Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
10321
View
101
Reply

Siapa yang disembah penganut agama Buddha?

[Copy link]

Author: HLgX       Show all posts   Read mode

Post time 12-3-2013 12:10 AM | Show all posts
wkk5159 posted on 8-3-2013 02:33 PM
Saya tak cakap pasal murtad lah tetapi saya nak tahu mengapa;

Di Malaysia muslim dibenarkan me ...
Saya tak cakap pasal murtad lah tetapi saya nak tahu mengapa;

Di Malaysia muslim dibenarkan menyebarkan agama mereka kepada bukan Islam, malah digalakkan oleh kerajaan tetapi bukan Islam adalah dilarang keras untuk berkongsi agama mereka dengan muslim secara terbuka. Risiko penjara menanti apabila berbuat sedemikian.....Jadi, apa yang orang Islam takutkan sedangkan agama Islam adalah agama rasmi Malaysia dan ianya mendapat sokongan dan segala bantuan termasuk kewangan dari kerajaan ???
Bila masa pulak ada istilah 'Di Malaysia muslim dibenarkan menyebarkan agama mereka kepada bukan Islam, malah digalakkan oleh kerajaan"???....

Memang orang bukan Islam dilarang keras menyebarkan agama mereka kepada orang Islam kerana agama Islam bukanlah agama main-main yang boleh 'keluar-masuk sesuka hati' sepertimana agama lain.

Peraturan ini ditetapkan bukan bermakna orang Islam takut tetapi sebagai salah satu pendirian dan ketetapan yang teguh bahawa Islam ini agama yang benar dan bukanlah boleh dipermainkan dengan sewenang-wenangnya.

Dalam sanubari setiap muslim mereka tahu bahawa islam tidak dapat "discrutinize" atau diperiksa secara mendalam kerana terdapat terlalu banyak kepincangan dan kelemahan dalam ajaran Islam jika berbanding dengan agama tertentu.  Cuba bayangkan jika muslim juga terdedah kepada ajaran agama lain seperti juga bagaimana bukan islam di Malaysia yang dipaksa mendengar dakwah dari Islam, baik propaganda di tv, radio, sekolah atau universiti....  Apa akan berlaku ? Setiap manusia yang berakal tahu akan jawapannya !

kau nak pertikaikan kesempurnaan agama Islam,sedangkan kitab-kitab kristian yang pelbagai versi saling bercanggah diantara satu sama lain......dan bagi orang bukan Islam yang tidak dapat hidup di Malaysia yang agama rasminya Islam ini,maka dipersilakan mereka keluar dari negara ini.

Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2013 12:18 AM | Show all posts
wkk5159 posted on 8-3-2013 04:11 PM
Pasal asal usul angkasa tu saya tahu jawapannya sebab saya juga percaya dalam Tuhan, tetapi bukan  ...
Pasal asal usul angkasa tu saya tahu jawapannya sebab saya juga percaya dalam Tuhan, tetapi bukan tuhan dalam islam....
Samada kau percaya atau tidak,kesannnya bukan pada agama Islam atau penganutnya tetapi kepada diri kau sendiri....

Insan seperti Sam Solomon, Mosab Ali dan Ali Sina  adalah dari latar belakang Arab dan Persia, dilahirkan Islam dan mempunyai pengetahuan yang amat mendalam dalam Koran dan Hadis. kau mesti mempunyai minda yang terbuka apabila melayari laman mereka seperti alisina.org, faithfreedom.org dan barenakedislam.com. Kau rasa pengetahuan Islam kamu lebih dari mereka ??

Kisah orang beriman kemudian menjadi kufur atau berpaling dari ajaran islam berlaku di  kebanyakkan zaman terutamanya kepada orang Yahudi dan juga pengikut Nabi Isa A.S.........bukan baru sekarang ianya terjadi.jadi perkara seperti ini bukanlah suatu perkara yang pelik dikalangan orang Islam...dan bagi mereka yang telah kufur atau murtad ini,mereka sedikit pun tidak mampu mendatang kemudaratan kepada agama Islam.

Apa ini ??? Dalam minda kamu tak ada konsep saksama dan keadilan kah ??? Saya rasa kamu sudah di"brain-washed" dari kecil dengan dogma ketuanan Melayu dan Islam sehingga konsep dan prinsip kesaksamaan yang paling asas dalam deklarasi kebebasan individu PBB kamu pun tak mengerti ?

Deklarasi kebebasan individu PBB hanyalah sampah di mata kami........orang bodoh sahaja yang brpegang kepada pinsip PBB

Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2013 12:28 AM | Show all posts
wkk5159 posted on 8-3-2013 07:18 PM
Cik Adelea,

Saya ada banyak kawan Melayu yang telah murtad dan mereka tidak mengheboh-hebohkann ...

Saya ada banyak kawan Melayu yang telah murtad dan mereka tidak mengheboh-hebohkannya akibat suasana persekitaran sosial politik yang tidak mengizinkannya untuk berbuat demikian.....

suh la diorang heboh-hebohkan...bukannya kene pancung pun kat malaysia ni.berapa ribu kawan melayu kau yang murtad?seribu?dua ribu?200 ribu?....langsung tidak memudaratkan Islam....walaupun seluruh dunia bergabung menentang Islam,Islam akan tetap menang.

Kristian menyembah berhala ??? Seperti yang dijangka, pengetahuan kau tentang Kristian adalah begitu cetik. Suku Kristian yang mempunyai "berhala" atau patung Isa adalah Catholic, Eastern Orthodox dan Anglican. Tetapi mereka tidak menyembahnya tetapi hanya sebagai tujuan pameran aje. Lain lain suku Kristian Protestant seperti Methodist, Presbyterian dan Baptist hanya mempunyai salib, manakala semua inter-denominational church seperti Church of God, Full Gospel dan lain-lain langsung tidak mempunyai sebarang simbol, salib atau patung.

tak kira la kristian sembah berhala ke tidak,yang pasti Nabi Isa A.S tak pernah suruh pengikut dia pakai salib....Kristian memakai salib bermakna mereka menyembah salib.cuba bayangkan kalau masa tu Nabi Isa disula dengan batang kayu,agak-agak apa yang orang kristian akan gantung kat leher mereka?




Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2013 12:35 AM | Show all posts
Paput posted on 11-3-2013 04:43 PM
Definasi Agama - adalah satu alat untuk manusia mencari dan mendekati Tuhan

Gautama buddha tidak  ...
Definasi Agama - adalah satu alat untuk manusia mencari dan mendekati Tuhan

Gautama buddha tidak mencari Tuhan, tiada konsep ketuhanan dalam buddha, dia hanya mencari Nirvana, ketenangan abadi. Kesimpulan, Buddha bukanlah agama, dia adalah satu bentuk "way of life".
agama itu adalah satu cara hidup atau dalam bahasa omputehnya 'way of life'....dan ketenangan abadi tidak akan diperoleh dengan menggunakan akal fikiran manusia yang terhad semata-mata tetapi dengan bantuan Tuhan....So, Tuhan ada peranan dalam perjalanan gautama buddha mencari ketenangan abadi a.k.a nirvana....

Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2013 10:21 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 12-3-2013 12:35 AM
agama itu adalah satu cara hidup atau dalam bahasa omputehnya 'way of life'....dan ketenangan abad ...

Sekira ada Tuhan yang membantu Gautama Buddha mencapai Nirvana. Penganut sepatut mencari Tuhan itu
Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2013 10:31 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 12-3-2013 12:28 AM
suh la diorang heboh-hebohkan...bukannya kene pancung pun kat malaysia ni.berapa ribu kawan me ...

Salib adalah simbol yang diperkenalkan oleh penjajah Roman ketika menjajah Israel untuk mengingati Yesus. Salib bukan untuk disembah, kalau nak pakai terpulang.
Betapa besar kasihnya Tuhan kepada umat manusia, Firman diaturun ke bumi dan dalam bentuk manusia (Yesus) kerana dia ingin menyelamatkanmanusia dari dosa yang bermula dari zaman Adam dan Hawa. Dia mati dikayu salib untuk menebus segala dosa manusia. Dosa manusia telah dibayar "cash" oleh Yesus. Dosa yang telah ditebus telah dibawa ke Neraka. Tiga hari kemudian, Dia berangkat ke Syurga. Yesus datang bukan untuk memperkenalkan Agama. Dia datang untuk menebus Dosa.
Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2013 07:00 PM | Show all posts
Paput posted on 12-3-2013 10:21 AM
Sekira ada Tuhan yang membantu Gautama Buddha mencapai Nirvana. Penganut sepatut mencari Tuhan itu ...

ye,sepatutnya penganut buddha mencari Tuhan yang sepatutnya...bukannya menyembah patung berhala yang dibuat sendiri

Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2013 07:09 PM | Show all posts
Paput posted on 12-3-2013 10:31 AM
Salib adalah simbol yang diperkenalkan oleh penjajah Roman ketika menjajah Israel untuk mengingati ...
Salib adalah simbol yang diperkenalkan oleh penjajah Roman ketika menjajah Israel untuk mengingati Yesus. Salib bukan untuk disembah, kalau nak pakai terpulang.
orang roman yang menyalib Nabi Isa A.S...kemudian dia yang memperkenalkan salib untuk mengingati Nabi Isa A.S...so funny..ini sadalah satu pekara yang diada-adakan untuk menghina Nabi Isa A.S



Bagaimana pula dengan salib terbalik ini.adakah ini juga diperkenalkan oleh pemerintah rom?

Betapa besar kasihnya Tuhan kepada umat manusia, Firman diaturun ke bumi dan dalam bentuk manusia (Yesus) kerana dia ingin menyelamatkanmanusia dari dosa yang bermula dari zaman Adam dan Hawa. Dia mati dikayu salib untuk menebus segala dosa manusia. Dosa manusia telah dibayar "cash" oleh Yesus. Dosa yang telah ditebus telah dibawa ke Neraka. Tiga hari kemudian, Dia berangkat ke Syurga.

Setiap manusia bertanggungjawab terhadap dosa sendiri dan bukannya orang lain.

Yesus datang bukan untuk memperkenalkan Agama. Dia datang untuk menebus Dosa.
sekiranya Nabi Isa A.S bukan datang untuk memperkenalkan agama,bagaimanakah boleh wujud 'Agama kristian'?


Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2013 09:33 AM | Show all posts
Agama Kristian atau specifik nya katholik dimulakan oleh empayar Roman
Reply

Use magic Report

Post time 13-3-2013 11:00 PM | Show all posts
Paput posted on 13-3-2013 09:33 AM
Agama Kristian atau specifik nya katholik dimulakan oleh empayar Roman

maknanya pengikut kristian sebenarnya pengikut roman,bukannya pengikut Nabi Isa A.S.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2013 08:57 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 13-3-2013 11:00 PM
maknanya pengikut kristian sebenarnya pengikut roman,bukannya pengikut Nabi Isa A.S.....

Ada ya ada tidak juga..empayar Rom memulakan agama untuk Yesus..Roman style. Sebab itu ramai yang tak setuju maka terjadilah pecahan dinamakan protestant
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2013 05:55 PM | Show all posts
Paput posted on 14-3-2013 08:57 AM
Ada ya ada tidak juga..empayar Rom memulakan agama untuk Yesus..Roman style. Sebab itu ramai yang  ...
Ada ya ada tidak juga..empayar Rom memulakan agama untuk Yesus
mengapa empayar roman yang memulakan agama untuk Nabi Isa sedangkan Nabi Isa diutuskan kepada Bani Israel bukannya  diutuskan untuk empayar roman......

Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2013 06:46 PM | Show all posts
atau adakah ini bermakna kristian protestan dan krisian ortodoks itu lebih baik berbanding kristian roman katholik?
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2013 06:57 PM | Show all posts
atau adakah kristian roman khatolik ini sesat lagi menyesatkan?
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2013 06:59 PM | Show all posts
Sekadar renungan....siapakah orang Rom yang dinyatakan oleh Baginda Rasulullah SAW di dalam hadis ini?

"Kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rom dalam keadaan aman lalu kamu akan berperang bersama mereka menentang satu musuh dari belakang mereka.Maka kamu akan selamat dan mendapat rampasan perang,kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit,maka berdirilah seorang lelaki dari kaum Rum.Lalu dia mengangkat tanda salib dan berkata: "Salib telah menang!",maka datanglah seorang lelaki dari kaum Muslimin dan membunuh lelaki Rum tersebut lalu kaum Rum telah berlaku khianat dan terjadilah peperangan demi peperangan.Di mana mereka akan bersatu menghadapi kamu di bawah 80 bendera dan di bawah setiap bendera terdapat 12 ribu tentera".

(HR. Ahmad, Abu Dawud, dan Ibnu Majah)


Hadis ini mengandungi maksud tersirat bahawa Kristian Roman khatolik sebenarnya bukanlah pengikut Nabi Isa A.S yang sebenarnya malah mereka ini adalah pendusta...bangsa rom yang disebut di dalam hadis ini merujuk kepada Russia yang menganut  agama kristian ortodoks...sila rujuk Surah Ar-Rum (Surah Rom)

Rom yang disebut di dalam Surah Ar-Rum merujuk kepada Kerajaan Rom Timur iaitu Kerajaan Byzantine yang menganut agama kristian ortodoks.kerajaan ini dikalahkan oleh Parsi tetapi kemudiannya mencapai kemenangan ke atas Parsi pada peperangan berikutnya.Ini bagi membuktikan kebenaran risalah yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW.

Tetapi Kerajaan Byzantine telah dimusnahkan oleh tentera islam di zaman Khalifah Umar Al-Khattab dan persoalan yang timbul siapakah yang mewarisi agama kerajaan byzantine ini.Jawapannya ialah RUSSIA.
Last edited by cmf_BeachBoys on 14-3-2013 07:16 PM

Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2013 07:06 PM | Show all posts
Telah bersabda Rasulullah SAW; "Tidak akan terjadi hari kiamat, sehingga kaum Rum turun di kota Amaq dan di Dabiq (dekat Damaskus). Kemudian datanglah suatu pasukan yang menghadang mereka dari Madinah, yang berasal dari penduduk pilihan bumi. Dan ketika mereka sudah berbaris-baris, maka berkatalah orang Rum, Biarkanlah (jangan kalian halangi) antara kami dengan orang-orang yang memisahkan diri dari kami (yang masuk Islam) untuk kami perangi. Maka kaum Muslimin berkata,
Demi Allah, kami tidak akan membiarkan kamu memerangi saudara-saudara kami. Dan ketika mereka (Al-Mahdi serta para pengikutnya) telah sampai di Syam, keluarlah Dajjal. Dan ketika mereka sudah bersiap-siap untuk berperang, mereka berbaris dengan rapi. Tiba-tiba, ketika waktu shalat sudah masuk, turunlah Nabi Isa Ibn Maryam a.s." (HR. Muslim dari Sayidina Abu Hurairah R.A)
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2013 12:07 PM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 12-3-2013 12:10 AM
Bila masa pulak ada istilah 'Di Malaysia muslim dibenarkan menyebarkan agama mereka kepada bukan I ...

Bila masa pulak ada istilah 'Di Malaysia muslim dibenarkanmenyebarkan agama mereka kepada bukan Islam, malah digalakkan olehkerajaan"???....

Orang Islam sememangnya pandai berpura-pura jahil atau betul betul bodoh, tidak pernah dengar Artikel 160 dalam Perlembagaan Malaysia ??? Tidak pernah dengar radio atau tonton tv ??? Pernah masuk universiti tempatan ??? Pernah dengar Biro Tata Negara ??? The latest....."project IC " menambahkan penduduk Islam oleh bekas PM aka Mamak Kutty ??? Now i'm start wondering what's the average IQ and educational level of muslim forumers here...

Memang orang bukan Islam dilarang keras menyebarkan agamamereka kepada orang Islam kerana agama Islam bukanlah agama main-main yangboleh 'keluar-masuk sesuka hati' sepertimana agama lain.

Ya lor, agama yang bukan main main punya dan anti kebebasan hak individu....Islam ! This only reinforce what ex-muslim intellects like Amil Imani, Sam Solomon and Ali Sina said; "Islam need to be eradicated for a better world !"

Peraturan ini ditetapkan bukan bermakna orang Islam takut tetapi sebagai salahsatu pendirian dan ketetapan yang teguh bahawa Islam ini agama yang benar danbukanlah boleh dipermainkan dengan sewenang-wenangnya.


Tengok, masih menggunakan istilah "dipermainkan" di sini,.....Hey ! Tiada entiti yang berminat mempermainkan agama palsu kamu kerana doctrine agama Islam sendiri adalah satu bahan ketawa dan olok-olok !

kau nak pertikaikan kesempurnaan agama Islam,sedangkankitab-kitab kristian yang pelbagai versi saling bercanggah diantara satu samalain......dan bagi orang bukan Islam yang tidak dapat hidup di Malaysia yangagama rasminya Islam ini,maka dipersilakan mereka keluar dari negara ini.

Kamu fikir kamu ni siapa ??? Oh macai dari Perkasa agaknya.....Who give you the damn right to tell us non-muslims whether we should stay or leave this country ???? You as a muslim ??? What make you think that you muslims are more deserving than non-muslims  in this country ??? Who contribute more to the economy you ungrateful parasites !

More than half of the the so called bumi muslims in Malaysia came from Indonesia, Southern Philipine and Southern Thailand, recent evidences like 800,000++ Philipinos muslims who got their IC for the past 2 decades only reconsolidate this fact !
In East Malaysia, you are minority as compare to Christian and do we ask you to pack up and leave ???  

Apa yang ditulis oleh muslim forumers disini sememangnya mencerminkan permikiran sempit dan personaliti busuk mereka !

Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2013 12:25 PM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 12-3-2013 12:18 AM
Samada kau percaya atau tidak,kesannnya bukan pada agama Islam atau penganutnya tetapi kepada diri ...

Deklarasi kebebasan individu PBB hanyalah sampah di mata kami........orang bodoh sahaja yang brpegang kepada pinsip PBB.

Sekarang kalian dah jelas mengapa cendekiawan-cendekiawan bekas muslim yang cerdik pandai seperti Amil Imani, Sam Solomon dan Ali Sina begitu mendendami Islam dan orang-orang seperti inilah yang mengetuai revolusi penyahIslaman sedunia kerana mereka mengetahui muka sebenar Islam dan mereka lebih serius dari orang bukan Islam dalam memerangi Islam !!......tidak seperti rata-rata pengikut-pengikut ajaran Mu-Ham-Mad di sini yang sememang sanubarinya buta dengan minda yang beku.  



Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2013 06:12 PM | Show all posts
wkk5159 posted on 1-4-2013 12:07 PM
Bila masa pulak ada istilah 'Di Malaysia muslim dibenarkanmenyebarkan agama mereka kepada bukan Is ...

lamanya amek masa nak reply posting aku...dah abih idea ke?....by the way,i'm not Perkasa's personnel ok....but PAS youth...

Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2013 06:25 PM | Show all posts
wkk5159 posted on 1-4-2013 12:25 PM
Deklarasi kebebasan individu PBB hanyalah sampah di mata kami........orang bodoh sahaja yang brpeg ...

one more time i quote this verses......





Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.079047s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list