Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
32337
View
141
Reply

Adakah Hitler Seorang yg jahat dan zalim..??

[Copy link]

Author: slippergombak       Show all posts   Read mode

Post time 12-11-2012 12:46 AM | Show all posts
unoryah posted on 11-11-2012 04:15 AM
Benar.  Dan berjuta-juta lagi yang mati dibunuh oleh mereka di Eropah.
Kebanyakan daripada mer ...

manusia mmg tidak sempurna yang sempurna hanyalah Allah........ saya paham pendirian kamu dan fahaman kamu sesungguhnya telah tertulis di dalam alquran surah al qafirun
سورة الكافرون C سورة ١٠٩ C عدد آياتها ٦
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ (١)لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢)وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (٤)وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٥)لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ (٦)
1. Katakanlah: Hai orang-orang kafir! (QS. 109:1)
   2. aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah (QS. 109:2)
   3. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah (QS. 109:3)
   4. Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah (QS. 109:4)
   5. dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah (QS. 109:5)
   6. Untukmulah agamamu, dan untukkulah agamaku (QS. 109:6)
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2012 05:48 PM | Show all posts
by chickenwing

manusia mmg tidak sempurna yang sempurna hanyalah Allah........ saya paham pendirian kamu dan fahaman kamu sesungguhnya telah tertulis di dalam alquran surah al qafirun
سورة الكافرون C سورة ١٠٩ C عدد آياتها ٦
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ (١)لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢)وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (٤)وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٥)لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ (٦)
1. Katakanlah: Hai orang-orang kafir! (QS. 109:1)
   2. aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah (QS. 109:2)
   3. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah (QS. 109:3)
   4. Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah (QS. 109:4)
   5. dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah (QS. 109:5)
   6. Untukmulah agamamu, dan untukkulah agamaku (QS. 109:6)


Terima kasih untuk penjelasan itu.

Saya faham maksud anda.  Di sebaliknya, kamipun menganggap kamu demikian juga.

Bagaimanapun, kami menganggap semua nyawa manusia adalah berharga sama ada mereka yang kafir (dalam pandangan kami)
dan mereka yang bukan kafir (dalam pandangan kamu).
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2012 10:52 AM | Show all posts
unoryah posted on 12-11-2012 05:48 PM
by chickenwing

apa harga yang ada pada nyawa manusia kalu semua yang ada pada kita ni hanya dipinjamkan sahaja........ sbb kami mengucapkan 2 kalimah syahadah 5 kali setiap hari untuk mengingatkan diri sendiri segala yang ada pada kita ni hanya lah loan sahaja.........
أَشْهَدُ أَن لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ

maksudnya:

aku naik saksi bahawa tiada tuhan yang ku sembah melainkan allah. aku naik saksi bahawa muhamamad itu pesuruh allah.

itu janji kami pada Tuhan kami setiap hari....... dan apa pula janji mu pada tuhan mu adakah kamu melakukannya setiap hari atau pada hari ahad sahaja......


Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2012 12:11 PM | Show all posts
Sephiroth datang dengan keyakinan teguh bahawa beliau suci nan morni...
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2012 12:58 PM | Show all posts
yahudi jew kate dier jahat
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2012 03:58 PM | Show all posts
chickenwing posted on 13-11-2012 10:52 AM
apa harga yang ada pada nyawa manusia kalu semua yang ada pada kita ni hanya dipinjamkan sahaja... ...

bukan semua dioarang pi semayang hari Ahad pun.....yang haram tak jejak church pun ada.....

Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2012 09:40 PM | Show all posts
rasanya lah... kalau tak berlaku holocaust tu; apakah alasan yahudi untuk menagih simpati pada hari ini? sebab yahudi cilanat sudah berzaman meraih simpati dunia menggunakan peristiwa holocaust tu.
Reply

Use magic Report

Post time 22-11-2012 11:18 PM | Show all posts
Hadis-hadis menerangkan Nabi Isa Alaihissalam akan turun menjadi hakim yang adil, menghukum dengan syariat, menghukum dengan syariat Nabi Muhammad sallallahu alaihi wa sallam dan menghidupkan sunnah yang telah ditinggalkan manusia. Ia akan menghapuskan kesesatan dan
1. mematahkan kayu salib C sebagai isyarat bahawa agama Kristian adalah satu penipuan.
2. membunuh babi C sebagai menjelaskan bahawa babi haram dimakan dan bahawa menjelaskan pembohongan Kristian dan yahudi yang menghalalkan babi.
3. Membatalkan jizyah sebagai isyarat bahawa hanya agama Islam sahaja yang diterima.
Tiga anugerah yang diberikan Allah di zaman Nabi Isa Alahisslam iaitu keamanan, harta yang melimpah dan keberkatan.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2012 11:16 AM | Show all posts
Der Undertag -







bila tgk muka hitler dgn himmler tiba2 teringatkan cerita Der Undertag (downfall)
cerita ni la selalu jadik bahan lawak kat internet


Usain Bolt Breaks 100m World Record and Hitler Reacts






Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2012 07:14 PM | Show all posts
Good Info, tt.

tapi, membunuh tetap berdosa. tak kira lah agama apa pun. Allah tahu apa Dia rancang dan laksanakan. Jawapannya, sekarang sudah ada di depan mata kita semua. Kebenaran segala-galanya? Akan tiba tak lama lagi.

tentang percanggahan pendapat agama korang dalam ni, aku tukang baca je. sebab, pendapat aku, sejak zaman Rasul Allah lagi, lebih banyak hinaan dan cacian yang baginda dapat, namun baginda terus berdakwah tanpa mempedulikan apa yang orang kata. Jadi, kita tak dapat nak salahkan mereka yang memang dah lahir dalam bukan Islam, dan aku beruntung aku lahir sebagai Islam. so, aku doa semoga allah berikan hidayah supaya mereka masuk Islam.

satu lagi, Islam tu adil, agama benar. kerana kami sembah ALLAH. tapi tak siapa boleh nafikan, setiap penganut agama masing-masing tak semua baik, tak semua jahat, tak semua ikut ajaran, tak semua tak ikut ajaran. jadi, tidak adil mencaci agama orang lain, tak kisah la agama apa sekalipun. Dan kita sebagai umat Islam, berdakwah secara lembut dan bersopan. Kerana itulah yang Rasul Allah buat.  Memang kita manusia biasa, tapi bukan sesuatu yang mustahil untuk kita MENCONTOHI BAGINDA. kalau tidak, takkan wujud perkataan SUNNAH NABI. betul tak kawan-kawan?

Okey, bukan aku jahatkan sesiapa, sebab apa pun, aku tetap bertuhankan ALLAH sampai aku mati. Aku suka dengan cara sesetengah forumer yang menjawab mereka yang menghina Islam sesuka hati. yang boleh aku katakan, manusia, kalau tidak ada sifat yang menjurus ke arah kemungkaran tu, bukan manusia lah namanya. tak kisah la kita ni agama apa. itu aku tak perlu explain. semua tahu kenapa.

mesti korang tension aku membebel tapi takde hadis mahupun ayat al-Quran yang aku tunjuk kan? aku akui, ilmu aku cuma setitik dari air lautan. nak petik mana-mana hadis untuk diperkuatkan dengan dakwah secara langsung aku ni, aku buat keputusan untuk tidak ambil risiko, berharap ada lagi yang lebih arif mengemukakan fakta yang benar-benar tepat dengan pandangan aku. sebab aku sendiri pun terus belajar sampai aku mati. walaupun aku cetek ilmu segala, tapi aku masih yakin, hati aku masih kenal apa yang BENAR dan tidak. Sebab aku sentiasa menjadi hamba Allah.

buat yang mencaci agama Islam, jangan risau, kami tidak gundah mahupun gentar. selagi nyawa kami dikandung badan, kami tetap berpegang dan yakin akan agama dan Tuhan kami, Allah yang satu. buat saudara seagamaku, mari kita sama-sama istiqamah diri kita sendiri dan terus berjuang mempertahankan apa yang Allah telah amanahkan kepada kita di muka bumi ini.

Aku tak risau, Selagi aku berpegang pada Yang Satu, aku takkan pernah kalah.

ps:  Semoga Allah Lindungi dan Tunjukkan Jalan Kebenaran kepada Seluruh Umat Islam di Dunia. Peace.
Reply

Use magic Report

Post time 29-11-2012 09:30 PM | Show all posts
Einstein mana pernah ambil ujian IQ. So, kesahihan artikel ni rasanya boleh diragui.

100 tu biasa,
70 dan ke bawah pula dalam proses pembelajaran,
80-109 memiliki kepandaian yg biasa,
110-169 memiliki kepandaian atas biasa,
170 dan ke atas pula memiliki kepandaian luar biasa.

I reckon that Einstein's I.Q. would be somewhere in the 180s.
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2012 10:22 AM | Show all posts
arrowtotheknee posted on 29-11-2012 09:30 PM
Einstein mana pernah ambil ujian IQ. So, kesahihan artikel ni rasanya boleh diragui.

100 tu bias ...

IQ 007 macam mr. bean tu pulak macam mana?
Reply

Use magic Report

Post time 4-12-2012 05:58 PM | Show all posts
Perbincangan kt thread ni dh jauh terpesong dr topik.
Tertarik dgn keratan / quote 'ungkapan emas' Hitler kt post pertama tu.. takde sape ke nak elaborate? Last edited by bonita on 4-12-2012 06:00 PM

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2012 10:18 AM | Show all posts
RED 666 posted on 1-12-2012 10:22 AM
IQ 007 macam mr. bean tu pulak macam mana?

Idk lah, jambu


yg aku tau Mr. Bean ada PHD
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2012 12:51 PM | Show all posts
arrowtotheknee posted on 7-12-2012 10:18 AM
Idk lah, jambu

rowan atkinson memang seorang PHD holder yang berIQ tinggi

tetapi watak mr.bean lakonannya ialah seorang lurus bendul yg mempunya IQ cuma 007 sahaja

baca artikel ni pasal mr bean cedok kat tenet ni:

Mr Bean is a "a little clumsy, a little naive, a little way thinking, a little shy, but also a little short guyHis sense of comedy comes from you and I are likely to occur in daily life.". He was dressed normally very typical middle-class British conservative dress. He play very little dialogue, almost all rely on "the rich body movements" and "changing the face" to show to the audience. Hate his people might think, this guy is pretending to be mentally disgusting low. But like his people will feel he is too great, the British-style humor to the performance of head, can be considered as a "way of acting with the British Jim Carrey Charlie Chaplin.

British comedy dean Rowan Atkinson played Mr Bean he is also one of the show producer and screenwriter. We should never underestimate this "eas", he claims to have 18.5 million UK viewers, but in other languages regions is well known, overwhelming. His humor introverted, full of surprise and delight of life common touch, had to break through language barriers, is expected to become the master of humor, after Chaplin. He created a British-style does not make sense.

Although Mr Bean's IQ is only known as "007", but Atkinson himself have a degree in electrical engineering from the University of Oxford. Britons think the most important in recent years he has created the comic role, and found he was born on eat this bowl of rice. In fact, the fame before his hard work in obscurity for a long period of time. Until the early 80s, with "non-9 News" a drama, he began to emerge. In 1984's "Black Viper" a play, he played acrimonious, loving cynical corner Edmond others, showing that he can articulate, the "Mr Bean" is showing his talent for physical comedian, no wonder some people say his face is his fortune.

55-year-old, he also features as "rubber"-like flexibility, and funny look fine when really it combined with Mr Bean. After ten years, Mr Bean return to screen with the new movie " Johnny English".



Reply

Use magic Report

Post time 10-12-2012 04:13 PM | Show all posts
no crime committed in the name of religion is a war worth fighting for..jews ke, muslim ke, christians ke, white supremacists ke, malay supremacists ke..who are they to say that they commit these heinous crimes againts humanity in the name of the Power That Be, they are themselves mere humans with twisted minds and agendas, regardless of what holidays they celebrate. Same like if i start killing people who don't believe in a mathematical concept or a scientific knowledge, then i'm the dumb one.it's the same in religion, untukmu agamamu dan untuk aku agama ku. my faith in Allah swt will not interfere with the concept that we, humans, sin differently & only He has the power and right to judge.. nobody deserves to die because of their ancestors religion, that happened to be passed on to them. it's sad, really. My high school ustazah said that Hitler did a good deed when he eliminated millions of Jews from the face of the earth through various sickening methods, and in my heart, i said, this teacher is just as bad as my history teacher who was trying to instill anti-government sentiments in all of us who were just 13 years old.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2012 04:49 PM | Show all posts
chickenwing posted on 13-11-2012 10:52 AM
apa harga yang ada pada nyawa manusia kalu semua yang ada pada kita ni hanya dipinjamkan sahaja... ...

Betul.  
Kami juga tidak menganggap nyawa manusia milik mutlak manusia itu sendiri.
Dengan menghargai setiap nyawa manusia,  kami menghargai DIA yang telah meminjamkannya..

Sesiapa saja boleh melafazkan janji sekerap yang diingininya.
Hanya DIA yang boleh menilai hati.

Menjawab pertanyaan kamu, kami juga diajar untuk mengingati Tuhan setiap hari tanpa batas waktu.
Perlukah saya terangkan bahawa selain daripada berbakti pada hujung minggu (saya tidak berbakti pada hari Ahad), kami juga mempunyai rutin kebaktian tersendiri sehari-hari?

Saya tidak menyalahkan anggapan kamu bahawa hanya agama kamu  sahaja yang benar, suci dan mulia kerana saya percaya, semua orang menganggap agamanya demikian juga.
  
Kamu membenci orang-orang Yahudi namun sikap kamu sebenarnya sama dengan mereka. Pelajari sejarah mereka.  Mereka menganggap diri mereka umat pilihan Tuhan dan menganggap bangsa lain adalah hina, sehina anjing jalanan.

Betulkan saya jika saya salah, tapi bukankah darah kami yang bukan Islam ini  adalah najis dan hina di hadapan kamu, sama seperti bangsa Yahudi menganggap hina bangsa-bangsa lain?



Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2012 04:53 PM | Show all posts
bonquiqui posted on 10-12-2012 04:13 PM
no crime committed in the name of religion is a war worth fighting for..jews ke, muslim ke, christia ...

setuju dengan kenyataan anda..
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2012 08:25 AM | Show all posts
bonita posted on 4-12-2012 05:58 PM
Perbincangan kt thread ni dh jauh terpesong dr topik.
Tertarik dgn keratan / quote 'ungkapan emas' ...

Wa tak caya dia cakap camtu pasal tu ayat bagi seseorang yang dah menang perang...kalau dia memang cakap pun mungkin time 'gila' dia datang.....

Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2013 09:17 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 5-11-2012 09:56 AM
Menyembah sesuatu yg tidak boleh nampak, dengar, berinteraksi ataupun tahu dgn pasti kewujudannya. ...

sephiroth..adakah awak benar2 yakin patung yang dicat dengan pelbagai warna oleh MANUSIA sendiri adalah TUHAN awak??mengapa patung tuhan awak muncul dalam pelbagai saiz?? kalau awak yakin dengan patung awak mengapa awak mempersoalkan ALLAH tuhan sekelian umat manusia??
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 09:32 AM | Show all posts
TaipingMARI posted on 17-1-2013 09:17 PM
sephiroth..adakah awak benar2 yakin patung yang dicat dengan pelbagai warna oleh MANUSIA sendiri a ...

Kerana aku tak boleh nampak Allah kau itu.

Menyembah sesuatu yg tidak boleh nampak, adalah sesuatu perbuatan yg tak masuk akal. Kalau kamu melakukan sedemikian, apakah perbezaan anda dgn seorang yg tidak suiman yg sentiasa bercakap dgn "seseorang" yg orang lain tak boleh nampak? Masuk akal tak?
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 11:05 AM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 09:32 AM
Kerana aku tak boleh nampak Allah kau itu.

Menyembah sesuatu yg tidak boleh nampak, adalah sesu ...

aku kasi 2 perbezaan :

1. Orang yang bercakap dgn dinding batu....
2.  Dgn.. orang yang reacted pada angin... = sejuk dan menyamankan

yang mane lebih terasa??? did dinding batu talk back??? or... did 'invisible' wind tu menyamankan badan???



Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:01 PM | Show all posts
unekspekted_XII posted on 18-1-2013 11:05 AM
aku kasi 2 perbezaan :

1. Orang yang bercakap dgn dinding batu....

Cuba kamu hentak kepala kamu ke dinding batu. Tengok ada rasa ke tak.

Apa punya analog kamu bagi. Dinding batu lah, angin lah. Kamu ini bersaudara dgn Sharifah Zohra ke?
Kentut pun angin juga, apa sal kamu tutup hidung? Last edited by Sephiroth on 18-1-2013 03:03 PM

Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:03 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 03:01 PM
Cuba kamu hentak kepala kamu ke dinding batu. Tengok ada rasa ke tak.

Apa punya analog ka ...

'hentak' kepale sendiri kt dinding itu act bodo.. same jugak klu india pegi makan lembu depan patung Siva.. ade patung siva tu nak hentak kepalotak ko pakai tukul dia???????

xde kan?????? so..... itu imiginasi anda
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:16 PM | Show all posts
unekspekted_XII posted on 18-1-2013 03:03 PM
'hentak' kepale sendiri kt dinding itu act bodo.. same jugak klu india pegi makan lembu depan patu ...

Kamu kata "bodoh" kerana kamu tak tahu hakikat.

Ini, mari saya jelaskan. Dlm Kitab Veda (yg menjadi ikutan utk orang Hindu dan Buddha), adalah HARAM bagi manusia menyembah sesuatu yg tidak boleh dilihat ataupun di-interaksi dgn manusia. Aku repeat lagi bagi mereka yg lembap sikit - Dalam kitab Veda, adalah HARAM bagi manusia menyembah sesuatu yg kamu tak boleh lihat ataupun interaksi dgn. FAHAM?

Dlm Kitab Vedas yg diikuti oleh orang Hindu, Tuhan menpunyai DUA sifat - Sat-guna (Sifat Asal) dan Nirguna (Sifat Duality). Sifat asal itu termasuk sifat tidak menpunyai rupa dan bentuk. Akan tetapi sekiranya manusia menyembah Tuhan dgn sifat sedemikian, mereka boleh tersesat dlm kegelapan (kerana manusia sememangnya MUSTAHIL dpt mengenal Tuhan yg tidak berbentuk dan rupa). Oleh itu, manusia diharamkan dr menyembah apa2 pun yg tidak berbentuk dan rupa.

Saya harap kamu faham dan berhenti mengelarkan orang lain sbg bodoh semata2 kerana kamu tak tahu fakta. Terima kasih.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.064016s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list