Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
32430
View
141
Reply

Adakah Hitler Seorang yg jahat dan zalim..??

[Copy link]

Author: slippergombak       Show all posts   Read mode

Post time 18-1-2013 03:21 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 09:32 AM
Kerana aku tak boleh nampak Allah kau itu.

Menyembah sesuatu yg tidak boleh nampak, adalah sesu ...

awak x jawab soalan saya..adakah awak benar2 YAKIN dengan PATUNG SEMBAHAN AWAK sebagaimana kami orang ISLAM begitu yakin terhadap ALLAH iaitu TUHAN sekelian umat yang kami sendiri x nmpak??
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:26 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 03:01 PM
Cuba kamu hentak kepala kamu ke dinding batu. Tengok ada rasa ke tak.

Apa punya analog ka ...

ok..kamu sebagai penganut agama HINDU kamu menyembah patung...katakanlah patung kamu tidak dicipta dari azali oleh penganut kamu dan kaum kamu tidak terfikir untuk mencipta patung tersebut..apakah SEMBAHAN ASAL kamu sebagai penganut HINDU??
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:32 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 03:16 PM
Kamu kata "bodoh" kerana kamu tak tahu hakikat.

Ini, mari saya jelaskan. Dlm Kitab Veda (yg men ...

sephiroth awak menggunakan kitab veda iaitu kitab anutan kamu untuk menghukum kami sebagai umat ISLAM?? kami tidak mengamalkan kitab veda seperti kamu.seorang islam mengamalkan AL-QURAN dan HADITH..kalau kamu ingin berdebat dengan menggunakan kitab veda kamu sedangkan kami menggunakn quran maka tiada gunanya..kamu dengan hakikat kamu..kami sebagai orang islam berpegang pada hakikat dan syariat..
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:32 PM | Show all posts
TaipingMARI posted on 18-1-2013 03:21 PM
awak x jawab soalan saya..adakah awak benar2 YAKIN dengan PATUNG SEMBAHAN AWAK sebagaimana kami or ...

Yakin macam mana itu?

Yakin bahawa kepercayaan aku terhadap agama dan tuhan aku tidak akan menyesatkan aku adalah. Saya boleh katakan ianya mencukupi.

Keyakinan bahawa sesiapa yg menpelajari Hinduism dan Buddhism akan menjadi manusia yg baik dan berguna kpd masyarakat dan dunia itu ada juga.

Yakin yg satu hari nanti aku akan bertemu juga dgn Tuhan aku dlm rupaNya yg sebenar.

Keyakinan itu ada. Cukup ke?
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:35 PM | Show all posts
TaipingMARI posted on 18-1-2013 03:26 PM
ok..kamu sebagai penganut agama HINDU kamu menyembah patung...katakanlah patung kamu tidak dicipta ...

Api, Angin, Bumi, dan Air.
Bersertakan Matahari, Bulan dan segala2nya di Alam Semesta.
Semuanya di bawah naungan Tuhan.

Kitab Vedas bermula dgn menyembahkan Alam Semesta (Dewa2) dan seterusnya disambung ke penyembahan Tuhan bila Tuhan mula berinteraksi dgn manusia (dgn mengambil bentuk dan rupa tertentu).
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:37 PM | Show all posts
TaipingMARI posted on 18-1-2013 03:32 PM
sephiroth awak menggunakan kitab veda iaitu kitab anutan kamu untuk menghukum kami sebagai umat IS ...

Maaf ... aku tidak menghukum kamu dgn kitab Vedas. Aku hanya menyaktakan hakikat dan fakta spt apa yg ada dlm Kitab Vedas yg menjadi ikutan Hindus dan Buddhists.

Kalau kamu fikir aku cuba menghukum kamu, itu saya tak tahu apa nak cakaplah. Akan tetapi, hakikat adalah hakikat dan fakta tak boleh berubah semata2 kerana kamu tak suka.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:38 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 03:32 PM
Yakin macam mana itu?

Yakin bahawa kepercayaan aku terhadap agama dan tuhan aku tidak akan meny ...

kalau kamu sudah rasa cukup..baguslah bagi kamu..kenapa kamu mahu mempertikai dan menghina agama kami?? tuhan sekelian umat iaitu ALLAH SWT?? kami cukup yakin dengan agama kami dan ALLAH.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:41 PM | Show all posts
TaipingMARI posted on 18-1-2013 03:38 PM
kalau kamu sudah rasa cukup..baguslah bagi kamu..kenapa kamu mahu mempertikai dan menghina agama k ...

Maaf ... aku tidak menpertikaikan ataupun menghina agama kamu. Aku hanya mengatakan sebab kenapa Allah kamu (yg tidak berbentuk dan interaksi dgn manusia) tak harus disembah. Kamu tanya, aku jawab.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:43 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 03:35 PM
Api, Angin, Bumi, dan Air.
Bersertakan Matahari, Bulan dan segala2nya di Alam Semesta.
Semuanya  ...

kenapa perlu menyembah dua benda sedangkan kamu yakin patung itu tuhan kamu?? dan kamu kata Tuhan kamu mengambil bentuk dan rupa tertentu.jadi di mana Tuhan sebenar kamu?? kenapa manusia perlu mencipta replika Tuhan kamu sedangkan dia mampu menyerupai sesuatu??
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 03:51 PM | Show all posts
TaipingMARI posted on 18-1-2013 03:43 PM
kenapa perlu menyembah dua benda sedangkan kamu yakin patung itu tuhan kamu?? dan kamu kata Tuhan  ...

Kenapa manusia harus menyembah tuhan yg berbentuk sedangkan tuhan yg asal tak berbentuk?

Jawapan :- Kerana manusia (malah SEMUA MAKLUK DI ALAM SEMESTA) tak mampu melihat Tuhan dlm bentuk asalNya. Oleh itu, mereka memerlukan sejenis replika utk dijadikan arah tujuan penyembahan mereka. Walaupun apa yg ada dihadepan mereka adalah sesuatu yg diperbuat dgn tangan, akan tetapi akal dan minda mereka "di-link-kan" terus kpd Tuhan.
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 04:02 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 03:51 PM
Kenapa manusia harus menyembah tuhan yg berbentuk sedangkan tuhan yg asal tak berbentuk?

Jawapa ...

ok..katakanlah patung sembahan kamu buatannya tidak elok..sumbing di tepi..retak dan catnya tidak cantik...adakah penganut seperti kamu secara automatik akan "di link" terus kepada tuhan?? mengapa tuhan kamu tidak membaikpulih patung itu sendiri?? adakah Tuhan kamu tidak berupaya untuk menjelma dengan bentuk yang sebenar sampaikan menyerupai benda lain??
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2013 06:37 PM | Show all posts
Citer pasal hitler last2 melarat pasal agama

Hitler, jahat dan kejam..end of story.
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2013 11:59 AM | Show all posts
Sephiroth posted on 18-1-2013 03:16 PM
Kamu kata "bodoh" kerana kamu tak tahu hakikat.

Ini, mari saya jelaskan. Dlm Kitab Veda (yg men ...

bace balik.. terang2 ko yang sesat sebab x ikut kitab veda = adekah patung boleh berinteraksi dgn manusia?????

or.. dalam bahase simplenye = ko boleh bercakap dgn patung and patung talk back???????

boleh????
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2013 10:59 PM | Show all posts
bila seseorang tu diberi ilmu yg tak sebesar hama pon, dia mula bongkak dan meng'ayam'kan amalan
dlm agama sendiri, so mmg tak mustahil la dia tak hormat agama lain.

berbalik pada tajuk tred, bila hitler dikurnia sedikit kelebihan... dia mula bongkak yg akhirnya menghancurkan
dirinya sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2013 09:10 AM | Show all posts
TaipingMARI posted on 18-1-2013 04:02 PM
ok..katakanlah patung sembahan kamu buatannya tidak elok..sumbing di tepi..retak dan catnya tidak  ...

Kalau ikut logik kamu itu, orang2 yg bodoh, bangang dan bahlul, malas serta tidak berpelajaran kena tunggu tuhan kau utk turun menperbetulkan hasil ciptaan dia lah.

Apa yg elok tak eloknya dgn patung sembahan itu? Kau tahu tak? Patung2 sembahan yg digunakan oleh kaum India dan China dulu kalanya diperbuat dr tanah liat. Tak ada cacat celanya kecuali dlm mata mereka yg melihatnya. Kalau kau boleh tengok sesuatu kecacatan, ianya adalah dr hati kamu sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2013 03:26 PM | Show all posts
Sephiroth posted on 21-1-2013 09:10 AM
Kalau ikut logik kamu itu, orang2 yg bodoh, bangang dan bahlul, malas serta tidak berpelajaran ken ...

kenapa manusia seperti kita pula yang harus membaiki patung tersebut..bukankah patung kamu itu TUHAN??!!
bukankah TUHAN mempunyai kuasa yang tidak terbatas??

katakanlah patung kamu pecah berderai..manusia seperti kita membaikinya..di manakah darjat TUHAN tersebut??
jikalau patung tersebut dibaiki dengan sendirinya bukankah kamu akan lebih mempercayai dan mentaati patung tersebut??
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2013 03:43 PM | Show all posts
kamu kata dapat melihat kecacatan datang dari hati...bukankah TUHAN dapat mengetahui setiap isi hati manusia?? jadi perlukah manusia meminta maaf pada patung tersebut atau patung tersebut membaikpulih dengan sendirinya??
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2013 09:56 AM | Show all posts
TaipingMARI posted on 21-1-2013 03:43 PM
kamu kata dapat melihat kecacatan datang dari hati...bukankah TUHAN dapat mengetahui setiap isi hati ...

Aku perlu sangat ke manjawab pertanyaan kamu itu? Ini sudah lari tajuk dan ianya di luar kemampuan akal orang Islam.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2013 03:32 PM | Show all posts
tak nak jawab x apa..maknanya kamu sendiri tidak mengenal sifat Tuhan kamu Last edited by TaipingMARI on 22-1-2013 11:06 PM

Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2013 12:10 AM | Show all posts
alphawolf posted on 20-11-2012 03:58 PM
bukan semua dioarang pi semayang hari Ahad pun.....yang haram tak jejak church pun ada.....

bukan semua Kristian berbakti pada hari Ahad...

Reply

Use magic Report

Post time 1-2-2013 08:23 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2013 05:50 PM | Show all posts
ade side yg baik ade side yg buruk.. itulah kesimpulannya..
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2013 01:17 AM | Show all posts
nice info.
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2013 10:06 AM | Show all posts
Apa yg aku tahu, Hitler berjaya menyatukan Jerman kerana ketika Parti Nazi mula berkuasa, Jerman yang ketika itu sedang menjalani hukuman akibat kalah perang dunia pertama dengan membayar pampasan yang telah ditetapkan kepada negara-negara yang pernah berperang dgnnya. Oleh itu ekonomi Jerman semakin teruk akibat perlu membayar pampasan. Rakyat yang sudah bosan dengan keadaan ekonomi yg semakin teruk dan ramai rakyat yang kebuluran kerana tiada kerja yang boleh dilakukan untuk mendapatkan duit untuk membeli sebuku roti. Di sinilah Hitler muncul dgn membawa idealogi yang baru. idealogi yg lebih memihak kepada nasib rakyat Jerman pada ketika itu. Jadi pada fikiran Hitler ketika itu ialah Jerman perlu keluar daripada belengu yg merantai mereka. Setelah mendapat sokongan penuh dan menjadi canselor Jerman, Hitler merubah Jerman kepada negara yg rancak perkembangan ekonominya dengan membuat banyak peralatan2 dan jentera perang dengan niat untuk meluaskan jajahan Jerman. Juga tidak langsung menebus kekecewaan mereka ketika perang dunia pertama.

Pada pendapat aku kenapa Hitler menjadi seorg yg anti dgn Yahudi ialah kebanyakkan org Yahudi ketika itu terdiri daripada org yg bijak pandai. Org2 yg menopoli ekonomi dunia tanpa ada yang menyedarinya. Ya mmg org Yahudi cerdik dan pandai, akan teteapi mereka juga mempunyai agenda mereka sendiri. Tetapi tindakan Hitler itu agak melampau bagi sifat manusia itu sendiri. Sebetul mana pun idealogi ataupun pegangan didalam diri kita, nyawa bukanlah hak kita untuk mengambilnya dgn sewenang2nya. Ini kerana Hitler yg mengarahkan tentera Jerman untuk menceroboh negera2 eropah yang terdekat dgn mereka terlebih dahulu. Jadi Hitler lah yg menyebabkan terjadinya perang dunia ke-2. Walaupun ketika itu fahaman Fasis di Itali sedang giat berjalan, Jepun dgn revolusi ekonominya dan semangat setia kepada Maharaja Jepun.

akan tetapi Hitler lupa. Dia tidak dpt mengalahkan semua org. Sumber perangnya juga akhirnya akan habis jua. tapi apa yg pasti sekiranya Hitler berjaya dgn rancangannya itu mgkin akan ada bangsa manusia yg akan pupus. Barat menjadikan Hitler sbg satu watak antagonis dalam meraih simpati bagi Yahudi Israel. akan tetapi kita sbg seorang Islam seharusnya tahu akan org2 Yahudi ini.
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2013 03:37 AM | Show all posts
dalam Hadis dan Al-Quran dah jelas mengatakan akan kedatangan Imam Mahdi ini dan juga pembantu beliau yang berasal dari bani Tamim, dan banyak juga hadith yg merujuk akan kebangkitan/pembela islam itu akan bermula dari kawasan asia tenggara ini, cuma sebelum perkara ini berlaku.... ada beberapa perkara lagi yg perlu dilihat yg perlu berlaku seperti yg telah disampaikan kepada kita oleh junjungan nabi Muhammad saw.   jadi ketelitian dan kekuatan iman adalah amat penting. janganlah terjadi seperti mana kemunculan pergerakan Al-Arqam dahulu hingga pemimpinnya mengaku sebagai Imam Mahdi dengan mengambil kesempatan akan keadaan semasa ketika itu.  harus diingat, di akhir zaman ini... ramai yang menjadi ulama tetapi menjual ilmunya kepada duniawi/dan ramai yang  mengerjakan sesuatu amanah/kerja sedangkan dia nya itu bukan ahlinya.  Fikir-fikir kan saudara seislam ku semua.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055754s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list