama la... adik beradik ambo ko? kekeke.... but me anak jati johor la...
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 11:00 AM | Show all posts
setau aku kelantan ni bangga dorang asal dari tanah arab
perlis pulak dri thailand patani
mcm tu juga kedah ramai dri thailand ada yg dr india...ada chandi yg jumpa kat kedah bukti  sebenar dorg asal dri siam

x penah lagi org melayu mengaku asal jati dri mesia..
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 03:42 PM | Show all posts
saya anak....
dari satu keturunan Nabi Adam
Alhamdulillah saya dilahirkan sebagai seorang Muslim
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 05:18 PM | Show all posts
india + thailand?

peranakan kot
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 08:04 PM | Show all posts
orang asli boley?
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 09:01 PM | Show all posts
tak dok dalam list....
sebab aku bukan melayu
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2011 09:39 PM | Show all posts
anak mak ngan abah....
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2011 12:06 AM | Show all posts
setau aku kelantan ni bangga dorang asal dari tanah arab
perlis pulak dri thailand patani
mcm tu j ...
namakurahsia Post at 1-10-2011 11:00


ko dapat info dari mana ni?baik ko baca link di bawah untuk keterangan..

Eksklusif:Melayu Kelantan 60,000 tahun, penduduk paling asal di Semenanjung
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2011 12:25 AM | Show all posts
setau aku kelantan ni bangga dorang asal dari tanah arab
perlis pulak dri thailand patani
mcm tu j ...
namakurahsia Post at 1-10-2011 11:00

hg tny set2 syed pasir mas, rantau pjg kot
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2011 12:17 PM | Show all posts
Reply 48# torres9


owh.
tp menarik.
ehehehe..

mcm ne pengalaman kat chelsea?

hikhikhihki..
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2011 04:18 PM | Show all posts
bangga dgn keturunan dan bangsa tak kemana pun ehh.. esok2 bila mati, takde pun soalan " keturunan apakah kamu?"...
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2011 05:12 PM | Show all posts
aku bugis + minangkabau.
Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2011 07:01 PM | Show all posts
hamba anak minangkabau keturunan Biduanda
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2011 12:01 AM | Show all posts
bangga dgn keturunan la bagus
-kalau keturunan anak luar nikah dan keturunan jahat2, takkan la kita nak ambik jadi saudara/menantu/anak bini?
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2011 12:37 AM | Show all posts
anak dagang..
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2011 08:42 PM | Show all posts
aku dua2..peranakan n anak dagang...
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2011 09:06 PM | Show all posts
anak dagang.melayu+mamak=ntah le................
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2011 03:07 PM | Show all posts
Reply 1# torres9

Semestinya 100% jati!
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2011 03:26 PM | Show all posts
setau den org jawa n bugis ni bukan dlm kategori melayu...kat malaysia je di masukkan melayu..den anak dagang..lantaklah moyang den dari indon ke, dari planet nameck ker, tapi bangso keturunan den punyo muko ado masuk lam duit yg kita gunakan tiap2 hari tu...
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2011 08:53 PM | Show all posts
Belah bapa = Melayu Anak Jati
Belah ibu = Melayu Anak Dagang

Best of both Malays!
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2011 09:31 PM | Show all posts
anak dagang....
Reply

Use magic Report

Post time 4-10-2011 10:34 PM | Show all posts
Anak dagang.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057468s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list