Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
88378
View
430
Reply

apakah keturunan Melayu anda?

  [Copy link]

Author: torres9       Show all posts   Read mode

Post time 5-10-2011 08:09 AM | Show all posts
aku tak tahu nak kategori apa..
belah abah aku, moyang laki dulu kelasi dari Jawa. Moyang perempuan, tak pasti keturunannya tapi mungkin Melayu kot?
belah mak aku, moyang laki perantau dari Pakistan kahwin dengan moyang perempuan keturunan Cina...
So kesimpulannya? aku pun tak tahu.. hahaha...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-10-2011 11:18 AM | Show all posts
Reply  torres9


owh.
tp menarik.
ehehehe..

mcm ne pengalaman kat chelsea?

hikhikhihki..
manuskrip_lama Post at 2-10-2011 12:17


haha kat chelsea semua rakan2 dah tua..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-10-2011 11:19 AM | Show all posts
Reply  torres9

Semestinya 100% jati!
moteto Post at 4-10-2011 15:07


sama la kita..
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2011 12:51 PM | Show all posts
aku tak pasti asal usul keturunan sendiri...aku syak aku melayu jati....
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2011 01:49 PM | Show all posts
Melayu mengikut kata sheikh mahmud nasri osmani al kedahi adalah percampuran kaum yang berbagai yang tinggal di tanah melayu dan mengambil islam sebagai agama .. phra ong mahawangsa adalah sultan melayu pertama yg memeluk islam dengan menukar nama kepada sultan muzaffar shah yang mengucap syahadah di hadapan sheikh abdullah al qumairi ~
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2011 01:21 AM | Show all posts
peranakan+dagang = perdagangan
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2011 01:19 PM | Show all posts
Tak pasti... rasa-rasa nya anak jati
Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2011 12:14 PM | Show all posts
peranakan..........
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2011 11:26 AM | Show all posts
saya melayu jati.
Reply

Use magic Report

Post time 18-10-2011 04:59 PM | Show all posts
saya anak jawa + minang... yg pntg, 2 bhasa ni kurg reti menggunakan nyer, hehe...
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2011 11:39 AM | Show all posts
anak dagang...minangkabau...
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2011 03:38 PM | Show all posts
aku campur2.anak dagang+anak peranakkan.
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2011 03:39 PM | Show all posts
melayu perak + rawa + banjar.
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2011 02:09 AM | Show all posts
Aku pulak Melayu Kedah + Melayu Perak+Arab=???
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2011 12:40 PM | Show all posts
Ada kawan aku cakap dia Melayu perikatan.

Tu kategori cemana haaa?
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2011 12:59 PM | Show all posts
oh baru aku ada klasifikasi mcm ni..

me anak peranakan kalau ikut sebelah ibu..
anak dagang kalau ikut sebelah bapak..

tapi dah tervote peranakan.. lupa lak yg nenek moyang aku dari sebelah banjaran sana..
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2011 01:08 PM | Show all posts
bangsa 1malaysia je la susah2..
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2011 02:54 PM | Show all posts
anak beranak...
Reply

Use magic Report

Post time 20-10-2011 08:00 PM | Show all posts
anak dagang + peranakan = ?
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2011 11:01 AM | Show all posts
jawa + arab kategor yang mana satu ye.....{:4_229:}
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2011 05:20 PM | Show all posts
jawa + jawa = jawa
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2011 09:34 PM | Show all posts
Reply 76# taji2906

jd lah rojjakkun dagangan
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2011 02:45 PM | Show all posts
yg penting aku org Islam....alhamdulillah...aminnnn
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2011 08:15 AM | Show all posts
Reply 97# ultrakasino


   

tu baru keturunan aku... kalau dicampur dengan keturunan bini aku, apa jadi agaknya anak aku nati..
bini aku Irish + Arab + Bugis... anak aku nati agaknya jadi rojak+ABC kot...
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2011 08:18 AM | Show all posts
Reply 88# Santeira


   

waaa... boleh speaking bahasa banjar dengan rawa ke? takat ni, kalau orang banjar yang aku kenal, nama dorang mesti macam lain ckit kan?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057972s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list