CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 32748|Reply: 33

camne nk terminate astro?

[Copy link]
Post time 31-10-2012 12:46 PM | Show all posts |Read mode
Salam semua aku nak pindah rumah. sblm ni aku duk rumah flat so psg la astro sbb tak tau nk pasang aerial. skrang aku dah duk rumah teres so aku nk terminate astro aku ni.

camne nk terminate ade sape2 pengalaman terminate astro? sbb astro ni mcm takde branch plak tak tau camne nk terminate. tq

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 31-10-2012 12:57 PM | Show all posts
by phone? call centre astro?
Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2012 01:11 PM | Show all posts
x silap klo nak terminate kene wat surat ngan reason skali pastu fax... fax no ko kene call cust service diorang...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-10-2012 01:52 PM | Show all posts
whadda posted on 31-10-2012 01:11 PM
x silap klo nak terminate kene wat surat ngan reason skali pastu fax... fax no ko kene call cust ser ...

kalau dah wat surat tu agak2 nye brape lame die nak terminate? sbb aku bayar lumpsum not by bill. nk wat surat tu nk tuju kt sape?

Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2012 04:45 PM | Show all posts
Alah call aje customer service cakap nak terminate..

Takde pulak kena buat surat ..pastu nak kena beri reason???

Sape yang bayar sape?  

Mungkin ngan customer yang innocent aje cakap baik aje ngan staff ngok ngek diorang tu akan menyusahkan diri ler buat surat..saya?  Sori yer ..sape yang bayar bil?

Reply

Use magic Report

Post time 31-10-2012 04:47 PM | Show all posts
Sekarang nih ada pulak dapat surat ajak sambung Astro balik hehe lawak sungguh!
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 1-11-2012 12:54 AM | Show all posts
Call customer service saja cukup. Pastu return dorang punya so called semat kad. Kalau dorang kata return semat kad tu kena hantar kat mana-mana pusat astro, bullshit kan sajok. Pos je pun bole. Nak lagi selamat, courier atau pos berdaftar. Pastu masa bagi instruction, make sure dorang note as terminate bukan suspen uols punya akaun. Then confirmkan sekali sama ada any hutang atau refund yang tertunggak. Kalau ada, kena take note la. Last sekali, sila check bill uols sama ada masih terima bill selepas tarikh pemotongan tu atau 100% kes dah settle..
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 09:31 AM | Show all posts
alasan i terminate astro.....i nk pindah australia


suka ati la nk terminate ke apa kn
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-11-2012 02:09 PM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 1-11-2012 12:54 AM
Call customer service saja cukup. Pastu return dorang punya so called semat kad. Kalau dorang kata r ...

Itulah bebudak yang kerja jadi CS kat Astro nih ada macam-macam perangai ..seronoklah diorang kalau dapat customer yang ikuuut aje apa diorang cakap.




Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 02:12 PM | Show all posts
amyainsamad posted on 1-11-2012 09:31 AM
alasan i terminate astro.....i nk pindah australia

Klakar giler minta alasan..ingat sekolah ker?

Ada Astro bagi alasan pada complaints yang dah bertahun-tahun tak berubah-ubah..mentang-mentang takde competition!

Sekarang kat umah UniFi aje
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 02:13 PM | Show all posts
meya posted on 1-11-2012 02:09 PM
Itulah bebudak yang kerja jadi CS kat Astro nih ada macam-macam perangai ..seronoklah diorang kala ...

betul.. itu la pengalaman babe masa terminate asstro dulu. sampai berbulan tak settle. puncanya pasal nak return semat kad dorang suruh gi centre. dah la tempatnya 2 3 ketul je kat klang valley ni. bila orang lain call, cakap boleh pulak guna pos. bengong tul..
Reply

Use magic Report

Post time 1-11-2012 02:17 PM | Show all posts
prettyuglybabe posted on 1-11-2012 02:13 PM
betul.. itu la pengalaman babe masa terminate asstro dulu. sampai berbulan tak settle. puncanya pa ...

Haah memang macam tu sebab tu as customer kita kena bijak sikit

Same like contractor TMNet yang pasang UniFi tu..ada ramaiii customer yang terpedaya.  Ada siap tu bayar dekat RM1k untuk install UniFi!!



Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 10:12 AM | Show all posts
Selepas telefon CS dia untuk maklumkan, draft sekali fax dan email. Hujung tahun lepas aku pindah rumah dan Astro tu atas nama rakan serumah aku, selama ni kami bayar bertiga sebab ambil pakej yang rm130+ tu dan sebab aku dapat kerja lain jadi semua berpecah jadi atas tanggung jawab perlu lah selesaikan pemotongan Astro tu. Memang melecehkan sebab banyak kerja, tapi orang kata biar susah awal jangan susah kemudian sebab ada officemate aku tu walaupun dah maklumkan CS tapi bil bulanan masih berjalan lagi. Jangan berharap 100% dengan CS yang kita hubungi, kita juga perlu turun padang sekali berikan kerjasama dan bertindak lebih agresif.
Reply

Use magic Report

Post time 2-11-2012 02:37 PM | Show all posts
Call aje kalo leh pemegang acc yg call
pastikan xde hutang tertunggak dan potong di tarikh akhir bill (last day billing cycle)
pastikan juga xde tnc, kalo still ada xleh la terminate, kalo x kena penalty charge kang

alasan tu nk tahu sbb apa nk terminate, kot nk pindah leh arrangekan
kalo byond, warranty tu seumur hidup, rosak ke nk pindah ke call jgn pndai2 buat sdnri nanti warranty void

smartcard tu xyah pulangkan, boleh je mintak waive
kalo nk pulang pun xpe post atau walk in kt mana2 branch derang
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 09:16 AM | Show all posts
good info baru je plan nk terminate astro....
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 09:34 AM | Show all posts
kalaua nak terminat astro tu boleh ikut cara kawan-kawan diatas, tapi pesanan saya  kalau awak pos smartcard tu simpan bukti tau. kang banyak songeh la diorang cas kite atas alasan tak pulangkan smartcard la... CS tak update maklumat la... sakit ati nanti
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-11-2012 03:35 PM | Show all posts
figurae posted on 6-11-2012 09:34 AM
kalaua nak terminat astro tu boleh ikut cara kawan-kawan diatas, tapi pesanan saya  kalau awak pos s ...

yg tu system yg gnrate, bkn human order rasanya

lepas astro upgrade system baru2 ni dah xde order soh pulang smaetcrad kot,
kalo ada gak gtau elok n mintak waiver
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2012 10:03 AM | Show all posts
VirginLady posted on 6-11-2012 03:35 PM
yg tu system yg gnrate, bkn human order rasanya

lepas astro upgrade system baru2 ni dah xde ord ...

dari pengalaman saye semua benda customer service yang buat.. 4-5 kalo call tapi tak update ape bendanya... customer servis dgn collection unit pon sistem tak selaras... dah kena repot kat skmm baru faham bahasa
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2012 04:22 PM | Show all posts
nape ade org cakap kalau nak terminate kene bayar 500 ek?
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2012 03:29 AM | Show all posts
6 bulan lepas aku nak terminate astro melalui telephone..dah setel2 semua dia cakap astro akan terminate dalam sekian2 waktu..lebih kurang 2-3 hari lepas tu la

tp sampai sekarang x terminate2 lagi..ntah apa2 la astro ni..tp aku biarkan aje dulu sebab dulu terminate sebab nak pasang unifi, tp unifi x sampai plak lagi kat tmpat aku ni walaupun aku duduk kt s alam
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-4-2024 04:34 PM GMT+8 , Processed in 0.104886 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list