JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
78144
View
2030
Reply

BADMINTON - SEASON 10

[Copy link]

Author: wawaKKK       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 29-10-2012 08:48 PM | Show all posts
peacock.bass posted on 29-10-2012 08:10 PM
nasib baik kaka tak tengok..

tahniah daren liew! keep the momentumooo

mmg lepas ni kaka takleh nak tgk badminton live la nmpknyer...

ehh jap... mane pikok tau kaka tak tgk hah...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 29-10-2012 08:54 PM | Show all posts
kayla posted on 29-10-2012 08:39 PM
congrats daren ....
semuga makin bertambah improved setanding ngan datuk ...

kayyyyyy... camane ni... asal aku tak tgk aje, baru players kita menang... adakah aku takleh nak tgk live slps ni...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2012 02:37 AM | Show all posts
wawaKKK posted on 29-10-2012 08:54 PM
kayyyyyy... camane ni... asal aku tak tgk aje, baru players kita menang... adakah aku takleh nak t ...

sudah gaharu bertanya pula


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-10-2012 08:45 AM | Show all posts
miyoma posted on 30-10-2012 02:37 AM
sudah gaharu bertanya pula

haippppp...



adakah akak takleh nak pegi stadium utk MO 2013 nanti...


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-10-2012 09:18 AM | Show all posts
BWF World Junior Championships 2012

draw, schedule, result, live score kat sini  ==>  http://www.tournamentsoftware.com/sport/matches.aspx?id=766E85B8-BB5D-4528-A27B-7003F98636BA



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-10-2012 09:56 AM | Show all posts
Chong Wei, Mew Choo cuba baju pengantin

           Gambar pra perkahwinan Lee Chong Wei dan Wong Mew Choo. Pasangan tersebut akan melangsungkan perkahwinan pada 9 November ini.



KUALA LUMPUR - Pasangan selebriti sukan, Datuk Lee Chong Wei dan Wong Mew Choo yang sedang menghitung hari bahagia bakal mencuba busana perkahwinan mereka pada Jumaat ini.


Pemain No. 1 dunia itu juga mahu menggunakan kesempatan tersebut untuk menemui pihak media buat kali pertama sejak berita perkahwinannya diumumkan secara rasmi, minggu lalu.


Kesibukan Chong Wei, 30, yang sering berada di luar negara untuk menyertai pertandingan antarabangsa, menyebabkan dia dan Mew Choo belum berkesempatan membuat penampilan bersama.


Abang sulung Chong Wei, Lee Chong Hoon menjadi wakil pemain itu dalam kedua-dua sidang akhbar pra-perkahwinan yang diadakan pada 22 dan 26 Oktober lalu. Mew Choo pula 'tidak diizinkan' menyertai sidang berkenaan kerana mengikut tradisi masyarakat Cina, bakal pengantin tidak boleh menghadiri sesuatu majlis tanpa pasangan mereka.


Sembilan hari menjelang perkahwinan yang bakal diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) pada 9 dan 10 November ini, Chong Wei akan memberi sepenuh tumpuan kepada urusan persiapan.


Walaupun cuma mencuba busana pengantin, ia cukup mencabar buat Chong Wei, yang sebelum ini 'didera' tiga jam untuk sesi penggambaran pra-perkahwinan di Gold Coast, Sepang.


"Anda tidak tahu betapa susahnya hendak menguruskan perkahwinan Chong Wei. Dia sangat sibuk, jadi semua perkara perlu mengikut jadualnya.


"Hari perkahwinan semakin hampir, saya pasti mereka berdebar-debar menantikan hari tersebut. Saya cuma berharap semua akan berjalan lancar dan mereka akan bahagia selamanya,'' ujar Chong Hoon, orang yang paling dipercayai Chong Wei untuk menguruskan kehidupannya.


Ketua Pegawai Eksekutif Chong Wei Binajaya, Sachi Choo berkata, juara Olimpik 2004 dan juara dunia 2005, Taufik Hidayat dari Indonesia antara pemain ternama dunia yang terawal mengesahkan kehadirannya pada hari bersejarah Chong Wei.


"Ramai lagi tetamu kenamaan, pemain-pemain badminton ternama dunia, rakan-rakan rapat dan keluarganya telah dijemput, namun saya setakat ini saya belum pasti siapa yang mengesahkan kedatangan. Taufik sudah pasti hadir, begitu juga sebahagian besar pemain badminton negara ini.


"Lin Dan dan pemain-pemain China mungkin tidak dapat datang kerana mereka ada pertandingan pada hari yang sama. Peter (Hoeg) Gade (Denmark) memberitahu dia akan mengesahkan kehadirannya dalam masa terdekat,'' ujar Sachi.


Yang di-pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak antara tetamu kenamaan yang dijangka hadir pada majlis 9 November ini.


CREDITS TO UTUSAN ONLINE






Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 08:57 PM | Show all posts
wawaKKK posted on 29-10-2012 08:54 PM
kayyyyyy... camane ni... asal aku tak tgk aje, baru players kita menang... adakah aku takleh nak t ...

aku pun tak tengok gak ..... tengah bersiar2 kat highway time tu hehehehe


tengok je wawa ...tak yah la kita nak percaya bende2 camni ....
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 09:00 PM | Show all posts
wawaKKK posted on 31-10-2012 09:18 AM
BWF World Junior Championships 2012

draw, schedule, result, live score kat sini  ==>  http://www. ...

junior kita tahun ni lemau sikit la .....

soong joo ven yg diharap2 tu kalah dah semalam ... tak sempat pun jumpa victor exelsen ....
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 09:04 PM | Show all posts
skrg ni pun ada bitburger open ( german gp)

http://www.tournamentsoftware.co ... 3-B6D1-E679DE394C09


arif, ramdan, vivian/khe wei masih bernyawa lagi ...
tee jing yi baru je kalah tadi ....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-11-2012 08:43 AM | Show all posts
kayla posted on 1-11-2012 08:57 PM
aku pun tak tengok gak ..... tengah bersiar2 kat highway time tu hehehehe

mmg tak arr aku nak percaya... mcm la diaorg tak penah menang depan mata aku... msia open 2010 tu kan KKK/TBH menang...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-11-2012 08:59 AM | Show all posts
Kien Keat and Peng Soon looking forward to new line technology                                                                                                                                                                    

                                            
                                                 KUALA LUMPUR: National doubles shuttlers Koo Kien Keat and Chan Peng Soon are looking forward to a new technology to challenge line calls after being victims of biased judging.


The World Badminton Federation (BWF) events committee, headed by Paisan Rangsikitpho, have proposed the introduction of new technology C similar to the Hawk-Eye in tennis C to curb poor line calls.


A decision will be made at the world bodys council meeting next month.


If approved, a player will be given a limited number of challenges and the umpire will decide after viewing instant replays on the screen.


Kien Keat and Peng Soon, who are training for the China Open in Shanghai from Nov 13-18, said it was high time that such a technology is used.


Kien Keat will partner Tan Boon Heong in the mens doubles while Peng Soon will be on double duty C combining with Goh Liu Ying in the mixed doubles and with Lim Khim Wah in the mens doubles.


Kien Keat, who still remembers the questionable line calls and poor umpiring at this years All-England, said the introduction of the new technology would enable the match to be fairly judged.


This is the fastest racquet sport and, sometimes, the shuttle travels so fast that it could deceive the eyes. So naturally, the new technology will help us judge the line calls accurately. I am all for it, said Kien Keat.


Our sport has evolved and come a long way. I hope that with this new technology, human errors can be minimised.


Peng Soon is happy that the BWF are finally looking into ways to arrest the problem of poor line calls.


I was so upset during the German Open this year. The shuttle clearly landed out but was called in. I made a big fuss and was shown a yellow card. Things like this can disrupt a players concentration, said Peng Soon.


In the German Open, Peng Soon-Liu Ying lost to Indonesians Mohd Rijal-Debby Susanto 21-19, 18-21, 18-21 in the opening round.
                                       


CREDITS TO THE STAR ONLINE



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-11-2012 09:40 AM | Show all posts

Lord's Tailor taja sut Chong Wei

PEMILIK Lord's Tailor, Robert Loh (kiri) dibantu isterinya, Lee Lee membetulkan kot yang dipakai oleh  Chong Wei di Kuala Lumpur semalam.


JAGUH badminton negara, Datuk Lee Chong Wei bakal menggayakan sut rekaan butik pakaian formal lelaki terkemuka tanah air, Lord's Tailor sempena majlis perkahwinannya pada 9 dan 10 November ini.Pengarah Urusan Lord's Tailor, Liew Lee Lee berkata, pihaknya sangat berbesar hati kerana dapat menaja sut perkahwinan buat Chong Wei yang telah menjadi pelanggan mereka sejak beberapa tahun lalu.


"Ia merupakan satu penghormatan buat kami (Lord's Tailor) kerana diberi peluang menaja sut buat Chong Wei.


"Kami juga menaja sut untuk ahli keluarga Chong Wei pada majlis resepsi yang bakal berlangsung selama dua hari nanti," kata Lee Lee kepada pemberita ketika Chong Wei hadir pada sesi mencuba sut tersebut di butik mereka di Kompleks Beli Belah Bangsar semalam.


Antara nama-nama besar yang pernah menggayakan rekaan Lord's Tailor ialah bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan pereka kasut terkenal negara, Datuk Jimmy Choo selain selebriti Hollywood, Mel Gibson.


Chong Wei yang hadir tanpa ditemani bakal isterinya yang merupakan bekas pemain perseorangan wanita negara, Wong Mew Choo semalam mencuba beberapa sut yang direka khas untuk dirinya.


Menurut Lee Lee, Chong Wei akan menggayakan empat pasang sut rekaan Lord's Tailor yang menggunakan fabrik berjenama Dormeuil dari Perancis.


"Kami memilih jenama Dormeuil kerana fabriknya sangat unik dan jenama-jenama antarabangsa yang lain tidak memiliki fabrik seperti ini. Ia dibuat daripada bulu (wool) dan gabungan kain sutera.


"Chong Wei telah memilih empat warna untuk sut yang akan dipakainya iaitu putih, perak, kelabu dan biru," kata Lee Lee yang mendedahkan bahawa sepasang sut tersebut berharga kira-kira RM5,000.


Tambah beliau, Chong Wei juga akan menggayakan baju tradisional masyarakat Cina (Tong Chong) rekaan butik tersebut bagi majlis minum teh.


"Adalah suatu yang menyeronokkan apabila dapat bekerjasama dengan Chong Wei.


"Dia tahu apa yang dimahukannya. Dia memberitahu bahawa dia mahu sut yang menampakkan dirinya muda dan dinamik," tambah Lee Lee yang yakin ke semua sut Chong Wei akan siap pada 6 atau 7 November ini.


Majlis resepsi perkahwinan Chong Wei berlangsung dua hari di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.



kemain lagi dato nak kawen ye...

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-11-2012 01:58 PM | Show all posts
untung mew choo ni kan...








Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 05:08 PM | Show all posts
Sweetnya Dato' & Datin

Happy for them.
Reply

Use magic Report

Post time 4-11-2012 10:42 AM | Show all posts


Bangga Darren menang super series. Nasib baik aku tengok live! Very good performance. Tahniah Darren. Keep it coming.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-11-2012 05:53 PM | Show all posts
aku tepek lagi la gmbr2 dato & datin....












Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-11-2012 05:55 PM | Show all posts
dgn bridesmaids & groomsmen...





Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-11-2012 05:57 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 11:53 AM | Show all posts
wawaKKK posted on 4-11-2012 05:53 PM
aku tepek lagi la gmbr2 dato & datin....

whoahh .. handsome & gorgeousnya couple ni

tq wawaKKK for the lovely photos
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 11:55 AM | Show all posts
wawaKKK posted on 4-11-2012 05:55 PM
dgn bridesmaids & groomsmen...

sempoinyaaa pakaian pengapit
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 5-11-2012 01:09 PM | Show all posts
haiku posted on 5-11-2012 11:53 AM
whoahh .. handsome & gorgeousnya couple ni

tq wawaKKK for the lovely photos

no problem dear...

mmg sepadan kan diaorg tu... mcm pinang dibelah dua...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 5-11-2012 01:10 PM | Show all posts
haiku posted on 5-11-2012 11:55 AM
sempoinyaaa pakaian pengapit

kheennnn... mcm nak pegi mandi laut aje kan...
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 03:08 PM | Show all posts
wawaKKK posted on 5-11-2012 01:10 PM
kheennnn... mcm nak pegi mandi laut aje kan...

A'ah .. macam konsep beach wedding pulak .
Tapi yg pengantin pulak segak pakai sut & dress
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 08:49 PM | Show all posts
wawaKKK posted on 4-11-2012 05:57 PM

cantik2 baju mew choo .....

tq wawa
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-11-2012 08:37 AM | Show all posts
kayla posted on 6-11-2012 08:49 PM
cantik2 baju mew choo .....

tq wawa

no problem kay...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050905s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list