JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
2484
View
12
Reply

[INFORMASI] derita pekerja kanak-kanaak di bangladesh

[Copy link]

Author: eltoro       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-10-2012 04:06 PM | Show all posts |Read mode
Banyak dari anak-anak Bangladesh pada usia 5 - 15 tahun terlibat dalam pelbagai pekerjaan kasar dan berbahaya di kilang kilang mahupun di luar kilang. Di bawah ini terdapat foto-foto profil buruh kanak-kanak Bangladesh, yang diambil gambarnya pada tahun 2008.

Shilu bekerja memisahkan batu-batuan dan pasir dengan alat penapis di tepi sungai Piyan, Bangladesh.




Anak-anak mengangkat keranjang berisi batu yang berat di atas kepalanya ditepi sungai Piyan, Bangladesh.




Anak-anak dari daerah pedesaan Gaibandha bekerja di kilang pembuatan batu bata di kota Dhaka, Bangladesh.

Anak-anak bekerja di pabrik batu bata di Fatullah, Bangladesh. Untuk 1.000 batu bata yang berhasil mereka bawa, mereka diberi upah 0,9 dolar AS.



Gadis cilik ini sedang bekerja menumbuk batu bata di sebuah kilang batu bata di Dhaka, Bangladesh.



Jasmine 7 tahun, mengumpulkan sampah di pagi hari. Sekitar 5.000 ton sampah dan 1.000 orang pemulung mencari nafkah di tempat ini setiap harinya.



Seorang buruh kanak-kanak sedang mengayak pasir dan batu krikil yang dipungut dari dasar sungai, di dermaga Bhollar di tepi sungai Piyain, Bangladesh. Sedikitnya 10000 orang, termasuk 2500 perempuan dan lebih dari 1000 anak terlibat dalam pekerjaan tersebut. Suplai bahan-bahan bangunan seperti batu dan pasir, dan semen, sangat langka di Bangladesh, sehingga harganya sangat tinggi.


Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 04:09 PM | Show all posts
anak2 di msia umur mcm ni tgh sibuk menenyeh ipad ngan tab
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 04:13 PM | Show all posts
apa tujuan ibu bapa diorg melahirkan diorg.patutnye kerajaan diorg hadkan jumlah penduduk jerk.
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 05:06 PM | Show all posts
Kesiannya kecik2 dah terpaksa jadi buruh
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 10:24 PM | Show all posts
jonlabu posted on 22-10-2012 04:09 PM
anak2 di msia umur mcm ni tgh sibuk menenyeh ipad ngan tab

tau takpe.. kdg2 diorang ni lagi pandai dari kita plak..
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 10:25 PM | Show all posts
serius kesian sangat tengok kanak2 ni ..
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 10:49 PM | Show all posts
jonlabu posted on 22-10-2012 04:09 PM
anak2 di msia umur mcm ni tgh sibuk menenyeh ipad ngan tab

yup, so true...
Reply

Use magic Report

Post time 22-10-2012 11:14 PM | Show all posts
kesian tgk anak2 bangla ne...
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2012 11:50 AM | Show all posts
Kesiannya..demi nk menyara keluarga..
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2012 02:37 PM | Show all posts
kesian sgt2..
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2012 03:49 PM | Show all posts
kesiannya yg ketuk bata tu.baya anak sndri je.
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2012 03:55 PM | Show all posts
siannya....
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2012 03:58 PM | Show all posts
uish....kesian nye..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052281s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list