Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
4198
View
13
Reply

Melihat Jerebu Yang Teruk Di Pittsburgh Tahun 1940.

[Copy link]

Author: sara2511       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-8-2012 11:40 PM | Show all posts |Read mode
bandar Pittsburg mengalami keadaan jerebu yang luar biasa pada tahun 1940 sehingga ia digelar sebagai smokecity.Selepas Perang Dunia II, Pittsburgh akhirnya menggubal undang-undang kawalan asap untuk membendung pelepasan  arang batu ke bandar. Berikut adalah koleksi gambar-gambar jerebu di Pittsburgh dari 1940-an.
















































Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2012 12:43 PM | Show all posts
aku suka jerebu sebab panas tak terik sgt..
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2012 12:45 PM | Show all posts
Zaman di mana perindustrian tengah rancak naik nih....
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2012 12:48 PM | Show all posts
Baru saya tahu Amerika Syarikat bersebelahan dengan Indonesia.
Reply

Use magic Report

Post time 10-8-2012 01:56 PM | Show all posts
kalah shah alam kena jerebu
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2012 08:04 AM | Show all posts
Kalo keje dlm pejabat, komfem xleh tdo tengahari...dlm2 ofis pun agaknya penuh dgn jerebu...huhu...
Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2012 09:34 PM | Show all posts
jerebu kat pineng masa 1997 pun lagi terok.. hakhakhak
Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2012 10:50 AM | Show all posts
ini berapa bacaan ipu dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2012 02:20 PM | Show all posts
teruknye.....
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2012 02:35 PM | Show all posts
dasyat nye
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2012 02:59 PM | Show all posts
kenapa tgk gambaq 2 mcm gambaq dalam filem je..
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2012 04:20 PM | Show all posts
Tak pakai mask pon..
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2012 07:28 PM | Show all posts
tu diaaa.. 1940 dah membangun. tp kawalan industri sgt weak. di mana kita masa tu erk. tgh gaduh2 dgn malayan union kan?!
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2012 05:04 PM | Show all posts
tgk gambo je pon dah rase sesak....adoyai
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.066492s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list