Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6206
View
16
Reply

Kontroversi Dato Lee Chong Wei

[Copy link]

Author: seribulan       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-7-2012 10:20 AM | Show all posts |Read mode
Last edited by seribulan on 27-7-2012 06:37 AM \n\nSiapa anda mahu bawa bendera Malaysia? Siapa yang patut bawa bendera? Apa masalah sebenarnya isu ini?
Single Polls, Total 31 Users voted View Voters
32.26% (10)
12.90% (4)
3.23% (1)
3.23% (1)
48.39% (15)
Your User group have no permission to vote
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-7-2012 01:11 PM | Show all posts
Olimpik: Siapa Bawa Bendera Pun Boleh Jadi Balah?

RAKYAT dibawah ini senyum saja melihat pertelingkahan antara Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dan Majlis Olimpik Malaysia (MOM) berhubung siapa yang lebih layak jadi pemegang bendera negara di temasya Olimpik London 2012 nanti.

Usaha kita nak tawan emas pertama, itu yang lebih penting.  Bukan berbalah siapa patut bawa bendera atau tidak?

Kita perlu ingat, sukan negara kita punya banyak kisah berbalah perkara yang tidak penting, atau menjadikan isu kecil sebagai alasan  untuk berbalah sesama sendiri.  Cukup-cukulah dengan masalah itu.

Hakikatnya, dikala negara kita dah jauh ketinggalan berbanding kebanyakkan negara Asia di Olimpik, pemimpin sukan kita lebih gemar berbalah perkara yang tidak penting.

Pungutan pingat itu satu hal lah, dari segi pencapaian pun satu hal lain.  Di kala kebanyakkan sukan utama dunia seperti bolasepak contohnya, menjadikan Olimpik sebagai medan menguji pasukan muda, kita masih terkial-kial hanya untuk layak saja pun.  Dah 32 tahun sejak kali terakhir kita layak di Olimpik (Moscow C itupun tidak menyertai).

Maksudnya disitu, semua pihak berkaitan sukan dalam negara kita perlu lebih serius dalam mengadakan persiapan untuk ke Olimpik.  Tapi setakat mana seriusnya tu kalau nak tentukan siapa yang patut bawa bendera pun boleh berbalah.

Majoriti persatuan sukan kita masih bergantung sepenuhnya kepada pembiayaan kerajaan atau kata lain, wang rakyat.  Kalau ada pun yang ditaja organisasi swasta, jumlah itu sangat kecil.  Kalau ditolak syarikat berkaitan kerajaan, silap-silap jumlah itu boleh jadi kosong.

Justeru penting untuk rakyat ambil berat dalam hal-hal seumpama ini kerana ia membabitkan wang mereka.

Tapi dalam hati penulis, Datuk Lee Chong Wei patut diberi penghormatan itu dibanding dengan Pandelela Rinong dari sukan renang kerana pencapaian dan harapan yang diletakkannya sebagai pemenang pingat emas pertama negara.

Khabarnya Pandelela sudah disahkan sebagai pembawa bendera, tak apalah, kalau itu keputusannya, kita terima,  Cuma yang ramai tak faham, kenapa mesti berbalah?


Artikel disiar pada 09/07/2012 - 10:40 am oleh azean
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2012 12:24 PM | Show all posts
bawak bendera pong nk berebut ke....pelix
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2012 03:23 PM | Show all posts
aiyak...nak pegang bendela pun mau gado2 ka....
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2012 09:14 AM | Show all posts
bagi sorang satu lah..
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2012 09:10 AM | Show all posts

bagi jer la sapa2 nak pun,
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2012 11:29 AM | Show all posts
bak sini bagi aku je yang bawak
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2012 01:18 PM | Show all posts
org yg terlibat dgn pentadbiran sukan kat malaysia ni kan suka mencari isu.klau x cari isu..bukan diorg namanya..
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2012 01:20 PM | Show all posts
tambah skit.yg jd mangsa nanti..para atlet..kesian
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2012 08:44 AM | Show all posts
Aiyaaaa...
Sape yg sudi bwk,kasi sama die..
Hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2012 03:04 PM | Show all posts
figurae posted on 3-8-2012 11:29 AM
bak sini bagi aku je yang bawak

ko sape ade hati nk bwk bendera mlaysia?? :@
:@:@






muka nk ketat je.. hehehhe

(just kiddin)


Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2012 10:30 AM | Show all posts
Pandalela yg bawak.............
Reply

Use magic Report

Post time 30-12-2013 07:02 PM | Show all posts
Hidup DLCW.....
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2014 04:14 PM | Show all posts
Siapa2 pun boleh
Reply

Use magic Report

Post time 5-4-2014 10:35 AM | Show all posts

Hmmm...



Oleh sebab Squash takde dalam olimpik... Jadi aku rasa patot bagi penghormatang dan peluang kat Dato' Nicol...


Jizzz... Klong! Klong!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2014 11:48 AM | Show all posts


aku suka pol yg akhir.

Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2015 06:41 PM | Show all posts

ada seekor betina gila kuasa di CI.. hati-hati
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.084444s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list