JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
81986
View
516
Reply

apabila hati terluka..

  [Copy link]

Author: sukesuke       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-2-2012 01:34 PM | Show all posts |Read mode
maaf andai coretan nie x sesuai diletakkan di sini..tp aku xde laman blog,so aku tulis aje la...mod nak solex,solex la kalo x sesuai..

org kata perpisahan tu menyakitkan..ada yg kata,bersabarlah..mungkin hikmah itu ada,yg menemukan kita dgn insan yg lebih baik..kalo bagi yg baru bercinta,kesedihan tu mungkin hanya seminggu dua..cukuplah skadar menangis sepuas hati n lupakan saja apa yg terjadi..tp yg telah ,mendirikan rumahtangga,ada yg mampu terus berdiri,ada yg jatuh tersungkur..hati manusia x sama kan..masing2 punya cara tersendiri..


bagi aku,perpisahan tu hanya satu episod akhir sbelum episod baru tercipta..ya,mcm2 ayat yg ku dengar dari teman2 n keluarga..ada yg terkejut,ada yg dah dapat agak dari mula..ada yg menyalahkan aku,ada yg menyalahkan suami..mula2 aku akui,memang airmata aku nie menitis walopun aku nie jenis yg terlalu susah utk menangis..tp senyuman si kecil telah bg aku semangat utk teruskan hidup..


ramai org kata,eh..ko leh hidup ke tanpa dia..?ko x keje mcm mana nak survive..?x kesian ker dgn anak bila dia tanya mana papa dia..? dan bermacam2 lagi soalan yg kalo ikutkan smua nak menjatuhkan semangat aku..alhamdulillah,melalui keruntuhan rumahtangga teman2 yg x bernasib baik,aku belajar bersedia..dalam diam aku meniaga..tanpa pengetahuan suami..bkn niat nak berkira atau pun kedekut,tapi aku suka menguji..sejauh mana suami leh bersusah payah demi aku..


pelik kan..? 7 tahun bersama sekali pun kami x pernah bergaduh tinggi suara..hanya sekadar mengasingkan diri apabila salah seorang terasa.tp naluri hati seorang perempuan x pernah silap..tuhan tu maha kuasa,dia akan tunjukkan satu penyebab bagi menyedarkan kita adakah kita layak utk setia kepada seorang suami jika hakikatnya tidak..memang lemah kaki aku bila nampak apa yg berlaku.tp aku bangga aku masih boleh tersenyum tanpa perlu ada drama airmata bertanya kenapa dan mengapa aku diperlakukan spt ini..?


aku bangga aku masih boleh melangkah pergi tanpa perlu menunjukkan yg hati aku nie terlalu sakit melihat apa yg terjadi..bohong lah kalo aku katakan airmata ini tidak tumpah,tetapi aku bangga aku hanya menumpahkan airmata disaat2 aku bersendirian tanpa ada sesiapa menyaksikan..aku mengatakan aku keluar negeri utk bercuti..tapi tanpa pengetahuan sesiapa,aku x ke mana2..aku berdiam diri memerhatikan gerak langkah suami..aku berpura2 bodoh utk mencari bukti..nah,sekarang dah nyata kan..?


beribu ucapan maaf dihulurkan kepada aku..tp,maaf lah..hati ini bukan barang permainan.di sini aku terpanggil utk bercerita pada wanita2 yg senasib denganku..yg kerap merelakan airmata dibazirkan utk org yg salah..bangkitlah,sygkan diri anda kembali..lihat apa yg terjadi tanpa ada perasaan sakit..berhenti menanyakan diri kenapa smua nie brlaku..kerana smua telah terjadi..utk apa terus menyiksa hati sendiri..?


perpisahan bukan bermaksud hidup anda akan kiamat..tabahkan hati,kuatkan semangat..jgn tunjukkan kita lemah di hadapan insan yg menyakiti hati kita..belajar lah utk redha yg jodoh kita sudah tiada..n belajarlah memaafkan diri sendiri..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 01:39 PM | Show all posts
u dah berpisah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 01:45 PM | Show all posts
Ape nehh, tak berapa clear, laki ko ada pompuan lain ke?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 02:02 PM | Show all posts
Reply 2# lily_kama

x bercerai,tp berpisah..tgh uruskan prosedur mahkamah..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 02:03 PM | Show all posts
Reply 3# psychoz

iyo...
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 02:03 PM | Show all posts
Benar apa yang kau ungkapkan...
apabila hati terluka.....
inilah hakikat hidup yang dipilih Allah untuk kita......
kata ustaz....
Kita akan terus berbaik sangka kepada Allah...
DIA akan mengubat....
melapang......
memberi kemenangan....
di sebalik setiap takdirNya....
kita tidak akan tahu segalanya..... kerana ilmu sekelumit cuma....
Namun apabila Allah yang Maha Penyayang telah memilih itu untuk kita....
maka yakinlah Kasih SayangNya sentiasa mendahului kemurkaanNya....
Yang pahit itu akan menjadi ubat.....
Yang pedih itu akan menjadi penawar....
Allah tidak akan mengecewakan kita!.....
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 02:06 PM | Show all posts
Reply  psychoz

iyo...
sukesuke Post at 20-2-2012 14:03



    Bertabah laa, standard la kan
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 02:50 PM | Show all posts
kak..boleh x sy tumpang mencurahkan rasa kat umah akak nih?
saya xkawen lg kak,tp kami da bercinta lbeh 3 tahun,da mcm2 impian yg sy sulamkan, tp impian xmenjadi kenyataan kak.. cinta kami dihalang org tua dia..tanpa melihat,bertemu,berkenalan,bercakap malah bertentang mata pun mak bpk dia lgsg xbley terima sy sbgai menantu..
sy xde pilihan lain jgk kak, selain berundur.. sakit kak..
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 03:01 PM | Show all posts
Bertabah laa, standard la kan
psychoz Post at 20-2-2012 14:06


standad???
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 03:02 PM | Show all posts
Reply  lily_kama

x bercerai,tp berpisah..tgh uruskan prosedur mahkamah..
sukesuke Post at 20-2-2012 14:02



    dia setuju?
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 03:39 PM | Show all posts
naluri hati seorang
perempuan x pernah silap..tuhan tu maha
kuasa,dia akan tunjukkan satu penyebab
bagi menyedarkan kita adakah kita layak




betul ke kata2 ni...
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 03:58 PM | Show all posts
bila perpisahan berlaku...memang pernah terduga masa masih bersama...

cuma, bila rasa sendiri episod perpisahan tu..tak sama perasaannya dengan masa menduga-duga aje...

terkejut je satu hal..amik masa semangat nak sedar balik..
keliru satu hal...sapa yang bersalah...?
nak patah balik..tak boleh dah..
nak maju ke depan, tak kuat dan tak nampak jalan...

tapi, sampai bila...kan...?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 04:10 PM | Show all posts
Reply 8# paku_karat

tulis jer..tiada larangan di sini..janji topik sama..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 04:12 PM | Show all posts
Reply 10# lily_kama

nope,aku nak kuar umah..tp inform mahkamah la supaya x dituduh nusyuz..nnt pe2 hal senang.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 04:16 PM | Show all posts
Reply 12# pasuoren

terkejut tu mmg betul..tp alhamdulillah,masa ari pertama jer betul2 down..ari kedua ok balik..cara dia,aku pack smua brg2 dia n brg2 aku yg dia belikan..simpan dlm stor,tukar no phone n ilangkan diri..aku just anggap dia x wujud jer..memanglah,dlm satu ari tu,ada gak seminit dua aku teringatkan dia,lagi2 bila aku tgk sesuatu benda yg dia suka..tp bila aku start rindu,aku terus ingatkan balik apa yg dia wat kat aku,secara auto aku jd benci..2 ajela aku punya cara..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 04:17 PM | Show all posts
Reply 11# xoxlovexox


mungkin betul or x..terserah pada pandangan masing2..tp bg aku yg 7 tahun bersama dgn dia,yg dah faham rentak dia..mesti perasan sesuatu perubahan kan..?
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 04:22 PM | Show all posts
Reply 15# sukesuke

cekalnye lah hati sukesuke.....cepat je dapat pujuk hati....padahal suami tu....
Reply

Use magic Report

Post time 20-2-2012 04:25 PM | Show all posts
Reply  lily_kama

nope,aku nak kuar umah..tp inform mahkamah la supaya x dituduh nusyuz..nnt pe2  ...
sukesuke Post at 20-2-2012 16:12



    maknanya ko cuma mintak asing tmpat tinggal dgn suami je la skrg ni?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 04:31 PM | Show all posts
Reply 18# lily_kama

yup,aku xnak wat keputusan masa ati tgh panas..aku dgn dia ada anak,so apa2 pun kena fikir masak2..cuma skrg aku kena rileks dulu tanpa perlu berhadapan dgn dia..tp rasanya aku nak bercerai ajer..lelaki,skali dia wat hal,jgn harap la dia akan setia lg..aku x mau jadi bodoh pasal lelaki..buang masa jer,aku idup bkn lama..xkan setiap minit dan saat dlm hidup aku nak dibazirkan utk org yg x hormatkan aku..?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-2-2012 04:34 PM | Show all posts
Reply 17# pasuoren

kalo ikutkan perasaan,aku rasa skarang aku masih lg nangis sambil peluk bantal kat tepi katil..tp aku ingatkan diri aku sendiri,aku nangis bengkak2 mata skali pun,laki aku tau ker..kalo dia tau skali pun,dia nak kesian ker..aku x perlukan simpati dia..dia bkn sapa2 dlm idup aku lg..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053766s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list